کرونا، ترامپ، KuCoin و بیتمکس! بیت کوین همچنان بیت کوین!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پایداری بیت کوین در یک هفته‌ی پرحادثه نشان می‌دهد که تریدرها به ادامه‌ی روند افزایشی قیمت بیت کوین مطمئن هستند.

بیت کوین در حال پایان دادن یک هفته‌ی دیگر بدون عبور از سطح مقاومتی 11000 دلار می‌باشد ولی با توجه به اتفاقات مهمی که در این هفته افتاد، وضعیت می‌توانست خیلی بدتر از این‌ها هم باشد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بیت کوین که با معیار ارزش بازار (market cap)، برترین ارز دیجیتال محسوب می‌شود، در شرایطی که KuCoin اعلام کرد که بیش از 150 میلیون از دارایی‌هایش دزدیده شده، از خود سرسختی نشان داد و پس از اینکه کمیته‌ی معاملات آتی آمریکا (CTFC) عنوان کرد که در حال پیگیری اقدامات قانونی علیه صرافی بیت‌مِکس (BitMex) می‌باشد، کاهش ناچیزی در ارزش خود داشت.

همچنین در حالی که قراردادهای آتی DOW و S&P 500 به دنبال خبر ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا، با کاهش شدیدی روبرو شد، بیت کوین از کاهش ارزش دوری کرد.

در گذشته، چنین اتفاقاتی می‌توانستند به سادگی قیمت بیت کوین را حداقل 10% کاهش دهند و همانطور که تجربه نشان می‌دهد، آلت کوین‌ها حتی بیش از این مقدار ضربه می‌خوردند.

به اعتقاد مارسل پکمن (Marcel Pechman)، مقاومت بیت کوین در برابر حوادث اخیر، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خُرد و حرفه‌ای به افزایش قیمت بیت کوین در آینده باور دارند و روند گاوی به سمت 12,000 دلار، زودتر از آنچه که انتظارش را داشتیم، ادامه خواهد یافت.

بیت کوین مانند هفته‌ی گذشته در یک مثلث متقارن گیر افتاده است و قیمت آن بالاتر از 10500 دلار است.

محدوده‌ی قابل مشاهده‌ی مشخصات حجم معاملات (VPVR)، در یک نمودار روزانه یک شکاف بزرگ 1,450 دلاری را نشان می‌دهد که در واقع طول کندلی می‌باشد که در تاریخ 3 سپتامبر در اثر کاهش قیمت بیت کوین از 11,400 دلار به 9,950 دلار ایجاد شد؛ و پس از این اصلاح 13 درصدی، قیمت در همین حدود ثابت مانده است.

در حال حاضر شاخص قدرت نسبی (RSI) کمی بالاتر از 45 است و میانگین متحرک همگرا واگرا (moving average convergence divergence) نشان می‌دهد که این میانگین با افزایش حجم فروش، در مرز عبور از خط سیگنال قرار دارد.

البته این امر خیلی نگران کننده نیست، چرا که از یک نمای کلی، می‌توانیم ببینیم که قیمت‌ها کماکان در حال ایجاد کف‌های بالاتر و سقف‌های پایین‌تر هستند.

آرامش خود را حفظ کرده و به کار خود ادامه دهید

در رابطه با محدوده‌ی فعلی بیت کوین، با نگاه به تاریخ 25 می تا 20 جولای در می‌یابیم که در آن بازه‌ی زمانی هم، قیمت بیت کوین در یک مثلث متقارن مشابه گیر افتاده بود که پس از آن، با یک افزایش ناگهانی 36 درصدی، قیمت آن به بالاترین میزان خود در سال 2020 یعنی 12480 دلار رسید.

تریدرها فعلاً در حال مشاهده‌ی ساختار نمودارها هستند تا ببینند که آیا یک سناریوی مشابه در حال شکل گرفتن است یا خیر.

برای یک صعود گاوی، قیمت بیت کوین باید بین 11000 دلار و 11400 دلار، از چندین سطح مقاومتی عبور کند.

به طور کلی، در حال حاضر هیچ خبر خوبی وجود ندارد و از نظر تغییرات قیمت، بیت کوین طی هفته‌ی اخیر هیچ کار خاصی انجام نداده است. در حقیقت، خبر شگفت‌انگیز، عدم تغییر قیمت بیت کوین در یک هفته‌ی پرحادثه بود که در سال‌های گذشته می‌توانست قیمت بیت کوین را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments