افت و خیز قیمت بیت کوین!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مقدمه

افرادی که برای اولین بار وارد صحنه خرید و فروش بیت‌کوین می‌شوند، به محض رویارویی با کمترین نوسان قیمت بیت کوین دستپاچه شده و دست به تصمیم‌گیری‌های احساسی می‌زنند. این تصمیم‌گیری‌ها نتیجه‌ای جز ضرر و زیان برای آنها نخواهد داشت. برای آنکه شما هم به سرنوشت چنین افرادی دچار نشوید، بهتر است تا عوامل ایجاد نوسان در قیمت بیت کوین و البته آلت کوین‌های دیگر را بشناسید.

نوسانات بیت کوین

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بیت کوین از زمان پیدایش تا به امروز نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است. نوساناتی که بیت کوین را تبدیل به یک رمزرارز غیر قابل پیش‌بینی تبدیل کرده است. اما شاید بپرسید که علت نوسان قیمت بیت کوین چیست؟ ما فهرستی از این دلایل را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم.

1- ایجاد بازار‌های خرسی

خرس‌های بازار اغلب افرادی هستند که نسبت به آینده بیت کوین ناامیدند. این افراد به محض افزایش قیمت اقدام به فروش بیت کوین خود می‌کنند. این اقدام آنها در نهایت منجر به بهم ریختگی بازار خواهد شد، چراکه افزایش تقاضای فروش توسط افراد تازه‌کار منجر به افزایش تقاضای خرید توسط افراد با تجربه می‌شود و قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند.

2- ایجاد بازار‌های گاوی

این بازار سازوکاری مخالف بازار قبلی دارد. کاربرانی که در این بازار اقدام به خرید می‌کنند، به آینده بیت کوین به شدت امیدوارند. آنها در هر زمان و به هر میزانی که بتوانند اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند. این افزایش تقاضا با توجه به ماهیت بیت کوین و سایر رمزارز‌ها، باعث افزایش قیمت آن می‌گردد.

3- نهنگ‌های بیت کوین

حتما تا به حال نام نهنگ‌ بیت کوین به گوشتان خورده است. اگر می‌دانید نهنگ بیت کوین چیست که هیچ، ولی اگر نمی‌دانید باید بگوییم فردی که لقب نهنگ بیت کوین را از آن خود می‌کند، قادر است با خرید یکباره‌ی هزاران دلار بیت کوین یا فروش آن در حجم و اندازه بالا به طور مستقیم در قیمت بیت کوین اثر‌گذار باشد. گاهی برخی نهنگ‌های بیت کوین به صورت دسته جمعی اقدام به خرید یا فروش بیت کوین درسطح وسیع می‌‌کنند و همین امر بازار را دچار نوسانات بسیار شدید می‌کند.

4- تعطیلات خاص

بر اساس گزارشات تیم تحقیقاتی SFOX در روز‌های منتهی به تعطیلات، قیمت بیت کوین افزایش پیدا می‌کند. هنوز دلیل قانع کننده‌ای برای این موضوع بیان نشده است، اما گزارشات حاکی از آن است که؛ مثلا در تعطیلات ایام شکر‌گذاری قیمت بیت کوین افزایش پیدا می‌کند.

نوسان قیمت بیت کوین

5- ترس از دست دادن (FOMO)

برخی از کاربران تنها به دلیل ترس از دست دادن یک فرصت استثنایی اقدام به خرید یا فروش بیت کوین می‌کنند. این افراد همیشه بر سر دوراهی خرید یا فروش قرار دارند و نمی‌توانند تصمیم‌گیری درستی داشته باشند. آنها یا در اضطراب خرید با قیمت بالا هستند و یا در اضطراب فروش بیت کوین خود در پایین‌ترین قیمت. هرچند کارشناسان تیم تحقیقاتی SFOX این پدیده را عامل موثری در نوسان قیمت بیت کوین نمی‌دانند با این وجود نقش فومو در تغییر قیمت‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.

6- تغییر موضع کشور‌ها در برابر بیت کوین

تجربه ثابت کرده است که فارغ از هر محدوده جغرافیایی، با هر تغییر قانون و وضع قانون جدید در حوزه رمزارز‌ها و ارز‌های دیجیتالی قیمت بیت کوین دچار نوسان می‌شود. به عنوان مثال زمانی که ژاپن با معاملات بیت کوین اعلام موافقت کرد، قیمت بیت کوین افزایش یافت.

سخن پایانی

بر اساس آنچه گفته شد، نوسان قیمت بیت کوین می‌تواند تابعی از عوامل مختلف باشد. نکته‌ای که از آن نباید غفلت کرد، صبوری کردن در این مواقع است. یک کاربر کاربلد در این مواقع به جای اتخاذ تصمیم‌های هیجانی به رصد بازار ادامه می‌دهد و در زمان مناسب اقدام به خرید یا فروش بیت کوین خود می‌کند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام روش ثبت نام چگونه است