راهنمای خرید ارز دیجیتال از صرافی

اکنون زمان آن است که با هم ببینیم چگونه می‌توانیم اقدام به خرید ارز دیجیتال نماییم

زمان مطالعه: 10 دقیقه

مقدمه

شاید با قاطعیت تمام بتوان گفت در حال حاضر بیت کوین نمادی برای هزاران ارز دیجیتال شناخته‌شده در جهان است و بعد از آن اتریوم در صدر جدول رتبه‌بندی ارزهای دیجیتالی قرار دارد. همین امر سبب شده است تا بسیاری از آشنایان این حوزه درصدد دستیابی به این ارزهای دیجیتال محبوب و معروف برآیند. اما از آنجا که استخراج بیت کوین و اتریوم نیازمند سرمایه‌گذاری کلان برای تهیه دستگاه‌های ماینر و هزینه‌های جانبی دیگر است، برخی از افراد هوشمند اقدام به خرید ارز دیجیتال مدنظر خود کرده و با فروش آن با قیمتی بالاتر به‌راحتی به مقصود خود دست پیدا می‌کنند.

اکنون زمان آن است که با هم ببینیم چگونه می‌توانیم اقدام به خرید ارز دیجیتال نماییم. برای این منظور ابتدا باید از بین صرافی‌های آنلاین یک صرافی معتبر را انتخاب کنیم. شما برای خرید از صرافی‌های آنلاین برخلاف صرافی‌های ارز فیات، نیازی به مراجعه حضوری ندارید و در هر لحظه از شبانه‌روز که بخواهید می‌توانید از این صرافی‌ها اقدام به خرید ارز دیجیتال موردنظر خود کنید. نکته قابل تامل در این زمینه این است که با توجه به اعمال محدودیت برای کاربران ایرانی توسط برخی از صرافی‌های خارجی، خرید بیت کوین و ارزهای مجازی دیگر از طریق صرافی‌های ایرانی راهی معقولانه‌تر و آسان‌تر به نظر می‌رسد. برای خرید از صرافی‌های ایرانی شما نیازمند تکمیل فرایند احراز هویت هستید که به‌طور کلی شامل ارسال مدارک شناسایی، تصویر سلفی و اطلاعات کارت بانکی می‌شود. این در حالی است که برای خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های خارجی، شما فقط به یک ثبت‌نام ساده نیاز دارید و احراز هویت تنها در معاملات خاص ممکن است لازم باشد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

آنچه باید مدنظر داشته باشید این است که خرید و فروش ارز دیجیتال به دو دسته معاملات ارزهای اصلی و آلت کوین‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند. منظور از ارزهای اصلی همان بیت کوین و اتریوم است و دیگر ارزهای دیجیتالی و رمزارزها، در دسته آلت کوین‌ها قرار می‌گیرند. با ما باشید تا نحوه خرید هر یک از این ارزها را توضیح دهیم.

خرید بیت کوین و اتریوم

همان‌طور که گفته شد در حال حاضر بهترین و ساده‌ترین مسیر خرید بیت کوین و اتریوم، خرید آن‌ها از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است چراکه خطر بلوکه شدن و از دست دادن سرمایه مانند صرافی‌های خارجی وجود ندارد. برای آشنایی با نام این صرافی‌ها کافی است در فضای وب کلمه خرید بیت کوین یا خرید اتریوم را جستجو کنید تا به فهرستی از آن‌ها دست یابید. البته حتما قبل از شروع کار با این صرافی‌ها از معتبر بودن صرافی موردنظر اطمینان حاصل کنید. به‌عنوان مثال اگر یک صرافی از شما مدارک هویتی درخواست نکرد، مطمئن باشید درصدد سوءاستفاده از سرمایه شماست.

خرید آلت کوین

برای خرید اغلب آلت کوین‌ها شما نمی‌توانید از ریال، دلار یا به‌طور کلی ارزهای فیات استفاده کنید. البته برخی صرافی‌های ایرانی تعداد معدودی از این آلت کوین‌ها که در بازار ایران بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد را به فروش میرسانند ولی برای خرید اکثر آلت کوین‌ها، نمی‌توان از آنها استفاده کرد. پس راهکار چیست؟ برای این منظور شما باید بعد از مراجعه به سایت یا اپلیکیشن اختصاصی یک صرافی خارجی از طریق خدمات جفت ارز اقدام به خرید خود کنید که در ادامه همین مقاله به آن خواهیم پرداخت.

buy alt coin

اما قبل از آن بهتر است با تعدادی از این صرافی‌ها یا اکسچنج‌ها بیشتر آشنا شویم:

صرافی‌های آنلاین خارجی

Binance: بایننس یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین صرافی‌های آنلاین دنیای امروز است. این صرافی که از 130 ارز دیجیتالی مختلف پشتیبانی می‌کند، با اخذ کارمزدی پایین‌تر نسبت به اکثر صرافی‌ها توانسته است محبوبیتی نسبت به دیگر رقبای خود بدست آورد. یکی از نکات منفی این صرافی را شاید بتوان عدم امکان خرید ارز دیجیتال با ارز فیات دانست. به تعبیر دیگر شما برای خرید بیت کوین یا کوین‌های دیگر، نیازمند تبادل آن با سایر آلت کوین‌ها هستید. همچنین این صرافی مستقیما خدماتی به کاربران ایرانی نمی‌دهد.

Bittrex: یک رقیب قدرتمند برای صرافی‌های دیگر که در زمینه‌های امنیت و همچنین سرعت انجام تراکنش، یکی از بهترین‌های این عرصه به شمار می‌رود. به این ویژگی‌ها رابط کاربری آسان و همچنین پشتیبانی از 250 کوین مختلف را نیز اضافه کنید. بیترکس هم مانند بایننس فقط یک نقطه ضعف دارد و آن هم عدم پشتیبانی از ارز‌های فیات است و صرفا جهت تبدیل ارزها به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Huobi: این اکسچنج نیز مانند مورد قبلی 250 ارز متفاوت را پشتیبانی می‌کند. اما آنچه که این 2 صرافی را از هم متمایز می‌کند، امکان خرید ارز دیجیتالی با استفاده از ارز فیات است. ضمن اینکه همچنان شما می‌توانید علاوه بر خرید با ارز فیات، از خدمات تبدیل ارز‌های مختلف به یکدیگر نیز بهره‌مند شوید.

BitMex: ورود به صرافی بیتمکس بدون بیت کوین ممنوع است، چراکه این صرافی فقط برای تبدیل بیت کوین به ارز‌های مختلف و بالعکس طراحی شده است.

Coinbase: کوینبیس یک صرافی امن برای کاربران است. علاوه بر این قدمت نزدیک به 10 ساله آن سبب شده است تا بیش از 10 میلیون کاربر از آن برای خرید و فروش ارز‌های خود استفاده کنند. البته که پشتیبانی از تعداد ارزهای محدود، گاهی در ذوق مخاطب تاثیر منفی می‌گذارد.

Kraken: کراکن یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌هاست و امکان خرید ارز دیجیتال از طریق ارز فیات را برای شما ممکن می‌سازد. برخلاف بسیاری از صرافی‌های این لیست، کراکن سرعت پایینی در پردازش معاملات دارد و کار با آن، نیازمند صبر و حوصله بیشتری است.

Localbitcoins: لوکال بیت کوینز را شاید بتوان یک صرافی بین‌المللی دانست، چراکه شما امکان استفاده از آن با ارز‌های فیات از جمله ریال را نیز دارید. علاوه بر این ویژگی یک ویژگی منحصربه‌فرد نیز در اختیار شما قرار دارد و آن امکان انتخاب ملیت خریدار یا فروشنده است. بنابراین با خیالی آسوده و با کارت شتابی خود می‌توانید عملیات پرداخت را در انجام دهید.

حال که با تعدادی از این صرافی‌های آنلاین آشنا شدیم، بهتر است تا ضمن آشنایی بیشتر با یکی از این صرافی‌ها، مروری سریع بر مراحل ثبت‌نام و نکات پیرامون آن داشته باشیم.

صرافی آنلاین بایننس (Binance)

بایننس در سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرد و با ارائه 2 پلتفرم کاربری در بستر سایت و همچنین نرم‌افزارهای موبایلی و رایانه‌ای خود، توانست آسایش بیشتری را به کاربران خود هنگام استفاده از آن هدیه دهد.

binance online

این صرافی به‌صورت مستقیم به شما بیت کوین یا رمزارز نمی‌فروشد، بلکه واسطه ایست برای تبادل ارزهای دیجیتالی مختلف بین کاربران و از این میان با دریافت کارمزد این تبادلات، برای خود درآمدزایی می‌کند. این کارمزدها بسته به میزان سفارش و همچنین ارز مورد معامله، متفاوت است و کارمزد مشخصی برای آن نمی‌توان در نظر گرفت. ولی برای نمونه چنانچه میزان معاملات شما در ماه به 50 بیت کوین نرسد، کارمزد دریافتی بایننس از شما 0.1 درصد در هر معامله خواهد بود. اکنون زمان آن است که باهم به مرور ثبت‌نام در این صرافی مشهور و محبوب بپردازیم:

ثبت‌نام در بایننس

ابتدا به سایت Binance.com مراجعه کرده و در صفحه ابتدایی سایت روی Register کلیک نمایید. در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، اطلاعات خواسته شده را با دقت تکمیل کنید. ارائه اطلاعات شخصی به‌صورت واقعی نیاز نیست ولی حتما ایمیل معتبر و قابل دسترسی وارد کنید. پس از تکمیل فرم و تعیین رمز عبور با زدن تیک قبول قوانین، گزینه «Create account» برای شما فعال و با کلیک بر روی آن، حساب کاربری شما ساخته خواهد شد. حال با مراجعه به ایمیل و انتخاب گزینه «Confirm Registration» حساب کاربری شما فعال و صفحه ورود برایتان باز می‌شود.

شروع معاملات در بایننس

برای شروع معامله در بایننس شما باید مقداری ارز دیجیتالی داشته باشید. این ارز دیجیتالی بهتر است که بیت کوین یا اتریوم باشد، چراکه خواهان بیشتری دارد. برای خرید ارز دیجیتال، با توجه به اعمال تحریم‌ها علیه ایران و خودداری بسیاری از صرافی‌های خارجی از معامله با ایرانیان، پیشنهاد می‌شود که بسته به میزان موردنیاز خود از طریق صرافی‌های آنلاین ایرانی اقدام به خرید بیت کوین کنید. سپس ارز خریداری‌شده را به کیف پول بایننس خود منتقل کنید. با اتمام این مرحله، چند دقیقه‌ای را باید تحمل کنید تا حساب کاربری شما شارژ و امکان ترید ارز برایتان فراهم گردد.

binance

اکنون تقریبا همه‌چیز آماده است تا ترید خود را شروع کنید. برای این کار کافی است ابتدا به یکی از مارکت‌های صرافی مراجعه کنید. اینکه شما با چه ارزی می‌خواهید ترید کنید، مارکت شما را معین می‌کند. به‌عنوان‌مثال زمانی که شما بخواهید با استفاده از بیت کوین، اتریوم بخرید باید به مارکت بیت کوین مراجعه کنید.

نکات مهم ثبت‌نام در بایننس

همان‌طور که گفتیم بسیاری از صرافی‌های خارجی و حتی شرکت‌های مرتبط، از ارائه خدمات به ایرانیان خودداری می‌کنند و بایننس نیز از این جمله است. بنابراین قبل از ثبت‌نام در بایننس حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • استفاده از فیلترشکن قدرتمند: حتما قبل از ورود به بایننس از فیلترشکن استفاده کنید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که گاهی با استفاده از فیلترشکن هم اجازه دسترسی به شما داده نمی‌شود. استفاده از افزونه‌های VPN در مرورگر ظاهرا راهکار بهتری نسبت به فیلترشکن‌های دیگر در مخفی نگه‌داشتن IP شما می‌باشد.
  • منطقه زمانی خود را تغییر دهید: بر اساس تجربه در صورت استفاده از فیلترشکن هم بایننس با خواندن اطلاعات منطقه زمانی گوشی یا رایانه شما، به‌ راحتی خواهد فهمید که ساکن ایران هستید. این موضوع زمانی برای شما اهمیت پیدا می‌کند که بدانید ایران تنها کشوری است که در منطقه زمانی (UTC+03:30) قرار دارد.
  • عدم نمایش موقعیت مکانی: در زمان استفاده از بایننس به هیچ عنوان گزینه موقعیت مکانی یا همان لوکیشن خود را فعال نکنید و درصورتی‌که از شما اجازه دسترسی به موقعیت مکانی را درخواست کرد، به ‌هیچ ‌وجه این اجازه را صادر نکنید.
  • برداشت سریع: با توجه به نکاتی که گفته شد، این صرافی از هر روشی برای تشخیص هویت واقعی شما استفاده می‌کند. بنابراین در صورتی که موفق به انجام ترید در این صرافی شدید، در اسرع وقت اقدام به انتقال موجودی خود به کیف پول شخصی در خارج از صرافی بایننس کنید تا در صورتی که با مسدودی پنل خود روبرو شدید، سرمایه خود را از دست ندهید. این نکته را به یاد داشته باشید که اگر پنل شما مسدود شد، با ارسال تیکت به گروه پشتیبانی بایننس به زبان انگلیسی، احتمال بازگشت سرمایه شما وجود دارد. با این حال بهتر است که جانب احتیاط را رعایت کنید.
  • تائید هویت 2 عاملیتی را فعال کنید: تائید هویت دو عاملیتی امکانی است که با استفاده از آن شما به امنیت پنل کاربری خود کمک می‌کنید. تائید هویت 2 عاملیتی باعث می‌شود تا سایت مورد نظر مطمئن شود علاوه بر اینکه شما رمز را به ‌درستی وارد می‌کنید، از واردکردن رمز توسط خود شما مطمئن شود.

سوالات متداول

برای خرید ارز دیجیتال چه روشی بهتر است؟

رایج‌ترین روش خرید ارز دیجیتال در ایران، خرید از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است.

برای خرید ارز دیجیتال چه چیزهایی لازم دارم؟

برای خرید ارز دیجیتال شما ابتدا نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال دارید. سپس کافی است به یکی از صرافی‌های آنلاین مراجعه کرده و مقدار مورد نیاز ارز دیجیتال خود را خریداری کرده و آن را به کیف پول ارز دیجیتال خود واریز منتقل نمایید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران و جهان کدام است؟

برای یافتن پاسخ این سوال کافی است به مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران و جهان مراجعه کنید.

حداقل مقدار خرید ارز دیجیتال چقدر است؟

مقدار حداقل واحدی برای خرید ارز دیجیتال وجود ندارد! ولی معمولا حداقل مقدار خرید ارز دیجیتال معادل 100 هزار تومان است که این مقدار در صرافی های مختلف متفاوت است.

نتیجه‌گیری

با توجه به شیوه کار بایننس که صرفا تبدیل ارز‌های مختلف به یکدیگر است، به نظر می‌رسد برای استفاده از این صرافی محبوب همچنان نیاز به استفاده از خدمات صرافی‌های آنلاین ایرانی وجود دارد. از طرفی هرچند شباهت سیاست کاری بایننس نسبت به رقبای خود، چشمگیر نیست اما با توجه به حجم معاملات و همچنین سابقه درخشان خود در این عرصه، توانسته است از رقبای خود پیشی گرفته و خود را به یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های آنلاین برای خرید ارز دیجیتال تبدیل کند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments