پروژه یونیک فایننس (Unique Finance) – سود نجومی یا کلاهبرداری و اسکم؟

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

احتمالاً شما هم نام یونیک فایننس (Unique Finance) را در لابه‌لای اخبار شنیده‌اید و شاید حتی به شما پیشنهاد داده باشند که در آن سرمایه‌گذاری کنید. ممکن است هر روز یک شرکت به نام سرمایه گذاری با عناوین مختلف، از جمله سرمایه گذاری در قرارداد هوشمند گرفته تا کرایه دستگاه استخراج بیت کوین و استخراج ابری، به لیست کلاهبرداری‌ها اضافه شود. به همین دلیل باید با مطالعه و کسب دانش بتوانیم موارد کلاهبرداری را از واقعی تفکیک کنیم.

در این مقاله سعی شده که شرکت یونیک فاینانس را به طور کامل معرفی کنیم. این پیشنهاد می‌شود که اگر قصد سرمایه‌گذاری در این شرکت را دارید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

یونیک فایننس

برای شناخت بهتر شرکت یونیک فایننس، باید به وبسایت این شرکت سر بزنیم. تعریفی که در صفحه اول وبسایت یونیک فایننس نوشته شده، به صورت زیر است:

“یونیک فایننس دارای گروهی از معامله‌گران با مهارت بالا است و این شرکت، یک شرکت معمولی در حوزه سرمایه‌گذاری نیست. یونیک فایننس بیش از 10 سال است که در بازارهای مالی دارای تجربه است و این تجربه‌ها باعث شده که در مقابل رقیبان خود متنوع‌تر و بهتر عمل کنیم.

شعار شرکت ما «ما می‌توانیم» است. با تلاش فراوان در راستای همین شعار، توانسته‌ایم تجربه‌های شگفت‌انگیزی به دست آوریم.

باید بدانید که موفقیت فقط به معنی کسب سود در زمان کوتاه نیست؛ در واقع به معنی به دست آوردن اعتباری از مشتریان بلند‌مدت می‌باشد که از اعتمادی که کرده‌اند و از تصمیم‌های مالی ما برای آنها رضایت دارند. تیم ما با پشتکار زیاد تلاش می‌کند که در آینده موفق‌تر باشد؛ زیرا هر روز که می‌گذرد ما تجربه تازه‌تری به دست می‌آوریم. یک تصمیم مالی بر اساس یک حقیقت و تجزیه و تحلیل وقایع گذشته، آینده و حال گرفته می‌شود.

ما با کمک متخصصان با تجربه و ماهر، بازار را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.”

یونیک فایننس چیست؟ کلاهبرداری یا سود واقعی؟

در دو دهه گذشته، شرکت‌های هرمی با استفاده از روش‌های متنوع توانسته‌اند مقدار زیادی از سرمایه افراد، مخصوصاً جوانان را به باد بدهند. در آغاز کار این شرکت‌ها، چون مردم اطلاع دقیقی از آنها و نحوۀ کار این شرکت‌ها نداشتند، به راحتی در دام این شرکت‌ها افتاده و سرمایه خود را به باد می‌دادند. این شرکت‌ها به مردم وعدۀ سود زیاد در مدت‌زمان کم را می‌دهند.

کلاهبرداری پانزی نیز در چند سال اخیر توانسته سرمایه زیادی را از مردم برباید. در واقع پانزی زمانی به وقوع می‌پیوندد که هیچ گونه سودی از انجام هیچ کاری به دست نیاید. در طرح پانزی به سرمایه‌گذاران قدیمی‌تر وعده داده می‌شود که با وارد کردن سرمایه‌گذاران جدید، سود به دست می‌آورند. دقیقاً این کار شبیه به این است که یک نفر از شما پول قرض بگیرد و برای پس دادن پول شما از یک نفر دیگر پول قرض بگیرد. با این کار در حقیقت هیچ درآمد حقیقی به وجود نیامده است. به دلیل منتشر شدن بسیاری از مطالب در رابطه با شرکت یونیک فایننس، افکار عموم به سمت احتمال کلاهبرداری بودن آن رفته است. در ادامۀ این مطالب، دلیل به وجود آمدن آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

همان‌طور که گفته شد، در شرکت‌های هرمی و پانزی، سود از طریق جذب زیر‌مجموعه به دست می‌آید. این کار آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا سایت به مبلغ موردنظر خود دست پیدا کند.

زمانی که سایت به هدف خود دست پیدا کرد، تنها آن وبسایت حذف می‌شود. شاید با خود بگویید یونیک فایننس دارای شرکت‌های زیادی است، چگونه می‌تواند کلاهبرداری یا فرار کند؟

باید بدانید که این کار به آسانی صورت می‌پذیرد.

مدیران دفاتر این شرکت همان افرادی هستند که توسط دیگری جذب شده‌اند. بنابراین خود وبسایت هیچ نماینده یا شرکت مرکزی ندارد. در واقع یونیک فایننس یک شرکت ورشکسته و منحل‌شده‌ است که فقط از نام آن برای این پروژه استفاده می‌کنند.

شرکت‌های گلد کوئست (Gold Quest) و ورلد واید انرژی (world wide energy) فرآیند مشابهی با یونیک فایننس داشتند که با کلاهبرداری از کاربران پا به فرار گذاشتند.

همچنین این وبسایت با نشان دادن آمار بازدید خود در سایت Alexa، ادعا می‌کند که سرمایه‌گذارانی از کشورهای اروپایی دارد. اما دلیل این آمارها بسیار ساده است. سایت یونیک فایننس در ایران فیلتر است، بنابراین اکثر آی‌پی‌های ورودی به این سایت، مختص به کشورهای اروپایی هستند.

یک نکته جالب دیگر این است که یونیک فایننس هیچ گونه شماره تماسی ندارد و دلیل قابل تامل آنها نیز این است که چون ایرانی‌ها به صورت مداوم با آنها تماس می‌گرفتند، شماره تلفن خود را قطع کردند! در واقع می‌توان نتیجه گرفت که حتی خود مسئولین اصلی این شرکت نیز پاسخگوی مشکلات کاربران خود نیستند.

همچنین هیچ وقت نمی‌توان گفت که یک ربات به صورت تضمینی به شما سود می‌دهد؛ زیرا بازار نوسان‌های زیادی دارد. هیچ زمان نمی‌توان سهمی را خرید و در همان لحظه آن را فروخت، زیرا کارمزد زیادی را باید پرداخت کرد؛ همین دلیل باعث می‌شود که کاربر ضرر کند. بنابراین ادعای دیگر این شرکت مبنی بر داشتن یک ربات برای کسب سود، کذب محض است.

با سرچ کردن نام یونیک فایننس در گوگل نیز، متوجه خواهید شد که احتمال کلاهبرداری بودن این شرکت بسیار زیاد است.

یونیک فایننس در سایت خود با معرفی کردن چند نفر به عنوان اعضای اصلی شرکت، معتقد است که به صورت قانونی به فعالیت خود می‌پردازد.

به چند دلیل می‌توان گفت یونیک فایننس، کلاهبرداری است:

  • این شرکت از هیچ کشوری مجوز فعالیت ندارد.
  • این شرکت ادعا دارد که کارگزاری می‌باشد، اما هیچ مدرک و تأییدیه‌ای برای این اظهارنظر وجود ندارد.
  • با سرچ کردن نام افراد توسعه‌دهندۀ این شرکت در گوگل، به هیچ نتیجه‌ای دست پیدا نخواهید کرد.
  • هیچ سندی مبنی بر خرید سهام توسط یونیک فایننس وجود ندارد.
  • خرید و فروش در لحظه، عملاً غیرقابل انجام است؛ زیرا با پرداخت کارمزد، کاربر به جای سود، ضرر می‌کند. بنابراین ادعای داشتن یک ربات هوشمند برای خرید و فروش لحظه‌ای رد می‌شود.
  • هیچ شماره تماس و آدرس شرکت مرکزی از یونیک فاینانس وجود ندارد.

بررسی تاریخچه یونیک فایننس

یونیک فایننس خود را یک شرکت سرمایه‌گذاری یا همان شرکت مدیریت مالی معرفی و محل کار خود را در زوریخ سوئیس بیان کرده است. این شرکت مدعی است که دارای یک گروه از معامله‌کنندگان باتجربه و ماهر است که بیش از ده سال در بازار های مالی در حال کار کردن هستند. شرکت یونیک فایننس هنگامی شروع به کار کرد که یک رسانه تجارت بین سرمایه‌گذاران و بازار سهام شمرده می‌شد. با گذشتن از قرن بیستم، یونیک فایننس با استفاده از اینترنت، تبدیل به یکی از شرکت‌های تجاری الکترونیک شد. در قرن بیست و یکم نیز این شرکت به یکی از پرطرفدارترین شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه در بازار جهانی تبدیل شده است. یونیک فایننس در سال 2006 تیم تجاری آمریکای شمالی را به وجود آورد و با موفقیت توانست یک مشاوره آنلاین را در شمال آمریکا و کانادا که روی بورس اوراق بهادار نیویورک تمرکز دارد، افتتاح کند.

طبق ادعای این شرکت، یونیک فایننس در بازارهای مختلف مالی جهانی فعالیت دارد که بعضی از آنها عبارت‌اند از:

  • بورس اوراق بهادار نیویورک؛ شامل بورس نیویورک و بورس نزدک (NASDAQ)
  • بورس اوراق بهادار لندن
  • بورس اوراق بهادار فرانکفورت
  • بورس اوراق بهادار لوگزامبورگ
  • بورس اوراق بهادار تورنتو
  • بورس اوراق بهادار استرالیا
توجه: تمامی توضیحات بالا بر اساس ادعای شرکت یونیک فایننس است.

نحوه عملکرد یونیک فایننس

سر شاخه‌های اصلی شرکت یونیک فایننس در اکثر اوقات به صورت یک فرد تحصیل کرده در مکان‌های شیک هستند. این افراد با حفظ آراستگی هرچه ‌تمام‌تر، تلاش می‌کنند که اعتماد کاربران را به دست آورند. با توجه به گفتۀ خود شرکت یونیک فایننس، این شرکت کارگزار بورس است و توسط ربات به خرید و فروش می‌پردازد. همچنین این شرکت ادعا دارد که سهام‌های شرکت اپل و بی‌ام‌و و غیره را خرید و فروش می‌کند. در توضیحات این شرکت آمده است که با کسب زیرمجموعه می‌توان به سود بیشتری دست پیدا کرد؛ اما کسب زیرمجموعه الزامی نیست و با نداشتن زیرمجموعه نیز هر فرد روزانه حدود 3 دلار سود می‌کند که مقداری از این سود به خود شرکت تعلق خواهد گرفت. هر کاربر بعد از عضویت در شرکت می‌تواند سه نفر را به صورت زیرمجموعه مستقیم داشته باشد و به ازای 5000 دلار سرمایه‌گذاری هر سه زیرشاخه، 1000 دلار به سر شاخه (دعوت‌کننده کاربر) خواهد رسید. هر کاربر برای شروع کار خود در شرکت یونیک فایننس باید 1000 دلار سرمایه‌گذاری (خرید) انجام دهد تا به صورت ماهیانه به سود دست پیدا کند.

جالب است بدانید که کاربر تا 2 سال نمی‌تواند به اصل پول خودش دسترسی داشته باشد!

ادعاهای مخالفان یونیک فایننس

یونیک فایننس

مخالفان طرح و شرکت یونیک فایننس اعتقاد دارند که این سایت همانند سایت‌های هایپ (HYIP) و سیستم آن، پانزی (Ponzi) است.

در واقع یعنی سودی که به شما داده می‌شود، از طریق ورود پول کاربران جدیدتر است. این سایت‌ها برای به دست آوردن اعتماد افراد، چند ماه سود سرمایه‌گذاری را پرداخت می‌کنند.

برای درک بهتر کلاهبرداری این شرکت، بهتر است به ادعای خود شرکت رجوع کنید. این شرکت می‌گوید در بازارهای مالی به سرمایه‌گذاری و خرید و فروش می‌پردازد، اما زمانی که به جست‌وجوی بیشتری بپردازید، در خواهید یافت که هیچ مدرکی مبنی بر معاملات این شرکت وجود ندارد. داشتن گواهی SSL و همچنین داشتن نماد از برخی سایت‌های امنیتی همانند (مکافی، نورتون و کسپراسکای) دلیلی بر معتبر بودن سایت نیست؛ زیرا هر فرد می‌تواند با پرداخت کردن مبلغ کمی، به این گواهی‌ها دست پیدا کند. طبق قوانین تجارت، هر شرکتی که بخواهد در هر کشوری به فعالیت تجاری بپردازد، باید دارای مجوز رسمی از نهادهای مالی مربوطۀ آن کشور باشد.

اخطار FINMA برای سرمایه‌گذاری در یونیک فایننس

یونیک فایننس

FINMA یک نهاد حکومتی در کشور سوئیس است که بر بانکداری و بازار مالی این کشور نظارت‌ می‌کند. یونیک فایننس در لیست اخطارهای این نهاد نظارتی قرار دارد. برخی از افراد معتقدند که یونیک فایننس به دلیل مسائل مالیاتی در این لیست قرار گرفته است، اما فینما گفته است که یونیک فایننس به دلیل کلاهبرداری و تظاهر به سوئیسی بودن، در این لیست قرار دارد.

قرار گرفتن یونیک فایننس در لیست فینما، می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای کلاهبرداری بودن آن باشد.

جالب است بدانید که در کشور ما نیز چند نفر از سرشاخه‌های این شرکت دستگیر شده‌اند. در سال گذشته 6 سرشاخه در یزد و خراسان رضوی دستگیر شدند. این 6 سرشاخه توانسته بودند 2500 عضو برای خود جذب کنند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری، این افراد با جذب سرمایه دیگران و ترغیب کردن آنها به شبکه‌سازی، توانسته بودند سرمایه‌ای بالغ بر 155 میلیون دلار را جذب شبکۀ خود کنند و مقدار قابل‌توجهی از آن را، از کشور خارج کنند.

سخن پایانی

روزانه طرح‌های کلاهبرداری بسیاری برای جذب سرمایه مردم به وجود می‌آید. مهم این است که همیشه به یاد داشته باشید که برای شروع یک سرمایه‌گذاری، تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار دهید. این نکته را هم فراموش نکنید که هیچ سودی را نمی‌توانید به راحتی بدست آورید. تصمیم شما برای سرمایه‌گذاری کردن یا نکردن در شرکت یونیک فایننس، به عهدۀ خود شما است. اما با توضیحات داده شده، مشخص است که فعالیت این شرکت کاملا کلاهبرداری و پانزی است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

10 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

من به شخصه شکایت کردم و با حدود بیست سی نفر از مال باخته ها تونستیم سه چهار شاخه بالاسری هارو به زندان بندازیم، اونجا کم کم اعتراف کردن که کارشون چی بوده و خودشونم گول خوردن و تمام بنز و ماشین و خونه های لوکسشون برای جلسات کرایه و اجاره بوده، بعد هم همشون وکیل گرفتن که وکیلاشون سعی در خراب کردن شاکیا داشتن تا ادعاشون برای طلب مال بیهوده بشه که چون پول زیادی به جیب زده بودن نقششون گرفت، الان آزادن، راحت زندگیشونو میکنن با پولایی که از ما خوردن، یه مشت شیاد ..دادگاه هم دمش گرم با وجود مدارک موثق باز هم اونارو آزاد کرد..‌. لابد نونی گیرشون میاد که طرف ناحق رو میگیرن مثل خود وکیلاشون،

باسلام
با تشکر فراوان از سایت رمز ارز که خیلی خلاصه و مفید ماهیت این سیستم شیاد و کلاهبرداررا توضیح دادند
کسانی که اینجا نظر دادید و از این سیستم توهمی و پانزی شیاد دفاع کردید بوی تعفن یونیک فایننس کل ایران و گرفته شما هم مشخصه که چرا دارید دفاع میکنید چون دامهای شیادیتون برملا شده و رسوا شدید و تک تک سرشاخه هاتون دارن دستگیر میشوند من خودم دوسال هست که در دام این شیادان افتادم و هیچ کدام از تعهداتشان رو انجام ندادند و شکایت کردم.

سلام خدمت شما. وظیفه ماست

اونجایی که از گلد کوئست به عنوان یه شرکت هرمی مطرح شد کل مقاله زیر سوال رفت.
چون این شرکت هنوز فعاله و کار می کنه بدون کوچکترین مشکلی.

هر کس در زمینه ی تیمش مشکل داره و در زمینه ی سود مشکل داره
ما میتونیم مشکلش رو حل کنیم .من ۳ سال عضو شرکتم .کلا هبرداری دیگه چیه.ی شرکتم که داره خوب پیش میره خرابش نکنیم

من آرسي دارم ميخوام نقد كنم نميتونم چكار كنم

سلام خوبيد چندتا سوال داشتم برا يونيك ميتونيد كمكم كنيدد

سلام اگه میتونی پول ما رو پس بگیری بسمه اله
بگیر شیرینی زحمتت رو هم بگیر

خود من دوساله تو یونیک هستم وهرروز ۳دلار سودمیده وخیلیم کارش درسته. بانکهای ایرانی چون توانایی رقابت بااینارو ندارن،،،دارن ازشگرد “تخریب” استفاده می کنن.

به نظر من راهکارهای ساده ای در اینترنت جهت بررسی اعتبار یک شرکت وجود داره. به راحتی میشه اعتبار یک شرکت و که داره به این میزان در مورد اعتبار خودش دروغ میگه رو سنجید، فقط کافیه یه سر به گوگل ترند (google trends) بزنید و کلمه unique finance و سرچ کنید. این سایت کە ابزار خود گوگل هست بهتون میگه این کلمه در بازه های زمان مختلف توسط چه کشورهایی سرچ شده. در این مورد خاص این نتایج به دست میاد: افغانستان، تاجیکستان، عراق، ازبکستان، ایران. اینم لینک گوگل ترند با سرچ کلمه unique finance، در کل کشورهای جهان و در یک سال گذشته:

https://trends.google.com/trends/explore?q=Unique%20finance

فقط اگه خودتون خواستید از پیج خام گوگل ترند سرچ کنید حواستون باشه محدوده سرچ و در کل کشورهای جهان قرار بدید، خودش به صورت دیفالت روی کشور آمریکاست.