شروع ترید با سرمایه کم | چگونه با سرمایه کم ترید کنیم؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

اگر تازه‌وارد هستید و به تازگی با حوزه‌های مالی و رمزارزها آشنا شده‌اید، حتماً سؤالات زیادی در مورد چگونگی آغاز به کار در این حوزه برایتان پیش آمده است. سؤالاتی از قبیل اینکه از کجا شروع کنم؟ از کجا ارز دیجیتال بخرم؟ از چه استراتژی معاملاتی استفاده کنم؟ با چه مقدار سرمایه کار خود را آغاز کنم؟ سرمایه زیادی ندارم، آیا ترید با سرمایه کم هم امکان‌پذیر است؟ چگونه سرمایه خود را مدیریت کنم و … .

در این مقاله قصد داریم به برخی از این سؤالات و چگونگی ورود و شروع ترید و سرمایه‌گذاری در این حوزه بپردازیم.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

شروع معامله‌گری با سرمایه کم یا سرمایه زیاد؟

اگر در حوزه‌های مالی یا حوزه رمزارزها تازه‌کار به حساب می‌آیید، توصیه ما به شما این است که در ابتدا حتماً ترید با سرمایه کم داشته باشید و سرمایه زیاد و کلان را وارد بازار نکنید.

با توجه به اهمیت داشتن استراتژی مناسب، برنامه معاملاتی و تجربه کافی در بازار سرمایه، برای رسیدن به موفقیت در معاملات، ضروری است که ابتدا استراتژی‌ها و ابزارهای معاملاتی مختلف را با سرمایه اندک آزمایش کنید و آنها را مورد آزمون و خطا قرار دهید تا در نهایت بعد از گذشت زمان و کسب تجربه و مهارت کافی بتوانید بهترین استراتژی و بهترین ابزارهای معاملاتی را برای خود برگزینید.

ترید با سرمایه خرد

ممکن است شروع آشنایی شما با این حوزه با شنیدن جملاتی هیجان‌انگیز در مورد سودهای چند صد درصدی در طول کمتر از یک هفته یا صحبت‌هایی در مورد میلیاردر شدن با ورود به یک پروژه در زمانی کمتر از چند ماه بوده باشد. اگر چنین بوده است باید بگوییم که متأسفانه نحوه آشنایی شما با این حوزه در خوشبینانه‌ترین حالت و تنها با شنیدن گزارشات اتفاقات مثبت این حوزه بوده است. این موضوع ممکن است شما را هیجان‌زده کند و باعث شود که به دلیل ترس جاماندن از کسب چنین سودهایی، سرمایه زیادی را بدون داشتن دانش، مهارت و تجربه کافی، به این بازار وارد نمایید. شنیدن چنین مواردی حتی ممکن است باعث شود برخی افراد تحت تأثیر این اعداد و ارقام، خانه یا ماشین خود را بفروشند و سرمایه حاصل از آن را با داشتن رؤیای چند برابر شدن سرمایه به این بازار وارد کنند.

توجه داشته باشید که هیجان و هیجان‌زدگی و انجام عکس‌العمل‌های احساسی در بازارهای مالی، سم است.

چگونگی شروع ترید با سرمایه کم

در این بخش قصد داریم به ذکر برخی نکات لازم و کاربردی برای شروع ترید بپردازیم. مهم‌ترین نکته برای ورود به هر نوع بازار مالی، آموزش دیدن است. ابتدا باید به صورت اصولی و کامل آموزش ببینید تا به یک دانش و آگاهی نسبی برسید.

مورد بعدی، استفاده و آزمون و خطای استراتژی‌ها و ابزارهای مناسب است. برای این کار لازم است بعد از دیدن آموزش‌های لازم به مرور به بررسی هر یک از ابزارها و استراتژی‌ها بپردازید.

برای تست و آزمایش کارآیی و درصد عملکرد درست هر یک از استراتژی‌ها و ابزارها می‌توانید از ترید کاغذی (Paper Trade) استفاده نمایید. در این روش شما معاملات خود و نقاط ورود و خروج خود را به صورت فرضی و روی کاغذ انجام خواهید داد. در نهایت می‌توانید با بررسی اطلاعات مربوط به معاملات فرضی خود که روی کاغذ موجود دارید و برآیندگیری آنها، نتیجه‌گیری کنید که کدام یک از استراتژی‌ها و ابزارها احتمال خطای کمتری دارد. توجه داشته باشید که در محاسبات خود، کارمزدهای تراکنش (Transaction Fees) را در نظر بگیرید و از سود نهایی خود کم یا به زیان خود اضافه نمایید. با جمع‌آوری این اطلاعات می‌توانید به یک استراتژی شخصی برای معاملات خود برسید. همچنین استفاده از این روش به شما کمک می‌کند که بدون درگیری سرمایه حقیقی به کسب تجربه و رصد بازار بپردازید.

بعد از طی این مراحل، می‌توانید به ترید با سرمایه کم بپردازید و سرمایه اندکی را به ترید واقعی و با پول حقیقی اختصاص دهید.

نکته مهم این است که در ابتدای کار و بدون داشتن تجربه و مهارت کافی، حتی در صورتی که شرایط بازار کاملاً مساعد و صعودی باشد نیز وارد کردن سرمایه زیاد اشتباه است و توصیه نمی‌شود.

شما می‌توانید با مقدار اندکی سرمایه، ترید در بازار رمزارزها را آغاز کنید و رفته‌رفته و بعد از کسب مهارت و تجربه کافی، سرمایه درگیر در این بازار را افزایش دهید؛ اما به هیچ وجه شروع با سرمایه زیاد را به شما توصیه نخواهیم کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به چگونگی شروع ترید با دارایی اندک پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، به هیچ عنوان به افراد تازه‌کار و تازه‌وارد توصیه نمی‌شود که با سرمایه زیاد به ترید بپردازند. در ابتدا و بعد از کسب اطلاعات و دانش نسبی در مورد این حوزه باید به تعیین استراتژی شخصی با تست و آزمون و خطای استراتژی‌ها و ابزارهای مختلف معاملاتی بپردازید. بعد از تعیین استراتژی مناسب و تعیین میزان خطای آنها می‌توانید به ترید با سرمایه خرد بپردازید و رفته‌رفته و بعد از کسب تجربه و مهارت کافی سرمایه درگیر در معاملات خود را افزایش دهید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

5 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

همیشه مطالب سایت شما را میخوانم و بسیار کاربردی و فوق العاده هستند . متشکرم

سلام لطفا یه فیلم ویدیویی کامل از ربات کریپتو هاپر قرار بدید تا بتونیم مرحله به مرحله جلو رفته وربات رو فعال کنیم تشکر

حتما این مقاله رو مطالعه کنید.
https://ramzarz.news/cryptohopper-bot-trading/

سلام. با وجود اعلام غیر قانونی بودن ترید داستان چیه؟

سلام درحال حاضر قانونی برای خرید و فروش رمز ارزها وجود نداره. اعلامیه هایی که هست هم هنوز به قانون بدل نشده و بیشتر جنبه بازدارندگی داره