ارز دیجیتال دیسنترالند (Decentraland) چیست؟ معرفی توکن Mana

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال دیسنترالند (Decentraland) یک دنیای مجازی است که در آن افراد می‌توانند روی بلاکچین اتریوم به خرید، فروش و ساخت بازی ها بپردازند. توکن MANA توکن اختصاصی این ارز دیجیتال است.

توسعه‌دهندگان بازی سال‌ها زمان را صرف ساخت بازی‌های جهان‌سازی کرد‌ه‌اند که به مردم امکان ‌می‌دهد ساختمان‌ها و شهرها را بسازند. اما به جز سرگرمی، برای تمام ساعاتی که برای ساخت این خلاقیت‌های خارق‌العاده صرف کرد‌ه‌اید، چه چیزی به دست ‌می‌آورید؟ چه اتفاقی ‌می‌افتد اگر شما بتوانید آنچه را که ایجاد کرد‌ه‌اید، به بالاترین پیشنهاد بفروشید؟ این همان نوید پلتفرم Decentraland است که یک بازی ساخت جهان با بلاکچین است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال دیسنترالند (Decentraland) چیست؟

what-is-decentraland

دیسنترالند یک پلتفرم مجازی غیر متمرکز است که روی بلاکچین اتریوم را‌ه‌اندازی شده است. در پلتفرم دیسنترالند، کاربران ‌می‌توانند چیزی بسازند و از چیزی که ساخته‌اند یا مالک آن هستند، کسب درآمد کنند.

ارز دیجیتال دیسنترالند خود را یک جهان مجازی معرفی ‌می‌کند. در جهان مجازی مشترک Decentraland (دیسنترالند)، کاربران ‌می‌توانند زمینی را خریداری کنند که به عنوان “parcel” شناخته ‌می‌شود و روی دفتر اصلی بلاک چین ثبت شده است. خود این سرزمین و همچنین املاک مجازی ساخته‌شده در بالای آن، نوعی دارایی دیجیتال غیرقابل تعویض (non-fungible) یا توکن اختصاصی به نام LAND است که در یک قرارداد هوشمند اتریوم ذخیره ‌می‌شود.

مالکان LAND محتوای منتشرشده در زمین خود را کنترل ‌می‌کنند که در یک قرارداد هوشمند قرار گرفته است. این محتوا ‌می‌تواند هر چیزی از صحنه‌ها و تصاویر، تا بازی‌ها و برنامه‌ها باشد. کاربران ‌می‌توانند به روشی مشابه با دنیای واقعی به کاوش، سفر و بازدید از اماکن بپردازند. این پلتفرم همچنین یک شبکه نظیر به نظیر برای تعامل کاربران است.

با دیسنترالند، ما در حال ایجاد یک اکوسیستم هستیم که بسیاری از راه‌حل‌های موجود در ارز‌های دیجیتال را با سیستم‌های VR ترکیب ‌می‌کند. نتیجه یک metaverse یعنی یک دنیای سه بعدی اجتماعی با یک شبکه اقتصادی بومی است.

ثبت نام و ورود به بازی دیسنترالند

در این ویدئو به آموزش ثبت نام و ورود به بازی دیسنترالند و همچنین نحوه اتصال کیف پول متامسک به بازی می‌پردازیم.

آنچه در این ویدئو آورده شده است:

  • دانلود، نصب و اتصال کیف پول متامسک به بازی
  • ثبت نام و ورود به بازی دیسنترالند
  • ساخت کاراکتر در بازی دیسنترالند و …

ارز دیجیتال دیسنترالند چگونه کار ‌می‌کند؟

توکن LAND با استفاده از رمزارز  MANA در دیسنترالند، خریداری ‌می‌شود. در این پلتفرم زمین مجازی تا زمانی که کاربران بخواهند آن را بفروشند، به طور دائمی ‌در اختیار آنها است. به علت فرهنگ غیرمتمرکز بازی، هیچ یک از نهادهای مرکزی نمی‌توانند زمین را پس از فروش، تصاحب کنند. با استفاده از یک دفتر کل توزیع شده یا بلاکچین، به‌همراه قراردادهای هوشمند حاوی محتوا یا پیوند به پرونده‌ها و کارهای کاربر، تمام داده‌ها به صورت غیرمتمرکز ذخیره می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید: بسته‌های زمین (land parcel) در دیسنترالند، هزاران دلار فروخته شده است. در یک صرافی در دسامبر 2017، یک قطعه زمین به قیمت 60،000 دلار فروخته شد!

توکن MANA چیست؟

what-is-decentraland

توکن MANA مانند LAND یک توکن کاربردی است و در دنیای ارز دیجیتال دیسنترالند (Decentraland) مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. از توکن‌ها برای پرداخت هزینه زمین، آواتارها، وسایل، مجموعه‌ها و سرگرمی‌هایی مانند شرط‌بندی استفاده ‌می‌شود. توانایی به دست آوردن MANA انگیز‌ه‌ای برای توسعه‌دهندگان برای ایجاد و مدیریت محتوای خوب است. MANA  یک توکن ERC-20 است که در صرافی‌های ارزهای دیجیتال خرید و فروش ‌می‌شود.

میزان توکن MANA ثابت است و وقتی LAND با توکن مانا در صرافی خریداری ‌می‌شود، آن توکن MANA ‌می‌سوزد.

تیم بنیانگذار ارز دیجیتال دیسنترالند چه کسانی هستند؟

Decentraland به دست استبان اوردانو (Esteban Ordano) تأسیس شد و به عنوان Metaverse Holdings Ltd ثبت شده و دفتر مرکزی آن در پکن چین است. اردانو (Ordano) مهندس نرم افزار در BitPay بود و به دلیل ایجاد کتابخانه پیشرو Bitcore در زیرساخت بیت کوین، از اعتبار برخوردار است. وی همچنین در Copay کار کرده و تیم ایجادکننده برنامه Streamium را هدایت کرده است. همراه با سایر اعضای تیم Decentraland، اوردانو در آرژانتین فضایی را برای علاقه‌مندان بلاکچین، به نام Voltaire تأسیس کردند.

تاریخچه ارز دیجیتال دیسنترالند

  • در سال 2015 دیسنترالند تأسیس شد.
  • در اگوست 2017 در عرضه اولیه کوین (ICO) خود 20 میلیون دلار جمع‌آوری کرد.
  • در دسامبر 2017 اولین حراج “LAND” برگزار شد.
  • مارس 2018 بازار زمین دیسنترالند افتتاح ‌شد.

what-is-decentraland

قیمت ارز دیجیتال دیسنترالند

ارزش کل بازار رمزارز دیسنترالند بیش از 1.5 میلیارد دلار است. این ارز دیجیتال در یک سال گذشته بیش از 3000 درصد رشد قیمت داشته است.

برای مشاهده قیمت لحظه ای ‌Decentraland می‌توانید به صفحه قیمت ارز دیجیتال دیسنترالند مراجعه کنید.

what-is-decentraland

آینده ارز دیجیتال Decentraland

رمزارز Decentraland هنوز در حال توسعه است. طی چندین مرحله پیشرفت کرده است که به درستی “عصر حجر” و “عصر آهن” نامگذاری شد‌ه‌اند و مراحل بیشتری در نقشه راه آن قرار دارد. در هر یک از این مراحل، ویژگی‌های جدیدی از جمله امکان ایجاد برنامه‌ها، برنامه‌های چت و موارد دیگر اضافه ‌می‌شود.

هدف نهایی این است که Decentraland اقتصاد خود را داشته باشد؛ جایی که مردم بتوانند زمین را به یکدیگر اجاره دهند، بیلبوردهای تبلیغاتی برای محصولات و خدمات نصب کنند و مکان‌های تجمع را در داخل بازی ایجاد کنند تا کاربران بتوانند وقت خود را در آن سپری نمایند.

شعار بزرگ Decentraland این است که بلاکچین ‌می‌تواند دقیقاً مانند یک بازی معمولی سرگرم‌کننده و جذاب باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت رسمی ارز دیجیتال دیسنترالند مراجعه کنید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال دیسنترالند در واقع یک پلتفرم بازی است که در آن کاربران ‌می‌توانند سرزمین‌ها و جهان خود را بسازند و این سرزمین را در شبکه دیسنترالند با توکن MANA بفروشند. بازی‌های جهان‌ساز در گذشته نیز طرفداران زیادی داشته است اما هم‌اکنون تیم دیسنترالند این بازی‌ها را به بستر بلاکچین انتقال داد‌ه‌اند. هر چند که علاقه‌مندان به بازی در دنیا زیاد هستند، اما باید دید که این پلتفرم تا چه زمانی ‌می‌تواند برای کاربران خود جذاب باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments