آموزش وام دهی یا لندینگ (Lending) در بایننس

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

چندین گزینه برای درآمدزایی بدون فعالیت مداوم در بازارهای ارز دیجیتال برای شما وجود دارد. یکی از این گزینه‌ها، سیستم قرض یا وام است که به سادگی در صرافی بایننس که یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال است، انجام می‌شود. چیزی که وام گرفتن از بایننس را خیلی جذاب می‌کند این است که با استفاده از آن می‌توانید سود بسیار بیشتری، فارغ از نحوه فعالیت بازار اصلی، به دست بیاورید. اگر از قبل یک حساب در صرافی بایننس داشته باشید، استفاده از این گزینه برای شما خیلی آسان خواهد بود. در این مطلب راجع به مواردی همچون سیستم وام گرفتن از بایننس چیست و چطور کار می‌کند، چه محصولاتی دارد، و چطور می‌توان از آن استفاده کرد، صحبت می‌کنیم.

وام گرفتن از بایننس چیست و چطور کار می‌کند؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

سیستم وام گرفتن از بایننس به شما امکان می‌دهد با به دست آوردن بهره از منابع مالی که در اختیار دارید، میزان دارایی خود را افزایش دهید. در اصل روش کار به این صورت است که شما دارایی خود در صرافی بایننس را به معامله‌گران حاشیه‌ای قرض می‌دهید و آنها در ازای قرض گرفتن این منابع مالی، به شما بهره پرداخت می‌کنند. برای این کار می‌توانید از مجموعه‌ای گسترده‌ای از گزینه‌ها، از جمله بیت کوین، اتریوم، دلار بایننس (BUSD)، تتر، و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر استفاده کنید.

دو نوع محصول در وام گرفتن از بایننس تعریف شده است:

  • پس‌انداز ثابت
  • پس‌انداز متغیر

پس‌انداز ثابت یعنی شما سرمایه خود را برای مدت و بهره‌ای از پیش تعیین شده وام داده یا قفل می‌کنید. در مقابل، پس‌انداز متغیر به شما امکان می‌دهد هر زمان که خواستید سرمایه خود را بیرون بکشید، و نرخ بهره آن بر مبنای زمان تغییر می‌کند. از آنجا که این محصول انعطافی دارد که با استفاده از آن می‌توانید به منابع مالی خود دسترسی داشته باشید، نرخ بهره‌های آن پایین‌تر از پس‌انداز ثابت در نظر گرفته می‌شود.

وام گرفتن از بایننس

سیستم وام گرفتن از بایننس با این ساختار و شعار کار می‌کند که «هر که زودتر بیاید، زودتر خدمات دریافت می‌کند»؛ یعنی هر کس زودتر سرمایه خود را در یکی از این دو محصول سرمایه‌گذاری کند، زودتر به بهره موردنظر دست پیدا می‌کند.

بهره پس‌انداز متغیر به صورت روزانه توزیع می‌شود، و بهره پس‌انداز ثابت نیز در تاریخ‌های مشخص به حساب وام‌دهندگان واریز می‌گردد.

این خدمات بایننس به شکل مداوم در حال پیشرفت بوده و هر روز ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال جدیدی به فهرست سرمایه‌های قابل وام دادن اضافه می‌شود. بایننس در انتخاب آنها معیارهای سخت‌گیرانه‌ای دارد؛ اما در کل، محصولات متعارفی که تقاضا دارند و بهترین ارزش را به کاربران می‌رسانند، مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

چگونه از سرویس وام گرفتن از بایننس استفاده کنیم؟

استفاده از سرویس وام‌دهی بایننس بسیار آسان است، در حدی که برای این کار فقط چند کلیک لازم دارید. در صورتی که در بایننس حساب داشته باشید و در کیف پول بایننس خود از ارزهای دیجیتال نگهداری می‌کنید، با انجام مراحل زیر به سادگی می‌توانید از سرویس وام گرفتن از بایننس استفاده کنید.

  • وارد حساب بایننس خود شوید. اگر در بایننس حساب ندارید، می‌توانید در چند دقیقه ایجاد کنید.
  • از منوی بالای صفحه، گزینه ارن (Earn) و از منویی که ظاهر می‌شود، گزینه وام دادن (Lending) را انتخاب کنید.
  • روی گزینه محصولات (Products) کلیک کنید.
  • محصول مالی مورد نظر خود را انتخاب کنید. همان‌طور که می‌بینید، دو گزینه «پس‌انداز متغیر» (Flexible Deposits) و «پس‌انداز ثابت» (Fixed Deposits) در دسترس شما است.
  • با انتخاب محصولی که می‌خواهید مشترک آن شده و ارز دیجیتال خود را در آن پس‌انداز کنید و کلیک روی دکمه سابسکرایب (Subscribe)، کار به انجام رسیده و تمام می‌شود.

وام گرفتن از بایننس

اگر از ارز دیجیتال بایننس برای پس‌انداز در محصولات وام دهی بایننس استفاده کنید، موجودی حساب شما همچنان در محاسبات لانچ‌پد بایننس مورد محاسبه قرار خواهد گرفت. این یعنی می‌توانید در همان حالی که از بهره سرمایه خود استفاده می‌کنید، در عرضه‌های اولیه (ICO) موجود در سایت بایننس نیز شرکت کنید.

وام‌دهی بایننس برای پس‌انداز ثابت

با استفاده از این محصول، ارز دیجیتال خود را برای یک دوره زمانی و سود مشخص در داخل حساب خود نگهداری می‌کنید یا اصطلاحاً قفل می‌کنید. این گزینه به ویژه برای سرمایه‌گذاران بلندمدت کارایی بسیار زیادی دارد. به شکل کلی، دوره زمانی وام‌دهی یا 14 روز یا 30 روز است. اطلاعاتی که در این پلتفرم برای وام گرفتن از بایننس مشاهده می‌کنید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • نرخ بهره سالیانه (Annualized Interest Rate): درصد بهره‌ای که با وارد شدن به این طرح برای 12 ماه به دست می‌آورید را نمایش می‌دهد.
  • مدت (Duration): مدتی که پس‌انداز شما قفل شده و بهره به آن تعلق می‌گیرد.
  • لات سایز (Lot Size): میزان موجودی ارز دیجیتال در حساب شما را نمایش می‌دهد.
  • حداکثر مشارکت (Maximum Subscription): حداکثر مبلغی که می‌توانید در این محصول هزینه کرده و به دست بیاورید.
  • شروع مشارکت (Subscription Starts): تاریخی که از آن زمان می‌توانید دارایی خود را در این محصول قفل کنید.
  • پایان مشارکت (Subscription Ends): تاریخی که در آن دوره مشارکت به پایان می‌رسد.
  • سررسید ارزش (Value Date): تاریخی که در آن به سرمایه شما بهره تعلق می‌گیرد.
  • سررسید آزادسازی (Redemption Date): تاریخی که در آن پس‌انداز ثابت شما از حالت قفل در می‌آید، و بهره شما پرداخت می‌شود.

سیستم وام‌دهی بایننس برای پس‌انداز متغیر

وام گرفتن از بایننس برای پس‌انداز متغیر به شما امکان می‌دهد با نگهداری ارزهای دیجیتال خود در حساب این صرافی، بهره آنها را دریافت کنید و هر زمان هم که خواستید آنها را برداشت کنید. برای همین، بدیهی است که در این نوع از وام دادن، بهره کمتری به پس‌انداز شما تعلق می‌گیرد. لازم به ذکر است که هنگامی که از این محصول استفاده می‌کنید، پس‌انداز شما در همان روز قفل می‌شود و امکان برداشت وجه در همان روز وجود ندارد.

binance-lending-4

در هنگام آزادسازی این نوع از پس‌انداز، دو گزینه پیش رو دارید:

  • آزادسازی استاندارد
  • آزادسازی سریع

اگر گزینه اول را انتخاب کنید، روز بعد می‌توانید پس‌انداز خود را برداشت کنید و بهره آن را تا همان روز دریافت کنید. اما اگر گزینه سریع را انتخاب کنید، بلافاصله پس‌انداز شما قابل دسترسی می‌شود، ولی بهرۀ آن تا روز قبل محاسبه می‌شود. بهرۀ محصولات پس‌انداز متغیر به شکل روزانه پرداخت و توزیع می‌شود.

سخن پایانی

وام گرفتن از بایننس روش جدیدی به مالکان و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند از سرمایه خود درآمد به دست بیاورند.

خدمات وام‌دهی بایننس، هم مناسب افراد تازه‌کار است و هم برای کسانی مطلوب است که تجربه زیادی در این بازار کسب کرده‌اند.

به این ترتیب، اگر مبالغی ارز دیجیتال دارید که می‌خواهید در بلندمدت از آن نگهداری کنید، می‌توانید با استفاده از این گزینه درآمدزایی مناسبی در طی مدت نگهداری از رمزارز خود داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments