استخراج بیت کوین با گوشی – آموزش کامل

شما برای شروع استخراج بیت کوین با گوشی باید اپ‌‌های مخصوص این کار را دانلود کنید

زمان مطالعه: 8 دقیقه

استخراج بیت کوین با گوشی

نام بیت کوین به عنوان اولین رمزارز سال‌هاست که بر سر زبان‌هاست و هر روزه نیز با افزایش سطح آگاهی مردم در حوزه ماینینگ و ارز دیجیتال بر محبوبیت آن افزوده می‌‌شود. البته این که آیا واقعا بیت کوین محبوب ترین رمزارز در حال حاضر محسوب می‌‌شود یا خیر، بحث دیگری است که در این مقاله جای صحبت در این زمینه نیست. آنچه مهم است این‌است که همچنان بیت کوین برای خیلی از افراد یعنی ثروت دیجیتالی بی نهایت و همین امر باعث می‌‌شود که افرادی که در پی کسب ثروت هستند به هر حربه و وسیله‌‌ای چنگ بزنند تا بتوانند اقدام به استخراج بیت کوین و آلت‌‌کوین‌‌های دیگر کنند، آن‌هم بدون در نظر گرفتن مزایا و معایبی که اقدامات آنها می‌‌تواند برایشان در بر داشته باشد. یکی از این شیوه‌‌ها که شاید به فکر شما رسیده باشد، استخراج بیت کوین با گوشی است که در این مقاله سعی می‌‌کنیم با این شیوه شما را بیشتر آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

استخراج بیت کوین با گوشی تلفن همراه چرا و چگونه؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

همانطور که گفته شد یکی از راه‌‌های استخراج بیت کوین استفاده از تلفن‌‌های همراه هوشمند است.

از مزیت‌‌های این شیوه می‌‌توان به این نکته اشاره کرد که این شیوه نیاز به هزینه‌‌های گزاف خرید و راه‌اندازی سخت افزار مانند ماینر را ندارد و به طبع از ایجاد گرما و آلودگی صوتی نیز جلوگیری می‌‌شود. علاوه بر این‌‌ها در مصرف برق هم صرفه جویی زیادی اتفاق می‌‌افتد. یعنی تقریبا هیچ خرجی ندارد، خب چی از این بهتر؟ اجازه بدهید از زاویه ای دیگر به این شیوه کسب درآمد نگاهی داشته باشیم.

شما برای شروع استخراج بیت کوین با گوشی باید اپ‌‌های مخصوص این کار را از اپ استورهای گوگل پلی یا اپ استور اپل دانلود کنید. البته در طول ماه‌‌های گذشته این برنامه‌‌ها به دلایل مختلفی هر روز کمتر و کمتر می‌‌شوند و باید مدت‌‌ها بگردید تا برنامه‌‌ای مناسب نیاز خود پیدا کنید. با این حال اگر از گوشی اندروید استفاده می‌‌کنید، این برنامه‌‌ی کاربردی می‌‌تواند گزینه‌‌ مناسبی برای شما باشد:

CryptoGalaxy

bitcoin-mining-using-mobile

لازم به ذکر است اپ‌های استخراج (ماینینگ) که از پردازنده موبایل برای استخراج استفاده می کنند، از سوی Google Play مسدود شده‌اند و فقط اپ‌های مدیریت استخراج فعال هستند. بنابراین قبل از استفاده از اپ‌ها، به طور کامل آنها را بررسی کنید. مسئولیت بررسی صحت و اعتبار اپ‌ها به عهده کاربران گرامی می‌باشد.

در واقع کار این برنامه‌‌ کاربردی اتصال شما به یک استخر ماینینگ است، چراکه بدون اتصال به استخر ماینینگ عملا شما هیچ کاری انجام نداده‌‌اید و زحمات شما به هدر خواهد رفت. با توجه به مسدود شدن اپ‌های استخراج در Google Play از انتشار لیست این اپ‌ها معذوریم. در صورت تمایل می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت، انواع اپ‌های استخراج را پیدا کنید.

استخرهای استخراج

به همین دلیل برخی از استخرهای استخراج بیت کوین را به شما عزیزان معرفی می‌‌کنیم.

  • BTC.com
  • ViaBTC
  • BitClub Network
  • SlushPool

تفاوت استخرهای ماینینگ در میزان هش آنها است. هرچه استخر بزرگ‌تر، توان هش آن بیشتر و کارمزد آن کمتر است. این نکته ایست کلیدی که می‌‌تواند به شما در انتخاب استخر مناسب کمک کند.

بعد از اتصال برنامه کاربردی به استخر ماینینگ نوبت به خود ماینینگ یا استخراج بیت کوین از طریق گوشی می‌‌رسد.

در این مرحله شما نیاز به دو زیرساخت مهم دارید. اول اینترنت بدون قطعی و پر سرعت و دوم یک باتری برای گوشی تان که بتواند در تمامی ایام هفته و در طول همه ساعات شبانه روز گوشی شما را روشن نگه دارد. چرا که فرایند استخراج بیت کوین باید کاری متناوب و پیوسته باشد و هر زمان که اینترنت یا منبع برق دچار اختلال و یا قطعی شود، این فرآیند متوقف خواهد شد.

استخرهای ماینینگ

با توجه به نکته بالا خواهیم دانست که اگر شما بخواهید اقدام به استخراج بیت کوین با گوشی خود نمائید اولا باید گوشی خود را در منزل و در مجاورت وای فای قرار دهید تا اینترنت اتصالی به گوشی دچار افت سیگنال و یا قطعی نشود و دوم باید بیشتر اوقات گوشی به شارژر متصل باشد تا در حین استخراج خاموش نشود. به این موارد این نکته را هم اضافه کنید که خرید بسته‌‌های اینترنت همراه با حجم بالا نه تنها کمکی به حل این مسئله نمی‌‌کند بلکه فقط هزینه‌‌ای مازاد بر روی دست شما می‌‌گذارد.

با تمام این موارد اگر هنوز هم اصرار به استخراج بیت کوین با گوشی تلفن همراه خود دارید، با ما همچنان بمانید.

در هنگام استخراج بیت کوین، اولین موضوع مهم میزان قدرت هش پردازنده‌‌ای است که ما با آن اقدام به استخراج می‌‌کنیم. مثلا در دستگاه ماینر AntMiner S9 قدرت هش 13.5 Th/s می‌‌باشد که با این قدرت هش می‌‌توان در طول یک ماه حدود 0.0603 بیت کوین استخراج کرد. همانطور که می‌‌دانید، قدرت هش واحد اندازه گیری میزان قدرت مصرف شده برای تایید یک بلاک بیت کوین است.

اما از آنجا که موضوع این مقاله مزایا و معایب استخراج بیت کوین با گوشی‌‌های تلفن همراه است، نگاهی خواهیم داشت بر قدرت پردازش برخی از گوشی‌‌های نام آشنا تا در میدان مقایسه ببینیم کدام روش بهره‌‌وری بیشتری را نصیب ما می‌‌کند.

مزایا و معایب استخراج بیت کوین با گوشی‌‌های تلفن

نام گوشی میزان هش‌ریت
Samsung Galaxy Note 8 50H/s
Xiaomi Redmi Note 3 35H/s
Asus ZenFone 2 17H/s
OnePlus One 6H/s
LG G4 7H/s

همانطور که مشاهده می‌‌کنید در بهترین حالت قدرت پردازش یا هش ریت یک گوشی تلفن همراه 50H/s است. به عبارت دیگر قدرت هش‌‌ریت 20 عدد گوشی Samsung Galaxy Note 8 می‌‌شود 1 کیلوهش که در این صورت برای رسیدن به قدرت AntMiner S9 باید میلیون‌‌ها گوشی را همزمان با هم به کارگیری کنید و این موضوع نه عملیست و نه مرقون به صرفه.

نرم‌افزارهای استخراج برای سیستم عامل اندروید

همانطور که گفته شد نرم افزارهای زیادی برای استخراج ارزهای دیجیتال برای سیستم عامل اندروید موجود هستند اما گوگل‌پلی تمام آن‌ها را حذف کرده است و فقط نرم افزار استخراج ارز دیجیتال الکترونیوم در گوگل‌پلی قابل نصب است.

برنامه الکترونیوم (Electroneum):

اپلیکیشن الکترونیوم نرم افزار نسبتا محبوبی با تعداد دانلود بالای 1 میلیون در گوگل پلی است که می‌­توانید با نصب رایگان آن اقدام به ماینینگ کنید. الکترونیوم یک ارز دیجیتال است که نرم افزار استخراج موبایل آن توسط خود تولید کننده این ارز دیجیتال ارائه شده است.

با توجه به قیمت الکترونیوم که در زمان نگارش مقاله بسیار کمتر از 1 دلار است، ممکن است استخراج آن زیاد هم غیرمنطقی بنظر نرسد. کاربر با دانلود این نرم افزار می­‌تواند شروع به استخراج این ارز دیجیتال کند. البته استخراج ارزهای دیجیتال با گوشی در پای نتورک هم مطرح شده است ولی این شبکه از نظر جامعه رمزارز دنیا، کلاهبرداری است. در حالی که ارز دیجیتال الکترونیوم در لیست ارزهای کوین مارکت کپ لیست شده است. تعدادی از کاربران توانستند الکترونیوم خود را که با گوشی استخراج کردند، بفروشند یا به کیف پول‌­های دیگر انتقال دهند ولی تعدادی که بیش از 10 واحد استخراج کرده‌­اند، هنوز نمی­‌توانند این ارز را جابجا کنند. البته تیم الکترونیوم اعلام کرده که در حال رفع این مشکل است. همانطور که مشخص است، با قاطعیت نمی‌­توان گفت که استخراج این ارز دیجیتال هم هیچ رگه­‌ای از کلاهبرداری را ندارد ولی آنچه که مسلم است، امکان پولدار شدن با استخراج الکترونیوم قطعا رویایی است که به واقعیت نمی‌­پیوندد.

 برنامه ماینرگیت (Minergate):

این اپلیکشن یکی از بهترین و شناخته شده ترین اپلیکشن‌های استخراج از طریق موبایل می‌باشد. این نرم افزار به غیر از بیت کوین، قابلیت استخراج چند رمزارز دیگر را نیز دارد. مراحل استخراج بیت کوین با نرم افزار Minergate و آموزش کار با قسمت‌های دیگر نرم افزار به شرح زیر است.

همانطور که گفته شد گوگل پلی تمام نرم افزار‌های استخراج را حذف کرده است زیرا استخراج رمزارزها با گوشی در بیشتر ایالات آمریکا غیر قانونی می‌باشد و گوگل تابع قوانین ایالات متحده است. بنابراین می‌توانید با مراجعه به وب سایت MinerGate اقدام به دانلود این نرم افزار نمایید. توجه داشته باشید که جهت ورود به سایت و استخراج بیت کوین با گوشی، لازم است که از آی­‌پی کشور دیگری به جز ایران و آمریکا استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که اخیرا اپلیکیشن اندروید ماینرگیت قابلیت استخراج رمزارزها را حذف کرده است و در صورت نصب با این پیغام مواجه خواهید شد.

با توجه به خط مشی‌های توسعه Google Play، ویژگی استخراج موبایل در این نسخه و نسخه‌های دیگر حذف شده است.

 بنابراین فقط از طریق نرم افزار تحت ویندوز ماینرگیت، قادر به استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها خواهید بود.

سخن آخر

تاکنون کسی موفق نشده با گوشی مبلغی بیش از ارزش هزینه‌هایی که برای استخراج و استهلاک دستگاهش داده باشد، ارز دیجیتالی استخراج کند و این نشان می‌دهد این کار به هیچ عنوان به صرفه نیست. شما هزینه‌های متعددی برای استخراج باید بپردازید مانند هزینه اینترنت و برق، هر چند هزینه اینترنت با توجه به مصرف کم، آنچنان مبلغی نیست اما هزینه برق و استهلاک موبایل شما به نسبت میزان استخراج، بالا خواهد بود. از طرفی هم با توجه به قوانین و شرایط جدید توسعه دهندگان نرم افزارهای اندروید، نمی‌توان نرم افزار معتبری را برای استخراج بیت کوین با گوشی یافت.

بر اساس نکاتی که درباره استخراج بیت کوین با گوشی گفته شد می‌‌توان نتیجه گرفت که رویای استخراج بیت کوین همیشه و همه جا، عملا منتفی می‌‌شود چرا که اینترنت پر سرعت همه جا در دسترس نیست و توان مصرفی باتری گوشی‌‌های هوشمند و قدرت پردازش آن‌ها آنقدر نیست که بتوان در تمامی ساعات شبانه روز از آن استفاده کرد و مقادیر قابل توجهی را استخراج نمود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

https:// wallet.gooddollar. org?inviteCode=wjBNBcmUvp
اولین کیف پولی که روزانه با زدن دکمه cleym دلار میده.
با فیلتر شکن واردشید از طریق فیسبوک یا اکانت گوگل
فقط هفته ای یک بار احراز هویت انلاین انجام میدین.

@daramazayi

دوستان عزیز وارد این لینک بشید ثبت نام کنید و با دیدن ویدیو پول بگیرید خیلی راحت میتونید برداشت کنید من تو یه روز ۲۰۰دلار برداشت کردم کاملا واقعی

دوستان با ثبت نام در سایت کریپتو فری و roll روزانه میتونید بیتکوین جمع کنید و پس از رسیدن به حد نصاب میتونید اونو برداشت کنید:

من ب حد نصاب ک رسیدم. یهو حد نصاب رقمش رفت بالا و عوض شد.

سلام دوستان فقط یه سایت هست که صد درصد تست شده پرداختی داره اونم کریپتوتب هست بقیه همه اسکم هستن هر کس لب تاب داره از همین الان شروع کنه

دوستان اگه میخواین حتی وقتی آفلاین هستین روزی ۰.۰۰۳ اتریوم , و ۰.۰۰۰۱ بیتکوین استخراج کنین روی لینک های زیر بزنید. فقط قبلش کافیه از سایت Blockchain.com کیف پول خود را بسازید و بعد از آن آدرس مربوط به دریافت هر کدام را به همراه یک پین ۶ رقمی دلخواه در سایت وارد کنید.

برای بیت کوین این سایت به عنوان ورود اولیه سه مرحله شانس دریافت ساتوشی هم میده، با وارد کردن پین ۶ رقمی دلخواه

برای اتریوم این سایت، با وارد کردن پین ۴ رقمی دلخواه

این تازه تاسیس شده ترین سایت در حوضه ماینینگ هستش پس تا دیر نشده شروع کنین. موفق و موید باشید