تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۲۷ مرداد)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بیت کوین درحال نزدیک شدن با انتهار فاز توقف قیمت است و حرکتی که درنهایت انجام خواهد داد، نشان می‌دهد که آیا آلت کوین ها در کوتاه مدت، همچنان عملکرد قیمتی بهتری نسبت به بیت کوین خواهند داشت یا خیر. در ادامه، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را، که به‌صورت هفتگی در سایت رمزارز نیوز منتشر می‌گردد، در تاریخ 27 مرداد (17 آگوست) مطالعه می‌کنید.

عملکرد فعالان بزرگ بازارهای مالی، در زمینه بازار رمزارز

این هفته وارن بافت موجی را از طریق رسانه‌های بازار مالی ایجاد کرد، چراکه گزارش شد برکشایر هاتاوی (شرکت وارن بافت) چندین سهام بانکی را فروخته و سهام‌هایی را در Barrick Gold خریده است. این خبر باتوجه به برنامه جذب سهامدار اخیر این شرکت، که هر سه ماه یکبار رخ می‌دهد، منتشر شد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

این خرید قابل توجه است؛ زیرا بافت از منتقدان جدی طلا بود، اما در وضعیت اقتصادی کنونی، به ‌نظر می‌رسد که نظرش را تغییر داده است و این دارایی را امن می‌داند.

مکس کیسر، یکی از حامیان بیت کوین، باور دارد که چندین مدیر مالی حالا احتمالا دارایی طلای خود را افزایش خواهند داد، که می‌تواند قیمت آن را تا 5,000 دلار بالا ببرد.

کیسر همچنین انتظار دارد که سرمایه‌های نهادی، به بیت کوین وارد شوند، لذا از نظر او قیمت آن به 50,000 دلار خواهد رسید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

عملکرد بازار رمزارز. منبع: Coin360

مایک نوووگرتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال، گفت که بیت کوین در طول سال گذشته، جایگاه خود را به‌عنوان ابزاری برای ذخیره‌ی ارزش، تثبیت کرده است.

با وجود این‌که او انتظار دارد قیمت طلا بالاتر برود، نوووگرتز همچنین باور دارد که خرید بیت کوین بهتر است، زیرا “ارزش کل بازار آن تنها 220 میلیارد دلار است، درحالی‌که ارزش کل بازار طلا بیش از 10 تریلیون دلار است و بیت کوین راه زیادی را برای رسیدن به طلا، از نظر پذیرش، پیش رو دارد.”

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل، بری سیلبرت، گفت که تبلیغات جدید آن‌ها در چندین شبکه تلوزیونی، بسیار سودمند بوده، چراکه در یک هفته، 217 میلیون دلار سرمایه، به صندوق‌های مختلف گری‌اسکیل وارد شده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

بیت کوین به تثبیت در نزدیکی رکورد جدید یعنی 12,113.50 دلار ادامه می‌دهد، که نشان می‌دهد گاوها پوزیشن‌ها (مواضع) خود را نبسته‌اند و انتظار دارند که روند صعودی بیش از این جلو برود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

شاخص میانگین جهتدار (ADX)، که رقیبی برای شاخص حرکت جهتدار است، با قدرت در بالای 38 قرار دارد و EMA بیست روزه (11,357 دلار) درحال حرکت به سمت بالاست، که نشان می‌دهد روند صعودی قدرتمند است.

جفت‌ارز بیت کوین و دلار آمریکا، یک الگوی پرچم سه‌گوش را تشکیل داده است، که یک الگوی صعودی می‌باشد. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای این الگو رسانده و از مقاومت 12,304.37 دلاری بگذرانند، احتمالا روند صعودی باز خواهد گشت.

این حالت تارگتی در 14,956 دلار دارد. با این وجود، خرس‌ها تلاش خواهند کرد که قیمت را در 13,000 و سپس 14,000 دلار، متوقف کنند.

به‌جای این بریک‌اوت، اگر خرس‌ها بتوانند قیمت بیت کوین را به پایین‌تر از الگوی پرچم سه‌گوش برسانند، سقوطی به 10,400 دلار امکان‌پذیر است. شکستی به پایین‌تر از این سطح، نشان‌دهنده کمبود خریدارن در سطوح بالاتر است و می‌تواند حاکی از یک نقطه اوج کوتاه‌مدت باشد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین در کوتاه مدت

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

شاخص جهتدار مثبت (DI+) و شاخص جهتدار منفی (DI-)، در حال تقاطع و بالا و پایین رفتن هستند و شاخص ADX به نزدیکی 18 سقوط کرده است. این نشان‌دهنده کمبود محرک جهتدار در نمودار 4 ساعته است.

درحال حاضر، قیمت از خط مقاومت پرچم سه‌گوش پایین‌تر رفته است، که نشان می‌دهد خرس‌ها مصرانه از این سطح دفاع می‌کنند. با این وجود، خرس‌ها نتوانسته‌اند قیمت را به کمتر از EMA بیست روزه برسانند، یعنی در سطوح پایین قیمت، خرید انجام می‌شود و قیمت را بالا می‌کشاند.

یک بریک‌اوت (شکست) از خط مقاومت پرچم سه‌گوش، نشان‌دهنده این خواهد بود که گاوها دوباره بازار را در دست گرفته‌اند. از طرف دیگر، اگر قیمت در کمتر از EMA بیست روزه باقی بماند، سقوطی به خط حمایت پرچم سه‌گوش، امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

اتریوم در روند صعودی پرقدرتی باقی مانده است؛ شاخص ADX آن بالای سطوح 35 است و EMA بیست روزه (382 دلار) درحال افزایش است. DI+ بسیار بالاتر از DI- باقی مانده است، که نشان می‌دهد گاوها برتری دارند.

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: TradingView

نرخ جفت ارز اتر و دلار آمریکا، از شکستی در سطح 415.634 دلار بازگشته است، که نشان‌دهنده‌ی موج خرید قوی توسط گاوها، در این سطح حمایت است. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از 444.15 دلار برسانند، صعودی به 480 دلار امکان‌پذیر است.

درمقابل، اگر خرس‌ها قیمت را به کمتر از 415.634 دلار برسانند و در این سطح حفظ کنند، سقوطی به EMA بیست روزه امکان‌پذیر است. اگر قیمت از این ناحیه حمایت بازگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد که روند صعودی را بازگردانند.

به هرحال، اگر خرس‌ها قیمت را به کمتر از EMA بیست روزه برسانند، آنگاه سقوطی به 366 دلار محتمل است. یک بازگشت قوی از این سطح می‌تواند قیمت را برای چند روز در همین محدوده نگه دارد.

تحلیل تکنیکال کوتاه مدت قیمت اتریوم

نمودار چهار ساعته قیمت اتریوم. منبع: TradingView

خرس‌ها در نمودار چهار ساعته، قیمت را به کمتر از EMA بیست روزه رسانده‌اند، اما نتوانسته‌اند قیمت را در کمتر از حمایت 415.634 دلاری حفظ کنند، که نشان می‌دهد گاو‌ها با تلاش زیاد درحال دفاع از این حمایت هستند. اگر گاوها حالا بتوانند قیمت را به بالاتر از 444.15 دلار برسانند، احتمالا روند صعودی بازمی‌گردد.

با این وجود، اگر قیمت اتریوم سطح 444.15 دلار را پس بزند، ممکن است برای چند روز در یک محدوده کوچک باقی بماند.

شاخص ADX به کمتر از سطوح 23 اصلاح شد، که نشان می‌دهد روند در کوتاه‌مدت، تضعیف شده است. این موضوع همچنین به احتمال تثبیت قیمت در کوتاه مدت اشاره دارد. این دیدگاه درصورتی غیرمعتبر خواهد شد که قیمت به پایین‌تر از حمایت 415.634 دلاری سقوط کند.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments