بازار آلت کوین‌ها در اختیار نهنگ‌های بیت کوین!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سو ژو (Su Zhu)، مدیرعامل سرمایه‌گذاری صندوق تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) اعتقاد دارد که که نهنگ‌های بیت کوین، در واقع نهنگ‌های دیگر آلت کوین‌ها نیز هستند.

یوتودی در گزارش خود نوشت که با توجه به اطلاعات دریافت شده از موسسه‌ی سانتیمنت (Santiment) این سخن سو ژو مورد تایید قرار می‌گیرد که تمام آلت کوین‌ها و بیت کوین، زیر سلطه‌ی نهنگ‌ها می‌باشند.

البته نباید فقط به این داده‌ها برای صحت ماجرا اکتفا کرد ولی این اطلاعات نشان دهنده‌ی این است که نهنگ‌های بیت کوین، سلطه‌ی زیادی بر بازار رمزارز‌ها دارند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

سو ژو (Su Zhu) می‌گوید:

کسانی که بیش‌ترین بیت کوین را دارند، در واقع بر روی دیگر آلت کوین‌ها نیز سلطه دارند. این امر در گذشته و حال وجود داشته و دارد و به احتمال زیاد در آینده نیز باقی بماند. البته نباید این امر بدین معنی باشد که بیت کوین بهترین انتخاب نیست.

پس کسانی که می‌گویند دارندگان بیش‌ترین بیت کوین، شانس خود را در بازار آلت کوین‌ها نیازموده‌اند، چندان صحیح نیست.

پژوهشگران سانتیمنت در این باره می‌گویند:

بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها تا به امروز همچنان قلمرو نهنگ‌ها می‌باشند. در بررسی 727 واحد از دارایی‌های دیجیتالی، بیش‌تر از نصف کل موجودی، در 100 ادرس برتر آلت کوین‌ها قرار گرفتند.

زمانی که قیمت بیت کوین با اصلاح بزرگی روبه‌رو می‌شود، آلت کوین‌هایی که در رده‌های میانی قرار دارند نیز با کاهش ارزش خود روبه‌رو می‌شوند و حتی ممکن است عقب‌رفت‌های بیشتری را نسبت به بیت کوین تجربه کنند.

معمولا زمانی که یک بازار صعودی است، بعد از به وقوع پیوستن یک مسیر افزایشی در ارزش بیت کوین، دیگر آلت کوین‌ها نیز ارزششان به سمت صعودی بودن می‌رود و گاها در این شرایط عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین دارند. این اتفاق قبلا در اوایل سال 2018 نیز رخ داد.

این اتفاق دقیقا در یک بازار نزولی نیز رخ خواهد داد و در این شرایط دیگر آلت کوین‌ها از بیت کوین بیش‌تر ضرر می‌کنند. برای مثال در ماه مارس (اسفند 98)، ارزش بیت کوین به ۴,۰۰۰ دلار کاهش یافت و دیگر ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم نیز 40 تا 60 درصد از ارز خود را از دست دادند.

بنابراین زمانی که قیمت بیت کوین تثبیت می‌شود، دیگر آلت کوین‌ها نیز به سمت یک قیمت صعودی می‌روند.

قبلا مایکل ون دو پوپه (Michael van de Poppe)، که یک معامله‌گر معروف بورس اوراق بهادار آمستردام است گفت:

در بازه زمانی روزانه، اگر مقاومت 11500 دلار از دست برود، احتمال در پیش گرفتن روند نزولی تایید می‌شود و اگر وضعیت حال حاضر حفظ شود موجب افزایش ارزش دیگر آلت کوین‌ها می‌شود و به طورکلی آلت کوین‌ها در مسیر رشد قرار گرفته اند و این دوره به زودی به پایان نخواهد رسید.

از آن زمان، بازار آلت کوین‌ها به سمت یک مسیر صعودی حرکت کرده است.اطلاعات کوین‌مارکت‌کپ نیز نشان دهنده‌ی این است که تسلط بیت کوین به ۵۸.۱ درصد کاهش یافته است و این خبر خوشی برای آلت کوین‌ها است.

با بررسی رمزارز‌های مرتبط با حوزه دیفای متوجه خواهید شد که رمزارز‌های دیفای، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال پیشتاز را از نظر عملکرد، پشت سر گذاشته‌اند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments