بهترین توکن های غیر قابل تعویض (NFT) در سال ۲۰۲۱

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

آیا تا به حال دغدغه حفظ حقوق مادی و معنوی و مالکیت یک اثر هنری یا چیزی مشابه به این را داشته‌اید؟ آیا تا کنون به ذهنتان رسیده است که اگر امکان خرید و فروش و تبادل تمامی امکانات و امتیازهای به دست آمده در بازی‌ها در دنیای واقعی وجود داشت چه می‌شد؟ به تازگی مفهوم تازه‌ای در حوزه رمزارزها روی کار آمده است که طرفداران بسیاری به دست آورده و در تیتر اخبار روز قرار گرفته است. مفهوم Non-fungible-tokens (NFT) یا توکن‌ های غیر قابل تعویض مفهومی است که در حوزه رمزارزها و بلاکچین برای حل و رفع چنین مشکلاتی ارائه شده است. اگر قصد دارید بهترین توکن های NFT را بشناسید و بررسی کنید که بهترین توکن NFT در سال 2021 کدام توکن‌ها هستند، در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین توکن غیرقابل تعویض

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

توکن NFT یا توکن غیر قابل تعویض چیست؟

ارزهای رایجی که تاکنون از آنها استفاده می‌شد _همانند دلار، ریال یا حتی بیت کوین و اتریوم_ قابل تعویض هستند و هر واحد از آنها می‌تواند با توکن مشابه دیگر، تعویض شود. به عنوان مثال شما می‌توانید یک واحد بیت کوین را با یک واحد بیت کوین دیگر تعویض و جابه‌جا کنید. دسته‌ای دیگر از دارایی‌ها غیر قابل تعویض هستند. فرض کنید که شما مالک یک اثر هنری دیجیتال هستید و قصد دارید آن را توکنیزه کنید. این نوع توکن‌ها جزو توکن‌های غیر قابل تعویض یا NFT هستند و هیچ گاه قابلیت تغییر یا جابه‌جایی با اثر دیگری را ندارند. همچنین با توجه به تکنولوژی بلاکچین، همه متوجه مالکیت شما نسبت به این اثر هنری هستند و در صورت لزوم شما می‌توانید مالکیت خود را اثبات نمایید.

توکن‌های NFT به واحدهای کوچک‌تر تقسیم‌پذیر نیستند و به عنوان واحدی یکپارچه در نظر گرفته می‌شوند.

همان‌طور که مشخص است، بیت کوین به واحدهای کوچک‌تر ساتوشی تقسیم‌پذیر است، اما شما نمی‌توانید یک توکن ‌NFT مربوط به یک اثر هنری دیجیتال را به واحدهای کوچک‌تر تقسیم کنید.

با توجه به اینکه این توکن‌ها تحت قراردادهای هوشمند و بر بستر بلاکچین ایجاد شده‌اند، امکان دست‌کاری، پاک شدن یا تولید مجدد آنها وجود ندارد.

بهترین توکن NFT برای سال 2021

شما می توانید توکن‌های خود را به صورت NFT ثبت نمایید. در این صورت به عنوان مثال اگر توکن شما مربوط به یک موسیقی باشد، مالکیت آن تحت اختیار شما است و کاربرانی که قصد خرید این موسیقی را داشته باشند می‌توانند با قراردادهای هوشمند مجوز استفاده از این موسیقی را خریداری ‌نمایند و این به معنی مالکیت کاربر نسبت به آن موسیقی نخواهد بود.

این تکنولوژی نوظهور این روزها مورد توجه بسیاری از گیمرها (Gamers) و جمع کنندگان امتیاز در بازی‌های دیجیتال قرار گرفته است. اما این امکان می‌تواند برای جلوگیری از قوانین کپی رایت نیز استفاده شود.

چه چیزی باعث ارزشمندی توکن‌های NFT می‌شود؟

همانند دیگر بازارهای مالی، در این زمینه نیز قانون عرضه و تقاضا است که تعیین‌کننده ارزش توکن‌ های NFT می‌شود. با توجه به میزان محبوبیت این توکن‌ها در میان گیمرها، جمع‌کنندگان امتیاز و سرمایه‌گذاران، افراد زیادی به استفاده و خرید و فروش این توکن‌ها تمایل دارند و همین موضوع این توکن‌ها را ارزشمند می‌کند.

بهترین توکن ‌های NFT در سال 2021

در این بخش قصد داریم به معرفی بهترین توکن های غیر قابل تعویض (NFT) بپردازیم. بعد از بررسی جزئیات مربوط به هر یک از این توکن‌ها، در نهایت این شما هستید که باید با بررسی پارامترهای مختلفی همچون نوع شخصیت خود، استراتژی استفاده‌شده در معاملات خود، هدفتان از سرمایه‌گذاری در یک پروژه و … برای ورود و سرمایه‌گذاری در یک پروژه تصمیم‌گیری کنید.

ارز دیجیتال تتا (Theta)

یکی از بهترین توکن‌های NFT، پروژه ارز دیجیتال تتا است. این پروژه، فضایی را برای اشتراک‌گذاری ویدیوها به صورت غیر متمرکز فراهم نموده است. این شبکه، بیشتر بر محتوای ویدیویی تمرکز دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از شبکه تتا به اشتراک‌گذاری پهنای باند و توان محاسباتی خود به صورت همتا به همتا بپردازند.

برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال تتا (THETA) به این صفحه مراجعه نمایید.

بهترین توکن NFT

شبکه ارز دیجیتال تتا به عنوان زیرساختی برای اشتراک‌گذاری و استریم ویدیوها طراحی و ایجاد شده است، اما بلاکچین این ارز دیجیتال به تأمین امنیت و توزیع پاداش‌ها می‌پردازد.

پروژه ارز دیجیتال اینجین (Enjin)

پروژه ارز دیجیتال Enjin پلتفرمی است که بر بستر بلاکچین و برای محصولات بازی و سرگرمی (Gaming) ایجاد شده است. یکی از بهترین امکاناتی که این تیم به بازار ارائه داده است، شبکه اینجین است که به کاربران این امکان را می‌دهد که وبسایت ایجاد کنند، به گفتگوهای درون برنامه‌ای با یکدیگر بپردازند یا فروشگاه‌های مجازی راه بیندازند.

شبکه اینجین همچنین به کاربران خود این امکان را می‌دهد که امکانات داخل بازی‌ها را بر بستر بلاکچین اتریوم توکنیزه کنند. چنین امکانی (ایجاد توکن‌های ERC20) به این معنا است که افراد می‌توانند به خرید، فروش و حتی مبادله توکن‌های مربوط به دارایی‌های خود در بازی‌ها بپردازند؛ چراکه  توکن ‌ها اینجین کوین در دنیای واقعی نیز ارزش دارند. این ارزش توسط قانون عرضه و تقاضا ایجاد شده است. بنابراین می‌توان این توکن را نیز در لیست بهترین توکن های NFT در سال 2021 قرار داد.

برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال اینجین (ENJ) به این صفحه مراجعه نمایید.

پروژه ارز دیجیتال چیلیز (Chiliz)

چیلیز یک پلتفرم بلاکچین‌محور است و در زمینه ورزش و سرگرمی فعالیت می‌کند. این پلتفرم سال‌های متوالی در زمینه ایجاد توکن‌های هواداری برای باشگاه‌های مختلف فعالیت کرده است. این توکن سعی دارد که تعاملات هواداران را با حوزه ورزش و سرگرمی افزایش دهد. این پلتفرم به مؤسسات ورزشی و سرگرمی امکان می‌دهد که بر بستر بلاکچین و با استفاده از ابزارهای بر پایه تکنولوژی بلاکچین، به ترغیب و کسب درآمد از هواداران خود بپردازند. توکن اختصاصی این پلتفرم CHZ نام دارد که برای پرداخت‌ها و خدمات داخل این شبکه از آن استفاده می‌شود. بر اساس استقبال پروژه‌های بزرگ از این پلتفرم، به نظر می‌رسد که یکی دیگر از بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2021 همین توکن خواهد بود.

NFT

برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) به این صفحه مراجعه نمایید.

پروژه ارز دیجیتال دیسنترالند (Decentraland)

دیسنترالند خود را به عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی که مبتنی بر بلاکچین اتریوم است معرفی کرده است. این پلتفرم امکان ایجاد، کسب تجربه و کسب درآمد از محتوا و اپلیکیشن‌ها را فراهم کرده است. این می‌تواند یکی از دلایل محبوبیت این پروژه در میان کاربران و تبدیل آن به یکی از بهترین توکن های NFT باشد.

در دنیای مجازی داخل این پلتفرم، کاربران می‌توانند تکه زمین‌هایی را خریداری کنند و بعدتر در آن به ساخت‌ و ساز، کاشت‌ و برداشت و کسب درآمد بپردازند.

در این پلتفرم از دو توکن MANA و LAND استفاده می‌شود. توکن MANA یک توکن ERC20 است و توکن LAND یک توکن ERC721. توکن‌های MANA به منظور به دست آوردن توکن‌های LAND سوزانده می‌شوند. علاوه بر این از توکن‌های MANA می‌توان برای خرید امکانات مختلف موجود در فروشگاه‌های دیسنترالند استفاده کرد.

برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال دیسنترالند (MANA) به این صفحه مراجعه نمایید.

پروژه ارز دیجیتال فلو (Flow)

پروژه ارز دیجیتال فلو، با هدف فراهم کردن پلتفرمی بر بستر بلاکچین به صورت غیر متمرکز، سریع و با محیط کاربری آسان برای نسل جدید بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و دارایی‌های دیجیتالی که در این زمینه‌ها از آنها استفاده می‌شود، روی کار آمده است. این پلتفرم با یک معماری خاص چند-نقشی ایجاد شده است. در این شبکه امکان افزایش مقیاس‌پذیری بدون نیاز به شاردینگ وجود دارد و این موضوع به افزایش سرعت می‌انجامد.

برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال فلو (FLOW) به این صفحه مراجعه نمایید.

پروژه ارز دیجیتال WAX

پروژه ارز دیجیتال وکس، یک بلاکچین هدفمند و با هدف انجام تراکنش‌های سریع‌تر، امن‌تر و ساده‌تر در تجارت الکترونیک ایجاد نموده است. تیم ارز دیجیتال وکس با ایجاد امکانات و ابزارهایی مبتنی بر بلاکچین، امکان ایجاد اپلیکیشن‌های غیر متمرکز، فروشگاه‌های مجازی و توکن‌های NFT را بر این بستر فراهم کرده است.

NFT

برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال وکس (WAXP) به این صفحه مراجعه نمایید.

پروژه ارز دیجیتال اوریجین پروتکل (Origin Protocol)

زمانی که صحبت از بهترین توکن NFT برای سرمایه‌گذاری می‌شود می‌توان به پلتفرم ارز دیجیتال اوریجین پروتکل نیز اشاره کرد. این پروتکل با استفاده از بلاکچین اتریوم و IPFS روی کار آمده است. Origin به منظور ایجاد اقتصاد اشتراکی در میان فروشگاه‌های مختلف ایجاد شده است. این پلتفرم به توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که بتوانند بر بستر بلاکچین، فروشگاه‌های غیرمتمرکز ایجاد نمایند. پروتکل Origin ایجاد و مدیریت استفاده از دارایی‌ها و خدمات را برای کسب‌وکارها ساده می‌کند.

اوریجین به خریداران و فروشندگان این امکان را می‌دهد که یکدیگر را پیدا کنند، لیست‌ محصولات و قیمت‌گذاری‌ها را بررسی نمایند، به ثبت سفارش بپردازند و نقطه نظرات و رأی‌های خود را به اشتراک بگذارند.

برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال اوریجین پروتکل (OGN) به این صفحه مراجعه نمایید.

پروژه ارز دیجیتال ULTRA

پروژه ارز دیجیتال اولترا (Ultra) یک پلتفرم توزیع بازی غیرمتمرکز است که بر بستر بلاکچین ایجاد شده است و برای گیمرها و توسعه‌دهندگان بازی، امکانات مختلف و جدیدی ارائه نموده است. در این پلتفرم گیمرها می‌توانند علاوه ‌بر خرید و استفاده از بازی‌ها، به فروش بازی‌های استفاده‌شده خود نیز بپردازند. همچنین بازیکنان به دلیل مشارکت خود در شبکه Ultra، پاداش دریافت می‌کنند. توسعه‌دهندگان بازی‌ها نیز از امکاناتی همچون از جریان‌های مالی جدید، SDKها، تکنولوژی‌های جدید و ابزارهای مبتنی بر بلاکچین بهره می‌برند و از این طریق به بهبود عملکرد و توزیع بازی‌های خود می‌پردازند. با توجه به محبوبین توکن های NFT در میان بازیکنان و گیمرها، چنین پروژه‌هایی در لیست بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2021 قرار می‌گیرند.

NFT

برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال اولترا (UOS) به این صفحه مراجعه نمایید.

پروژه ارز دیجیتال سندباکس (SandBox)

پروژه ارز دیجیتال سندباکس با ایجاد یک دنیای مجازی، برای کاربران خود امکان ساخت، مالکیت و کسب درآمد از تجربیات و امکانات درون بازی‌ها را فراهم نموده است. برای این کار، کاربران از توکن اختصاصی این شبکه، توکن SAND، استفاده می‌کنند. علاوه بر این، در این پلتفرم بازیکنان می‌توانند به ایجاد دارایی‌های دیجیتال و توکن‌های NFT بپردازند و با قرار دادن آنها در فروشگاه این شبکه، آنها را به فروش برسانند.

 همچنین ببینید: قیمت لحظه‌ای ارزهای NFT

سخن پایانی

در این مقاله به توضیح مفهوم توکن‌ های Non Fungible Tokens یا NFT پرداختیم. با توجه به موارد استفاده از این توکن‌ها، می‌توان به دلیل اهمیت و ارزش این توکن‌ها پی برد. با توجه به میزان محبوبیت این توکن‌ها در میان گیمرها، جمع‌کنندگان امتیاز و سرمایه‌گذاران، افراد زیادی به استفاده و خرید و فروش این توکن‌ها تمایل دارند. همین موضوع این توکن‌ها را ارزشمند ساخته و باعث شده است که این روزها صحبت‌های زیادی در مورد این توکن‌ها در میان کاربران به گوش برسد. همچنین در این مقاله به معرفی بهترین توکن‌ های NFT برای سرمایه گذاری پرداختیم و با توضیحات کلی در مورد هر یک از آنها سعی داشتیم فرآیند تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین توکن های غیر قابل تعویض را برای شما تسهیل کنیم.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

11 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام و خسته نباشید نظرتون درباره taset nft چیه

سلام اگر منظورتون Taste NFT هست به نظر توکن خوبی برای سرمایه گذاری نیست.

مگه phoneum فونیوم جزو توکن های NFT نیست؟

سلام. میشه بفرمایید اگه شخصی چیزی رو اختراع کند مثلا طرز تهیه و ساخت نوشابه ای مانند کوکا کولا، و فرمول ساخت همراه با برند را میتواند بدون اینکه درسازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مرکز مالکیت معنوی، ثبت اختراع و ثبت علائم تجاری کند، مالکیت خودش را فقط با تبدیل کردن اینها به توکن غیرمثلی ان اف تی ثابت کند؟ آیا این توکن برای اثبات مالکیت اختراع و مالکیت علامت تجاری و برند جهت حفظ حقوق مادی و معنوی در داخل و خارج از کشور ایران کفایت میکند؟ ممنون

ممنون

خیلی ممنون

با دید یکساله چهار ارز flow_sand_mana_enjin روبرداشتم به امید اینده حدود بیست ملیون سرمایه گذاری در کوینکس

عالی و مفید ۲۴ اسفند مطالعه و لیست تهیه کردم بین ارزهای این مقاله که هنوز کمترین رشد داشت origin خرید زدم حدودا ۴۰۰ درصد سپاس

بسیار عالی

بسیار عالی. بخصوص اینکه از زمان انتشار مقاله تمامی این توکن ها رشد قابل توجهی داشتن