آموزش بازی اکسی اینفینیتی Axie Infinity + بازی کنید ارز دیجیتال بگیرید!

زمان مطالعه: 10 دقیقه

مقدمه

این روزها یک بازی مبتنی بر بلاکچین به نام اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و رشد قابل‌توجه ارز دیجیتال اختصاصی آن یعنی ارز دیجیتال Axie Infinity سر و صدای زیادی را در دنیای کریپتو به پا کرده است و در حال حاضر بر دنیای توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) تسلط دارد. اما بازی Axie Infinity دقیقاً چیست و چگونه می‌توان با استفاده از آن به کسب درآمد پرداخت؟

برای یافتن پاسخ این سؤال‌ها تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بازی Axie Infinity چیست؟

بازی اکسی اینفینیتی یک بازی نقش‌آفرینی نوبتی است که به کاربران اجازه می‌دهد هیولاهای کوچک و توکنیزه شده‌ای به نام اکسی‌ها (Axies) را خریداری و بزرگ کنند، آموزش ‌دهند، به فروش برسانند و در نهایت، این اکسی‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر اکسی ویژگی‌های مختلفی دارد که نقش آن را در میدان نبرد تعیین می‌کند.

اکسی‌ها نوعی توکن‌ غیر قابل تعویض (NFT) هستند که طی چند ماه گذشته، کاملاً بر فضای ارزهای دیجیتال تسلط پیدا کرده‌اند. طی ۳۰ روز گذشته، اکسی‌ها پرفروش‌ترین NFTها در کل فضای کریپتو بوده‌اند و حدود ۲۰۰ میلیون دلار از آنها به فروش رفته است.

بازی Axie Infinity چیست؟ بازی کنید و ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی بگیرید!

ارز دیجیتال اختصاصی این بازی که اکسی اینفینیتی شاردز (Axie Infinity Shards) نام دارد و با نماد اختصاری AXS شناخته می‌شود، طی یک ماه گذشته رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرده و از حدود ۳ دلار به اوج تاریخی خود در ۵۳٫۲۸ دلار (در تاریخ ۲۷ ژوئیه) رسیده است. در این مدت، ارزش بازار این ارز دیجیتال نیز به رقم قابل‌توجه ۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت توکن‌ معجون‌ کوچک عشق (Small Love Potion) یا توکن SLP که توکن داخل بازی Axie Infinity است، در همان بازه زمانی از ۰٫۱ دلار به ۰٫۲۸ دلار رسیده است. توکن SLP یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 است که برای تولید اکسی‌ها استفاده می‌شود. در صورتی که میزان تولید اکسی‌ها بیشتر شود، قیمت توکن SLP نیز افزایش خواهد یافت.

بنیانگذاران بازی اکسی اینفینیتی چه کسانی هستند؟

بازی Axie Infinity در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط شرکت فناوری اسکای ماویز (Sky Mavis) راه‌اندازی شد. این شرکت توسعه‌دهنده بازی که در ویتنام مستقر است، به دست ترونگ نگوین (Trung Nguyen) و الکساندر لارسن (Aleksander Larsen) تأسیس شده است.

بازی Axie Infinity چیست؟ بازی کنید و ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی بگیرید!

ترونگ نگوین مدیر عامل فعلی پلتفرم است. نگوین با مدرک مهندسی نرم افزار کامپیوتر فارغ‌التحصیل شد و قبل از راه‌اندازی بازی Axie Infinity به عنوان مهندس نرم افزار در اِندوین ترنزکشنز (Anduin Transactions) کار می‌کرد.

الکساندر لارسن، گیمر رقابتی سابق نیز به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد عملیاتی این پلتفرم شناخته می‌شود. لارسن از سال ۲۰۱۷ روی بازی‌های بلاکچینی کار می‌کند. او قبلاً به عنوان افسر اجرایی امنیتی در سازمان امنیت دولت نروژ کار می‌کرد و هم‌اکنون هم به عنوان دبیر هیئت مدیره در اتحادیه بازی‌های بلاکچینی (Blockchain Game Alliance) فعالیت می‌کند.

در مجموع، تیم اکسی اینفینیتی از ۲۵ کارمند تمام وقت تشکیل شده که بسیاری از آنها در زمینه ساخت بازی تجربه دارند.

اکسی‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

هر اکسی ۴ ویژگی دارد که عبارتند از:

HP (جان اکسی): میزان خسارتی است که اکسی شما می‌تواند قبل از شکست خوردن تحمل کند.

Morale (روحیه جنگجویی): این ویژگی شانس ضربات در شرایط بحرانی را افزایش می‌دهد. همچنین، امکان رفتن به آخرین ایستگاه را محتمل‌تر و تعداد ضربات در این مرحله را بیشتر می‌کند.

Skill (مهارت): در صورتی که اکسی چندین کارت را همزمان و به صورت ترکیبی بازی کند، میزان ضربات آن را افزایش می‌دهد.

Speed (سرعت): تعیین‌کننده نوبت و ترتیب اکسی‌ها برای بازی کردن است. به این صورت که ابتدا اکسیِ سریع‌تر حمله می‌کند. اگر دو اکسی سرعت یکسانی داشته باشند، نحوه حمله به این ترتیب تعیین می‌شود:

سرعت بالا> HP پایین> مهارت بالا> روحیه جنگجویی بالا.

بازی Axie Infinity چیست؟ بازی کنید و ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی بگیرید!

این ۴ ویژگی اکسی به دو عامل وابسته هستند: نژاد اکسی و اعضای بدن آن.

بدن هر اکسی 6 عضو دارد: چشم‌ها (eyes)، گوش‌ها (ears)، شاخ (horn)، دهان (mouth)، پشت (back) و دم (tail). شاخ، دهان، پشت و دم هر اکسی مشخص می‌کند که در میدان رقابت می‌تواند از کدام کارت‌ها استفاده کند.

بازی Axie Infinity چیست؟ بازی کنید و ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی بگیرید!

از سوی دیگر، اکسی‌ها ۹ نژاد مختلف دارند که ۶ مورد از آنها، نژاد اصلی و ۳ مورد، نژاد ترکیبی است. نژادهای اصلی شامل Aquatic (آبزی)، Beast (حیوان چهارپا)، Bird (پرنده)، Bug (حشره)، Plant‌ (گیاه)، Reptile (خزنده) است و نژادهای ترکیبی، Mech (حاصل تولیدمثل دو اکسی خالص از نژادهای Beast و Bug)، Dawn (حاصل تولیدمثل دو اکسی خالص از نژادهای Plant و Bird) و Dusk (حاصل تولیدمثل دو اکسی خالص از نژادهای Reptile و Aquatic) را شامل می‌شوند.

بازی Axie Infinity چیست؟ بازی کنید و ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی بگیرید!

لازم به ذکر است که در این بازی، برای کمک به کنترل جمعیت اکسی‌ها، هر اکسی فقط هفت بار قابلیت تولیدمثل دارد.

بازی Axie Infinity چگونه کار می‌کند؟

به طور خلاصه، بازی اکسی اینفینیتی یک بازی مبتنی بر ماجراجویی است که چندین لایه استراتژی تاکتیکی دارد. روند این بازی که در واقع برای کسب درآمد است و کاربران آن را به بازی پوکمون (Pokemon) یا حتی بازی کریپتوکیتیز (CryptoKitties) تشبیه کرده‌اند که حول هیولاهای دیجیتالی شما یا همان اکسی‌ها می‌چرخد. هر کدام از این اکسی‌ها دارای مجموعه‎ای منحصربه‌فرد از مهارت‌ها و قدرت‌ها هستند.

برای قدم گذاشتن به دنیای اکسی، شما باید تیمی را تشکیل دهید که شامل سه هیولای اکسی است. در حال حاضر، قیمت هر اکسی بالغ که آماده مبارزه باشد، حدود ۰٫۱ تا ۰٫۲ ETH است.

کاربران می‌توانند با استفاده از گزینه Adventure Mode (حالت ماجراجویی، PVE) اکسی‌های خود را به سطوح بالاتر ببرند؛ به این صورت که باید اکسی‌ها را از نردبان بالا ببرند و آنها را از سطوح مختلف که در این حالت Ruin نام دارد، عبور دهند. کاربران پس از تکمیل Ruin و بسته به سطح آن، حداقل ۱ تا حداکثر ۲۰ توکن SLP به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد.

بازی Axie Infinity چیست؟ بازی کنید و ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی بگیرید!

از سوی دیگر، دارندگان اکسی‌ها همچنین می‌توانند با بردن هیولاهای خود به Arena Mode (حالت میدان رقابت‌ها، PVP) -که در آن اکسی‌های کاربران مختلف این پلتفرم با هم مبارزه می‌کنند– اکسی‌های خود را آزمایش کنند. با هر برد در Arena Mode، نه تنها امتیاز MMR شما در سیستم رقیب‌یابی (Matchmaking Rating) بهبود می‌یابد، بلکه بسته به MMR خود می‌توانید تا حداکثر ۱۲ توکن SLP جایزه بگیرید. بدیهی است که با هر باخت در این رقابت‌‌ها، امتیاز MMR شما کاهش می‌یابد و باعث کندتر شدن سرعت صعودتان به مراحل بعدی می‌شود.

علاوه بر این، روش‌های دیگری نیز برای کسب توکن SLP وجود دارد، مانند تکمیل سفرهای اکتشافی روزانه (Daily Quest) یا حتی پیروزی در سطوح مختلف حالت ماجراجویی.

بازی Axie Infinity چیست؟ بازی کنید و ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی بگیرید!

از سوی دیگر، در برنامه بورسیه (Scholarship) اکسی اینفینیتی که در ژانویه سال ۲۰۲۱ توسط اعضای جامعه این بازی راه‌اندازی شد، دارندگان اکسی‌ها می‌توانند با اجاره دادن آنها به بازیکن‌های دیگر، به جای پارک کردن یا نگهداشتن آنها در کلکسیون‌های شخصی، نهایت استفاده را از دارایی‌های خود داشته باشند. به این ترتیب، آن دسته از کاربرانی هم که دسترسی کافی به بازی ندارند، می‌توانند بدون نیاز به سرمایه لازم بازی کنند و درآمد کسب نمایند.

برای دانلود بازی اکسی اینفینیتی به اینجا مراجعه کنید.

توکن‌ اکسی اینفینیتی (AXS)

حداکثر عرضه توکن اکسی اینفینیتی (AXS) ۲۷۰ میلیون واحد تعیین شده است. از این تعداد، در حال حاضر نزدیک به ۶۱ میلیون واحد (۲۳ درصد) توکن AXS در گردش است.

در حالت کلی، ۱۱ درصد از کل عرضه ارز دیجیتال Axie Infinity به شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه IEO در لانچ‌ پد بایننس (Binance Launchpad)، ۴ درصد برای فروش در مرحله فروش اختصاصی، ۲۹ درصد برای پاداش استیکینگ، ۲۰ درصد برای کسب درآمد بازیکنان، ۲۱ درصد برای تیم، ۷ درصد برای مشاوران و ۸ درصد برای تأمین بودجه اکوسیستم، اختصاص یافته است.

بازی Axie Infinity چیست؟ بازی کنید و ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی بگیرید!

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، انتظار می‌رود که تمام توکن‌ های AXS تا اوایل سال ۲۰۲۶ عرضه شوند.

امنیت پلتفرم اکسی اینفینیتی چگونه تأمین می‌شود؟

ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی (AXS) یک توکن ERC-20 است که روی بلاکچین اتریوم فعالیت می‌‌کند. در نتیجه، امنیت آن با الگوریتم اجماع اثبات کار (POW) شبکه اتریوم تأمین می‌شود.

در اوایل سال ۲۰۲۱، تیم اکسی اینفینیتی اعلام کرد که قصد دارد توکن‌ های NFT، از جمله اکسی‌ها و سایر توکن‌های داخل بازی خود را از شبکه لوم (Loom Network) به یک سایدچین سفارشی ساخته‌شده بر بستر اتریوم، به نام رونین (Ronin)، انتقال دهد.

رونین یک سایدچین سفارشی است که فقط برای اکسی اینفینیتی ساخته شده است. این نرم افزار توسط شرکت اسکای ماویز در حال توسعه است و با هدف پشتیبانی از تراکنش‌های آنی، کاهش کارمزدهای گس و کمک به مقیاس‌پذیر شدن اکسی اینفینیتی طراحی شده است.

ارز دیجیتال Axie Infinity را از کجا خریداری و در کجا ذخیره کنیم؟

توکن AXS را می‌‌توان از صرافی‌های رمزارزی شناخته‌شده‌ای مانند بایننس (Binance)، هوبی گلوبال (Huobi Global)، یونی سواپ (Uniswap)، Gate.io، پولونیکس (Poloniex)، اف‌تی‌ایکس (FTX)، کراکن (Kraken) و … خریداری کرد. از میان این صرافی‌ها، بیشترین حجم معاملات ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی توسط بایننس پردازش می‌شود.

اکسی اینفینیتی یک توکن ERC20 است؛ به این معنا که تمام کیف پول‌های معتبر پشتیبانی‌کننده از اتریوم، از این ارز دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول‌های تراست والت (Trust Wallet) و متامسک (MetaMask)، از جمله کیف پول‌های شناخته‌شده و امنی هستند که توکن اکسی را می‌توان در آنها ذخیره و مدیریت کرد.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی (AXS)

توکن اکسی اینفینیتی (AXS) در زمان راه‌اندازی در نوامبر سال ۲۰۲۰، با قیمت ۰٫۱۵ دلار معامله می‌شد. در ماه‌های اولیه، این توکن چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت و یک روند قیمتی تقریباً خنثی داشت.

با این حال، در فوریه سال ۲۰۲۱ و همزمان با آغاز روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال، اکسی نیز وارد یک چرخه گاوی شد و قیمت آن تا نزدیکی ۱۰ دلار افزایش یافت.

در ماه ژوئن و همزمان با رونق گرفتن توکن‌های NFT و همچنین بازی‌های بلاکچینی، توکن AXS رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرد. در تاریخ ۲۷ ژوئیه، ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی توانست رکورد تاریخی خود را در ۵۳٫۲۸ دلار به ثبت برساند.

بازی Axie Infinity چیست؟ بازی کنید و ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی بگیرید!
نمودار قیمت توکن اکسی اینفینیتی (AXS) از ابتدا تاکنون
در صفحه قیمت ارز دیجیتال Axie Infinity می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن AXS را مشاهده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، به معرفی بازی Axie Infinity و انواع توکن‌های آن پرداختیم.

بازی اکسی اینفینیتی یک بازی بلاکچینی است که سعی دارد جالب‌ترین جنبه‌های بازی‌های دیجیتالی را در یک دنیای مبتنی بر بلاکچین پیاده‌سازی کند. اکسی اینفینیتی مشوق‌های مختلف و جذابی را برای بازی و کسب درآمد بیشتر توسط کاربران در نظر گرفته است. به همین دلیل، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این بازی به نمونه‌ای عالی از بازی‌های موفق بلاکچینی تبدیل شود.

علاوه بر این، همکاری اکسی اینفینیتی با شرکت‌های بزرگ فناوری مانند یوبی سافت (Ubisoft)، سامسونگ (Samsung)، اچ‌تی‌سی (HTC)، بایننس (Binance) و میکردائو (MakerDAO)، به این بازی کمک می‌کند تا به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کند و سریع‌تر مشهور شود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments