دلیل افزایش قیمت اتریوم چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

اتریوم یا همان ملکه رمزارز‌ها مدتی است که با افزایش قیمت مداومی روبروست. اتریوم دومین ارز دیجیتال محبوب دنیا است. اتریوم در روزهای اخیر قیمت و سطوح مقاومتی خود را افزایش داد و و نشان داد که دیگر بایستی سطوح قیمتی جدیدی را برای این رمزارز در نظر گرفت.

قیمت اتریوم در 1 ماه اخیر با افزایش حدود 25 درصدی به عدد 468 دلار رسید که این قیمت از سال 2018 یک رکورد است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع
دلیل افزایش قیمت اتریوم
نمودار 2 ماهه قیمت اتریوم

چرا قیمت اتریوم افزایش یافت؟

در اینجا به بررسی علل و عوامل افزایش قیمت اتریوم می‌پردازیم.

دلیل این افزایش قیمت اتریوم چیست؟

1-راه اندازی پروژه اتریوم 2.0

اتریوم 2.0 کار خود را در فاز صفر شروع کرد. این پروژه یک پیشرفت و توسعه اساسی در اتریوم محسوب می‌شود که از نظر بنیادین تاثیر بسیار مثبتی روی اتریوم گذاشت. به علاوه اینکه، اتریوم 2.0 در فاز صفر به 524.000 اتر نیاز دارد که در یک قرارداد هوشمند بلوکه شود، بنابراین یک تقاضای بزرگ هم برای اتریوم به وجود آمد.

توسعه دهندگان اتریوم 2، این پروژه را نقطه عطفی در پروتکل های ارز دیجیتال می دانند. از جمله اینکه مشکلات سیستم گواه اثبات کار (PoW) را ندارد که دلیل آن هم استفاده از سیستم اثبات سهام (PoS) است.

2- افزایش عجیب تعداد کیف پول‌های فعال اتریوم

وبسایت nairametrics در یک گزارش تعداد کیف پول‌های (والت‌ها) فعال اتریوم را بالای 50 میلیون اعلام کرد! این آمار نشان می‌دهد که اتریوم احتمالا از بیت کوین هم تعداد کیف پول بیشتری دارد که این یک پیشرفت بسیار بزرگ است.

دلیل اصلی افزایش تعداد کیف پولهای اتریوم هم به محبوبیت پروژه های دیفای برمیگردد. در چند ماه گذشته پروژه های دیفای به طور چشمگیری رشد کرده و تعداد کاربران بسیار زیادی به آن ورود کرده اند.

3- خرید عمده‌ی اتریوم توسط شرکت‌های بزرگ تکنولوژی

در روزهای اخیر بسیاری از اَبَر شرکت‌ها اقدام به خرید و نگهداری مقادیر بسیار زیاد اتریوم کرده‌اند. از جمله شرکت گری اسکیل که اعلام کرد بیش از 1 میلیارد دلار اتریوم خریداری می‌کند. مدتی است شرکتهای بزرگ تصمیم گرفته اند سرمایه عمده ای وارد ارز دیجیتال کنند. بعضی شرکت ها اقدام به فروش طلا کرده و در عوض رمزارز خریده اند. این موضوع در چند ماه اخیر بسیار پررنگ شده است.

ethereum-garyscale

4- افزایش حجم معاملات صرافی های غیرمتمرکز (DEX)

از ابتدای سال 2020 کاربران ارز دیجیتال، علاقه روزافزونی به معامله در صرافی های غیرمتمرکز داشته اند. صرافی های DEX برای انجام معامله نیازی به ثبت نام، احراز هویت و واریز رمزارز به داخل کیف پولهای صرافی نیازی ندارند. به علاوه اینکه به دلیل عدم واریز رمزارزها به داخل صرافی، از امنیت بیشتری نسبت به صرافی های متمرکز و رایج مثل بایننس برخوردار هستند.

dex

آیا قیمت اتریوم به 500 دلار می‌رسد؟

پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال کاری دشوار و البته غیرقطعی است. با این حال اتریوم در ماه‌های اخیر نشان داده که بستر بسیار خوبی برای راه اندازی توکن‌ها و پروژه‌های جدید است. به عقیده بسیاری کارشناسان قیمت اتریوم توانایی رسیدن به سطوح مقاومتی بالای 600 دلار را دارد. لازم به ذکر است اوج قیمت اتریوم مربوط به ژانویه 2018 است که به عدد 1,433 دلار رسید.

به نظر شما قیمت اتریوم به 500 دلار می‌رسد؟

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments