کاهش قیمت بیت کوین به دلیل مشکل برداشت از صرافی اوکی اکس

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی رمزارزی اوکی‌اکسچنج (OKEx)، یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های رمزارزی در جهان، به‌طور ناگهانی برداشت ارزهای دیجیتال را متوقف کرده است. گفته می‌شود، یکی از متولیان اصلی نگهداری کلیدهای خصوصی این صرافی در حال همکاری با نهادهای امنیتی بوده و این موضوع به نوبه‌ی خود، بازار ارزهای دیجیتال را نیز تحت تأثیر قرار داده است. این صرافی اظهار داشت، از آن‌جایی که در حال حاضر به نگهدارنده‌ی کلیدهای خصوصی دسترسی ندارد، از صدور مجوزهای مرتبط جلوگیری کرده و برداشت‌ها را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آورده است.

صرافی رمزارزی اوکی‌اکسچنج خاطر نشان کرد که امنیت دارایی‌های مشتریان آن، تحت تأثیر این موضوع قرار نگرفته است. با این‌حال، در پی انتشار این خبر، قیمت بیت‌کوین (BTC) تقریباً ۳ درصد کاهش یافته است. علاوه‌براین، قیمت توکن اختصاصی صرافی اوکی‌اکسچنج (OKB) نیز با یک کاهش ۱۵ درصدی روبه‌رو شده است.

ساعاتی قبل از انتشار این اطلاعیه، ویل آلرت (Whale Alert)، یک سرویس نظارت بر معاملات ارزهای دیجیتال، از چندین انتقال بزرگ میان صرافی اوکی‌اکسچنج و کیف پول‌های ناشناخته خبر داده بود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع
به گفته‌ی سرویس ویل آلرت، این نقل و انتقالات شامل خارج‌شدن ۱۱۸۰ بیت‌کوین به ارزش ۱۳٫۶ میلیون دلار، ۵۰ میلیون ترون (TRX) به ارزش ۱٫۳ میلیون دلار و ۲۱ هزار اتر (ETH) از صرافی اوکی‌اکسچنج در طول ۶ ساعت می‌باشد. همچنین، تقریباً ۱۳٫۹ میلیون دلار نیز در قالب ارز دیجیتال پایدار تتر (USDT) به این صرافی وارد شده است.

براساس داده‌های ویل آلرت، این نقل و انتقالات در یک بازه‌ی زمانی مشابه با نقل و انتقالات ارزهای دیجیتال هنگام هک صرافی بیتفینکس (Bitfinex) صورت گرفته است. بااین‌حال، از آن‌جایی که روزانه تعداد زیادی تراکنش انجام می‌شود، این مشابهت زمانی ممکن است تصادفی باشد.

به گزارش خبرگزاری‌های چین، تحقیقات صرافی رمزارزی اوکی‌اکسچنج ممکن است مربوط به پولشویی باشد. به‌تازگی، دولت چین در حال مبارزه با پولشویی از طریق ارزهای دیجیتال برای کلاهبرداری‌های راه دور بوده و صرافی‌های متمرکز در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارند.

این اخبار در حالی منتشر می‌شوند که در ۴۸ ساعت گذشته، حداقل ۳۳ نفر در آمریکای شمالی، اقیانوسیه و اروپا، طی عملیات‌های جداگانه‌ای با هدف مبارزه‌ی جهانی با پولشویی دستگیر شده‌اند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

کدوم کاهش اونوقت ؟؟؟ قیمت جهانی بیت کوین تا ۲۰۰ دلار افزایش داشته در این ۲ ماه اخیر این آمار رو از کجا کشف کردین ؟؟؟؟؟

کاهش قیمت بیت کوین به مقدار ۳% بعد از مشکل صرافی OKex رخ داد.