صرافی Bisq چیست؟ معرفی کامل صرافی بیسک

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که علیه مردم ایران اعمال‌ شده است، آشنایی و انتخاب بهترین صرافی بین‌المللی، برای خرید و فروش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی در رابطه با صرافی Bisq (بیسک) یکی از صرافی‌های آنلاین معتبر، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

صرافی Bisq چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

صرافی Bisq یکی از انواع صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) ارز دیجیتال است که نسبت به صرافی‌های متمرکز، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. اما چه چیزی موجب تمایز این صرافی، نسبت به سایر رقبای خود شده است؟

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، در پلتفرم‌های غیرمتمرکز، نیازی به حضور شخص ثالث برای بررسی و کنترل امور مختلف نیست. در عوض شما به‌ عنوان یک سرمایه‌گذار، همیشه به‌ طور مستقیم و بدون نیاز به‌ واسطه با یک خریدار یا فروشنده، ارتباط برقرار می‌کنید.

bisq exchange

برای کار با صرافی‌های غیرمتمرکز نظیر Bisq، نیازی به ارائه اطلاعات شخصی نیست. تنها چیزی که شما برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری از طریق صرافی Bisq نیاز دارید، یک حساب کاربری است که در مدت‌زمانی کوتاه ساخته می‌شود. سرورهای صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال معمولاً با هدف کاهش خطر خرابی سرور، در نقاط مختلف جهان قرار می‌گیرند. با این‌ حال، مبادلات غیر متمرکز برعکس صرافی‌های معمولی معمولاً لیست سفارش با نقدینگی کمتری نسبت به صرافی‌های ارز دیجیتال عادی دارند.

مزایای صرافی Bisq (بیسک)

مهم‌ترین مزایای این صرافی آنلاین عبارت‌اند از:

  1. امکان انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال به‌ طور کاملاً ناشناس
  2. امنیت بالای صرافی
  3. سهولت استفاده و کاربری آسان

bisq exchange

ترید ارز دیجیتال در صرافی بیسک

هر یک از صرافی‌های ارز دیجیتال، ساختار متفاوتی برای تبدیل رمزارزها به یکدیگر در نظر گرفته‌اند. البته لازم به ذکر است که هیچ برتری یا بهتری خاصی بین این ساختارها وجود ندارد و در نهایت انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال به نظر شخصی شما بستگی دارد.

آنچه به‌ طور معمول در این ساختارها مشترک است، این است که همه آنها لیست سفارش‌ها (Order book) یا حداقل بخشی از آن، نمودار قیمت و تاریخچه سفارش رمزارزها را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

کارمزد صرافی Bisq چقدر است؟

کارمزد ترید در صرافی Bisq

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب صرافی باید به آن توجه کنید، نرخ کارمزد صرافی برای خدمات مختلف است. نرخ کارمزد صرافی بی آی اس کیو در برخی موارد کمی با دیگر صرافی‌ها متفاوت است:

  1. صرافی Bisq تفاوتی بین سفارش گذار (makers) و سفارش بردار (takers)، در نظر نگرفته و هر دو طرف باید 0.001 BTC کارمزد پرداخت کنند.
  2. کارمزد استخراج 0.0009 BTC است که شامل سپرده‌گذاری، ترید و برداشت از کیف پول می‌شود. (کارمزد هر یک از این موارد، 0.0003 بیت کوین است.)

bisq exchange

کارمزد برداشت از صرافی Bisq

هزینه برداشت از صرافی Bisq برای انتقال سرمایه به کیف پول، 0.0003 در نظر گرفته‌ شده است. در حال حاضر، این مقدار کارمزد، به نسبت متوسط کارمزد برداشت از حساب سایر صرافی‌ها، بسیار کمتر است. در حالی‌ که اکنون متوسط هزینه برداشت از حساب صرافی 0.0008 بیت کوین است، پیش‌بینی می‌شود که در آینده این مقدار به 0.0005 BTC کاهش یابد. در هر صورت، کارمزدی که صرافی Bisq برای این خدمت در نظر گرفته، بسیار کمتر از متوسط کارمزد برداشت است.

روش‌های شارژ حساب

صرافی بیسک روش وایرترنسفر را برای شارژ حساب پیشنهاد کرده و از پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری، پشتیبانی نمی‌کند.

امنیت صرافی Bisq چگونه است؟

bisq exchange

سرورهای صرافی‌های غیرمتمرکز مانند Bisq در قسمت‌های مختلف جهان، قرار می‌گیرند. این مدل قرارگیری سرورها منجر به کاهش احتمال خرابی سرورها می‌شود و به این معنی است که صرافی‌های غیرمتمرکز در برابر حملات تا حد زیادی مصون هستند؛ چراکه با خارج شدن یکی از صرافی‌ها از شبکه، اتفاق خاصی برای سایر سرورهای فعال نخواهد افتاد و در کل اختلالی در عملکرد سیستم ایجاد نمی‌شود.

علاوه بر این، با توجه به اینکه صرافی غیرمتمرکز هیچ کنترل و دسترسی‌ای به موجودی حساب شما ندارد، حتی اگر توسط هکرها مورد حمله قرار گیرد، احتمال دستیابی هکر به دارایی شما، نزدیک به صفر است.

سخن پایانی

صرافی Bisq یکی از انواع صرافی‌های غیر متمرکز ارز دیجیتال است که هیچ کنترل و دسترسی به اطلاعات حساب شما ندارد. در این نوع صرافی، سرورها در قسمت‌های مختلفی از جهان قرار گرفته‌اند و از دارایی افراد در مقابله حمله هکرها تا حد زیادی، محافظت می‌شود. نرخ کارمزد برداشت از حساب صرافی بیسک به نسبت سایر صرافی‌های آنلاین بسیار کمتر است و همین مورد، یکی از دلایل اصلی محبوبیت این صرافی در نظر گرفته می‌شود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments