قیمت توکن YFI به بیش از ۱۰ هزار دلار رسید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

YFI ‌پس از قرار گرفتن در لیست صرافی بایننس و همچنین پس از به پایان رساندن یک اصلاح 40 درصدی، هم اکنون در طی سه روز گذشته حدود دو برابر ارزش آن افزایش پیدا کرده است.

با توجه به گزارش کریپتواسلیت، قیمت توکن (YFI) با افزایش‌ 16.74 درصدی در روز گذشته، هم اکنون در محدوده‌ی 10480 دلار معامله می‌شود.

ارزش (YFI) همزمان با رشد هجیان انگیز و انفجاری دیفای (DeFi) شروع شده است. همچنین تاسیس و راه‌اندازی توکن کرو (Curve) که با اسم CRV شناخته می‌شود، نیز یک محرک برای شروع شدن سیر صعودی روند قیمت YFI بوده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

YFI نخستین آلت کوینی است که توانسته آستانه‌ی قیمتی 10 هزار دلار را پشت سر بگذارد. این رشد قیمتی دلایل بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد که در ادامه به 2 دلیل مهم آن اشاره می‌کنیم:

  1. ‌سایت فعال در حوزه ارائه داده‌های دیفای یا همان دیفای پالس (DeFi Pulse)، می‌گوید که با تاسیس و راه اندازی توکن CRV ارزش سرمایه‌های قفل شده در یرن فایننس به یک رکورد تاریخی رسیده است. در این گزارش آمده است که دارایی‌های قفل شده در یرن فایننس به حدود 602 میلیون دلار رسیده و این یک رکورد شگفت‌آور می‌باشد و به همین دلیل است که با راه اندازی CVR‌ کاربران سرمایه بیشتری را در یرن فایننس‌ قرار دادند. جالب است بدانید در 5 روز گذشته دارایی‌های یرن فایننس بیش از 300 درصد افزایش یافته است.
  2. آندره کرونجی (Andre Cronje)، موسس سرشناس یرن فایننس، در حال حاضر روی یین‌شور فایننس (Yinsure.Finance)‌ فعالیت می‌کند. جالب است بدانید که یین‌شور فایننس‌ یک نوع بیمه‌ی غیرمتمرکز برای دیفای (DeFi) است تا دیفای در برابر هک و یا مشکلات احتمالی بیمه شود. با انجام گرفتن این کار قطعا کاربران بیشتر ترغیب می‌شوند تا به سیستم یرن فایننس بیایند.

همانطور که گفته شد ارزش توکن YFI‌ در روز‌های اخیر با رشد 100 درصدی مواجه بوده است اما همچنان بعضی از فعالان حوزه‌ی رمزارز‌ها اعتقاد دارند که این آلت کوین همچنان در ارزش واقعی خودش معامله نمی‌شود و ارزش آن بالاتر است.

یکی دیگر از تحلیل‌گران به اسم لرن یرن (Learn Yearn) که در مورد اکوسیستم یرن فایننس تحقیق و مطالعه می‌کند، معتقد است که اگر قیمت YFI با توکن COMP‌ به صورت همپا ارزش‌گذاری شود، ارزش آن باید در حدود 21 هزار دلار باشد.

لرن یرن در ادامه افزود:

با رشد قطعی ارزش سرمایه‌های قفل‌شده در اکوسیستم یرن فایننس و همچنین همزمان با این رشد محصولات جدیدی در این پلتفرم راه اندازی شود،‌ انتظار می‌رود ارزش توکن YFI‌ روند صعودی خود را حفظ کند.

یک تحلیل‌گر دیگر نیز، نظری مشابه با لرن یرن دارد و با مقایسه ارزش YFI در این ماه با توکن‌های دیگر دیفای (DeFi)، به این نتیجه رسیده است که YFI حدود 50 درصد زیر ارزش واقعی خود معامله می‌شود.

در حال حاضر احساسات، بسیار بر روند آلت کوین‌ها تاثیر گذاشته است. YFI نیز اگر به سیر صعودی خود ادامه دهد حتی می‌تواند از ارزش‌ بیت کوین نیز عبور کند. هم اکنون دارندگان توکن YFI به سمت تجزیه سوق داده می‌شوند.

تجزیه توکن، همچون تجزیه سهام می‌باشد. در تجزیه سهام نیز شامل تقسیم سهام سرمایه یک شرکت به تعداد بیشتری سهم می‌باشد. این کار به گونه‌ای صورت می‌پذیرد که تغییری در ارزش سهام هر سهام‌دار ایجاد نشود. برای مثال تسلا‌ سهام خود را به صورت پنج به یک تجزیه کرد و نتیجه آن این شد که هر سهام تسلا اکنون برابر پنج سهم گذشته است. باید این نکته را نیز بدانید که تجزیه سهام به خودی خود تأثیری در کار یک شرکت نخواهد داشت.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments