آینده متاورس چگونه است؟ بررسی آینده دنیا با متاورس

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

متاورس (Metaverse) واژه‌ای است که این روزها زیاد به گوشمان می‌رسد. برای افراد بسیاری، ظهور این تکنولوژی هیجان‌انگیز و خوشحال‌کننده است و بعضی‌ نیز ممکن است آن را یک پروژه ترسناک بدانند. به هر حال، متاورس در حال گسترش است و احتمالاً دنیای آینده ما، همین متاورس یا دنیای مجازی باشد. در این مقاله سعی می‌کنیم به بررسی آینده متاورس و تأثیرات آن در دنیای آینده بپردازیم. می‌خواهیم ببینیم بشر در این دنیا چگونه زندگی خواهد کرد و کار‌ها و فعالیت‌هایی که امروزه انجام می‌دهیم، چگونه قرار است در متاورس ادامه یابد؟ با ما همراه باشید.

آینده دنیا با متاورس (Metaverse) چگونه خواهد بود؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

باید در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که آن متاورسی که همه درباره آن صحبت می‌کنند و از ویژگی‌های منحصربه‌ فرد آن می‌گویند، هنوز وجود ندارد. هنوز هیچ کدام از ما نمی‌توانیم وارد دنیای مجازی متاورس شویم و برای خرید به یک فروشگاه برویم و کالای موردنظر خود را بخریم.

ساخت دنیای متاورس و توسعه آن، ممکن است زمان زیادی ببرد و تا مدتی نیز تنها در دسترس کاربران بسیار محدودی باشد. بسیاری از کارشناسان، پیش‌بینی‌هایی از زمان ارائه این تکنولوژی داشته‌اند و بسیاری از شرکت‌های پیشرو در این زمینه نیز احتمال می‌دهند که تکنولوژی متاورس، تا 5 الی 10 سال آینده مانند اینترنت همه‌گیر شود.

آینده متاورس

در دنیای متاورس می‌توانید کارهایی را انجام دهید که انجام آن در دنیای فیزیکی، برای شما مقدور نیست. این مهم‌ترین دلیل پرطرفدار بودن این تکنولوژی نوظهور است. در این دنیا قادر خواهید بود که خودتان، خودتان را بازآفرینی کنید. هر شکل و ظاهری که بخواهید می‌توانید داشته باشید. همچنین، سفر کردن به بخش‌های مختلف دنیای متاورس، مانند دنیای امروزی زمان‌بر و هزینه‌بر نخواهد بود.

بی‌شک با ظهور تکنولوژی متاورس، نوع زندگی انسان، از فعالیت‌های روزمره گرفته تا دیدار با دوستان و خانواده، با تحول عظیمی مواجه خواهد شد.

آینده متاورس بسیار هیجان انگیزتر از آینده دنیای فیزیکی

همان‌طور که گفته شد، باید انتظار یک تحول عظیم را داشته باشیم. بسیاری از کارشناسان از متاورس به عنوان انقلابی جدید یاد می‌کنند. بیل گیتس (Bill Gates) مؤسس شرکت مایکروسافت (Microsoft) عنوان کرده است که انتظار دارد تا 3 سال آینده، تمام جلسات کاری بر بستر متاورس انجام شود.

گیتس همچنین معتقد است که کارمندان شرکت‌ها، تا 3 سال آینده نه تنها از تکنولوژی متاورس بهره می‌برند، بلکه به استفاده از آن متکی خواهند بود. او باور دارد که کرونا توانسته از بسیاری جهات، به افزایش سرعت پذیرش متاورس کمک کند؛ زیرا این تکنولوژی، نیاز حضور کارمندان در یک مکان واحد را به صفر می‌رساند.

مدرسه و فعالیت‌های آموزشی نیز بسیار متحول خواهند شد. برای مثال، شرکت Roblox در حال کار روی طراحی بازی‌های ویدیویی و آموزشی متاورس است. همچنین، تفریحاتی مانند رفتن به کنسرت و گوش دادن به آهنگ خواننده مورد علاقه‌تان نیز دیگر شبیه به قبل نخواهد بود. می‌توانید در کنسرت خواننده محبوبتان شرکت کنید، بدون اینکه از خانه خود خارج شوید.

آینده دنیا با متاورس

همچنین کیفیت و کمیت اجرای کنسرت‌ها نیز بسیار افزایش خواهد یافت. اجرای کنسرت در دنیای مجازی متاورس، هم به نفع خواننده و هم به نفع هواداران او است؛ زیرا در دنیای فیزیکی، تنها تعداد محدودی از افراد امکان حضور در سالن کنسرت را دارند، در حالی‌ که در دنیای متاورس، این پارامتر بی‌معنی می‌شود و همین مسئله، باعث پایین‌تر آمدن قیمت بلیط کنسرت‌ها و بالا رفتن کیفیت آنها خواهد شد.

به همین دلیل است که می‌گوییم متاورس پیشرفت خواهد کرد؛ زیرا این تکنولوژی به نفع مردم جهان است.

چقدر طول می‌کشد تا متاورس در دسترس عموم قرار بگیرد و فراگیر شود؟

درواقع سؤال اساسی این است که رسیدن به ورژن کامل متاورس یا همان متاورس ایدئال، چقدر طول می‌کشد؟

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) بنیان‌گذار شرکت متا (Meta) معتقد است که این اتفاق، یعنی رسیدن به یک دنیای متاورسی کامل و قابل قبول، احتمالاً تا پایان دهه جاری طول خواهد کشید. به نظر می‌رسد زاکربرگ نظر خود را بسیار محتاطانه بیان کرده است؛ زیرا هم‌اکنون نیز اکثر موارد موردنیاز برای راه‌اندازی یک دنیای متاورسی کامل، در دسترس است.

همان‌طور که به یاد دارید، مدتی پیش یک کنسرت در بازی فورت نایت (Fortnight) برگزار شد که حدود 12 میلیون کاربر آنلاین در آن شرکت داشتند. زیرساخت اینترنت امروزی، امکان حضور 12 میلیون کاربر به صورت آنلاین در یک کنسرت را فراهم کرده است. اما طبق نظر کارشناسان، زیرساخت‌ها باید بسیار بیش از این گسترش یابند تا بتوان چند ده میلیون کاربر متاورسی را پشتیبانی کرد.

شرکت متا، یکی از پیشروترین شرکت‌ها در زمینه متاورس است که توانسته اولین هدست متاورسی را نیز وارد بازار کند. هدست این شرکت Oculus نام دارد. همچنین شرکت مایکروسافت (Microsoft)، دیگر رقیب شرکت متا است که در حال کار روی متاورس (Metaverse) است. شایعاتی نیز درباره به بازار آمدن عینک‌های واقعیت مجازی شرکت اپل (Apple) تا پایان سال 2022، به گوش رسیده است.

آینده دنیا با متاورس

برای ساخت و گسترش دنیای متاورس، نیاز به سخت افزار‌های بسیار قدرتمند وجود دارد و جلوه‌های گرافیکی متعددی نیز باید ساخته شوند. همچنین گرافیک آینده متاورس، باید به شکلی باشد که با دنیای فیزیکی تفاوتی نداشته باشد. البته در حال حاضر نیز بسیاری از بازی‌های تحت کنسول وجود دارند که بسیار شبیه به واقعیت طراحی شده‌اند.

یکی از قابلیت‌های دیگری که باید در دنیای آینده متاورس وجود داشته باشد، مسأله انحصاری نبودن کالا‌های دیجیتال است. مثلاً کالای دیجیتالی که شما در بازی فورت نایت خریداری می‌کنید، باید در دنیای متاورسی شرکت متا نیز در دسترس باشد.

سخن پایانی

دنیای آینده بسیار متفاوت از دنیای امروز خواهد بود. کارشناسان بسیاری عقیده دارند که تحولات آینده دنیا، بسیار بیشتر و عمیق‌تر از تحولات 100 سال اخیر خواهد بود. غول‌های تکنولوژی اروپایی و آمریکایی در حال تلاش برای برنده شدن رقابت عظیم بر سر دنیای متاورس هستند. هر کدام از شرکت‌ها می‌خواهند نمونه اولیه از این دنیا را خودشان ارائه دهند و در واقع اولین باشند.

دنیای متاورس مفهوم جدیدی است که می‌خواهد انقلابی عظیم به راه بیندازد. تصور آینده دنیا با متاورس، بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است. آینده متاورس قرار است بسیاری از محدودیت‌های فعلی افراد در دنیای فیزیکی را از بین ببرد و ممکن است تاریخ زندگی افراد، به دو بخش قبل و بعد از ظهور دنیای کامل متاورس تقسیم شود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments