شرایط اخذ مجوز استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین قانونی است یا غیر قانونی؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

استخراج بیت کوین قانونی است یا غیر قانونی؟ شرایط اخذ مجوز استخراج بیت کوین چگونه است؟ چرا باید برای استخراج مجوز بگیریم؟

این‌ها سوالاتی است که این روزها در بین افرادی که به تازگی با دنیای رمزارز‌ها آشنا شده‌اند پرسیده می‌شود. با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را با هم مرور کنیم.

استخراج بیت کوین در تاریخ 28 آبان سال 1398 رسما قانونی شد و رسما به چرخه اقتصادی کشور ورود پیدا کرد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

حال ببینیم که برای اخذ مجوز استخراج بیت کوین چه شرایطی را باید مهیا کنیم؟

اول اینکه اعتبار این مجوز‌ها 6 ماهه است که در پایان 6 ماه می‌توان آن را برای 6 ماه دیگر تمدید کرد. البته تمدید مجوز منوط به گزارش پیشرفت فیزیکی مجموعه می‌باشد. با این حساب می‌توان اعتبار مجوز فعالیت این واحد‌ها را تا یک سال نیز متصور شد.

مطلب مهم بعدی در این زمینه تعداد دستگاه‌های ماینر مورد استفاده توسط فرد متقاضی خواهد بود. بر اساس قانون، میزان مصرف برق مجموعه باید حداقل 250KW (250 کیلو وات) باشد. این میزان برق مطابق برق مجموعه‌های صنعتی می‌باشد و اگر مجموعه شما برق کمتری بخواهد امکان صدور مجوز برای شما مقدور نخواهد بود. با یک حساب سرانگشتی خواهیم فهمید که این مجوز برای افرادی که یک یا دو دستگاه ماینر دارند، صادر نخواهد شد. بر این اساس اگر ما فرض را بر این بگذاریم که شما از انت‌ماینر اس‌17 استفاده کنید، باید 125 دستگاه از این نوع را برای خود خریداری و راه‌اندازی کنید. به تعبیر ساده‌تر شما می‌توانید برای راه‌اندازی یک فارم بیت کوین مجوز بگیرید و اخذ مجوز استخراج بیت کوین برای استخراج کنندگان خانگی امکان‌پذیر نیست.

همانطور که ذکر شد، در این مدت سرمایه‌گذار باید اقدام به راه اندازی فارم خود کند و دستگاه‌های خود را به چرخه تولید متصل نماید. در غیر اینصورت مجوز وی باطل می‌شود.

فرد متقاضی اجازه تاسیس فارم خود در شهر‌ها را ندارد و باید فارم خود را در فاصله‌ای معین شده از شهر‌ها مستقرکند. حداقل این فاصله در استان‌های‌ مختلف متفاوت است و به شرح زیر می‌باشد:

حداقل فاصله از تهران 120 کیلومتر و از اصفهان50 کیلومتر می‌باشد. این فاصله از مراکز سایر استان‌ها 30 کیلومتر تعیین شده است.

تبصره1: ایجاد کلیه زیر ساخت‌های لازم اعم از آب، اینترنت، تلفن و برق بر عهده دارنده مجوز است.

تبصره2: صدور مجوز استخراج بیت کوین چندین نفره، مقدور نیست مگر با تاسیس شرکت.

تعرفه برق این فارم‌ها چگونه محاسبه میشود؟

تعرفه برق مصرفی برای واحد‌های صنعتی به ازای هر مگاوات در ایام گرم سال 9650 ریال است که در ماه‌های دیگر سال به 4800 ریال تقلیل پیدا می‌کند. با این وجود از آنجا که این هزینه‌ برای استخراج‌کنندگان بسیار گران خواهد بود، چنانچه برق مصرفی از شبکه  توزیع برق تامین گردد، وزارت صمت تخفیف 20 درصدی را برای این افراد در نظر گرفته است. خبر خوب اینکه علاوه بر این تخفیف، افرادی که از استخر‌های داخلی استفاده کنند، 15% تخفیف بیشتر نیز شامل حالشان خواهد شد. این یعنی تخفیف در مبلغ قبض برق تا %35. ضمن اینکه متقاضیان می‌توانند برای تامین برق خود از شیوه‌هایی مانند راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی استفاده کنند و حتی امکان اخذ مجوز راه‌اندازی نیروگاه حرارتی نیز برایشان فراهم است.

حال سوالی که پیش می‌آید اینست که، برای گرفتن مجوز استخراج بیت کوین چه باید بکنیم؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد:

برای اخذ مجوز که از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت استان‌ها صورت می‌پذیرد، شما باید این مراحل را طی کنید:

ابتدا به سایت بهین یاب مراجعه کنید.

سپس بر روی گزینه صدور جواز تاسیس رمزارز کلیک ‌کنید.

پس از ورود به پنل کاربری خود باید مواردی ازجمله: محل استخراج، نوع سرمایه‌گذاری و توان استخراج دستگاه ماینر‌ را مشخص کنید.

در مرحله بعد باید مشخصات زمین و همچنین هزینه تقریبی قبوض مصرفی(آب، برق، گاز) را وارد کنید. در صورتی که در مناطقی مانند روستاها زندگی می‌کنید که از نفت استفاده می‌شود، باید هزینه سالیانه تقریبی آن را نیز مشخص کنید. در مرحله سوم باید اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری خود را تعیین کنید. این اطلاعات شامل مواردی از قبیل: نام ماینر، تعداد دستگاه‌های مورد نیاز و حقوق گمرکی می‌شود. در ضمن قیمت دستگاه‌های خود را نیز باید وارد کنید.

در مرحله بعدی باید مدت اجرای تقریبی طرح خود را تعیین کنید.

اگر تمامی سوالات را به درستی پاسخ داده باشید و پاسخنامه شما ناقص نباشد به احتمال قوی، شما ظرف مدت 3 ساعت می‌توانید مجوز استخراج بیت کوین خود را دریافت کنید. البته این مدت تا 3 یا 4 روز هم ممکن است طول بکشد.

از کجا باید ماینر تهیه کنیم؟

با توجه به قوانین وضع شده در این زمینه، تهیه ماینر‌ها باید توسط خود شخص انجام پذیرد، اما از آنجا که این دستگاه‌ها وارداتی هستند، حتما باید به صورت قانونی وارد شده باشند. برای خرید این دستگاه‌ها می‌توانید از طریق جستجو در اینترنت به خواسته خود برسید.

حتما ببینید: قیمت لحظه ای بیت کوین

نتیجه گیری

شاید بپرسید که با این حساب آیا استخراج بیت کوین به این شیوه کاری مقرون به صرفه هست یا خیر؟ پاسخ اینست که راه‌اندازی هر کار و شغلی نیازمند سرمایه‌گذاری می‌باشد. اما آنچه مهم است، مطالعه و تحقیق در مورد آینده و همچنین شیوه سرمایه‌گذاری در آن مورد می‌باشد. برای بررسی درآمد سرمایه‌گذاری از طریق استخراج بیت کوین، کافیست از ماشین حساب سود استخراج استفاده کنید. فراموش نکنید که سرمایه‌گذاری در این بازار پرنوسان، خطرپذیری خاص خودش را دارد. پس لطفا با مطالعه وارد شوید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

10 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

خیلی مسخره هستن طرف میخواد مجوز بگیره به اونا چه ربطی داره چه دستگاهی میخواد بخره یعنی تا آمار…. میخوان بگیرن عوضی ها

با سلام ، برای خرید یک دستگاه فرمودید که مجوز نمیدن . یعنی نیاز به مجوز نیس یا کلا برا یکی مجوز نمیدن؟

میشه مزرعه رو خارج از شهرک صنعتی احداث کرد

بله اما باید مکانش توسط اداره برق تایید بشه

سلام
با ژنراتور امکان راه اندازی ماینر هس؟

بله امکانش هست ولی سودش خیلی خیلی کمتر میشه . چون هزینه تجهیزات و سوختش بالاس

سلام و عرض خسته نباشید و تشکر از توضیحاتتون
ایا داخل شهرک های صنعتی نیز میتوان زمین مورد نظر را احداث کرد برای ماین کردن؟؟؟

سلام. بله با مجوز مدیریت شهرک

سلام
دوست عزیز تو اداره برق هیچ قیمت برق ۵۰۰تومانی برای رمز ارزها تعریف نشده اگر بخشنامه ای دارید برای بنده لطفا بدجوری نیاز است ممنون

با سلام. در حال حاضر تنها تعرفه استخراج رمزارز ۹۴۵ تومانی است.