علت تقاضای زیاد برای سرمایه گذاری و خرید زمین در متاورس چیست؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

حتماً تاکنون درباره زمین‌های متاورسی یا همان زمین‌های مجازی شنیده‌اید. شاید با خود بگویید که به چه دلیل سرمایه‌گذاران اقدام به خرید زمین در دنیای مجازی می‌کنند. علت سرمایه گذاری در متاورس چیست؟ آیا جهان آینده قرار است کاملاً بر بستر دنیای متاورس (Metaverse) پایه‌گذاری شود؟ در این مقاله قصد داریم به دلایل خرید زمین در متاورس و علت تقاضای بالای سرمایه‌گذاران برای خرید زمین در این دنیای مجازی بپردازیم.

بررسی مفهوم زمین مجازی در دنیای متاورس

زمین‌های مجازی در دنیای متاورس، نوعی املاک دیجیتالی هستند که صاحبان آن قابلیت وارد شدن به آن را توسط کامپیوتر یا هدست‌های واقعیت مجازی دارند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

برای مثال شما می‌توانید زمینی را در دنیای متاورس خریداری کنید و به خرید اقلام مختلف برای آن بپردازید و آن را تزیین کنید! می‌توانید در زمین مجازی خود خانه یا مغازه یا هر چیز دیگری که می‌خواهید بسازید! هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد! درست مانند دنیای فیزیکی، شما قادر هستید فعالیت‌های معمولی را در دنیای متاورس نیز انجام دهید؛ البته با آزادی بیشتر!

زمین‌های 3 بعدی متاورسی به معنای واقعی 3 بعدی هستند و حس واقعی بودن را به شما تلقین می‌کنند! شما می‌توانید همراه دوستان خود به زمین متاورسی خود بروید و در آنجا به گفت‌وگو و خوش‌گذرانی بپردازید! هر کدام از کاربران می‌توانند با آواتار انتخابی خود در دنیای متاورس حضور داشته باشند و از این لحاظ با محدودیتی مواجه نیستند.

علت سرمایه گذاری در متاورس

همچنین زمین‌های متاورسی نیز مانند زمین‌های فیزیکی معمول، دارای ویژگی‌هایی هستند که ممکن است در قیمت آنها تأثیرگذار باشد! مثلاً زمینی که در نزدیکی دریا باشد یا یک چشم‌انداز عالی داشته باشد، بسیار گران‌تر خواهد بود!

کاربران می‌توانند هر آنچه را که دوست دارند در زمین‌های متاورسی خود بسازند و از این نظر محدودیتی وجود ندارد. همچنین خوانندگان مطرح می‌توانند از این زمین‌ها برای اجرای کنسرت‌های دیجیتال خود استفاده کنند! اتفاقاً تاکنون نیز بعضی از خوانندگان اقدام به برگذاری کنسرت‌های دیجیتال کرده‌اند.

علت سرمایه گذاری در متاورس

سرمایه‌گذاران باهوش در حال خرید زمین‌های متاورسی هستند؛ چراکه آنها اعتقاد دارند که آینده، آینده املاک دیجیتال است! این در واقع می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عاقلانه باشد. علت سرمایه گذاری در متاورس آن هم از طرف افراد سرمایه‌دار، به دلیل کسب سود است. سرمایه‌گذاری در زمین‌های مجازی درست مانند سرمایه‌گذاری در زمین‌های فیزیکی است.

سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند که در آینده‌ای نه‌چندان‌دور، افراد زیادی اقدام به خرید زمین در دنیای متاورس خواهند کرد و در واقع دنیا در حال حرکت به این سمت است.

علت سرمایه گذاری در متاورس

بنابراین سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند سود بسیار خوبی را در مدتی نسبتاً کوتاه به ارمغان بیاورد!

علاوه بر این و بر اساس آمار منتشرشده از صندوق سرمایه‌گذاری GrayScale به زودی ارزش دارایی‌ها و املاک مجازی به بیش از 1 تریلیون دلار خواهد رسید. بنابراین سرمایه‌گذاران به نوعی در حال خرید و احتکار زمین‌های مجازی هستند تا در آینده با سودی هنگفت، آنها را به فروش برسانند.

چگونه ارزش زمین‌های متاورسی افزایش می‌یابد؟

البته باید به این نکته توجه داشت که افزایش ارزش زمین‌های متاورسی به دنبال افزایش ورود مردم به این دنیای مجازی است که این خود جای بحث دارد. طبق بررسی‌های انجام‌شده، به احتمال زیاد زمین‌های متاورسی که در کشور‌های توسعه‌یافته‌تر قرار دارند، زودتر و بیشتر رشد خواهند کرد. البته هیچ‌ گونه تضمینی در این باره وجود ندارد.

باید مدنظر داشت که سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز مانند سرمایه‌گذاری در هر حوزه دیگری دارای ریسک است، ولی در این باره می‌توان گفت که ریسکش به سودش می‌ارزد!

به هر حال بعضی از سلبریتی‌ها و افراد مشهور در حال خرید زمین‌های متاورسی هستند. البته دلیل آنها از خرید زمین مشخص نیست، شاید به خاطر سرگرمی یا شاید هم به خاطر کسب سود باشد. مثلاً اسنوپ داگ (Snoop Dogg) که یک خواننده شناخته‌شده در ایالات متحده آمریکا است، در حال خرید زمین‌های متاورسی است!

در کل، مردم برای سرمایه‌گذاری در زمین‌های مجازی، دلایل و اهداف مختلفی دارند. ولی همان‌طور که گفته شد، علت سرمایه ‌گذاری در متاورس در بیشتر مواقع، کسب سود است.

علت سرمایه گذاری در متاورس

سرمایه‌گذاران بدشان نمی‌آید که روی این املاک شرط‌بندی کنند؛ شرط‌بندی‌ای که احتمال برد بالایی دارد و در صورت باختن نیز ضرر زیادی به فرد سرمایه‌گذار وارد نخواهد کرد!

نکته حائر اهمیت درباره سرمایه‌گذاری در متاورس، قطعی نبودن سوددهی آن است! به‌ طور کلی سرمایه‌گذاری در هیچ حوزه‌ای 100 درصد منجر به سود نخواهد شد و تضمینی برای سوددهی در هیچ حوزه‌ای وجود ندارد.

بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در دنیای متاورس را دارید، باید درباره آن تحقیق بیشتری بکنید و سرمایه زیادی را به آن اختصاص ندهید!

چگونه در متاورس املاک مجازی بخریم؟

سرمایه گذاری در متاورس کار سختی نیست! در واقع برای سرمایه‌گذاری در این حوزه، شما باید به بررسی پروژه‌های مختلف فعال در این اکوسیستم بپردازید. پروژه‌های بسیاری در حوزه متاورس و فروش زمین‌های متاورسی فعالیت می‌کنند که طبیعتاً قرار نیست که تمام‌شان سودده باشند!

اگر بخواهیم به چند پروژه متاورسی اشاره کنیم که زمین مجازی متاورسی هم می‌فروشند، می‌توان به پروژه بازی آپلند (Upland)، پروژه بازی OVR، پروژه بازی دیسنترالند (Decentraland) و پروژه بازی سندباکس (SandBox) اشاره کرد. البته با تحقیق بیشتر در اینترنت می‌توانید به نتایج بیشتری دست بیابید. در این قسمت ما صرفاً به چند مورد از معروف‌ترین‌ها اشاره کردیم.

دلایل خرید زمین در متاورس

همچنین توجه داشته باشید که بیشتر پروژه‌های فعال در حوزه متاورس بر بستر شبکه بلاکچین اتریوم (Ethereum) فعالیت می‌کنند؛ بنابراین باید برای خرید زمین متاورسی، یک کیف پول تحت شبکه اتریوم مانند کیف پول متامسک (MetaMusk) داشته باشید.

همچنین اگر قصد خرید زمین متاورسی پروژه خاصی را دارید، قبل از خرید زمین می‌توانید به نقشه دنیای مجازی آن پروژه نگاهی بیندازید تا بتوانید زمین مناسب‌تری را خریداری کنید.

آیا پررونق بودن خرید املاک متاورسی ادامه‌دار خواهد بود؟

دیگر بر کسی پوشیده نیست که سرمایه‌گذاران بسیاری در حال سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه املاک دیجیتالی هستند. بسیاری از شرکت‌ها نیز در حال کار در این حوزه هستند. برای مثال شرکت فیسبوک حتی نام برند خود را به متا (Meta) تغییر داده و شدیداً در حال سرمایه‌گذاری در این حوزه است. همچنین شرکت‌های بزرگ دیگری مانند اپل، مایکروسافت و بسیاری از غول‌های تکنولوژی در حال سرمایه گذاری در متاورس هستند و این مسئله می‌تواند امیدوارکننده باشد.

دلایل خرید زمین در متاورس

سرمایه‌‌گذاری‌های تریلیون دلاری که این شرکت‌ها در حوزه متاورس انجام داده‌اند، می‌تواند چشم‌انداز بسیار خوبی را برای دنیای متاورس و در نتیجه املاک متاورسی رقم بزند.

طبیعتاً هر کدام از این شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری، با دیدی منطقی و با تحقیقات گسترده و عظیم پا به این عرصه گذاشته‌اند و هر کدام از آنها می‌توانند دنیای متاورسی خود را داشته باشند. علت سرمایه گذاری در متاورس توسط شرکت‌های بزرگی همچون اپل، قطعاً قانع‌کننده خواهد بود!

سخن پایانی

سرمایه گذاری در حوزه متاورس می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرسود باشد؛ البته ریسک‌های خاص خود را نیز دارد. ولی در کل، سرمایه‌گذاری در این حوزه با مقدار سرمایه‌ای که آسیبی به اقتصاد شخصی افراد نزند، منطقی است.

اگر به دنبال علت سرمایه‌گذاری در حوزه متاورس توسط شرکت‌های بزرگی چون اپل و مایکروسافت هستید، می‌توانید تحقیق بیشتری در رابطه انجام دهید.

امروز حوزه متاورس می‌تواند همان اینترنت چند سال پیش باشد که توانست سود بسیار خوبی را نصیب افرادی بکند که در آن زمان روی آن سرمایه‌گذاری کردند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments