آشنایی با کیف پول واسابی (Wasabi wallet) راه حل انتقال ناشناس بیت کوین

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

استفاده از بیت کوین به صورت خصوصی و ناشناس، مهارتی است که هر معامله‌گری باید آن را یاد بگیرد. در همین راستا، کوین ‌جوین (CoinJoin) یک استراتژی ناشناس‌سازی است که از حریم خصوصی کاربران بیت کوین به هنگام انجام تراکنش‌‌ها محافظت می‌کند. برای این منظور، کوین‌ جوین به چندین معامله‌گر اجازه می‌دهد که هنگام انجام تراکنش‌های جداگانه بیت کوین، توافق‌نامه‌ای را برای ترکیب کوین‌های خود امضا کنند. این امر باعث می‌شود که شناسایی طرف‌های معامله برای افراد دشوار شود. یکی از ساده‌ترین روش‌های شرکت در کوین ‌جوین، استفاده از کیف پول واسابی (Wasabi wallet) است.

واسابی، یک کیف پول دسکتاپ متن باز، غیرمتصدیانه (Non-custodial) و متمرکز بر حفظ حریم خصوصی برای بیت کوین (BTC) است که از قابلیت کوین‌ جوین، برای ترکیب چندین تراکنش و به این ترتیب، ارسال خصوصی و ناشناس بیت کوین‌ها استفاده می‌کند. برای این منظور، ارائه‌دهندگان واسابی، ویژگی کوین‌ جوین این کیف پول را با شبکه ناشناس تور (Tor) ادغام کرده‌اند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در این مقاله، به آموزش نصب و استفاده از کیف پول واسابی می‌پردازیم.

نصب و راه‌اندازی کیف پول واسابی (wasabi wallet)

ابتدا مطمئن شوید که برای دانلود کیف پول واسابی، به وب‌سایت رسمی و واقعی آن مراجعه می‌کنید؛ چون همان‌طور که می‌دانید، این روزها هکرها با راه‌اندازی کیف پول و وب‌سایت‌های جعلی، سعی در سرقت اطلاعات و دارایی‌های دیجیتال کاربران دارند. به همین دلیل، از درستی وب‌سایت و نرم‌افزار نصب‌شده حتماً اطمینان حاصل کنید.

کیف پول واسابی

کیف پول واسابی (Wasabi wallet) تنها در نسخه دسکتاپ ارائه شده و برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است.

پس از دانلود نرم‌افزار برای سیستم عامل خود و اجرای آن، صفحه زیر باز می‌شود. برای آغاز نصب، روی گزینه Next کلیک کنید.

کیف پول واسابی

در این مرحله، باید روی گزینه Install کلیک کنید تا کیف پول نصب شود.

کیف پول واسابی

پس از تکمیل نصب برنامه، روی گزینه Finish کلیک کنید.

کیف پول واسابی

پس از آن، مشاهده خواهید کرد که آیکون کیف پول Wasabi در دسکتاپ شما ظاهر شده است. پس از باز کردن برنامه، چنین صفحه‌ای برای شما باز می‌شود. پس از خواندن شرایط، ضوابط و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی، روی گزینه I agree to the terms of service کلیک و با آن موافقت کنید.

پس از آن، بدون پرداخت هزینه اضافی و بدون درخواست مجوز، شما می‌توانید هر تعداد کیف پول جدیدی که می‌خواهید، برای خود تولید کنید. برای این منظور، به برگه Wallet Manager و منوی Generate Wallet بروید. برای کیف پول خود نام و یک رمز عبور مطمئن انتخاب کنید. این رمز عبور، برای رمزنگاری کلید خصوصی روی رایانه شما استفاده خواهد شد.

پس از آن، روی گزینه Next کلیک کنید.

در این مرحله، ۱۲ عبارت بازیابی کیف پول شما تولید و نمایش داده می‌شوند. فراموش نکنید که حتماً عبارات بازیابی و رمز عبور خود را در جایی مطمئن و امن یادداشت کنید؛ چراکه برای تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی کیف پول و دارایی‌های خود در آینده، به آنها نیاز خواهید داشت!

wasabi wallet

پس از کلیک روی گزینه‌ I wrote down my Recovery Words و در نهایت Generate Wallet، کیف پول شما آماده استفاده است.

ناشناس کردن ‎بیت کوین‌ها در کیف پول واسابی

طراحی بیت کوین به گونه‌ای است که برای هر تراکنش، می‌توان از یک آدرس جدید استفاده کرد. وقتی از یک آدرس جدید برای هر تراکنش خود استفاده می‌کنید، ردیابی منابع وجوه شما بسیار دشوارتر می‌شود. خبر خوب اینکه کیف پول واسابی، امکان ایجاد آدرس‌های بی‌شمار را برای تراکنش‌های شما و پشتیبانی از آنها با استفاده از عبارات بازیابی فراهم کرده است.

برای ایجاد آدرس جدید، پس از باز کردن برنامه کیف پول، به بخش Receive بروید. برای آدرس جدید خود نام مشخصی را تعیین کنید تا در آینده بدانید چه مقدار بیت کوین به این آدرس مشخص ارسال شده است. سپس روی Generate Receive Address کلیک کنید.

حال، آدرس ایجادشده در کیف پول واسابی (Wasabi wallet) به شما نمایش داده می‌شود. پس از واریز بیت کوین به کیف پول خود، این آدرس حذف خواهد شد تا در تراکنش‌های بعدی برای استفاده مجدد از آن وسوسه نشوید!

برای مشاهده کد QR، کلید عمومی و مسیر کلید خصوصی خود، می‌توانید روی پیکان موجود در سمت چپ آدرس کلیک کنید.

هرگز کلید و آدرس عمومی خود را به سرورهای شخص ثالث ارسال نکنید. این کار، به معنای شناسایی و امکان ردیابی کامل وجوه شما است. آدرس عمومی کیف پول خود را فقط در اختیار طرف معامله خود قرار دهید، نه هیچ کس دیگر!

بعد از انتقال بیت کوین‌ها به کیف پول، نوبت ناشناس کردن آنها است. برای ترکیب و ناشناس کردن بیت کوین‌های خود به بخش کوین‌ جوین بروید. شرط هر بار شرکت در کوین‌ جوین، داشتن حداقل حدود ۰.۱ بیت کوین است. بنابراین، باید حداقل این مقدار بیت کوین را در کیف پول خود داشته باشید.

در این مرحله، مقدار بیت کوین مورد نظر را انتخاب و رمز عبور خود را وارد کنید.

این را در نظر داشته باشید که درجه ناشناسی (Anonymity) شما، به تعداد افراد گروهی که در آن مخفی می‌شوید، بستگی دارد. اگر ۳ نفر با ورودی یکسان در کوین ‌جوین شرکت کنند و ۳ خروجی وجود داشته باشد، هر یک از آن کوین‌های خروجی دارای ۳ مجموعه ناشناس خواهند بود. هیچ راهی برای دانستن اینکه کدام یک از کوین‌های خروجی از مجموعه، متعلق به کدام یک از افراد است، وجود ندارد.

برای تنظیم میزان ناشناسی، درجه‌بندی‌های مختلفی وجود دارد. سپر قرمز، به معنای درجه ناشناسی برابر با ۱، سپر زرد به معنای درجه ناشناسی در محدوده ۲ تا ۲۰، سپر سبز به معنای درجه ناشناسی در محدوده ۲۱ تا ۴۹ و سپر سبز به همراه یک علامت چک روی آن، به معنای درجه ناشناسی بالای ۵۰ است.

معمولاً تنظیم درجه ناشناسی روی ۵۰ و بالاتر از آن، برای جلوگیری از تجزیه و تحلیل‌های قانونی سطح پایین کافی است، اما ممکن است از شما در برابر تجزیه و تحلیل‌های قانونی پیشرفته محافظت نکند.

بعد از انتخاب مقدار بیت کوین، وارد کردن رمز عبور و تنظیم درجه ناشناسی، روی گزینه Enqueue Selected Coins کلیک کنید و منتظر بمانید تا درخواست شما تأیید شود.

حال، در کادر Status می‌توانید مشاهده کنید که کدام یک از بیت کوین‌های شما تأیید و ناشناس شده‌اند و کدام یک هنوز در صف انتظار قرار دارند. در صورت رسیدن تعداد معامله‌گران مجموعه به حد نصاب، ترکیب بیت کوین‌ها با یکدیگر به صورت خودکار آغاز خواهد شد.

کیف پول واسابی

همچنین، اگر تأیید درخواست کوین‌جوین مدت‌زمان زیادی طول کشید و شما برای انجام تراکنش خود عجله داشتید، می‌توانید با انتخاب هر یک از گزینه‌های‌ Select All Non-Private، Select All Private یا تیک زدن کنار هر کدام از بیت کوین‌ها، تعیین کنید که کدام یک از آنها ناشناس شوند و کدام یک به صورت عادی و غیرناشناس باقی بمانند.

ارسال بیت کوین در کیف پول واسابی (Wasabi wallet)

برای ارسال بیت کوین‌های ناشناس خود به آدرس‌های دیگر، بعد از باز کردن برنامه به بخش Send بروید.

در کادر Status، تعداد بیت کوین‌های شما و درجه ناشناسی و حریم خصوصی آنها نمایش داده خواهند شد. برای انتخاب مقدار بیت کوینی که قصد ارسال آن را دارید، باید با کلیک روی کادرهای تأیید آن در لیست، آن را انتخاب کنید.

همچنین، کادری برای وارد کردن آدرس طرف معامله وجود دارد. در وارد کردن این آدرس حتماً دقت کنید و آن را چند بار بررسی کنید؛ چون پس از تأیید تراکنش‌، هیچ راهی برای برگرداندن این معامله و تغییر مقصد وجود ندارد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که بیت کوین‌های خود را به آدرس درستی می‌فرستید.

در نهایت، با وارد کردن رمز عبور خود و انتخاب گزینه Send Transaction، شما می‌توانید مقدار بیت کوین مورد نظر خود را به آدرس گیرنده ارسال کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی کیف پول واسابی (Wasabi wallet)، راه‌اندازی اولیه آن و قابلیت کوین‌ جوین پرداختیم. البته، این را در نظر بگیرید که کیف پول واسابی ممکن است برای همه یا برای انجام هر تراکنش بیت کوین مناسب نباشد. پس از چند بار استفاده از کیف پول، متوجه خواهید شد که در چه مواقعی و چگونه باید حریم خصوصی خود را افزایش دهید.

کیف پول واسابی، آخرین حرف را در مورد حریم خصوصی بیت کوین نمی‌زند، اما محلی عالی برای شروع حفظ و احیای حریم خصوصی شما خواهد بود!

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments