eToro چیست و چه امکاناتی به تریدرهای رمزارز می‌دهد؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

یک پلتفرم‌ برای معاملات تجاری آنلاین است. هدف eToro این است که به کاربران این امکان را بدهد که تقریباً هر چیزی را از طریق یک پلتفرم مبتنی بر وب خرید و فروش کنند؛ از کالاها و ارزها گرفته تا سهام و شاخص‌های تجاری و ارز‌های دیجیتال.

اگرچه پلتفرم معاملاتی eToro خیلی تصویری بوده و استفاده از آن آسان است، قدم‌هایی وجود دارد که با برداشتن آنها می‌‍‌توانید به شکل نرم‌تری سیر معامله‌گری آنلاین خود را شروع کنید. در ادامه این مطلب، راهنمای کوتاهی در مورد نحوه شروع کار با این پلتفرم ارائه می‌شود.

در زمان نگارش مقاله، پلتفرم معاملاتی eToro برای کاربران ایرانی محدودیت رسمی قائل نشده است و شما می‌توانید با انتخاب کشور ایران از امکانات این پلتفرم استفاده کنید. با این وجود، به دلیل اینکه پلتفرم eToro از داخل ایران فیلتر شده است و همچنین نمایندگی‌های اصلی این شرکت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و ایالات متحده فعال است، در مبادلات مالی خود تحت پلتفرم eToro با احتیاط عمل کنید.
Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ساخت اکانت در eToro

پلتفرم معاملاتی eToro یکی از ساده‌ترین پلتفرم‌ها محسوب می‌شود. برای ایجاد حساب و ساخت اکانت روی این پلتفرم، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد وبسایت com شده و با کلیک گزینه Join Now یا Trade Now یک حساب ایجاد کنید.
  • در صفحه اول لازم است که اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و حساب ایجاد کنید. در این صفحه مشخصات تماس شما نیز دریافت می‌شود. مشخصات خود را با دقت و درست وارد کنید؛ زیرا در این پلتفرم نیاز به تأیید هویت وجود دارد.
  • حالا با رفتن به ایمیل خود، حساب خود را تأیید کنید. به این ترتیب حساب کاربری شما در این پلتفرم ایجاد می‌شود.
  • اولین پس‌انداز خود را وارد کنید. راه‌های زیادی برای انتقال پول به حساب شما وجود دارد که می‌توانید از طریق یکی از آنها به حساب خود پول واریز کنید.
  • حال می‌توانید ترید کنید.

به همین سادگی حساب کاربری شما در eToro ساخته و قابل استفاده می‌شود. اما برای کامل کردن اطلاعات حساب خود موارد دیگری نیز وجود دارد که بهتر است آنها را نیز انجام دهید.

کامل کردن اطلاعات در eToro

بعد از ایجاد حساب کاربری در این پلتفرم، پنج کار هست که با انجام آنها اطلاعات حساب خود را کامل می‌کنید:

اول: معامله‌گران و سرمایه‌گذاران دیگر را کپی کنید

ویژگی کپی‌تریدر (CopyTrader) که احتمالاً یکی از محبوب‌ترین ابزارهای پلتفرم eToro محسوب می‌شود، در سال 2010 معرفی شد و این پلتفرم را به عنوان یک پیشرو در فضای معاملات اجتماعی مطرح کرد.

با ایجاد قابلیت دنبال کردن و کپی کردن در کاربران، موانع ورود به بازار کاهش یافته و حتی کسانی که فاقد وقت یا تجربه معامله کردن بودند هم قادر به انجام این کار شدند.

همین که یک معامله‌گر دیگر را کپی کنید، هر کاری که آنها انجام داده باشند بلافاصله به شکل خودکار وارد پورتفولیو شما می‌شود. با استفاده از کپی تریدر می‌توانید:

  • معامله‌گران برجسته را جست‌وجو کرده و نتایج را بر اساس سود، نرخ موفقیت میزان ریسک، محصولات مورد علاقه و موارد دیگر فیلتر کنید.
  • به شکلی شفاف امتیازات معامله‌گرانی که قصد دارید کپی کنید را ببینید.
  • در پیدا کردن سرمایه‌گذاران محبوب موفق گزینه‌های انتخابی افراد فعال را بررسی کنید.
  • اگر فکر می‌‌کنید خودتان هم می‌توانید، شما نیز این امکان را دارید که وارد برنامه سرمایه‌گذاران محبوب موفق شده و ماهیانه حقوق و مزایای دیگر دریافت کنید.

دوم: با اکانت مجازی تمرین کنید

بعد از اینکه در eToro عضو شدید، 100.000 دلار پول مجازی دریافت می‌کنید که از آن می‌توانید برای کسب تجربه به رایگان استفاده کنید. این خدمات به شما امکان می‌دهد مهارت معامله خود را قبل از ریسک کردن با پول خودتان افزایش دهید. با حساب مجازی خود می‌توانید:

  • موقعیت معاملاتی باز کنید.
  • لوریج (leverage)، حد ضرر (Stop Loss) و برداشت سود (Take Profit) را تجربه کنید.
  • استراتژی‌های معاملاتی مختلف را آزمایش کنید.
  • کپی کردن معاملات را تمرین کنید.
  • از طریق گزینه کپی ‌پورتفولیو (CopyPortfolios) سرمایه‌گذاری کنید.
  • با اجتماع کاربران این پلتفرم تعامل برقرار کنید.

سوم: به شکل دستی شروع به معامله یا سرمایه‌گذاری کنید

همین که به اندازه کافی با پلتفرم احساس راحتی کردید و حس کردید که اطلاعات کافی در مورد محصولات مالی که قصد معامله آنها را دارید به دست آورده‌اید، می‌توانید شروع به استفاده دستی (manually) یا غیر اتوماتیک از پلتفرم eToro کنید. با این پلتفرم شما می‌توانید:

  • با کمیسیون 0% در سهام سرمایه‌گذاری کنید (فقط برای معاملات بلندمدت بدون لوریج).
  • موقعیت‌های کوتاه یا با لوریج با استفاده از قراردادهای سی‌اف‌دی (CFDs) باز کنید.
  • از ابزار پروچارتز (ProCharts) برای تحلیل تکنیکال استفاده کنید.
  • از زبانه ریسرچ (Research Tab) برای به دست آوردن اطلاعات ارزشمند بازار استفاده کنید.

چهارم: از ابزارهای معامله منحصربه‌فرد استفاده کنید

پلتفرم eToro مجموعه‌ای از ابزارها و ویژگی‌های تخصصی معامله ارائه می‌دهد. از جمله این موارد می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • حد ضرر (Stop Loss) و برداشت سود (Take Profit) – به شکل خودکار هنگامی که به میزان مشخصی ضرر یا سود رسیدید، معامله بسته شود.
  • حد ضرر دنباله‌دار (Trailing Stop Loss) – تا زمانی که روند قیمت‌های بازار به نفع شما باشد، نقطه قطع ضرر را به نسبت وضعیت تغییر می‌دهد.
  • معامله کردن تک کلیکی (One Click Trading): از پیش مبلغ سرمایه‌گذاری، لوریج، برداشت سود و حد ضرر خود را مشخص کنید تا بعداً این مشخصات در معامله محصولاتی که می‌خواهید اعمال شود.
  • یک لیست مشاهده (Watchlist) شخصی ایجاد کرده و هشدارهای نوسان قیمت آنها را در همان زمان وقوع دریافت کنید.

پنجم: گزینه سرمایه‌گذاری بلند مدت – CopyPortfolios

پلتفرم eToro به خوبی می‌داند که بعضی از مشتریانش به دنبال ابزاری برای سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند، برای همین ابزار کپی‌پورتفولیو (CopyPortfolios) را ابداع کرده است. این ابزار یک سیستم پیشرفته سرمایه‌گذاری است که برای به دست آوردن سود ایجاد شده است. هر کپی‌پورتفولیو، معامله‌گران برجسته یا محصولات مختلف مالی را بر اساس یک استراتژی سرمایه‌گذاری موضوعی، برای سرمایه‌گذاری روی یک محصول مشخص گرد هم می‌آورد. کپی‌پورتفولیوها توسط تیم سرمایه‌گذاری این پلتفرم ساخته و مدیریت می‌شوند و توسط یک الگوریتم ماشین لرنینگ مورد بهینه‌سازی قرار می‌گیرند.

سه نوع کپی‌پورتفولیو وجود دارد:

  • پورتفولیو بازار که روی یک بخش خاص از بازار، مانند تکنولوژی، بازی، مالی و امثال اینها متمرکز می‌شود و محصولات کلیدی در هر بخش را در یک پورتفولیو جمع می‌کند.
  • پورتفولیو معامله‌گران برجسته که معامله‌گران مختلف فعال روی پلتفرم eToro را که روی یک محصول خاص کار کرده‌اند جمع می‌‎کند و به کاربران دیگر امکان می‌دهد بر اساس تجربه و شناخت آنها وارد معامله شوند.
  • پورتفولیو شرکا که توسط شرکای این پلتفرم ایجاد می‌شوند؛ معمولاً از جمله مؤسسات مالی پیشرو در جهان هستند و به شکل مشابهی با پورتفولیو بازار عمل می‌کنند.

 سخن پایانی

پلتفرم معاملاتی eToro امکانات جدید و خلاقانه‌ای برای کسانی که قصد فعالیت در بازار دارند ارائه می‌دهد.

برای جمع‌بندی، برخی از مهم‌ترین مزایای این پلتفرم را در ادامه می‌آوریم:

  • محصولات متنوع: این پلتفرم مجموعه‌ای از محصولات مالی متنوع ارائه می‌دهد که از زمینه‌های مختلف، به خاطر نیازهای متفاوت معامله‌گران و سرمایه‌گذاران گردآوری شده‌اند.
  • مورد اعتماد: این پلتفرم یک پلتفرم قانون‌گذاری‌شده و امن، با میلیون‌ها معامله‌گر و سرمایه‌گذار از سراسر جهان است.
  • نوآورانه: این پلتفرم معاملاتی جدیدترین ابزارها و نوآوری‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد تا تجربه بهتری داشته باشند.
  • یک پلتفرم کامل: چه در معامله کردن تازه‌کار باشید یا باتجربه، ترید روزانه انجام دهید یا سرمایه‌گذاری بلندمدت، eToro تمام نیازمندی‌های شما برای معامله و سرمایه‌گذاری آنلاین را در اختیارتان می‌گذارد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments