ارز دیجیتال تل کوین (Telcoin) چیست؟ معرفی توکن TEL

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال تل کوین (Telcoin) رمزارزی مبتنی بر شبکه اتریوم است که در سال 2017 در کشور سنگاپور با هدف ایجاد پلی بین انواع رمزارزها، بلاکچین و صنعت ارتباطات از راه دور، ایجاد شد. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه خرید تل کوین، بهترین صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال برای ترید Telcoin و … هستید؛ در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

ارز دیجیتال تل کوین (Telcoin) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

تل کوین (Telcoin) یکی از جدیدترین رمزارزهای موجود در بازار است که با هدف مشارکت با برندهای معروف صنعت مخابرات، مانند Verizon و AT&T برای از بین بردن مشکلاتی که بین سیستم‌عامل‌های پرداخت صورتحساب و تلفن همراه وجود دارد، ایجاد شد. جالب است بدانید که تمرکز اصلی Telcoin، تسلط بر بازار ارسال حواله است؛ بازاری که در حال حاضر تحت کنترل کامل سیستم ارسال حواله وسترن یونیون است.

what-is-telcoin

تل کوین (Telcoin) با سیستم‌عامل‌های مخابراتی جهانی و پرداخت از طریق تلفن همراه همکاری می‌کند تا خدماتی همچون ارسال حواله ارزی با سرعت‌ بالا و هزینه کم را در اختیار افرادی که در رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، قرار دهد.

توکن ارز دیجیتال تل کوین در واقع توکن ERC-20 است که مبتنی بر بلاکچین Ethereum کار می‌کند. در حال حاضر از این توکن، برای پرداخت هزینه در وب‌سایت‌های فروشگاهی، استفاده می‌شود.

چه کسانی بنیان‌گذاران Telcoin هستند؟

در سال 2017، پل نونر (Paul Neuner) و کلود اگونتا (Claude Eguienta) ارز دیجیتال تل کوین را با هدف کمک به کاربران ارزهای دیجیتال به‌ منظور انتقال حواله در عرض چند ثانیه، طراحی و خلق کردند.

what-is-telcoin

پل نونر، رئیس پروژه Telcoin، بیش از 12 سال تجربه فعالیت در زمینهٔ ارتباطات از راه دور داشته و در چند سال اخیر، وارد دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین شده است. اولین مشارکت وی به‌ عنوان یک کارآفرین فناوری در حوزه مخابرات، با شرکت Mobius بوده است؛ استارتاپی که در حوزه ارائه خدمات کنترل کلاه‌برداری در شبکه‌های تلفن همراه فعالیت می‌کند. او در سال 2012، شرکت Pangea K.K را به‌ عنوان شرکت توسعه نرم‌افزار تلفن همراه، مستقر در توکیو تأسیس کرد. قبل از تأسیس Telcoin، در مارس 2017، او Ikou، یک برنامه تلفن همراه برای ایجاد و سازمان‌دهی رویدادها را راه‌اندازی کرد.

کلود اگونتا به‌ عنوان مدیرعامل شرکت Telcoin فعالیت می‌کند. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر است. بیش از یک دهه، Claude در استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری با هدف ارائه بهترین خدمات مالی به مشتریان، فعالیت کرده است.

چه چیزی ارز دیجیتال Telcoin را منحصربه‌فرد می‌کند؟

  • تمرکز اصلی پروژه Telcoin بازار حواله‌های ارزی است. گرچه در یک دهه اخیر روش‌های مختلفی برای ارسال حواله ارزی، به‌ خصوص از طریق ارزهای دیجیتال ایجاد شده است، اما هنوز هم افراد استفاده از خدمات شرکت‌های گران‌قیمت مانند وسترن یونیون را ترجیح می‌دهند.
  • تل کوین با بهره‌گیری از امکانات فناوری بلاکچین، انتخاب بهتری برای ارسال حواله با سرعت بیشتر و هزینه کمتر در کشورهای در حال‌ توسعه است. برای دستیابی به این هدف، Telcoin با اپراتورهای تلفن همراه و کیف پول‌های الکترونیکی در سطح جهان همکاری می‌کند و به آنها این امکان را می‌دهد که به پایگاه گسترده‌ای از کاربران دسترسی پیدا کنند.
  • مانند هر ارز دیجیتال غیرمتمرکز دیگری، ارز دیجیتال تل کوین دسترسی کامل به موجودی حساب را از طریق تلفن‌های همراه، برای افراد فراهم کرده است.
  • طراحی رابط کاربری این برنامه تا حد امکان، کاربردی و ساده انجام‌ شده است.
  • اپراتورهای مخابرات که به شبکه Telcoin متصل می‌شوند، بلافاصله قادر به ارسال توکن های TEL هستند. شبکه ارز دیجیتال تل کوین، برای این اپراتورها پاداش هم در نظر گرفته است؛ هرچه مقدار توکن های TEL یک اپراتور بیشتر باشد، پاداش بیشتری از شبکه دریافت می‌کند. پاداش این شبکه، در حال حاضر به‌ صورت کاهش کارمزد انتقال ارز در نظر گرفته‌ شده است. به گفته Telcoin، مدل تشویقی Telcoin برای کاربران جذاب و همچنان برای شبکه سودآور است.

what-is-telcoin

چه تعداد ارز دیجیتال تل کوین در گردش وجود دارد؟

همان‌طور که پیش‌ از این گفته شد، Telcoin روی بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند. در زمان راه‌اندازی آن در سال 2017، معادل 25 درصد از توکن‌ها میان سرمایه‌گذاران توزیع شد. 15 درصد به تیم اجرایی Telcoin و 5 درصد به صندوق نقدینگی این پروژه، تعلق گرفت.

اپراتورهای مخابراتی که از خدمات این شبکه استفاده می‌کنند، صاحب 50 درصد از کل توکن‌های تل کوین هستند. 5 درصد دیگر ارز دیجیتال تل کوین بابت توسعه شبکه و پاداش، به افراد تعلق می‌گیرد.

این پروژه با مقدار مشخصی از توکن TEL آغاز به کار کرد. حداکثر تعداد توکن‌های شبکه، 100 میلیارد تعیین‌ شده است. در حال حاضر، تقریباً 50 درصد از توکن ها در حال استفاده و گردش در بازار هستند.

امنیت Telcoin چگونه است؟

what-is-telcoin

اگرچه ارز دیجیتال تل کوین مبتنی بر اتریوم فعالیت می‌کند، اما قابلیت استیکینگ در شبکه Telcoin قابل‌استفاده نیست! در این شبکه از مدل اعتبارسنجی اتریوم استفاده‌ نشده و در عوض از مدل اثبات گواهی مفهوم (proof-of-concept) استفاده می‌شود. در واقع سیستم‌های مخابراتی در شبکه تل کوین فعالیت و نقشی مشابه با PoW در بلاکچین بیت کوین دارند.

شبکه تل کوین برای افزایش امنیت کاربران، از سیستم رمزنگاری چند امضایی استفاده می‌کند. این بدان معنی است که برای انجام معامله در شبکه Telcoin، حداقل به دو کلید خصوصی نیاز دارید.

البته کاربران می‌توانند تعداد کلیدهای موردنیاز را قبل از انجام معامله، تعیین کنند.

قیمت ارز دیجیتال Telcoin

ارز دیجیتال تل کوین کار خود را در سال 2018 با قیمت 0.004935 دلار آغاز کرد. بلافاصله قیمت تل کوین تا 0.01 دلار افزایش یافت اما به سرعت سقوط کرد و تا پایان سال 2020 قیمت Telcoin در حوالی 0.00018 دلار باقی ماند و حرکت خاصی نداشت. با شروع سال 2021 و همراه با رشد بازار ارزهای دیجیتال، قیمت توکن TEL هم بالا کشید و سعی کرد که از بازار گاوی به‌وجودآمده عقب نماند. در ماه می 2021 تل کوین اوج قیمت جدید خود را در 0.06 دلار به ثبت رساند. پس از آن، بار دیگر قیمت ارز دیجیتال تل کوین (Telcoin)، همچون دیگر ارزهای دیجیتال، سقوط کرد و هم‌اکنون در محدوده 0.02 دلار در نوسان است.

what-is-telcoin

خرید ارز دیجیتال تل کوین

برای خرید هر نوع ارز دیجیتال، می‌توانید هم از صرافی‌های آنلاین ایرانی و هم خارجی استفاده کنید. گرچه Telcoin تاکنون مشکلی نداشته و عملکرد قابل قبولی داشته است، اما صرافی‌های زیادی امکان خرید ارز دیجیتال تل کوین از طریق ارز فیات را فراهم کرده‌اند. در بسیاری از موارد، شما می‌توانید برای خرید توکن TEL از بیت کوین یا اتریوم استفاده کنید.

در صفحه قیمت ارز دیجیتال تل کوین (Telcoin) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن TEL و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

بهترین صرافی‌های خارجی که در حال حاضر امکان خرید، فروش و ترید ارز دیجیتال تل کوین را فراهم کرده‌اند، عبارت هستند از:

  • KuCoin
  • Balancer
  • HitBTC
  • Bitbns
  • 1inch Exchange
  • Simex

سخن پایانی

ارز دیجیتال تل کوین (Telcoin) یکی از انواع ارز دیجیتال است که با هدف بهبود شرایط ارسال حواله از طریق تلفن همراه ایجاد شده است. از زمان معرفی این ارز تاکنون، امنیت شبکه تل کوین مشکل جدی نداشته و در چند ماه اخیر، قیمت آن رو به افزایش بوده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

کیشە در کورد صرافی kukoin بیشتر راهنمایی کنین؟ چگونه بعد از خرید میتوان به کیف پول خودمون انتقال بدیم؟

ویدو اموزشی را در یتوب نگاه کنید.