رفع خطای گوگل آتنتیکیتور (Google Authenticator) در کوکوین و بایننس

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

با توجه به مشکلاتی که به تازگی برای اتصال به گوگل آتنتیکیتور در اتصال به بایننس برای کاربران پیش آمده است، بر آن شدیم که در یک مقاله کوتاه به شرح چگونگی رفع خطای گوگل آتنتیکیتور برای ورود به بایننس بپردازیم. اخیراً کاربران زیادی اعلام کرده‌اند که هنگام استفاده از گوگل کد برای ورود به حساب بایننس خود با مشکل مواجه شده‌اند و خطای اشتباه بودن رمز گوگل آتنتیکیتور (Google Authenticator) برای آنها نمایان می‌شود. این در حالی اتفاق می‌افتد که کد وارد شده صحیح است. در موارد بسیاری این مورد به دلیل همگام نبودن زمانی برنامه با بایننس به وجود می‌آید. در ادامه به چگونگی رفع این مشکل می‌پردازیم.

Google Authenticator (گوگل آتنیتیکیتور) و دلایل استفاده از آن

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در برخی موارد، مسائل امنیتی برای کاربران از اهمیت بیشتری برخوردار است و برای تأمین این امنیت از روش‌های مختلفی همچون تأیید شماره موبایل، تأیید ایمیل یا رمز یک‌بار مصرف گوگل استفاده می‌کنند. در حال حاضر استفاده از تأیید دو مرحله‌ای گوگل و نرم افزار گوگل آتنتیکیتور در میان کاربران بسیار رایج است.

یکی از خطاهای رایج دریافتی موقع مشکل گوگل آتنتیکیتور به این صورت است:

authenticator internal clock was not adjusted because it appears to be in sync with google servers

با توجه به اینکه صرافی بایننس یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین‌ صرافی‌های ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات به شمار می‌رود، استفاده از این صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در میان کاربران ایرانی نیز رواج یافته است.

در مواقع استفاده از چنین سایت‌هایی، مسائل امنیتی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند بود. همچنین با توجه به اینکه کاربران ایرانی امکان استفاده از تأیید دو مرحله‌ای با استفاده از ارسال پیامکی را ندارند، برای تأیید دو مرحله‌ای ورود خود به این صرافی، از گوگل آتنتیکیتور استفاده می‌کنند. این برنامه برای ورود به برنامه‌های مختلفی که برایش تعریف شده است، هر 60 ثانیه یک بار رمز یک‌ بار مصرف جدیدی تولید می‌کند.

در صورتی که کاربران از قسمت امنیت حساب کاربری خود در بایننس، تأیید دو مرحله‌ای را با استفاده از کد گوگل فعال کرده باشند، از آن پس علاوه بر رمز ورود، باید رمز یکبار مصرف گوگل خود را نیز وارد کنند.

اخیراً برخی کاربران ایرانی هنگام وارد کردن این کد، برای ورود به بایننس با خطای اشتباه بودن کد مواجه می‌شوند، این در حالی است که کد واردشده صحیح است. در ادامه به این می‌پردازیم که برای رفع خطای گوگل آتنتیکیتور برای ورود به بایننس چه باید کرد.

رفع خطای گوگل آتنتیکیتور (Google Authenticator) برای ورود به بایننس

بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز ورود در صفحه مربوط به ورود بایننس و در صورت صحیح بودن اطلاعات وارد شده، نیاز به وارد کردن کد تأیید گوگل دارید. گاهی ممکن است حتی در صورت صحیح بودن این رمز، پیغامی به شکل زیر برایتان نمایان شود:

رفع خطای گوگل آتنتیکیتور برای ورود به بایننس

این مورد به دلیل همگام نبودن زمان نرم افزار است. در ادامه چگونگی همگام‌سازی آن را آموزش خواهیم داد.

نحوه فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای گوگل در صرافی کوکوین

برای فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای گوگل در صرافی کوکوین می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا باید به حساب خود در این صرافی وارد شوید. برای دریافت کد QR یا کلید، روی گزینه Settings-Google 2-step کلیک کنید.

۲. برنامه گوگل آتنتیکیتور را در تلفن خود دانلود کنید.

۳. سپس، گوگل آتنتیکیتور را در تلفن خود باز کنید تا کد QR را اسکن کند یا آدرس ایمیل خود و کلید ظاهرشده در وبسایت صرافی را وارد کنید.

پس از آن، برای ورود، انجام معامله و برداشت باید کد تأیید را وارد کنید؛ بنابراین، گوگل آتنتیکیتور را از تلفن خود حذف نکنید. علاوه بر این، کلید مذکور را ذخیره کنید تا در صورت بروز مشکل در تلفن همراه، بتوانید خودتان به اکانت تأیید دو مرحله‌ای گوگل متصل شوید و به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

در نظر داشته باشید که کد تأیید فقط برای ۳۰ ثانیه معتبر است؛ پس آن را در مدت مشخص‌شده وارد کنید. برای همگام‌سازی زمان تلفن همراه خود با زمان سرور کوکوین، شما می‌توانید زمان سرور این صرافی را در گوشه سمت راست پایین وبسایت آن مشاهده کنید. در صورتی که این روش جواب نداد، اگر کلید خود را ذخیره کرده‌اید، با استفاده از آن دوباره می‌توانید روی تلفن خود به تأیید دو مرحله‌ای گوگل متصل شوید و به حسابتان دسترسی پیدا کنید.

نحوه دسترسی دوباره به حساب با عبارت بازیابی

زمانی که تأیید دو مرحله‌ای گوگل آتنتیکیتور را در حساب خود تنظیم و فعال می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که یک عبارت بازیابی را دانلود کنید. این کد به شما اجازه می‌دهد که در صورت تغییر یا گم شدن تلفن همراه خود یا حذف تصادفی برنامه گوگل آتنتیکیتور از آن، بتوانید دسترسی به حسابتان را بازیابی کنید. به همین دلیل، حفظ امنیت عبارت بازیابی بسیار مهم است؛ زیرا به شما کمک می‌کند که با صرفه‌جویی در زمان و عدم نیاز به تماس با پشتیبانی، دسترسی به حساب خود را دوباره به دست آورید. برای دسترسی دوباره به حساب با کلید پشتیبان، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. برنامه گوگل آتنتیکیتور را در دستگاه خود دانلود و آن را باز کنید.

۲. علامت + را پیدا و آن را انتخاب کنید.

۳. عبارت بازیابی را وارد کنید تا حساب شما به گوگل آتنتیکیتور اضافه شود.

و تمام! شما اکنون می‌توانید دوباره وارد حساب کاربری خود شوید.

همگام سازی زمانی در گوگل آتنتیکیتور

در مواقعی که برنامه گوگل آتنیتیکیتور از نظر زمانی همگام نباشد، رمزهای یک ‌بار مصرف 60 ثانیه‌ای به شما نمایش داده می‌شوند، اما موقع وارد کردن آنها با خطا مواجه می‌شویم؛ چراکه سیستم، رمز واردشدۀ شما را منقضی فرض خواهد کرد.

برای رفع خطای گوگل آتنتیکیتور در این موارد کافی است که از قسمت تنظیمات (Setting) گزینه Time correction for codes را انتخاب و سپس گزینه Sync now را بزنید. بعد از چند ثانیه عملیات همگام سازی انجام می‌شود.

google authenticator error binance

با انجام این مرحله، مجموعه بایننس و برنامه گوگل آثنتیکیتور از نظر زمانی با یکدیگر همگام می‌شوند و مشکل خطای دوعاملی حل می‌شود.

در صورتی که با این روش نتوانستید به رفع خطای گوگل آتنتیکیتور برای ورود به بایننس بپردازید، باید از یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • مرورگر کروم خود را در حالت اینکاگنیتو (Incongnito) قرار دهید. ( این کار باعث می‌شود برخی خطاها رفع شوند.)
  • پاک کردن کش (حافظه مخفی) و کوکی‌های مرورگر
  • استفاده از نرم افزار موبایلی بایننس به جای استفاده از وبسایت

سخن پایانی

در این مقاله، چگونگی رفع خطای گوگل آتنتیکیتور برای ورود به بایننس را بررسی کردیم. اخیراً در میان کاربران ایرانی مشکل خطای کد دو مرحله‌ای گوگل وجود دارد و سؤالات و نظرات زیادی در مورد این موضوع به بحث گذاشته شده است. به همین دلیل در این مقاله به توضیح علت این مسئله و چگونگی رفع آن پرداختیم.

در برخی موارد به دلیل همگام نبودن گوگل آتنتیکیتور با سایت‌هایی همچون بایننس به لحاظ زمانی، کدهای نمایش داده شده از نظر سیستم منقضی تلقی می‌شود و کاربران را با مشکل ورود مواجه می‌کند. برای این کار باید از قسمت تنظیمات برنامه، همگام سازی زمانی را انجام دهید. با انجام این کار احتمالاً این مشکل رفع خواهد شد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

61 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

اصلا زمانش همگام نمیشه مخصوصا صرافی های رمز ارز ایرانی اجباری بودن نصب این اپلیکیشن رو باید لغو بکنن
یا خودشون یه اپلیکیشن رو درست کنن که لااقل زمانش با قم و کربلا همگام باشه نه گوگل آخه چه کاریه اخه صرافی ایرانی کجا و گوگل اندیکاتور کجا وقتی که ۸۰٪ خوده گوگل فیلتر هستش

سلام. خسته نباشید من دو سال که با کوکوین کار میکنم تا الان هم مشکلی نداشتم ‌چند روز هست که بعد از وارد کردن ایمیل و رمز در قسمت بعد رمز گوگل انتیکیتور میخواد که مثل همیشه وقتی کد رو وارد میکنم با خطا مواجه میشم .و همش‌ پیغام میده که بعد از دو ساعت مجدد وارد بشید که متاسفانه نمیشه و اررور the verfication code is correct or has xpired،please try again hours میده آخرش هم کد ۴۰۰۰۱ رو داخل پرانتز انداخته مینویسه تو رو خدا راهنمایی کنید ممنون می‌شم داخل تنظیمات گوگل گزینه اصلاح زمان هم زدم درست نمیشه میشه کمک کنید احتمال داره حساب بلوکه شده یا ربطی نداره

سلام من هم همین مشکل رو دارم بعد از مدتی اومدم حسابم رو برداشت کنم اولش وارد کوکوین نمیشد می‌گفت کد دو عاملی اشتباهه دو ساعت دیگه بزن از طریق ایمیل وارد صرافی شدم ولی الان موقع برداشت دوباره کد دو عاملی میخواد که هر چقدر کد رو میزنم خطا میده اصلا وارد نمیشه .چیکار کنم؟ساعت گوگل گفتن هنگام باید بشه اونم انجام دادم بازم ارور میده فقط می‌خوام برداشت بزنم با کوکوین دیگه کار نکنم چیکار کنم

واقعا کاربردی بود مشکل من حل شد خدا خیرتون بده

با سلام من قبلا” اکانت صرافی bingx رو در authenticator اسکن کرده و استفاده میکردم ولی بدلیلی چند ماه قبل اکانتم رو حذف کردم الان دوباره میخوام QRاسکن کنم همش خطای (رمزینه پاسخ سریع قابل تفسیر نیست) میده در حالیکه فعلا” چندین اکانت دیگه از جمله بایننس و کوکوین رو دارم و استفاده میکنم و هیچ مشکلی هم ندارم علت چی میتونه باشه ؟ سپاسگزارم

اقا واقعا دمتون گرم من گوگل آتنتیکیتورم بهم ریخته بود هر کار میکردم وارد نمیشد این مطلب خوندم و حل شد دمتون کرم

خودتونو تو سایت های محتلف خسته نکنین. فعلا من راه حلی از کسی ندیدم ک کمکی بکنه یدونه سینک زدن رو همه بلدیم. ولی خودتونم میدونید ک مشکلی رو حل نمیکنه

تونستید روشی پیدا کنید؟

سلام وقت بخیر ممنون از مطالبتون اما من هردو روش رو امتحان کردم ولی درست نشد وقتی همگام سازی در اتنتیکیتور رو میزنم خطا میده و میگه قبلا با گوگل همگام سازی شده و وقتی هم کروم رو در اون حالتی که فرمودید قرار میدم بازهم خطا میده البته من از گیت استفاده میکنم

سلام ممنون از مطلب خوبتون

با سلام من از طريق سیف پال درdappsبه بایننس متصل شدم‌ البته‌ روی یک گوشی با دوتا کیف پول روی يکی می‌تونم از بایننس برداشت داشته باشم ولی‌ روی اون یکی همش ميزنه incurect 2fa codeو برداشت انجام‌ نميشه رو گوشی های ديگه امتحان کردم نشد اون کیف پول که‌ برداشت انجام میشد پاک کردم بازم نشد اون متن بالا که‌ فرمودید همگام سازی نشد لطفا راهنمایی بفرمایید خیلی گيرم

سلام به کد گوگل اتنتیکیتور اشکال میگیره . برای هر دو کیف پول کد جدا گانه ایجاد کردید؟

سلام بله بافاصله چند روز فکر کنم اشتباهم همين بوده‌ که‌ روی یک دیوایس همزمان دو کدروی authenticator ازبایننس فعال کردم امروز یک ايميل به پشتیبانی سیف پال دادم به‌ نظرشمامشکلم رو حل میکنن.

انشاالله حل میشه

مررررررررررسی دمتون گرم واقعا مطالبتون عالی بود

خوشحالیم مفید بوده

و یه سوال دیگه اگه گوگل کروم رو روی حالت Incongnito بزاریم مشکلی برای کروم پیش نمیاد؟

سلام مشکل من اینه که الان دارم تو صرافی ها ثبت نام میکنم میخوام گوگل وریفیکیشنو فعال کنم میگه کد اشتباهه(دقیقا مث همینی که خودتون گفتید) اومدم با یه گوشی دیگه رفتم و کد ها درست بود الان گوگل اتنتیکیتور اون گوشی که کد هاش اشتباه بود با گوگل اتنتیکیتور اون گوشی که کد ها درست بود متفاوته این روشی که گفتید رو هم انجام دادم ولی درست نشد و روش دوم هم Incongnito رو پیدا نکردم الان بنظرتون من چیکار کنم؟ واقعا نمیتونم دوتا گوشی رو همیشه با خودم ببرم😭😦

سلام برای رفتن به مد incognito در صفحه کروم در قسمت سه نقطه بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه new incognito window را کلیک کنید

سلام من مشکلم با این برنامه اینه که چند تا از qr ها رو با هم یه عکس کردم الان هر چی اسکن می‌کنم خطا میاره میشه کمک کنید
Make sure Qr code2 of 2 is displayed on your other device

سلام یه ردیف جدید بسازید و ایمپورت کنید

ممنونم ولی منظور از ردیف جدید چی هست من کلی سر یه سر این برنامه گذاشتم ولی هیچ فایده ای نداشت

منظور این هست که روی دکمه به اضافه کلیک کنید و دوباره qr کد جدید وارد کنید

ببخشید من تو صرافی bingX میخواستم فعالیتمو شرو کنم متاسفانه مشکلی ک شما تو این مقاله توضیح دادین برام رخ داده به این ترتیب ک کدو وارد میکنم میگ اشتباهه قبلاهم خواستم بایننس فعالیت کنم بخاطر همین مشکل ولش کردم اون تنظیماتشم همگام سازی کردم ولی فرقی نکرد

اگر به اکانتتون دسترسی دارید، یه بار دیگه گوگل آتنتیکیتور رو از داخل صرافی حذف و مجددا فعال کنید
اگر دسترسی ندارید، با پشتیبانی چت کنید، از طریق ایمیل احتمالا مشکل رو حل میکنن

سلام من هرچه کد را وارد می کنم میگه بعد از دو ساعت دیگه وارد شوید بعد ۲ ساعت دیگه هم دوباره می زنم بعدش در تنظیمات اتنتیکیتور من اصلا این گزینه را نداره فقط ۲ گزینه privacy screen و google usage ID را داره

سلام گوشه بالا سمت راست علامت سه نقطه رو لمس کنید گزینه setting رو از اونجا باز کنید

سلام و درود
من رمز اتنتیکیتور کد رو هر چه در قسمت رمز دو مرحله ایه کوکوین میزنم اکسپایر میده.علتش چی میتونه باشه ؟
مثلا خطای ۴۰۰۰۱ میده

این مقاله رو مطالعه کنین لطفا
ممکنه مشکلتون رفع بشه اگر نشد اطلاع بدید لطفا
https://ramzarz.news/google-authenticator-error-binance/

سلام وارد تنظيمات گوشي بشيد و ساعت گوشي رو در حالت خودكار قرار دهيد بعد كد گوگل اتنتيكيتور را بزنيد اوكي ميشه

سلام،هیچکدوم از این راه ها مشکل من در کوکوین رو حل نکرد،خطای ۴۰۰۰۱ میده و میگه کد ۲fa شما اشتباه ست،راه حل دیگه ی ندارید؟؟
ممنون

سلام، منم دقیقا همین مشکل رو داشتم. به ساعت گوشیتون دست نزنید فقط گزینه همگام سازی رو توی اتنتیکیتور بزنید درست میشه. من همزمان ساعت گوشیم رو خودکار گذاشتم درست نشد. ولی وقتی به ساعتم دست نزدم و توی اتنتیکیتور همگام سازی رو زدم درست شد.

سلام ممنون از سایت خوبتون دوروز از استرس های نداشتم خدا خیرتون بده🙏🙏

سلام من هرچه میزنم میگه بعد از دو ساعت دوباره تلاش کنید.لطفا راهنمایی کنید

سلام احتمالا کد رو چند بار اشتباه زدید برای همین این خطا رو میده بعد دوساعت دوباره وارد بشید و کد رو به دقت بزنید

واقعا دمت گرم همچین مطلب های حیاتی باید سریع بزاری من خیلی کارم راه افتاد

باعرض سلام من دوتا گوشی یه مدل سامسونگ دارم برنامه تو یکی براحتی انجام میشه و کدها مورد قبول صرافی هست ولی دریکی ازگوشیها کدها مورد قبول نیست مشکل چیست میشه راهنمایی کنید

سلام. همین مقاله رو مطالعه کنید. با زدن Sync و یا فعال کردن مجدد آتنتیکیتور در صرافی مورد نظر، احتمالا درست میشه

ممنووووون چند ساعت دستم بند بود🌹🌹🌹🌹

سلام من گذینه sync nowرو میزنم time alearduly correct authenticator is internal clock was not adjusted because it appears to already be in sync with Google servers این اخطارو میده باید چیکار کنم نمیتونم وارد حسابم بشم

این پیغام میگه که زمان گوگل آتنتیکیتور شما مشکلی نداره و قبلا سینک شده.

خب مشکلش چیه چیکار کنم

اگر برای ورود به بایننس از اتنتیکیتور استفاده میکنید و هرکاری کردین درست نشده . میتونید ۲FA بایننس رو غیر فعال کنید. فقط نیاز هست که احراز هویت کنید. و اگر با مدارک ایران این کارو انجام بدین طی یک زمان محدود فقط میتونید از حسابتون برداشت کنید.

سلام. ببخشید بایننس به من پیام داده که تا ۷ سپتامبر باید دارایی هام رو از اکانتم خارج کنم ولی گوگل آتنتیکیتورم پاک شده و کدش رو ندارم و برای ریستش هم من جواب سوال هایی که برای بازیابی گوگل آتنتیکیتور می پرسه رو یکیش رو اشتباه می زنم و ریست نمی کنه و یک صفحه ای باز میشه که نام کشور ها هست و نام ایران نیست داخلش که بشه عکس پاسپورت رو فرستاد. ضمن اینکه دیشب یک پیغام جدید بایننس داده و گفت که شما از آمریکا آیدنتیفای شدی و فعلا اکانتت بسته میشه موقتا. میشه اگر میدونید راهنمایی کنید. ممنون میشم.

به پشتیبانی پیام بدین بگین ایرانی هستین و ازشون بخواین که به شما اجازه برداشت بدن

متاسفانه نمیشه ایمیل داد بهشون بخش پشتیبانی شون یک سری مواردی هست که فقط باید انتخاب کرد یا اگر می دونید که ایمیلشون چی هست بفرمایید ممنون میشم

سلام دوست عزیز من هم مشکل شما رو دارم اگر حل کردی به ما هم بگو خیلی ممنون

سلام من این مراحل را انجام دادم ولی بازم پیغام را بهم میده

سلام. من تمام مراحل بالا رو انجام دادم ولی بازم خطا میده. اقدام به گرفتن سیکوریتی کی دوباره از سایت بایننس کردم ازم میخواد عکس پاسپورت بفرستم. هرکاری میکنم نمیتونم وارد شم. توروخدا کمکم کنید کل سرمایه ام داخل بایننس هست 🙁

سلام دقیقا چه خطایی میده؟

سلام من گوگل اتو وبایننس ازگوشیم پاک شده وقتی دوباره دانلود کردم دیگه نمیتونم وارد بایننس بشم الان باید چیکارکنم ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام، عبارت بازیابی گوگل کدتون رو ندارین؟

سلام
گوگل آتنتیکیتور من در آیفون گزینه setting نداره ؟😕

سلام بله آیفون گزینه هاش فرق داره اگر میخواهید سینک کنید، بهتره حذف و مجددا اضافه کنید

با سلام . برا من خطای
You have incorrect 2fa verification code رو میاره
همگام سازی هم میکنم میگه (همگام سازی انجام نشد به نظر با حساب google همگام سازی شده است)

برا منم همین خطا میاد

سلام برای منم دقیقا همین پیغام میاد واقعا کلافه شدم نمیدونم چیکار کنم و شدیدا پولم رو احتیاج دارم

داداش دمت گرم چند روز یود درگیرش بودم واقعا ممنونم

من وقتی می خوام وارد بایننس بشم ایمیلم را که وارد میکنم کد تایید برای ایمیلم نمی یاد ایمیلم رویه گوشی نصب شده؟

سلام احتمالا این مورد از سمت بایننس و به خاطر شلوغی هست، اجازه بدین یکم بگذره مجدد امتحان کنین.

سلام ازراهنمایی شما خیلی خیلی ممنونم