بازی ویوز داکز (Waves Ducks) چیست؟ آموزش کامل + ویدئو

زمان مطالعه: 10 دقیقه

در ماه‌های اخیر، بازی‌های مبتنی بر توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) که علاوه بر سرگرمی، امکان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از این طریق را هم برای کاربران فراهم می‌کنند، رشد قابل‌توجهی داشته‌ است. هر آیتم در این بازی‌ها، یک توکن منحصربه‌فرد و غیرقابل‌تعویض است که همین موضوع، آن را ارزشمند می‌کند. بازی ویوز داکز (Waves Ducks) نمونه بارز چنین پروژه‌هایی است. طبق گزارش‌ها، استقبال از بازی Waves Ducks بسیار خوب بوده و نظرات در مورد آن بسیار مثبت است. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی این بازی، نحوه کسب درآمد با آن و همچنین بررسی توکن اختصاصی این پروژه، یعنی توکن EGG بپردازیم. با ما همراه باشید.

در ویدیوی زیر آموزش بازی ویوز داکز به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بازی ویوز داکز چیست؟

بازی ویوز داکز یک بازی NFT محور است که روی بلاکچین ویوز (Waves) ساخته شده است.

در این بازی، کاربران می‌توانند اردک‌هایی را که در واقع یک توکن هستند، جمع‌آوری کنند. در بازی Waves Ducks شما فقط بازی نمی‌کنید، بلکه تبدیل به یک سرمایه‌گذار می‌شوید و از یک کوین کمترشناخته‌شده حمایت می‌کنید.

بازی ویوز داکز

از زمان راه‌اندازی بازی ویوز داکز، قیمت اردک‌های آن افزایش یافته است. بنابراین، برای شروع این بازی به سرمایه اولیه مناسبی نیاز دارید. با این حال، این موضوع مانع از ثبت‌ نام بازیکنان جدید در این پلتفرم نشده است. این کاربران، اردک‌ها را برای پرورش، تولید مثل و ارتقای آنها، فارمینگ یا حتی برای فروش مجدد، خریداری می‌کنند.

به این ترتیب، شما می‌توانید با جمع‌آوری اردک‌ها، در بازی Waves Ducks سرمایه‌گذاری کنید، فارمینگ را شروع کنید و در نتیجه، درآمد غیرفعال داشته باشید. علاوه بر این، شما می‌توانید هر زمان که بخواهید، اردک‌ها را بفروشید و از این طریق هم به کسب درآمد بپردازید. با توجه به اینکه قیمت اردک‌ها رفته‌رفته بیشتر می‌شود، سرمایه‌گذاری در بازی ویوز داکز به سرعت نتیجه خواهد داد.

چگونه بازی Waves Ducks را شروع کنیم؟

توسعه‌دهندگان بازی ویوز داکز، توکن اختصاصی این بازی یعنی توکن EGG را منتشر کرده‌اند که از آن برای خرید آیتم‌های درون بازی استفاده می‌شود. بنابراین، برای شروع بازی ویوز داکز شما باید ابتدا توکن EGG بخرید تا با استفاده از آن، بتوانید اردک‌ها را خریداری کنید. در بازی Waves Ducks اردک‌ها با توجه به ویژگی‌های خود به گونه‌های مختلف تقسیم می‌شوند. هرچه یک اردک کمیاب‌تر و از سطح بالاتری برخوردار باشد، گران‌تر از بقیه خواهد بود.

اما کاربران چگونه می‌توانند با بازی Waves Ducks به کسب درآمد بپردازند؟ ما در ادامه چند روش کسب درآمد از طریق بازی ویوز داکز را معرفی می‌کنیم:

  • پرورش اردک: در بازی Waves Ducks شما می‌توانید اردک‌ها را برای زاد و ولد پرورش دهید. در این بازی، هر اردک فقط یک بار می‌تواند تولید مثل کند، اما همین هم برای ارتقای مزرعه شما کافی خواهد بود. اگر از قوانین خاص مربوطه پیروی کنید، فرزندان اردک‌های شما می‌توانند کمیاب و گران باشند. شما می‌توانید از این اردک جدید برای فارمینگ یا تولید مثل استفاده کنید یا آن را برای فروش بگذارید.
بازی ویوز داکز
ترکیب دو اردک و ایجاد یک اردک جدید.
  • ساختن مزرعه: شما می‌توانید پس از خرید اردک‌های خود، برای آنها نشیمن‌گاه هم بخرید و سپس، به تماشا بنشینید که چگونه به عنوان درآمد غیرفعال، برای شما توکن EGG می‌آورند! این موضوع، به دلیل قابلیت استیکینگ است که چندی پیش توسط توسعه‌دهندگان به بازی ویوز داکز اضافه شد.
  • فروش مجدد اردک‌ها: این روش یک گزینه عالی برای کاربرانی است که به خوبی با بازار آشنا هستند. شما می‌توانید یک اردک را بخرید و پس از ارتقای ویژگی‌هایش، آن را با قیمت بالاتری در بازار بفروشید.
  • برنامه معرفی دوستان (Referral Program): البته روشی هم وجود دارد که با آن می‌توانید بدون سرمایه‌گذاری در بازی Waves Ducks و با جذب شرکت‌کنندگان جدید، درآمد کسب کنید. برای این منظور، کافی است لینک ارجاع موجود در حساب خود را کپی کنید و با ارسال آن به دیگران، بازیکنان جدیدی را به این بازی دعوت نمایید.
بازی ویوز داکز
لینک ارجاع برای دعوت از بازیکنان جدید به بازی ویوز داکز.

با انتخاب هر کدام از این استراتژی‌ها، شما می‌توانید درآمد زیادی کسب کنید. اما همه چیز به این سادگی‌ها هم نیست. در واقع، فقط کسانی که دانش گسترده‌ای از فناوری بلاکچین دارند، می‌توانند همه جزئیات کوچک این بازی را درک کنند.

برای شروع بازی و دانلود، به این لینک مراجعه کنید.

برای شروع بازی ویوز داکز به چه چیزی نیاز داریم؟

همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد، برای شروع بازی ویوز داکز به توکن EGG نیاز دارید و توکن EGG فقط در یک پلتفرم معامله می‌شود: صرافی ویوز (Waves Exchange). بنابراین، شما باید در این صرافی ثبت‌ نام کنید. در این صرافی، توکن EGG با رمزارزهای ویوز (WAVES) و تتر (USDT) جفت شده است. با استفاده از این ارزهای دیجیتال شما می‌توانید توکن EGG بخرید.

بازی Waves Ducks
صرافی ویوز.

برای اینکه بدانید چقدر توکن EGG نیاز دارید، ابتدا باید به فروشگاه اردک‌ها بروید و هزینه‌ها را محاسبه کنید.

ثبت نام و ایجاد حساب در بازی ویوز داکز

ایجاد یک حساب کاربری در پلتفرم ویوز داکز بسیار آسان است. در صفحه اصلی، گزینه Start (شروع) وجود دارد. با کلیک روی آن، یک تب جدید ظاهر می‌شود که در آن باید روی گزینه Sign Up (ثبت‌نام) کلیک کنید و پس از وارد کردن ایمیل و تعیین یک رمز عبور، با قوانین موافقت کنید.

بازی Waves Ducks
فرم ورود.

در مرحله بعد، باید کدی را که به ایمیلتان ارسال شده، وارد کنید. اکنون می‌توانید وارد حساب شخصی خود در پلتفرم بازی Waves Ducks شوید. در صفحه اول، بخشی به نام Farm (مزرعه) را خواهید دید که در آن، اطلاعات مزرعه شما (تعداد توکن‌های EGG، اردک‌ها، نشیمن‌گاه‌ها و …) نمایش داده می‌شود.

بازی Waves Ducks
بخش مزرعه.

همچنین، چندین تب در پایین وجود دارد که در آنجا می‌توانید اردک‌هایتان را بررسی کنید، آنها را برای فروش بگذارید یا برای اردک‌هایتان نشیمن‌گاه بخرید:

بازی Waves Ducks
بخش نشیمنگاه

در منوی اصلی دو بخش وجود دارد: ۱) جوجه‌کشی (Incubator): جایی که می‌توانید یک تخم اردک بخرید تا به یک اردک جدید تبدیل شود (البته این کار سودی ندارد و بهتر است یک اردک در مزایده بخرید).

۲) پرورش و تولید مثل (Breeding): که در آن می‌توانید یک جفت اردک را برای زاد و ولد انتخاب کنید.

آخرین بخش، Marketplace (بازار) است که در آن می‌توانید اردک‌ها را بخرید و بفروشید:

توکن EGG
بخش بازار.

همچنین، لازم به ذکر است که در گوشه سمت راست بالا، شما می‌توانید موجودی توکن‌های EGG خود را مشاهده کنید. اگر روی آن کلیک ‌کنید، یک منوی جدید ظاهر می‎شود که در آن می‌توانید آدرس کیف پول و لینک ارجاع را کپی کنید.

توکن EGG
موجودی توکن EGG در حساب شما.

چگونه یک اردک بخریم؟

دو راه برای خرید اردک برای مزرعه‌تان وجود دارد. اولین مورد، خرید یک تخم اردک و در نتیجه، ایجاد یک اردک جدید یا به عبارتی، صدور یک توکن NFT جدید است. این روش بسیار ساده است، کافی است به بخش جوجه‌کشی بروید، فقط یک دکمه را فشار دهید و پس از چند دقیقه، یک اردک از تخم بیرون می‌آید:

توکن EGG
بخش جوجه‌کشی.

با این حال، استفاده از این روش بسیار گران است. به عنوان مثال، تخم مشاهده‌شده در شکل بالا، ۳٫۵۴ توکن EGG قیمت دارد.

در صفحه قیمت لحظه ای Waves Ducks می‌توانید قیمت توکن EGG و نمودار آن را مشاهده کنید.

بنابراین، مراجعه به صفحه بازار و انتخاب یک اردک با قیمت مناسب، راحت‌تر است. سایر بازیکنان اردک‌های خود را برای فروش در این فروشگاه می‌گذارند و شما می‌توانید اردک مناسبی را خریداری کنید. خرید اردک‌ها در این بازار به صورت مزایده‌ای انجام می‌شود.

توکن EGG
خرید و فروش اردک در بازار.

برای اینکه یاد بگیرید چگونه بازی Waves Ducks را شروع کنید و برای درک اینکه کدام اردک باارزش‌تر است، باید با طبقه‌بندی اردک‌ها آشنا شوید.

انواع اردک‌ها در بازی Waves Ducks

هنگام خرید یک اردک، اگر روی آن کلیلک کنید، اطلاعات کامل آن اردک را مشاهده خواهید کرد.

توکن EGG
صفحه اطلاعات یک اردک.

این نمادها منحصربه‌فرد بودن یک اردک را مشخص می‌کنند. هرچه یک اردک کمیاب‌تر باشد، قیمت بالاتری دارد. علاوه بر این، سطح فارمینگ اردک هم به این آمار وابسته است.

در بخش Genotype (ژنوتایپ: سرشت ارثی یک موجود)، ۸ حرف اول مشخص می‌کنند که این اردک از ترکیب کدام نوع از اردک‌ها ایجاد شده است. انواع اردک‌ها در بازی ویوز داکز عبارتند از؛

  • A – ایلان.
  • B – ساتوشی.
  • C – دوج.
  • D – بوگدانوف (Bogdanoff).
  • E – چاد (Chad).
  • F – هارولد (Harold).

به عنوان مثال، در شکل بالا می‌بینید که ژنوتیپ این اردک از حروف E و F تشکیل شده است که نشان می‌دهد از ترکیب ژنوتایپ‌های چاد و هارولد ایجاد شده است. همچنین در بخش ژنوتایپ، دو کاراکتر بعد از خط تیره مشاهده می‌شود. کاراکتر اول نشان‌دهنده رتبه اردک است که می‌تواند این موارد باشد:

  • G – تولید و پیدایش (Genesis)،
  • H – قهرمان،
  • I – ایدئال،
  • K – شوالیه،
  • L – لورد (Lord)،
  • M – جادویی.

به عنوان مثال، اردک‌های تازه از تخم درآمده با حرف G مشخص می‌شوند. حرف آخر در ژنوتایپ، رنگ پس‌زمینه را نشان می‌دهد:

  • R – قرمز.
  • Y – زرد.
  • G – سبز.
  • B – آبی.

رنگ پس‌زمینه هیچ تأثیری بر کمیابی اردک ندارد، اما به هنگام خرید یک نشیمن‌گاه، باید رنگ آن با رنگ پس‌زمینه اردک یکی باشد. رنگ اردک‌های جدید به صورت تصادفی تنظیم می‌شود.

در صفحه اطلاعات اردک، ویژگی‌های مهم دیگری هم وجود دارد که باید آنها را مدنظر قرار دهید:

  • On Farming – نشان می‌دهد آیا از این اردک می‌توان برای فارمینگ استفاده کرد یا خیر.
  • EGG production – تولید توکن EGG در هر ماه توسط آن اردک را نشان می‌دهد.
  • Can breed – نشان می‌دهد آیا این اردک قادر به تولید مثل هست یا خیر.
  • Market price – قیمت اردک در بازار است.
  • Price dynamics – نمودار تغییرات قیمت آن اردک است.

همان‌طور که گفته شد، اردک‌های کمیاب گران‌تر و اردک‌های پایه ارزان‌تر هستند. نکته اصلی این است که برای خرید اردک عجله نکنید. برای پیشنهادهای سودآور وارد مزایده شوید و حتی اگر نتوانید فوراً برنده شوید، با گذشت زمان آنچه را که به دنبال آن بوده‌اید، پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بازی ویوز داکز، نحوه کسب درآمد با آن و همچنین توکن اختصاصی این پروژه، یعنی توکن EGG پرداختیم.

به طور خلاصه، بازی ویوز داکز یک بازی NFT محور است که امکان کسب درآمد را برای کاربران فراهم می‌کند. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که درآمد شما از بازی Waves Ducks به مهارت و سرمایه‌گذاری اولیه‌تان بستگی دارد. علاوه بر این، شما ممکن است شانس این را هم داشته باشید که اردک‌های کمیاب را با قیمت مناسب یا حتی به صورت رایگان به دست آورید. علاوه بر همه اینها، ارزش توکن EGG ممکن است روزبه‌روز افزایش یابد.

همه این عوامل، بازی Waves Ducks را به یک گزینه مناسب برای سرگرمی و همچنین کسب درآمد، تبدیل کرده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام خیلی ممنون
خداقوت
یه سوال برای کسایی که داخل ایران هستن و بخوان توی این سایت فعالیت کنن نیاز به فیلترشکن با آی پی ثابت هست؟؟؟

سلام. وقت بخیر
احتیاج به تغییر آی پی دارد ولی حتما نیاز به ثابت بودن آی پی نیست.

بازی جالبی هست