قیمت لحظه ای اینترنت کامپیوتر + نمودار قیمت ICP 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Internet Computer
ICP
رتبه: 19
$ 14.45
951,489 تومان
7.71%
ارزش کل بازار
$ 6,697,092,184
حجم معاملات 24 ساعته
$ 266,884,028
عرضه در گردش
462,893,450 ICP
عرضه کل
517,765,399 ICP


نوسانات و اطلاعات قیمت اینترنت کامپیوتر

هر واحد اینترنت کامپیوتر در این لحظه با قیمت 14.45 $، معادل 951,489 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر، معادل $ 6,697,092,184 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 266,884,028 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 7.71% افزایش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت اینترنت کامپیوتر یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره اینترنت کامپیوتر

اینترنت کامپیوتر (Internet Computer) یکی از اولین پروژه‌های بلاکچینی است که روی ساخت نسل جدید اینترنت به صورت کاملا غیرمتمرکز کار می‌کند. پروژه ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر توسط بنیاد دفینیتی (Definity) راه‌اندازی شده و تا به اینجای کار موفق شده توجه شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی را به خود جلب کند.
اینترنت کامپیوتر را می‌توان نسل جدید اینترنت درنظر گرفت که به کاربران خود امکان ساخت و راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز، وب‌سایت‌ها و سایر سرویس‌های تحت وب را می‌دهد. در پروژه اینترنت کامپیوتر داده‌ها برخلاف سرویس‌های متمرکز، در سرورهای شرکت‌های خاص ذخیره نمی‌شوند و کاملا غیرمتمرکز هستند.
وجه تمایز اینترنت کامپیوتر از سایر پروژه‌های بلاکچینی متمرکز بر وب و اینترنت، استفاده از تکنولوژی کلید زنجیره یا Chain-Key Technology است که از طریق الگوریتم‌های رمزنگاری مختلف، نودهای بلاکچین اینترنت کامپیوتر را با یکدیگر هماهنگ می‌کند. این باعث می‌شود تا پروژه اینترنت کامپیوتر، یک کلید عمومی منفرد داشته باشد. علاوه بر این، این تکنولوژی باعث می‌شود تا بلاکچین اینترنت کامپیوتر با سرعت وب اجرا شود و دستورهای مختلف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.
علاوه بر تکنولوژی کلید زنجیره، بلاکچین اینترنت کامپیوتر از ویژگی دیگری تحت عنوان بلاکچین‌های زیرمجموعه یا Subnet Blockchains استفاده می‌کند. بلاکچین‌های زیرمجموعه شبکه‌های مجزایی هستند که در اکوسیستم اینترنت کامپیوتر با یکدیگر تعامل دارند و ظرفیت پردازشی این اکوسیستم را افزایش می‌دهند.
مشابه با بسیاری از پروژه‌های بلاکچینی، اینترنت کامپیوتر نیز از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند که امکان پردازش سریع تراکنش‌ها را برای آن فراهم می‌کند. علاوه بر این، این پروژه از زبان برنامه‌نویسی موتوکو (Motoko) استفاده می‌کند که برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز پیچیده و قدرتمند مناسب است.
پس به طور کلی هدف اینترنت کامپیوتر را می‌توان اینطور معرفی کرد:

  • جایگزینی بلاکچین‌های سنتی مثل اتریوم با بلاکچینی قدرتمندتر و مقیاس‌پذیرتر
  • ارائه بستری امن و قابل اعتماد برای توسعه و استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز
  • ساخت اینترنتی کاملا غیرمتمرکز و بدون نیاز به شرکت‌های بزرگ فناوری مثل گوگل، آمازون و متا (فیسبوک سابق)
توکن ICP ارز دیجیتال بومی شبکه اینترنت کامپیوتر است که برای حاکمیت، قدرت‌دهی به محاسبات پروتکل و پاداش‌دهی به مشارکت‌کنندگان شبکه و نودها استفاده می‌شود.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال ICP

معاملات ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر در تاریخ 10 می سال 2021 (20 اردیبهشت 1400) و با قیمت اولیه 428.48 دلار آغاز شد. قیمت ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر در همان روز اول معاملات به 750.73 دلار رسید که بالاترین قیمت تاریخ آن محسوب می‌شود. اما بلافاصله قیمت ICP در سراشیبی سقوط قرار گرفت و از آن زمان پایین‌تر از قیمت اولیه و اوج تاریخی خود معامله می‌شود.
قیمت رمزارز ICP سه روز بعد از عرضه به 255 دلار سقوط کرد. اگرچه قیمت اینترنت کامپیوتر در روزهای آتی مجددا تا 304 دلار بالا رفت، اما دوباره کاهش یافت و در نیمه اول ماه ژوئن 2021 به زیر 100 دلار سقوط کرد. سقوط قیمت ICP در ماه ژوئن تا حوالی 30 دلار ادامه داشت اما این ارز دیجیتال در روزهای پایانی ماه تا 54 دلار صعود کرد.
قیمت توکن اینترنت کامپیوتر تا سپتامبر 2021 به حوالی 80 دلار صعود کرد اما دوباره در سراشیبی سقوط قرار گرفت و سال 2021 را با قیمت 24.8 به پایان رساند.
روند کلی قیمت اینترنت کامپیوتر در سال 2022 نیز نزولی بود و قیمت این ارز دیجیتال به جز ماه آوریل، در مدار نزولی قرار داشت و اواخر ماه می به زیر 10 دلار سقوط کرد. این ریزش قیمت تا پایان سال 2022 نیز ادامه داشت و قیمت ICP به 4.01 دلار کاهش یافت.
قیمت رمزارز اینترنت کامپیوتر سال 2023 را با گارد صعودی آغاز کرد و تا اواسط فوریه به 7.31 دلار رسید. در ادامه تا ماه می قیمت در بازه 5 تا 7 دلار نوسان کرد اما دوباره در سراشیبی سقوط قرار گرفت و در ماه اکتبر به 2.9 دلار رسید. اما با صعودی شدن بازار کریپتو در اواخر سال 2023، قیمت اینترنت کامپیوتر نیز دوباره افزایش یافت و در ماه دسامبر از 10 دلار فراتر رفت. رشد قیمت ICP در سال 2024 نیز ادامه پیدا کرد و قیمت تا اواخر ماه مارس به 18 دلار رسید.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر

بر اساس پیش‌بینی وب‌سایت کوین ادیشن (coinedition) از قیمت اینترنت کامپیوتر، این ارز دیجیتال در سال 2024 می‌تواند تا 30 دلار افزایش یابد. اوج قیمتی سال 2025، 42 دلار و کف قیمتی آن 24 دلار تعیین شده است.
قیمت رمزارز ICP در سال 2026 می‌تواند تا 50 دلار صعود کند و در سال 2027 به 61 دلار برسد. بر اساس این پیش‌بینی، قیمت ICP در سال 2027 بین 42 تا 61 دلار در نوسان خواهد بود و در سال 2028 به 80 دلار خواهد رسید. هدف قیمتی اینترنت کامپیوتر برای سال‌های 2029 و 2030 به ترتیب 95 و 140 دلار تعیین شده است.
در جدول زیر پیش‌بینی قیمت اینترنت کامپیوتر در سال‌های 2024 تا 2030 آورده شده است:

سال

کمترین قیمت

بیشترین قیمت

۲۰۲۴

۱۵ دلار

۳۰ دلار

۲۰۲۵

۲۴ دلار

۴۲ دلار

۲۰۲۶

۴۰ دلار

۵۰ دلار

۲۰۲۷

۴۲ دلار

۶۱ دلار

۲۰۲۸

۵۹ دلار

۸۰ دلار

۲۰۲۹

۷۵ دلار

۹۵ دلار

۲۰۳۰

۹۵ دلار

۱۴۰ دلار

توکنومیک ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر

هیچ محدودیت عرضه‌ای برای توکن‌های ICP تعیین نشده و در حال حاضر بیش از 461 میلیون واحد از این ارز دیجیتال به گردش درآمده است. تعداد ارزهای دیجیتال ICP دائم در حال تغییر است. پاداش‌دهی به نودها و افراد مشارکت‌کننده در حاکمیت شبکه به تورم ICP و افزایش عرضه آن کمک می‌کند، در حالی که عواملی مثل کارمزد محاسباتی یا ذخیره‌سازی و کارمزد تراکنش‌ها (به طور کلی استفاده از شبکه) به کاهش تورم این ارز دیجیتال منجر می‌شود.
بر اساس توکنومیک ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر، نحوه توزیع اولیه ارز دیجیتال ICP به صورت زیر بوده است:
  • 72% برای سرمایه‌گذاران اولیه
  • 86% برای بنیاد دفینیتی
  • 18% برای تیم توسعه
  • 5% برای مشارکت‌کنندگان اولیه
  • 7% برای مشارکت‌های استراتژیک
  • 96% برای پیش فروش
  • 26% برای اتحادیه اینترنت کامپیوتر
  • 79% برای مشارکت‌های استراتژیک ثانویه
  • 40% برای مشاوران پروژه
  • 80% برای ایردراپ
  • 48% برای جامعه اولیه
  • 22% برای اپراتورهای نودها

دیدگاه خود را ثبت کنید

2398 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

من که گفتم دیگه خود دانید……

icp در دی ماه منفجر میشه و تا ۷۰۰ درصد سود میده و همینطور pundix

از دوستان خواهش میکنم نظرتون رو راجب ارز icp بگین واسه سرمایه گذاری ۶ماهه تا یکسال

خيلي ارزاي بهتري هست.ftm,luna,dat,sol,celer

سلام
لطفاً کسی اطلاعات داره راجب این ارز یا تحلیل درمیون بذارین
ممنون

برای ۳ ماه آینده این ارز مناسبه؟