آیا مشکلات ریپل برای چین لینک نیز پیش خواهد آمد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

به دنبال انتشار اخباری مبنی‌ بر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از شرکت ریپل (Ripple) و دو تن از مدیران آن، به‌ دلیل فروش غیرمجاز اوراق بهادار در قالب ارزهای دیجیتال، قیمت ریپل ریزش بسیاری کرد و برخی از صرافی‌های آمریکایی به حذف امکان معاملات این ارز دیجیتال اقدام نمودند. تیم ریپل ادعا کرده است که به زودی پاسخ این شکایت را خواهد داد و طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که SEC قصد دارد از ریپل برای پایین کشیدن کل بازار ارزهای دیجیتال در آمریکا استفاده کند. حال نوبت به چین لینک (ChainLink) رسیده است. در این مقاله قصد داریم به شرح مسائلی بپردازیم که احتمال دارد در پی مشکلات ریپل برای چین لینک نیز اتفاق بیفتد.

اقدامات Zeus Capital در پی مشکلات ریپل برای چین لینک

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

شرکت سرمایه‌گذاری Zeus Capital، با سوء‌استفاده از شکایت SEC علیه ریپل قصد دارد اثبات کند که به زودی اتفاق مشابهی برای ارز دیجیتال ChainLink (LINK) و بنیانگذاران آن رخ خواهد داد. این شرکت اظهارات و ادعاهای خود را در مورد مشکلات ریپل برای چین لینک چنین شرح داده است:

در حال حاضر قیمت ریپل چیزی حدود 15 درصد نزول داشته است و این تازه شروع ماجرا است. بعد از آن نوبت پروژۀ متمرکزتری است که هر هفته میلیون‌ها دلار برای توکن‌های بی‌ارزش آن صرف می‌شود.

این بیانیۀ Zeus Capital در پاسخ به توییتی بود که از طرف Tone Vays منتشر شده بود و در آن به این موضوع اشاره شده بود که ریپل (XRP) از روز اول یک توکن اوراق بهادار بود و تیم ریپل نیز از این موضوع مطلع بوده‌اند. بر اساس همین موضوع، تیم ریپل (Ripple) را به کسانی تشبیه کرد که دچار مرگ مغزی شده‌اند. در ادامه تصویر توییت Tone vays و Zeus Capital آورده شده است.

مشکلات ریپل برای چین لینک

آیا سرنوشت و مشکلات ریپل برای چین لینک نیز رقم خواهد خورد؟

یکی از شخصیت‌های شناخته‌شده در حوزۀ ارزهای دیجیتال به نام Anthony Pompliano در جریانات موجود میان SEC و ریپل، با دیگر افراد همراه شد. وی معتقد است که که ریپل (XRP) به فروش توکن‌های اوراق بهادار ثبت‌نشده اقدام کرده است و فکر می‌کرد که می‌تواند این مسیر را ادامه دهد.

تیم Zeus Capital از این گفته‌ها سوء‌استفاده کرد و در پاسخ به این توییت به تیم ارز دیجیتال چین لینک اشاره کرد و گفت که ارز دیجیتال چین لینک (LINK) و بنیان‌گذاران آن نیز در حال طی چنین مسیری هستند و سرنوشت و مشکلات ریپل برای چین لینک و Sergey Nazarov مدیر عامل این ارز دیجیتال نیز پیش خواهد آمد.

مشکلات ریپل برای چین لینک

چین لینک به عنوان ذی‌نفع وام‌های سریع در سیستم دیفای

شرکت سرمایه‌گذاری Zeus Capital طی توییت‌هایی چین لینک و Sergey را به عنوان تنها ذی‌نفعان وام‌های بسیار سریع در دیفای متهم کرد. این شرکت معتقد است که وام‌های سریع در سیستم دیفای دقیقاً با روشی شبیه به کاری که شرکت‌های بزرگ دارویی در مواجهه با ویروس‌های جدید انجام می‌دهد، فعالیت می‌کند. صحبت‌های این تیم در ادامه آورده شده است:

رشد بسیار زیاد در سیستم دیفای به ایجاد نوع جدیدی از سوء‌استفاده به نام حملات اوراکل (Oracle) انجامیده است. صدها میلیون نفر قربانی این سیستم‌ها شده و سرمایۀ خود را از دست داده‌اند. اما با این وجود، این هکرها نیستند که ذی‌نفعان اصلی این موضوع هستند. ذی‌نفع اصلی چین لینک است که با استفاده از ترس و شکست افراد، میلیاردها دلار سرمایه به ارزش بازاری خود اضافه کرده است.

برخی اوقات، شرکت‌های دارویی با ایجاد یک ویروس جدید سعی دارند که محصولات خود را به فروش برسانند. به طور آشکارا مشخص است که چین لینک نیز در این سوء‌استفادۀ موجود در سیستم دیفای نقش دارد و با استفاده از سرمایۀ از دست رفتۀ افراد دیگر، به ارزش بازاری خود اضافه می‌کند. بدین ترتیب بسیاری از صنایع نوپا قربانی طمع این گروه‌ها خواهند شد.

43 هزار دلار پاداش برای یافتن فعالیت‌های غیرقانونی چین لینک

در ماه نوامبر، شرکت Zeus Capital به منظور جمع‌آوری اخبار مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی تیم چین لینک، پاداشی 100 هزار دلاری در نظر گرفت. بر اساس گفته‌های تیم Zeus، حدود 57 هزار دلار از این مقدار، پاداش داده شده است و همچنان 43 هزار دلار دیگر وجود دارد و افراد می‌توانند با آوردن خبرها و اطلاعات مستند در مورد فعالیت‌های نادرست و غیرقانونی این پروژه، از این پاداش بهره‌مند شوند. در نهایت این شرکت معتقد است که مشکلات ریپل برای چین لینک نیز رخ خواهد داد و این ارز دیجیتال و بنیان‌گذاران آن به زودی از سوی SEC متهم شناخته می‌شوند.

مشکلات ریپل برای چین لینک

همچنین اخبار مختلفی از سمت اینفلوئنسرهای شناخته‌شده‌ای در فضای ارزهای دیجیتال مبنی بر وعده‌های پاداش از سمت شرکت Zeus Capital منتشر شده است. طبق این توییت‌ها و مستندات، این شرکت سعی داشته که با دادن پاداش به افراد شناخته‌شده، آنها را به انتشار اخباری مبنی بر آیندۀ تاریک و ریزش قیمت چین لینک در آینده ترغیب کند و در نهایت با انتشار چنین مواردی، به تخریب این پروژه بپردازد.

سخن پایانی

در این مقاله در ابتدا به بررسی مسائل به وجود آمده برای ریپل در پی انتشار خبر شکایت بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پرداختیم و سپس با توجه به اخبار و مستندات موجود سعی داشتیم که احتمال پیش‌آمد مشکلات ریپل برای چین لینک را بررسی کنیم.

با توجه به اینکه سخنان ضد و نقیضی در مورد این ارز دیجیتال و فعالیت‌های آن وجود دارد و همچنین فعالیت‌های جانب‌دارانه و مشکوک شرکت‌هایی همچون Zeus Capital علیه این ارز دیجیتال، نمی‌توان به طور قطعی در مورد صحت هیچ‌ کدام از این اطلاعات نظر داد. در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید که چگونه عمل کنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments