قیمت لحظه ای ورلد کوین + نمودار قیمت WLD 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Worldcoin
WLD
رتبه: 99
$ 4.96
302,748 تومان
5.03%
ارزش کل بازار
$ 982,382,707
حجم معاملات 24 ساعته
$ 185,425,658
عرضه در گردش
197,834,935 WLD
عرضه کل
10,000,000,000 WLD


نوسانات و اطلاعات قیمت ورلد کوین

هر واحد ورلد کوین (WLD) در این لحظه با قیمت 4.96 $، معادل 302,748 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال ورلد کوین، معادل $ 982,382,707 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 185,425,658 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 5.03% افزایش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت ورلد کوین یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره ورلد کوین

علی‌رغم پیشرفت‌های فناوری، هنوز حدود ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان، که بسیاری از آنها در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند، فاقد هویت قانونی یا هویت دیجیتالی قابل‌تأیید هستند. در سراسر جهان، بیش از ۱٫۷ میلیارد بزرگسال به بانک دسترسی ندارند که بسیاری از آنها در مناطق روستایی هستند. حال، در کنار حضور دائمی هوش مصنوعی، که با ظهور ابزارهایی مانند ChatGPT و گسترش اینترنت ممکن می‌شود، این سؤال پیش می‌آید: چگونه همه می‌توانند به اقتصاد جهانی دسترسی داشته باشند، در حالی که بین ربات‌ها و انسان‌ها در فضای دیجیتال تمایز قائل شوند؟
این دو موضوع فراگیر در کنار هم قرار گرفته و پایه و اساس ورلد کوین (Worldcoin) را تشکیل داده‌اند؛ یک سیستم متن باز که برای اثبات شخصیت (proof of personhood) طراحی شده است. پروژه ارز دیجیتال ورلد کوین توسط سام آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI و در طول همه‌گیری کووید-۱۹ معرفی شد. بنیانگذاران این پروژه بر این باورند که «ورلد کوین می‌تواند فرصت‌های اقتصادی را به شدت افزایش دهد، راه‌حلی قابل اعتماد برای تشخیص انسان از هوش مصنوعی آنلاین باشد و ضمن حفظ حریم خصوصی، فرآیندهای دموکراتیک جهانی را امکان‌پذیر کند.»
در پروژه ورلد کوین، کاربران می‌توانند به کمک دستگاه و سخت افزار ویژه‌ای به نام Orb، از عنبیه چشم خود (که مانند اثر انگشت منحصربه‌فرد است) عکسبرداری کنند و خروجی، به صورت هش در بلاکچین ذخیره می‌گردد و برای احراز هویت استفاده می‌شود. در واقع، مأموریت اصلی پروژه ورلد کوین این است که بزرگ‌ترین شبکه هویتی و مالی جهان را بسازد.
برای دستیابی به این هدف، ورلد کوین دارای سه بخش اصلی است: ۱. ورلد آیدی (World ID)، ۲. ورلد اپ (World App) و ۳. توکن ورلد کوین (WLD). تیم ورلد کوین ادعا می‌کند که ورلد آیدی، یک راه‌حل هویتی غیرمتمرکز و محافظت‌شده بوده و هدف آن، ارائه «اثبات جهانی شخصیت به اینترنت» است. در واقع، ورلد آیدی را می‌توان به عنوان یک «گذرنامه دیجیتال» در نظر گرفت که به شما این امکان را می‌دهد که ثابت کنید فردی منحصربه‌فرد و واقعی هستید و در عین حال، ناشناس باقی بمانید.
اولین قدم برای اعتبارسنجی با شناسه جهانی، دریافت برنامه موبایل ورلد کوین، معروف به ورلد اپ است. ورلد اپ بسیار شبیه یک کیف پول رمزارزی است، اما با چند ویژگی اضافی. در نهایت، ورلد کوین (با نماد اختصاری WLD)، آخرین قطعه از پازل است. در ورلد اپ، ورلد کوین ارزی است که کمک‌های مالی با آن صادر می‌شود. به عبارت دیگر، ارز دیجیتال WLD صرفاً برای انسان بودن دریافت می‌شود و کاربرانی که هویت خود را به صورت بیومتریک از طریق یک Orb تایید کرده و برنامه ورلد اپ را دانلود کرده‌اند، می‌توانند توکن‌ WLD را دریافت کنند.
علاوه بر کمک‌های مالی، ارز دیجیتال WLD همچنین برای نظارت بر پروتکل ورلد کوین جهت تعیین مسیر و آینده آن نیز استفاده خواهد شد. همچنین، می‌توان انتظار داشت که این توکن با ورلد اپ یکپارچه شود و به عنوان یک روش پرداخت، برای خدمات خاص مورد استفاده قرار بگیرد. ارز دیجیتال ورلد کوین به عنوان یک توکن ERC-20 در بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال ورلد کوین

ارز دیجیتال WLD در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۳ فعال شد و به سرعت، صرافی‌های بزرگی مانند بایننس، هوبی، کوکوین، یونی سواپ، بای‌بیت (Bybit)، Gate.io و غیره، آن را لیست کردند.
بر اساس داده‌های موجود در وبسایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)، توکن WLD کار خود را با قیمت ۱٫۹۷ دلار آغاز کرد. به دلیل استقبال بالا از این پروژه، قیمت ورلد کوین تنها چند ساعت پس از انتشار به اوج ۳٫۳ دلاری رسید که نشان‌دهنده یک رشد تقریباً ۷۰ درصدی نسبت به قیمت اولیه آن است.
با این حال، به دلیل نگرانی‌های مطرح‌شده در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت پروژه، قیمت ارز دیجیتال WLD در عرض یک روز بیش از ۴۰ درصد کاهش یافت. البته پس از آن، ورلد کوین توانست بخشی از ضررهای خود را جبران کند و در حال حاضر، در محدوده ۲٫۴۵ دلار معامله می‌شود.
حال، باید منتظر ماند و دید که آیا ارز دیجیتال ورلد کوین می‌تواند به روند صعودی اولیه خود ادامه دهد یا خیر.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال ورلد کوین

ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان هستند و پیش‌بینی قیمت آنها در طولانی‌مدت کار دشواری است. با این حال، برخی از تحلیلگران با استفاده از داده‌های تاریخی و تحلیل تکنیکال این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، تحلیلگران پلتفرم coincodex.com پیش‌بینی می‌کنند که ورلد کوین سال ۲۰۲۳ را با متوسط قیمت ۲٫۶۳۵ دلار به پایان برساند. این تحلیلگران همچنین متوسط قیمت توکن WLD را در سال ۲۰۲۴، برابر با ۲٫۷۲ دلار و در سال ۲۰۲۵، حدود ۴٫۷۳ دلار پیش‌بینی کرده‌اند. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که متوسط قیمت ورلد کوین در سال ۲۰۳۰، تا ۶٫۲۵ دلار افزایش یابد.
در نظر داشته باشید که عملکرد خوب یک ارز دیجیتال در گذشته، هرگز تضمینی برای تکرار همان نتایج در آینده نیست و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در مورد قیمت آینده و حتی قیمت لحظه ای ورلد کوین ممکن است درست از آب در نیایند. بنابراین، هرگز بیش از آنچه را که می‌توانید از دست بدهید، در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید.

توکنومیک ارز دیجیتال ورلد کوین

مجموع عرضه ارز دیجیتال ورلد کوین برابر با ۱۰ میلیارد واحد WLD در نظر گرفته شده و تخصیص اولیه آن به صورت زیر است: توکنومیک ارز دیجیتال ورلد کوین
  • ۷۵ درصد برای جامعه ورلد کوین،
  • ۱۳٫۵ درصد برای سرمایه‌گذاران Tools for Humanity (شرکت پشت OpenAI و پروژه ورلد کوین) - که بودجه لازم برای پشتیبانی از این پروژه را تأمین کردند،
  • ۹٫۸ درصد برای تیم توسعه‌دهنده اولیه،
  • و ۱٫۷ درصد برای ذخیره Tools for Human (برای نیازهای آتی)، اختصاص داده می‌شود.
بر اساس توکنومیک ورلد کوین، قفل ۱۰ میلیارد توکن WLD آن طی ۱۵ سال آینده باز خواهد شد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2404 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments