قیمت اتریوم به ۵۰۰ دلار رسید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته، در تاریخ ۲۰ نوامبر یک سطح مقاومتی قوی را شکست و به ۵۰۰ دلار رسید.

در کنار افزایش قیمت اتریوم به ۵۰۰ دلار، سایر آلت‌کوین‌های مهم نیز با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. به‌ویژه، ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ درصد رشد داشته است. در همین حال، قیمت بیت‌کوین نیز با یک افزایش قابل‌توجه از ۱۸ هزار دلار عبور کرده و در حال حاضر، با قیمت ۱۸،۲۸۷ دلار معامله می‌شود.

در حالی که اتریوم هنوز ۱۸۵ درصد با بالاترین رکورد خود یعنی ۱،۴۳۳ دلار فاصله دارد، بیت‌کوین باید تنها ۱۰ درصد از قیمت فعلی خود رشد کند تا به بالاترین رقم تاریخی خود، یعنی ۲۰ هزار دلار برسد. با این حال، تحلیل‌گران معتقدند که رسیدن به سطح قیمت ۲۰ هزار دلار، پایان راه بیت‌کوین نخواهد بود و این ارز دیجیتال همچنان برای ثبت رکوردهای جدید تلاش خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، ارز دیجیتال اتریوم طی یک روز گذشته، ۶ درصد سودآوری داشته است. این در حالی است که برای بیت‌کوین، در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۴ درصد افزایش قیمت گزارش شده است. همچنین، معامله‌گران خاطر نشان کردند که در سال ۲۰۲۰ میلادی، عملکرد اتریوم بهتر از بیت‌کوین بوده است. طبق داده‌های منتشرشده، تا به امروز بازده‌ سالانه‌ی اتریوم و بیت‌کوین، به ترتیب برابر با ۲۸۴ درصد و ۱۵۵ درصد گزارش شده است.

مقایسه‌ی عملکرد بیت‌کوین با اتریوم در سال ۲۰۲۰ میلادی.

از سوی دیگر، بر اساس داده‌های منتشرشده توسط شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode)، تعداد آدرس‌هایی که حداقل یک واحد ارز دیجیتال اتریوم در آنها نگهداری می‌شود، به بالاترین سطح خود رسیده است. به گزارش گلس‌نود، در حال حاضر ۱،۱۷۰،۵۹۸ آدرس منحصر به فرد دارای حداقل یک واحد اتریوم، وجود دارد.

تعداد آدرس کیف‌ پول‌های با موجودی حداقل یک واحد اتریوم.

افزایش تعداد کیف پول‌های اتریوم، تا حدودی نشان‌دهنده‌ی سلامت این صنعت است. اگرچه این کیف پول‌ها لزوما متعلق به افراد نیستند، اما افزایش قابل‌توجه آنها در ماه اخیر نشان می‌دهد که کاربران توجه بیشتری به اتریوم داشته‌اند.

در همین راستا، هش‌ریت شبکه‌ی اتریوم نیز در تاریخ ۱۹ نوامبر، به بالاترین سطح خود رسید. بر اساس داده‌های منتشرشده، هش‌ریت استخراج این شبکه‌ از TH/s ۲۵۶ عبور کرده است. افزایش هش‌ریت شبکه‌ی اتریوم نشان می‌دهد که تعداد بیشتری از ماینرها در حال رقابت برای استخراج این آلت‌کوین هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments