آموزش ایجاد پروژه وب ۳ بدون کدنویسی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

طراحی و ایجاد پروژه در وب ۳ بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز است. هر توسعه‌دهنده‌ای دوست دارد پروژه‌ای غیرمتمرکز و کاربردی در این بستر ایجاد کند اما در این مسیر پیش‌نیازهای فنی و چالش‌های عملیاتی مختلفی وجود دارد. پلتفرم‌هایی به وجود آمده‌اند که فرآیند ایجاد وب 3 بدون کدنویسی را تسهیل کرده‌اند. در این مقاله با چند مورد از این پلتفرم‌ها آشنا خواهیم شد.

ایجاد وب 3 بدون کدنویسی؛ آرزویی که محقق شده است

اگر تا به حال برای ایجاد پروژه وب ۳ تلاش کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که چالش‌ها و موانع مختلفی در این مسیر وجود دارد. برای راه‌اندازی این پروژه‌ها به دیتابیس، طراحی و اجرای قراردادهای هوشمند، اتصال نودها، توسعه رابط کاربری و … نیاز خواهید داشت. بنابراین راه‌اندازی چنین پروژه‌ای آسان نخواهد بود و به ساعت‌ها تلاش و کدنویسی نیاز دارد. در چنین شرایطی اگر راهکارهای طراحی وب 3 بدون کدنویسی را فرا بگیرید، قطعاً صرفه‌جویی قابل‌توجهی در زمان و هزینه خواهید کرد. در این دنیا همه چیز خیلی سریع تغییر می‌کند؛ پس نمی‌توان اهمیت سرعت عمل را انکار کرد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

پلتفرم‌های توسعه وب ۳ بدون کدنویسی چه کاربردی‌هایی دارند؟

بستر وب ۳ به سرعت در حال تکامل است. روزبه‌روز فریم‌ورک‌های پشتیبانی‌کننده از این بستر بیشتر می‌شوند. برنامه‌هایی که قرار است در این بستر توسعه پیدا کنند، ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعی خواهند داشت. شاید مهم‌ترین ویژگی، استفاده از مدل همتا به همتا (P2P) باشد. حذف واسطه‌ها باعث افزایش امنیت و ایجاد تحولاتی بزرگ در بازارها و پلتفرم‌های وب ۳ خواهد شد. در چنین پلتفرم‌هایی پرداخت‌ها به صورت رمزنگاری‌شده و با استفاده از کیف پول‌های رمزارزی انجام می‌شود.طراحی وب 3 بدون کدنویسی

بسترهای خرید و فروش NFT‌ها از دیگر برنامه‌های کاربردی وب ۳ است. در حال حاضر چندین بازار مهم و معروف برای توکن‌های غیرقابل تعویض در بستر وب ۳ توسعه پیدا کرده‌اند و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک تعداد این مارکت‌ها چند برابر شود. توکن‌های NFT یکی از داغ‌ترین موضوعات کریپتوکارنسی در دو سال گذشته بوده و کمک زیادی به صنعت بازی‌های رمزارزی، فروش آثار هنری و تعیین مالکیت دارایی دیجیتال کرده است.

پروتکل‌ها و پلتفرم‌های DAO از دیگر پروژه‌های مهم در وب ۳ است. در حال حاضر بسیاری از این پروژه‌ها به کمک بلاکچین اتریوم طراحی و اجرا می‌شوند. دموکراتیک بودن و مدیریت غیرمتمرکز، مهم‌ترین مزیت‌های این گروه‌های مجازی است. احتمالاً در سال‌های آتی دائو‌ها به الگویی برای مدیریت جوامع و سازمان‌های مختلف تبدیل شوند.

بهترین پلتفرم‌ها برای طراحی وب 3 بدون کدنویسی

صدها پلتفرم و ابزار مختلف برای ایجاد وب 3 بدون کدنویسی توسعه یافته‌اند. با این حال تعداد کمی از این پلتفرم‌ها می‌توانند قابلیت‌های متنوعی ارائه بدهند. در ادامه بهترین گزینه‌ها برای شروع طراحی پروژه‌های وب ۳ بدون کدنویسی را معرفی ‌خواهیم کرد.

بیلدر

بیلدر (Bildr) یک پلتفرم فول‌استک (full stack) برای ایجاد وب 3 بدون کدنویسی است. این روزها بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) از این بستر برای توسعه طرح‌های خود بهره می‌گیرند. با اینکه تعداد زیادی از پروژه‌های وب ۳ این پلتفرم در حوزه NFT‌ها طراحی می‌شود اما بیلدر قابلیت‌های بسیار متنوعی دارد.

پلتفرم Bildr رویکرد جالبی را برای مدیریت امور مالی داخلی انتخاب کرده است. کاربران می‌توانند تصویر نمایه NFT یا PFP را منتشر کنند. همچنین امکان خرج کردن یا فروش NFT‌ها وجود دارد. در پلتفرم بیلدر بخش Studio Pass برای سطح‌بندی و مدیریت امور مالی و تراکنش‌های کاربران طراحی شده است. به طور کل این پلتفرم بستری مناسب برای کسب درآمد از NFT‌ها و وب ۳ محسوب می‌شود.

طراحی وب 3 بدون کدنویسی

مورالیس

مورالیس (Moralis) یک پلتفرم نسبتاً جوان است که تمرکز زیادی بر توسعه وب ۳ دارد. شاید بتوان گفت مورالیس بخش قابل‌توجهی از تمرکزش را بر توسعه DApp‌ها قرار داده است. طبق بررسی کارشناسان، این پلتفرم عملکرد قابل قبولی در حوزه رمزنگاری، پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و اجرای فرآیندهای غیرمتمرکز داشته است. البته نباید از کنار نقطه‌ضعف‌هایی مثل نبود سناریو‌های آماده برای طراحی برنامه و قابلیت فرانت‌اند، به راحتی گذر کرد.

دایرکچوال

دایرکچوال (Directual) از چند سال پیش فعالیت خودش را آغاز کرده است. این پلتفرم در ابتدا یک بستر ساده برای طراحی برنامه‌ها بدون نیاز به کدنویسی بود. با این حال بنیاد توسعه دایرکچوال تلاش‌های زیادی برای توسعه پلتفرم‌های وب ۳ انجام داد و در نهایت توانست ابزار ایجاد وب 3 بدون کدنویسی را ارائه کند. مقیاس‌پذیری و همچنین بک‌اند و فرانت قوی از جمله مهم‌ترین نقاط قوت این پلتفرم است.ایجاد وب 3 بدون کدنویسی

این پلتفرم پویا هر ماه قابلیت‌ها و آپدیت‌های جدیدی ارائه می‌کند. از طرفی تیم توسعه دایرکچوال قصد دارد به زودی دائوی مخصوص به خود را ایجاد کند. عرضه توکن اختصاصی برای مدیریت اکوسیستم اقتصادی، از دیگر خلاقیت‌ها و اقدامات مؤثر این تیم بوده است.

ای تی اچ بیلد

ای تی اچ بیلد (ETH Build) پلتفرمی جذاب برای تازه‌کارها و افراد مبتدی در حوزه طراحی پروژه‌های وب ۳ است. پلتفرم ETH Build به شما کمک می‌کند که در زمانی کوتاه و به راحتی برای طراحی وب 3 بدون کدنویسی اقدام کنید. معمولاً افرادی که فعالیت در حوزه وب ۳ را به تازگی آغاز کرده‌اند از این پلتفرم برای رویدادهای آزمایشی و بررسی کیفیت و کارایی طرح‌ها و پروژه‌های خود بهره می‌گیرند.

افتر ورد

افترورد (Afterword) یکی دیگر از پلتفرم‌های طراحی پروژه وب ۳ بدون کدنویسی است. این پلتفرم از کاربران دعوت می‌کند که هر چه زودتر فعالیت‌هایی را که دوست دارند، آغاز کنند و درگیر چالش‌های برنامه‌نویسی نشوند. تمام ابزارها برای طراحی پروژه رایگان هستند و بدین ترتیب همه چیز برای شروع کار مهیا است.

از مهم‌ترین مزایای ابزارهای این پلتفرم می‌توان به سهولت ترکیب و استفاده از چند قابلیت و افزونه به صورت همزمان اشاره کرد. تیم توسعه این پروژه ابزارهایش را به قطعات لگویی تشبیه می‌کند که به صورت استاندارد و آسان به یکدیگر متصل می‌شوند و در نهایت طرح یا سازه‌ای جذاب را خواهند ساخت.

خلاصه مطلب

بهترین پلتفرم‌ها برای ایجاد وب 3 بدون کدنویسی را شناختیم. قطعاً در آینده پلتفرم‌های بیشتری بدین منظور توسعه خواهند یافت که قابلیت‌ها و کاربردهای بیشتری دارند. هر روز تعداد کاربران برنامه‌های غیرمتمرکز و پروژه‌های دیفای بیشتر می‌شوند. بنابراین یکی از بهترین کسب‌وکارهای سال‌های آینده، توسعه برنامه‌های مبتنی بر وب ۳ خواهد بود. اگر به توسعه چنین برنامه‌هایی علاقه دارید اما از دانش فنی کافی در این زمینه برخوردار نیستید، زمان آن رسیده که مسیر خود را آغاز کنید و یک پروژه وب ۳ توسعه دهید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments