استراتژی های بازار صعودی + ۱۲ توصیه‌ برای آغاز بازار صعودی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال کار ساده‌ای است؛ فقط باید زمانی که قیمت پایین است، بخرند و هنگامی که قیمت بالا می‌رود، بفروشند. در تئوری، این کار مثل آب خوردن است، اما یک خبر بد! سرمایه‌گذاری در زندگی واقعی پیچیده‌تر از اینها است. اینکه بدانیم قیمت یک رمزارز چه زمانی به اوج یا کف خود می‌رسد، غیرممکن است. در این میان، خرید خیلی زود یا خیلی دیر می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. در طول رالی‌های گاوی، این موضوع حتی پیچیده‌تر است. اقتصاددانان اصطلاح بازار گاوی را به صورت افزایش قیمت پایدار ۲۰ درصد یا بیشتر در یک بازار یا بخشی از بازار تعریف می‌کنند. کارشناسان می‌گویند که موفقیت در یک بازار صعودی به پایبندی به اصول بستگی دارد، نه پیش‌بینی در مورد کوین‌ها یا توکن‌های مختلف. در ادامه به مرور ۱۲ استراتژی بازار صعودی می‌پردازیم که با رعایت آنها می‌توانید معاملات خوب و سودآوری را در طول بازارهای گاوی ارز دیجیتال تجربه کنید.

اولین استراتژی بازار صعودی: به دنبال کیفیت باشید، نه تازگی!

در یک بازار صعودی، کل بازار شروع به افزایش ارزش می‌کند. اما با بلوغ بازار صعودی، سود به پروژه‌های قابل‌اعتماد با برنامه‌های تجاری واقع‌بینانه محدود می‌شود. در واقع، کوین‌هایی که ارزش آنها فقط به دلیل روند صعودی کلی بازار افزایش می‌یابد، مطمئناً قبل از پایان بازار صعودی، رشدشان متوقف می‌شود. بنابراین، در مراحل اولیه بازار گاوی شما می‌توانید با کوین‌های جدید و با ارزش بازار پایین، پول زیادی به دست آورید. اما سرمایه‌گذاران باتجربه می‌گویند که اولین استراتژی بازار صعودی این است که با بلوغ بازار، سبد سهام خود را به تدریج به سمت رمزارزهای بلوچیپ (blue-chip) یا معتبر و با ساختار قوی تغییر دهید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

به دنبال خرید ارزان باشید!

در مراحل اولیه یک بازار صعودی، برخی از کوین‌ها و توکن‌ها با قیمتی کمتر از ارزش‌ اصلی خود معامله می‌شوند (undervalued)، به‌ویژه ارزهای دیجیتال با ارزش بازار پایین که به تازگی وارد بازار شده‌اند. کارشناسان می‌گویند که این رمزارزها می‌توانند رشد چشمگیر و سریعی را در محیط مساعد یک بازار صعودی تجربه کنند.استراتژی بازار صعودی

به دنبال فناوری‌های امیدوارکننده باشید!

تعداد کمی از کوین‌ها و توکن‌های جدید به عنوان جایگزینی همه‌کاره برای ارزهای فیات معرفی می‌شوند. در مقابل، توکن‌های تخصصی اهداف خاصی دارند؛ از جمله: امور مالی غیرمتمرکز یا مدیریت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) یا پشتیبانی از اوراکل‌های بلاکچین. برخی از این توکن‌ها از فناوری پیشرفته‌ای برای غلبه بر محدودیت‌های بازار بزرگ سنتی استفاده می‌کنند. کارشناسان می‌گویند این نوع توکن‌های سفارشی که برای حل یک مشکل یا رسیدگی به یک بازار امیدوارکننده ساخته می‌شوند، می‌توانند بیشترین سود را در یک بازار صعودی داشته باشند.

به دنبال پتانسیل رشد باشید!

یکی دیگر از استراتژی های بازار صعودی این است که به دنبال تحلیل فاندامنتال یا بنیادی باشید. تحلیل فاندامنتال به پیش‌بینی روند قیمتی آتی یک رمزارز بر اساس عملکرد آن در گذشته، گفته می‌شود. به عنوان مثال، برخی از توکن‌ها دارای سابقه افزایش قیمت خود همراه با کل بازار هستند، اما داده‌ها نشان می‌دهند که رشد قیمت آنها چند درصد بیشتر از میانگین بازار بوده است. در این صورت، منطقی است که انتظار داشته باشیم آن رمزارز خاص در طول بازار صعودی بعدی نیز به عملکرد خوب و بهتر خود در بازار ادامه دهد. بنابراین، رمزارزهای با بیشترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را شناسایی کنید.

استراتژی بازار صعودی

رمزارزهایی با ارزش بازار پایین را در نظر بگیرید!

توکن‌های جدید با ارزش بازار پایین ممکن است نقاط قوتی داشته باشند که هنوز فرصتی برای ارائه آنها به بازار پیدا نشده باشد. برای چنین توکن‌هایی، جذب سرمایه‌گذاران در حالت عادی و زمانی که پول کم است، سخت است، اما در یک بازار صعودی این نوع رمزارزها نیز فرصتی برای اثبات ارزش خود پیدا می‌کنند. سرمایه‌گذاری در یک رمزارز با ارزش بازار پایین، خطرآفرین است اما بازارهای صعودی شرایطی را برای کوین‌های جدیدتر ایجاد می‌کنند تا سهم خود در بازار را همراه با بازدهی برای سرمایه‌گذاران افزایش دهند.

ششمین استراتژی بازار صعودی: تنوع ببخشید!

سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، افرادی بدخلق و متعصب هستند، اما آنها در مورد اهمیت حفظ یک سبد متنوع در طول بازارهای صعودی توافق دارند. یک پرتفوی متنوع به شما کمک می‌کند که ریسک خود را به حداقل برسانید و در عین حال، از رشد بازار در بخش‌های مختلف بهره‌مند شوید. در دنیای کریپتو، یک سبد سرمایه‌گذاری متنوع ممکن است شامل رمزارزهای با ارزش بازار بالا، توکن‌های جدید، توکن‌های دیفای و سایر بخش‌های در حال رشد، توکن‌های دارای فناوری نوآورانه، توکن‌های جدید با ارزش بازار پایین و موارد دیگر باشد.استراتژی بازار صعودی

سرمایه‌گذاری مجدد داشته باشید!

بسیاری از سرمایه‌گذاران، خرید در طول بازار گاوی، فروش برای کسب سود و سرمایه‌گذاری مجدد با قیمت بالاتر را توصیه می‌کنند. این سود به‌دست‌آمده اساساً به شما اجازه می‌دهد که با پول رایگان در بازار بمانید؛ پولی که در ابتدای بازار صعودی نداشتید.

به صورت مرحله‌ای سرمایه‌گذاری کنید!

یکی دیگر از استراتژی های بازار صعودی برای به حداقل رساندن ریسک، سرمایه‌گذاری تدریجی است. می‌توانید به تدریج وارد بازار شوید. بنابراین، اگر به دلیل افت قیمت‌ها پس از خرید، برخی از سرمایه‌گذاری‌های شما با ضرر همراه شوند، می‌توانید ضرر خود را با خریدهای دیگر جبران کنید.استراتژی بازار صعودی

به صورت مرحله‌ای بفروشید!

فروش مرحله‌ای نیز منطقی است. شما هرگز نمی‌توانید مطمئن باشید که توکن‌های خود را با بالاترین قیمت ممکن می‌فروشید. بنابراین، تعدادی از آنها را این هفته، برخی را هفته آینده، برخی را هفته بعد و به همین ترتیب، بفروشید. این تکنیک، مشکل نوسانات در بازار را حل می‌کند و به شما یاری می‌رساند تا ارزش کلی سبد خود را حفظ کنید.

استراتژی خروج داشته باشید!

در بازارهای گاوی، سرمایه‌گذاران ترغیب می‌شوند که برای کسب سود بیشتر، فقط یک روز بیشتر موقعیت معاملاتی خود را حفظ کنند، و سپس یک روز دیگر و یکی دیگر. تا اینکه بالأخره یک اصلاح بزرگ باعث سقوط قیمت‌ها می‌شود و شما می‌مانید و احساس پشیمانی که دیگر سودی ندارد. به همین دلیل، کارشناسان توصیه می‌کنند که سرمایه‌گذاران از قبل برنامه‌ریزی کنند و تصمیم بگیرند زمانی که سرمایه‌گذاری آنها به قیمت مشخصی رسید، بازار را ترک نمایند و به این برنامه پایبند باشند. اگرچه با این روش ممکن است رشد بیشتر قیمت‌ها را از دست بدهید، اما در عوض می‌توانید از سود خود در برابر کاهش قیمت‌ها محافظت کنید.استراتژی بازار صعودی

با مشتقات ریسک را به حداقل برسانید!

از دیگر استراتژی های بازار صعودی استفاده از ابزار مشتقه است. ابزار مشتقه مانند قراردادهای اختیار معامله یا آپشن‌ها (options) در بازارهای صعودی عالی هستند؛ زیرا برای به حداقل رساندن ریسک سرمایه‌گذاری طراحی شده‌اند. اگر با یک صرافی کار می‌کنید که از محصولات مشتقه رمزارزی پشتیبانی می‌کند، بخشی از سبد خود را به معاملات آپشن‌ یا معاملات آتی اختصاص دهید. این محصولات، ابزار بسیار خوبی برای بهره‌مندی از رشد بازار هستند و در عین حال، از سود شما در برابر معکوس شدن روند بازار محافظت می‌کنند.

اهداف شخصی خود را تعیین کنید!

هدف شما از سرمایه‌گذاری چیست؟ آیا سرمایه‌گذاری می‌کنید تا روزی فرزندتان بتواند هزینه دانشگاه را بپردازد؟ اگر چنین است، استفاده از استراتژی بلندمدت هودل (hodl) منطقی است. آیا به دنبال جمع‌آوری سرمایه‌ای برای روزهای بازنشستگی خود هستید؟ پس ممکن است بخواهید در ازای به حداقل رساندن ریسک، برخی از فرصت‌های رشد را قربانی کنید. اگر در دهه ۲۰ زندگی خود هستید و سرمایه‌گذاری با درآمد دلخواه را می‌خواهید، می‌توانید برخی از توکن‌های ریسکی با پتانسیل بالا را در سبد خود بگنجانید. در حالی که درک بازار مهم است، درک اهداف و نیازهای خود نیز به همان اندازه مهم است.

خلاصه مطلب

در این مقاله، ۱۲ استراتژی بازار صعودی را مرور کردیم. توجه داشته باشید که اگرچه بازارهای گاوی هیجان‌انگیز هستند، اما بازار ارزهای دیجیتال همیشه برنده و بازنده خواهد داشت. سرمایه‌گذاران باهوش این ریسک را با پتانسیل رشد متعادل می‌کنند تا پرتفوی‌هایی متناسب با اهداف معاملاتی خود بسازند. بنابراین، برای داشتن یک سرمایه‌گذاری موفق و بهره‌مندی از مزایای بازار صعودی، بسیار مهم است که همیشه تحقیقات لازم و کافی را انجام دهید و اهداف خود را مشخص کنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سایت شما الان ۶ ماهه داره هر روز اخبار صعود بیت کوین رو میزنه

سلام. تمام اخبار و تحلیلهای منتشر شده، از کارشناسان مطرح جامعه رمزارزی دنیاست و لینک منبع هم درج شده است