هوش مصنوعی به کمک صنعت ماینینگ می‌آید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش TokenInsight: تغییرات اتفاق‌افتاده در بازار، مخصوصاً آخرین هاوینگ بیت کوین که در سال 2020 اتفاق افتاد، سبب شده که 3 غول بزرگ صنعت ماینینیگ، برنامه‌‌ریزی‌‌های خود را برای استفاده از هوش مصنوعی در ساخت محصولات خود آغاز کنند.

بیت مین، کانن و ایبنگ که دستگاه‌‌هایشان جزو بهترین دستگاه‌‌های ماینر بیت کوین در سال 2020 محسوب می‌شود، در این عرصه نیز پیش‌قدم شده و در حال تحقیق در این زمینه هستند.

صنعت استخراج، صنعت پرسودی برای تأمین‌‌کنندگان ماینر‌‌های استخراج بیت کوین است، به طوری که بیت مین در 3 ماهۀ نخست سال جاری میلادی بیش از 300 میلیون دلار درآمد داشته است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در قسمتی از این گزارش آمده است:

ماینینگ مبتنی بر بلاکچین در درازمدت شرایط بازدهی بالای خود را از دست داده است و به همین دلیل شرکت‌‌های بزرگ فعال در ساخت ماینر، به دنبال راهکار‌‌های دیگر برای افزایش سود خود هستند.

در قسمت دیگری از این مقاله صراحتاً به موضوع استفاده این شرکت‌‌ها از تراشه‌‌های هوشمند اشاره شده است:

تراشه‌‌های هوش مصنوعی با وجود شباهت‌‌هایی که با تراشه‌‌های دستگاه‌‌های ماینینگ دارند، طیف وسیع‌تری از کارایی و عملکرد را به ارمغان می‌‌آورند.

عملکرد هوش مصنوعی در ماینر‌‌ها

تراشه‌‌هایی که از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره می‌برند، توانایی انجام میلیون‌‌ها محاسبه در یک ثانیه را دارند. این سرعت عمل، باعث سود‌‌آوری دستگاه‌‌های ماینر نسل جدید و در نتیجه سودآوری بیشتر برای این شرکت‌‌ها خواهد شد. افزایش سودآوری ماینر‌‌ها با توجه به نوسانات قیمت بیت کوین امری ضروری به نظر می‌‌رسد.

بیت مین اولین شرکتی بود که در سال 2018 وارد دنیای هوش مصنوعی شد و از این نظر از رقبای دیرین خود پیش افتاد. Sophon نام تراشه‌ای است که در دستگاه‌‌های بیت مین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین مدیران شرکت سازندۀ این تراشه معتقدند که این تراشه توانایی رویارویی با شرکت‌‌هایی نظیر Nvidia و AMD را خواهد داشت و حتی ممکن است آنها را نیز پشت سر بگذارد.

آنچه در این زمینه مهم است تأثیرات ورود ماینر‌‌های مجهز به تراشه‌‌های هوش مصنوعی بر آیندۀ دنیای رمزارز‌‌ها است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments