خرید و فروش در صرافی کوکوین KuCoin برای ایرانیان

زمان مطالعه: 9 دقیقه

صرافی کوکوین چه خدماتی ارائه می‌دهد و امنیت آن چطور است؟ کارمزد استفاده از خدمات صرافی KuCoin چقدر است؟ اگر به‌ تازگی اسم صرافی KuCoin را در فهرست بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی مشاهده کرده‌اید، اما مطمئن نیستید که استفاده از خدمات آن برای ایرانیان مناسب هست یا نه، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی صرافی کوکوین

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

صرافی KuCoin مشابه با بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال دیگر، ارائه‌دهنده خدماتی همچون خرید، فروش و تبدیل رمزارزها به یکدیگر است. KuCoin یکی از جدیدترین صرافی‌ها در بازار رمزارزها است که در ماه مه سال 2017 به دست گروهی از متخصصان باتجربه که قبلاً در پروژه‌هایی مانند Ant Financial و iBox PAY مشارکت داشتند، ایجاد شد.

هدف بنیان‌گذاران این صرافی، ایجاد یک بستر ساده و ایمن برای مردم در سراسر جهان بود تا بتوانند از آن برای مبادله طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال استفاده کنند. هدف بلندمدت توسعه‌دهندگان این صرافی، تبدیل‌ شدن به یکی از 10 صرافی برتر در سطح جهان، تا پایان سال 2021 است.

صرافی kucoin

صرافی کوکوین از زمان شروع فعالیتش تا کنون با مشکل خاصی روبه‌رو نشده و در پلتفرم‌های مختلف مانند دسکتاپ، اندروید و iOS در دسترس است. گرچه این صرافی در سال اول کاری خود موفق به جذب بیش از 1 میلیون کاربر شد، اما متوسط ​​حجم معاملاتش بسیار کمتر از سایر صرافی‌های معروف مانند صرافی بایننس است.

در حال حاضر، این صرافی دارای کوین منحصر به خود، به نام KuCoin Shares یا KCS است. در صورتی‌ که کاربران صرافی، در این رمزارز سرمایه‌گذاری کنند و مقداری از آن را بخرند، موفق به دریافت تخفیف در کارمزد سایر تراکنش‌ها می‌شوند. علاوه بر این، صاحبان کوین KCS، پنجاه درصد از سود کارمزد سایر معاملات را که توسط این صرافی انجام می‌شوند، دریافت می‌کنند.

صرافی کوکوین از چه رمزارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

در زمان نوشتن این مطلب، صرافی KuCoin از بیش از 400 جفت رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند؛ به‌ عنوان‌ مثال جفت ارز BTC/ETH، یعنی تبدیل بیت کوین به اتریوم. صرافی کوکوین از بیش از 100 رمزارز پشتیبانی می‌کند و به گفته بنیان‌گذاران، صرافی KuCoin قصد دارد تا پایان سال 2022، از بیش از 1000 رمزارز مختلف پشتیبانی کند.

در حال حاضر، در این لیست اکثر کوین‌های معروف مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش، و همچنین کوین‌هایی با محبوبیت کمتر مانند VeChain و Lympo وجود دارد. به نظر می‌رسد که صرافی KuCoin برای خرید رمزارزهایی که به‌ تازگی وارد بازار شده و عرضه اولیه خود را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، انتخاب مناسبی است.

صرافی kucoin

کارمزد استفاده از خدمات صرافی KuCoin چقدر است؟

یکی از اهداف اصلی توسعه صرافی کوکوین، کاهش هزینه انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال است. یکی از اقداماتی که برای کاهش هزینه‌های استفاده از خدمات این صرافی انجام‌ شده است، حذف هزینه سپرده‌گذاری در صرافی است. تنها هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، هزینه مربوط به انتقال ارز دیجیتال است که بسته به نوع ارز دیجیتال متفاوت است و به بلاکچین تعلق می‌گیرد.

کارمزد خرید ارز دیجیتال در صرافی کوکوین، 0.1 درصد کل مبلغ است.

به‌ عنوان‌ مثال، اگر قصد دارید 1000 دلار لایت کوین خریداری کنید، فقط 1 دلار کارمزد پرداخت خواهید کرد. کارمزد برداشت از حساب صرافی کوکوین، به نوع ارز دیجیتال بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می‌توانید به وب‌سایت رسمی صرافی KuCoin مراجعه کنید.

روش‌های پرداخت در صرافی کوکوین

صرافی کوکوین در حال حاضر از 5 ارز فیات از جمله USD ،CAD ،VND ،IDR و CNY پشتیبانی می‌کند. اگر با بازار ارزهای دیجیتال آشنایی زیادی ندارید و می‌خواهید رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم را بخرید، بهتر است که از خدمات صرافی‌های ایرانی یا خارجی مانند Coinbase استفاده کنید. اگر قصد خرید ارز دیجیتال با ریال را دارید، می‌توانید از خدمات صرافی‌های ایرانی برای خرید رمزارز استفاده کنید و سپس رمزارز خریداری‌شده را به‌ حسابتان در صرافی KuCoin منتقل کنید.

کوکوین

نحوه ثبت‌ نام در صرافی KuCoin

1. برای ثبت‌ نام در صرافی کوکوین باید ابتدا وارد صفحه اصلی سایت شوید.

2. بعد از آن، روی گزینه ثبت‌ نام (sign up) در سمت راست، بالای صفحه کلیک کنید.

کوکوین

3. در مرحله بعد، شرایط استفاده از خدمات صرافی برای شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه (I have already read them) کلیک کنید و وارد مرحله بعد شوید.

4. در این مرحله باید آدرس ایمیل به همراه رمز عبور بسیار قوی را در قسمت‌های مربوطه، وارد کنید.

5. در مرحله بعد برای اثبات اینکه شما ربات نیستید، باید قطعه پازل را از سمت راست، به سمت چپ بکشید و در جای درست قرار دهید.

6. سپس وارد صندوق ایمیل خود شوید و با کلیک روی پیوندی که KuCoin برایتان ارسال کرده، اکانت خود را تأیید کنید و ثبت‌نام را به اتمام برسانید. نکته حائز اهمیت این است که در هیچ‌ یک از مراحل ثبت‌ نام در صرافی کوکوین، به احراز هویت (KYC) و ارائه مدارک شناسایی نیاز نیست.

جهت ثبت نام باید شماره تلفن با کد کشور (غیر ایران) داشته باشد که کد تایید برای آن شماره ارسال شود و بنابر تحریم های موجود کاربران داخل ایران نمی‌توانند از این روش ثبت نام کنند. بنابراین کاربران ایرانی می‌توانند از ایمیل به جای تلفن استفاده کنند. بهتر است که کلاً هنگام استفاده از صرافی های غیر ایرانی از وی پی ان های آی پی ثابت استفاده کنید.

نحوه خرید ارز دیجیتال در صرافی کوکوین

بعد از تأمین بودجه لازم برای خرید ارز دیجیتال، وارد حساب کاربری خود شوید و روی گزینه Markets در بالای صفحه کلیک کنید.

بعد از آن شما باید ارز دیجیتال مورد نظرتان را جست‌وجو و آن را انتخاب کنید. برای انجام این کار، کافی است که اسم ارز را در قسمت جست‌وجوی سایت که در سمت راست صفحه قرار گرفته است، وارد کنید. برای مثال، ما رمزارز NEO را جست‌وجو می‌کنیم.

سپس صرافی KuCoin تمام جفت رمزارزهایی را که برای ارز موردنظر شما جهت خرید در دسترس است، نمایش می‌دهد. در مثال ما، یکی از روش‌های خرید NEO، بیت کوین است. در واقع از طریق تبدیل بیت کوین به NEO می‌توان این رمزارز را خریداری کرد. روی جفت ارز مد نظرتان کلیک کنید.

سپس در صفحه اصلی معاملات خواهید بود. در سمت راست صفحه، به دنبال گزینه خرید که در زیر لیست سفارش‌ها قرار می‌گیرد، بگردید.

تمام‌ کاری که شما باید انجام دهید این است که تعداد رمزارزی را که می‌خواهید بخرید، وارد کنید. سپس روی دکمه آبی‌رنگ و بعد از آن روی دکمه سبزرنگ کلید کنید.

آیا صرافی کوکوین برای استفاده توسط کاربران ایرانی مشکلی دارد؟

همان‌طور که احتمالاً تا به اینجا متوجه شدید، استفاده از خدمات صرافی KuCoin بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. بنابراین اگر تجربه زیادی در زمینهٔ بازار ارزهای دیجیتال ندارید، کار با این صرافی قطعاً برایتان ساده خواهد بود.

البته با توجه به امکاناتی نظیر تجزیه‌ و تحلیل روند قیمت‌گذاری، کار با این صرافی برای معامله‌گران حرفه‌ای و باتجربه هم خالی از لطف نیست. با این‌ حال، متوسط حجم معاملات در KuCoin ده‌ها میلیون است؛ بسیار کمتر از مبادلات بزرگ‌تر در صرافی‌هایی مانند بایننس. کمبود حجم معاملات، می‌تواند یکی از مشکلات پیش روی صرافی کوکوین باشد؛ چراکه گاهی به معنای کمبود نقدینگی است. تا زمانی که بخواهید مبالغ کم را مبادله کنید، این مسئله خیلی نگران‌کننده به نظر نمی‌رسد.

معمولاً زمانی که ارز دیجیتال جدیدی وارد بازار می‌شود، تنها در برخی از صرافی‌های خاص در دسترس است. بنابراین اگر رمزارز موردنظر شما فقط در صرافی KuCoin موجود باشد، چاره‌ای جز استفاده از خدمات این صرافی نخواهید داشت.

همانطور که گفته شد جهت ثبت نام باید شماره تلفن با کد کشور (غیر ایران) داشته باشد که کد تایید برای آن شماره ارسال شود و بنابر تحریم های موجود، کاربران داخل ایران نمی‌توانند از این روش ثبت نام کنند. بنابراین کاربران ایرانی می‌توانند از ایمیل به جای تلفن استفاده کنند. درنظر داشته‌باشید درصورتی که به هر دلیلی مشخص شود شما از ایران وارد سایت این صرافی شده‌اید، متاسفانه حساب کاربری شما مسدود خواهد شد و برای بازیابی آن با مشکلات جدی مواجه خواهید شد.

بهتر است که هنگام استفاده از صرافی های غیر ایرانی از سیستم‌هایی که به شما آی پی ثابت ارائه می‌دهند استفاده کنید، مانند وی پی اس (VPS).

امنیت صرافی KuCoin چقدر است؟

صرافی KuCoin یکی از صرافی‌های ثالث است که اطلاعات آن روی یک سرور متمرکز ذخیره می‌شود. بنابراین اگر سرور مورد استفاده این صرافی هک شود، اطلاعات حساب و سرمایه شما در خطر است. آیا این اتفاق تا به‌ حال رخ‌ داده است؟ بله متأسفانه؛ بارها!

به‌ عنوان‌ مثال، تا اواخر سال 2017، ارزش کل ارزهای دیجیتال هک‌شده، بیش از 15 میلیارد دلار بوده است. اما از آن زمان تا کنون، چندین صرافی دیگر هم هک شده و مقدار این مبلغ رشد چشمگیری داشته است. بنابراین آیا KuCoin امن است و اگر چنین است، چگونه؟

وب‌سایت KuCoin برای ایمن نگه‌ داشتن اطلاعات خصوصی حساب، توسط پروتکل رمزگذاری محافظت می‌شود. برای محافظت بیشتر، امکان استفاده از قابلیت گوگل آتنتیکیتور (Google Authenticator) وجود دارد. با استفاده از این قابلیت، قبل از ورود به‌ حساب صرافی و انجام هر تراکنش، کدی برای تلفن همراه شما ارسال می‌شود. در صورتی‌ که قصد دارید از خدمات این صرافی استفاده کنید، به‌ هیچ‌ عنوان فعال‌سازی این ویژگی امنیتی را پشت گوش نیندازید.

با توجه به اینکه این صرافی در گذشته هک شده است، توصیه می‌کنیم به‌ هیچ‌ عنوان از حسابتان برای نگهداری مقدار زیادی ارز دیجیتال در طولانی‌مدت، استفاده نکنید.

بنابراین بهتر است به‌ محض خرید رمزارز مورد نظرتان، مقداری را در حسابتان نگه‌ دارید و مابقی را به کیف پولتان انتقال دهید.

مزایا و معایب صرافی کوکوین

مانند هر صرافی ارز دیجیتال دیگر، صرافی کوکوین هم مزایا و معایبی دارد که در ادامه بیان می‌شود:

مزایا

  1. پایین بودن نرخ کارمزد سپرده‌گذاری، برداشت و انتقال ارز دیجیتال
  2. کاربری ساده
  3. پشتیبانی از طیف وسیعی از رمزارزها؛ به‌ خصوص ارزهای دیجیتال نوپا
  4. پشتیبانی از ویژگی امنیتی Google Authenticator
  5. عدم نیاز به احراز هویت برای ثبت‌ نام، خرید و فروش

معایب

  1. پایین بودن حجم معاملات
  2. مشکلات کاربری هنگام افزایش ترافیک صرافی

سخن پایانی

در این مطلب، سعی کردیم از جنبه‌های مختلف، صرافی کوکوین را مورد بررسی قرار دهیم و مزایا و معایب کار با آن را بیان کنیم. نحوه ثبت‌ نام در صرافی KuCoin برای کاربران ایرانی و بدون نیاز به احراز هویت، به شما عزیزان نشان داده شد. همچنین گفته شد که برای افزایش امنیت حساب، از ویژگی امنیتی Google Authenticator استفاده کنید. استفاده از خدمات این صرافی، به افرادی که تجربه زیادی در زمینهٔ ارزهای دیجیتال ندارند هم توصیه می‌شود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

46 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

اگر بایننس ما ایرانی ها رو تحریم نکرده بود اصلا به هیچ وجه از این صرافی ها هیچ اسمی وجود نداشت حداقل در ایران

در این صرافی میشه احراز هویت انجام داد؟

کوینکس بهترین صرافی بین صرافی های خارجی هست و از ازرزهای زیادی هم پشتیبانی میکنه و خداروشکر با ایرانی ها هم هیچ مشکلی نداره.

صرافی کوینکس

سلام برای کار با کوکوین حتما باید vpn داشته باشیم برای کشور ایران؟
اگه vpn لازمه لطفا معرفی کنید

سلام بدون VPN میشه فعالیت کرد

سلام وقت بخیر،من همیشه با گوشی و لب دادن با vpn ثابت مخصوص ترید سوئد وارد صرافی کوکوین میشدم،متاسفانه یک آن اینترنت مزخرف قطع شد و بعد که با گوشی رفتم دیدم آی پی ایران نوشته،به نظر شما من دیگه نمیتونم ارزهامو برداشت کنم؟نگرانم و اگه میشه راهنماییم کنید،

سلام صرافی کوکوین اجازه احراز هویت به کاربران ایرانی رو نمیده
ولی الان اجازه بدین چند روز بگذره مثلا ۲ روز، بعد از اون با همون آی پی سوئد وارد حسابتون بشید. اگر موردی نبود بهتره که سریعترحسابتون رو خالی کنین و حساب کاربری جدیدی برای خودتون بسازین

دوستان اگر صرافی خارجی کار میکنید به هیچ عنوان از وی پی ان استفاده نکنید … اینکه میگن یک کشور انتخاب میکنید بازم اون کشور دها ای پی داره و ای پی هاتون تغیر میکنه و صرافی مشکوک میشه ، مسئله بعدی نشت ای پی هست که مثلا شما تو صرافی هستید و ییهو اتصال وی پی ان قطع میشه و ای پی ایران شما لو میره و سایت میفهمه که شما ایرانی هستید ، البته هنوز کوکوین مثل بایننس خیلی سخت نگرفته اما حتی اگر یک روز هم بخواد راه بایننس رو بره ، در لیست ورود ای پی های شما ، وقتی هم ایران و هم چندین ای پی دیگر ثبت باشد حساب شما احتمال بلاک شدن داره پس اگر تریدر هستید قطعا از وی پی اس VPS یا سرور مجازی خصوصی استفاده کنید و انگار که شما یک کامپیوتر با سخت افزار مشخص در خارج از ایران رو دارید و به راحتی و بدون مشکل متصل شید حتی در قطعی ناگهانی نت هم ای پی وی پی اس خصوصی خودتون ثبت میشه نه ای پی ایرانیه شما …. اونایی که تازه کار هستند و ارزش معاملاتشون پایینه تو صرافی ایرانی … ترید کنند بهتره تا این همه هزینه و داستان …

سلام وقت بخیر،من با express vpn کار میکنم و با ای پی دو تا کشور تاحالا وارد شدم،امریکا و انگلیس ،مشکلی پیش نمیاد اگر کشور ها عوض بشن؟؟

سلام با ای پی یک کشور همیشه وارد صرافی بشین.

خیلی ممنون،از این به بعد دیگه کشور یکسان وارد شم مشکلی پیش نمیاد یا حساب جدید باید بسازم

نه انشاالله

دوستان از وی پی ان حتی پولی استفاده نکنید
وی پی اس بگیرید vps
وی پی ان قابل ردیابی

سلام ببخشید ی سوال داشتم من با vpnثابت کشور هلند وارد صرافی میشم با لب تاب هم گوشی ولی کد ای تی پی متفاوته اشکالی نداره یا به مشکل می خورم لطفاً راهنمایی بفرمایید ممنون

مشکلی نداره

با سلام این صرافی کوکین من هرچی رمز ترید رو میزنم میگه اشتباه هست تغییرش هم میدم دوباره با رمز جدید هم میگه اشتباه است الان ن میتونم ترید کنم و نه میتونم پولمو برداشت کنم گیر کردم کسی نمیدونه علت چیه و چرا اینجوری شده؟!!!
الان ۵ روزه تازه واردش شدم که از همین اولش اینجوری شده ای پی هم ثابت المان وارد شدم اشتباهی هم نکردم
ممنون میشم یکی راهنماییم کنه که چکار باید کرد؟

سلام به پشتیبانیشون پیام بدین

با سلام متاسفانه این صرافی به دلیل ایرانی بودنم امکان برداشت پولم را نمی دهد.البته به دلیل تسلط به زبان انگلیسی،به تازگی مکاتبه کردم و منتظر پاسخ هستم.با این حال اگر شما می تونید این مشکل رو حل کنید.لطفا بفرمایید چه کنم.
با حترام-صفایی

سلام منم حسابم مسدود شده. اگه تونستی پولت رو برداشت کنی لطفابه منم اطلاع بده

سلام ببخشید اگر آدرس vpn هر دفعه متفاوت باشد مشکلی پیش میاد؟

سلام بله نباید این اتفاق بیفته

سلام من رمز تریدم رو فراموش کردم الان میگه باید احراز هویت کنین وقتی احراز هویت کردم گفت به دلیل تحریم ها نمیتونیم حساب رو باز کنیم و خواست مدارک جدید بفرستم الان چیکار کنم که بتونم پولمو پس بگیرم

متاسفانه صرافی هنگ کنگی کوکوین در بستن حساب کاربران ایرانی بسیار سختگیرتر از بایننس هست و اگر متوجه هویت ایرانی بشن به راحتی نمیشه برداشت انجام داد و تنها راهش اینه که با پشتیبانی صرافی در ارتباط باشید و مدارکی که میخوان رو ارسال کنید

سلام من با مدارک خارجی هم احراز هویت کردم گفتن حساب شما موجود نیست تو سیستم محال ممکن رو ممکن کردن

سلام و خسته نباشید. اگر با وی پی ان آی پی ثابت کار کنیم و تمام مسائل امنیتی را لحاظ کنیم، هنگام برداشت ارز، کوکوین نمیگه باید احراز هویت کنین؟ چون این مطلب رو چند جا دیدم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

در حال حاضر خبر، اما ممکنه این صرافی هم بعدا مثل بایننس محدودیت هایی رو اعمال کنه، بهرحال بهتره که موجودی زیادی رو داخل صرافی نگهداری نکنین

سلام من کوکین مو بستم و برنامه گوگلم ندارم چطوری میتونم باز کنم

با سلام من تمام تتر های صرافی های ایرانی را به صرافی کوکوین انتقال دادم و دوباره برای برداشتن تتر از صرافی کوکوین به کد دوعاملی میخواد که هر چی میزنم میگه منقضی شده کمتر از سی ثانیه وارد میکنم ولی بازم میگه منقضی شده خواهشمندم یکی مرا راهنمایی کنه اگه کسی بلده کمکم کنه

سلام از قسمت تنظیمات همگام سازی زمانی رو انجام بدین احتمالا درست میشه

سلام خوبی برای منم میزنه منقضی شده است چیکارش کنم

سلام من ارز sun انتقال دادم اما ۳ روز هست که نرفته به صرافی کوکوین چکار باید انجام بدم؟

سلام من مقداری تار انتقال دادم صرافی و رمز ترید پسووردمو فراموش کردم فورگت پسوورد میزنم مدارک می خواد چیکار باید بکنم نمی تونم خرید بزنم خواهشا کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون میشم

سلام چاره ای جز احراز هویت ندارید

سلام پس چطور احراز هويت كنم ؟ منم الان هنين مشكل را دارم، با مشخصات يك فرد خارحي ؟

با سلام
آیا صرافی کوکوین با کاربران ایرانی مشکل ندارد؟
متشکرم

آخرین ویرایش 2 سال پیش توسط محمد

سلام بهتره که کلا هنگام استفاده از صرافی های غیر ایرانی از وی پی ان های آی پی ثابت استفاده کنید.

لینکش رو هم خدمتتون ارسال کردم

با سلام. من متاسفانه کد گوگلم رو پاک کردم و نمیتونم پولم رو انتقال بدم. توی سایت نوشته برای غیر فعال کردن کد گوگل باید عکس از رو و پشت کارت شناسایی و تصویری از خودتون رو بدید تا ما براتون کد گوگل رو غیر فعال کنیم تا بتونیم وارد حساب کاربری بشیم و انتقال رو انجام بدیم، و اینکه من با آی پی کشور انگلیس وارد سایتشون میشم… میخواستم یه راهنمایی کنید که اگر کارت ملی خودم و عکس خودم رو براشون بفرستم مشکلی چیش میاد؟

اگر با مدارک ایرانی احراز کنید قطعا مشکل پیش میاد

ممنونم

سلام فیتر شکن لازم داره؟

سلام . در حال حاضر فیلتر نیست. اما همیشه دقت داشته باشید که برای استفاده از تمامی صرافی های خارجی حتما از ای پی کشور دیگه استفاده کنید تا به مشکل بر نخورید

تو متن نوشته ایرانی ها حتما با فیلترشکن ip ثابت وارد بشید و با ایمیل،اونوقت میگی در حال حاضر فیلتر نیست؟😐

این سایت در حال حاضر فیلتر نیست و بدون فیلتر شکن میشه ازش استفاده کرد اما به ایرانی ها اجازه فعالیت نمیده به همین خاطر باید از فیلتر شکن ای پی ثابت استفاده کنین

بایننس هم فیلتر نبود اما بخاطر اینکه مشخص نشه ایرانی هستی قطعا باید از وی پی ان ثابت استفاده میکردی .. البته فعلا هم با وی پی ان ثابت مشکلی نداره اما سایتشو فیلتر کرده ..