سرقت ۵.۴ میلیون دلار از یک صرافی جدید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک صرافی رمزارز واقع در اسلواکی، روز پنجشنبه اعلام کرد که هک شده است و 5.4 میلیون دلار از دست داده است.

هکرها موفق شدند به شش والت آنلاین که حاوی بیت کوین، اتریوم، الگو (ALGO)، ریپل (XRP)، ترون (TRON) و تزوس (TEZOS) بود نفوذ کنند.

این صرافی واقع در اسلواکی از والت‌های آنلاین استفاده می‌کرد تا مبادلات روزانه روی بستر را انجام دهد. آنلاین بودن، همه چیز را در دسترس هکرها قرار می‌دهد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

واکنش صرافی به هک

این صرافی عنوان کرد که گزارش این هک را به مقامات داده است و آماده هر گونه همکاری برای تحقیقات بعدی است.

این صرافی همچنین به کاربران و سرمایه‌گذاران این تضمین را داد که منابع کافی برای ارائه خدمات دارد.

این صرافی رمزارز چند اقدام امنیتی در پاسخ به این هک انجام داده است. در وهله نخست، سپرده‌ها، برداشت‌ها و تریدها به حالت تعلیق در آمد. فعالیت در بستر برای اتربیس پس از بررسی دقیق سیستم امنیتی صورت خواهد پذیرفت.

صرافی خاطر نشان کرد که هرچند هک را شناسایی کرد ولی قادر به متوقف کردن آن نبود. اما خیلی فوری توانست کوین‌ها را رهگیری کند.

تعقیب هکرها

براساس گزارشات منتشره در توئیتر، مقدار زیادی کوین، به والت بایننس Huobi Global و Hitbc Eterbase انتقال داده شدند. شرکت اتربیس با این صرافی‌ها ارتباط برقرار کردند و خواستار مسدودکردن دارایی‌ها شدند.

پیش از این، Cashaa، دیگر صرافی فعال در رمزارز، 336 بیت کوین را به دلیل هک از دست داده بود. سپس صرافی اعلام کرد که هکرها به یکی از والت‌های روی بستر بلاکچین حمله کردند.

صرافی‌های رمزارز، بیش از پیش، در حال تبدیل شدن به طعمه‌های آنلاین برای هکرها هستند.

شرکت Bitpoint، یک صرافی ژاپنی، نیز 32 میلیون دلار از دست داد و چند ماه بعد، صرافی واقع در کره جنوبی به نام Upbit متحمل خسارت 52 میلیون دلاری شد. Zaif، دیگر صرافی واقع در ژاپن نیز در سال 2018 پس از نفوذ هکرها، 60 میلیون دلار از دست داد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments