ارز دیجیتال ان ایکس تی (Nxt) چیست؟ معرفی توکن NXT

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

با پیشرفت دنیای ارزهای دیجیتال، روزانه با خبرهای خوبی از این بازار روبه‌رو می‌شویم. توسعه دهندگان رمزارزها، ارز دیجیتال nxt را به عنوان Blockchain 2.0 می‌دانند که برنامه های کاربردی متعددی را ارائه می‌دهد.

ظهور ارز دیجیتال Nxt نیز یک خبر خوب برای بازار ارز دیجیتال بود. پلتفرمی که دارای ویژگی‌های متعدد و کاربردی است. در ادامۀ مقاله سعی شده است که شما را به طور کامل با توکن NXT و پلتفرم Nxt آشنا کنیم. اگر علاقه‌مند به بازار رمزارزها هستید، پیشنهاد می‌شود این مقاله را به دقت بخوانید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال Nxt چیست؟

ارز دیجیتال Nxt یک پلتفرم متفاوت است. این پلتفرم امکان دریافت و پرداخت را به کاربران می‌دهد. همچنین پلتفرم ارز دیجیتال Nxt با داشتن امکانات مختلف، خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌کند. از آن جمله می‌توان این موارد را برشمرد:

  • ارسال پیام رمزنگاری‌شده
  • تقسیم کردن مبلغ پرداخت
  • داشتن شرایط برای به وجود آوردن قراردادهای هوشمند
  • بهره بردن از سیستم رأی‌گیری و نظرسنجی غیرمتمرکز
  • ایجاد کریپتوکارنسی مختلف و جدید با استفاده از الگوریتم‌های مختلف و شرایط مورد پسند شما روی بلاکچین Nxt
  • و …

در حقیقت Nxt همۀ ویژگی‌های قابل استفاده در تکنولوژی بلاکچین را برای استفاده کردن کاربران به وجود آورده است. این کار با استفاده از یک تیم توسعه‌دهندۀ قوی، منسجم و کارکشته انجام شده است. هر روز ویژگی‌های جدید و متنوعی به این پلتفرم اضافه می‌شود. Nxt نخستین رمزارزی است که دارای یک کد منبع (Source code) اختصاصی است و از کد منبع بیت کوین برای ساخت آن استفاده نشده است.

سیستم ساخت ارز دیجیتال Nxt به گونه‌ای طراحی شده است که با تزریق بیت کوین جمع‌آوری‌شده به بلاکچین، بلاک‌هایش ایجاد می‌شود.

در Nxt کوین‌های جدید دیگر تولید و استخراج نخواهند شد؛ چون ارز دیجیتال Nxt از مکانیسم گواه اثبات سهام (Proof-Of-Stake) استفاده می‌کند. توکن ارز دیجیتال NXT در حقیقت یکی از اولین کوین‌هایی است که کاملاً به مکانیسم اثبات سهام (POS) وابسته است.

تاریخچه ارز دیجیتال Nxt

ارز دیجیتال Nxt در ابتدا با 1 میلیارد کوین ایجاد گردید. این کوین‌ها از طریق عرضه اولیه جمع‌آوری شد. در 28 سپتامبر 2013 یکی از کاربران انجمن Bitcointalk به نام BCNext، با طرح کردن پروژه Nxt از آن به عنوان نسل دوم رمزارزها یاد کرد. کاربر BCNext، برای تعیین نوع توزیع اولیه سهام از کاربران انجمن درخواست کمک کرد. در تاریخ 18 نوامبر 2013 زمان کسب سرمایه از طریق عرضه اولیه برای به وجود آمدن Nxt بسته شد. جالب است بدانید BCNext که خالق Nxt است، برای خود امتیاز ویژه‌ای قائل نشد و مانند تمام سرمایه‌گذاران دیگر به آدرس کیف پول بیت کوینی پروژه NXT، مقدار مبلغ سرمایه‌گذاری خود را واریز کرد.

اولین بلوک Nxt در تاریخ 24 نوامبر سال 2013 میلادی منتشر گردید. با منتشر شدن این بلوک مشخص شد که سکه‌های جمع‌آوری‌شده بین 73 سهامدار به نسبت میزان سهمی که داشته اند، تقسیم شده است. کد منبع (Source code) کامل پلتفرم NXT در 1 مارس 2014 با مجوز دانشگاه MIT منتشر گردید. بنیانگذار Nxt مانند بنیانگذار بیت‌کوین دارای هویت مخفی است و پس از به انجام رساندن تمام وعده‌های خود از میان نگاه‌ها ناپدید شد.

نوسانات قیمت NXT و نمودار آن

در زمان نگارش این مقاله قیمت توکن NXT کمتر از یک دلار است.

در بیشترین نوسان قیمت توکن NXT، ارزش آن به 1.5 دلار رسیده است. اگر به دنبال رمزارزی هستید که موجب بازگشت هرچه‌بهتر سرمایه شما شود، NXT می‌تواند گزینۀ خوبی برای شما باشد. بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود تا سال 2023 قیمت توکن ارز دیجیتال NXT به 2.2 دلار برسد.

چگونگی ایجاد کوین در شبکه NXT

کوین NXT دارای مقدار عرضه ثابت به میزان 1 میلیارد کوین است که در نتیجه کوین جدیدی توسط مکانیسم اثبات کار برای پاداش بلوک‌ها در شبکه به وجود نمی‌آید.

با اضافه شدن قابلیت Transparent Forging، به Nxt، ویژگی‌هایی اضافه می‌شود که باعث خواهد شد سرعت پردازش تراکنش‌ها افزایش یابد.

ویژگی‌های رمزارز Nxt

Nxt دارای ویژگی‌های بسیاری است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌شود:

تبادل دارایی ها

در این پلتفرم می‌توانید دارایی‌های مختلفی را برای خود داشته باشید که بعضی از آنها عبارت‌اند از: اوراق قرضه، رزرواسیون، بلیط فیلم، توکن های تجاری و غیره.

فضای ذخیره سازی ابری

Data Cloud در واقع یک سیستم است که اطلاعات را به صورت غیرمتمرکز ذخیره می‌کند. بلاکچین علاوه بر حفظ سابقه معاملات، می‌تواند داده‌های تعریف شده توسط کاربر را نیز ذخیره کند. جالب است بدانید که هر فرمت دلخواهی را می‌توانید برای Nxt ارسال کنید.

ویژگی‌های بازار غیر متمرکز

بدون داشتن واسطه می‌توانید به معامله بپردازید. بازار Nxt به دلیل داشتن ماهیت غیرمتمرکز می‌تواند مشکلاتی نیز به وجود بیاورد. برای مثال اگر اقدام به خرید و فروش غیرقانونی در آن شود، نمی‌توان معامله فروش را حذف کرد.

ویژگی ارسال و دریافت پیام

این سیستم به شما امکان ارسال و دریافت پیام را در بلاکچین می‌دهد و هر کاربر می‌تواند بدون واسطه با صاحبان حساب‌های دیگر ارتباط برقرار کند. تمامی معاملات قابلیت این را دارند که شامل یک پیام باشند که این پیام نیز به طور پیش‌فرض رمزگذاری می‌شود.

ویژگی رأی دادن

ارز دیجیتال Nxt دارای قابلیت رأی‌گیری است. با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید یک مبادله را آغاز کنید که نیاز به تأیید طرفین مختلف برای ایجاد معامله دارد این ویژگی می‌تواند برای سازمان‌هایی مانند تعاونی‌ها یا خیرین مفید باشد.

به وجود آوردن توکن های جدید

سیستم Nxt به شما این امکان را می‌دهد که توکن‌های جدیدی به وجود بیاورید و با استفاده از آنها به تجارت خود بپردازید. این توکن‌ها Currencies نامیده می‌شوند. Currencies (ارزها) در واقع یک نوع دارایی هستند که می‌توانند دارای چندین ویژگی اختصاصی ‌باشند. مانند داشتن توانایی پشتیبانی کردن از آنها با استفاده از Nxt برای تثبیت ارزششان.

Nxt دارای کد اختصاصی

Nxt برای خود کد اختصاصی دارد و از زبان برنامه نویسی JAVA استفاده کرده است. این دقیقاً برخلاف دیگر آلت‌ کوین‌هایی است که مبتنی بر کد بیت کوین هستند.

ویژگی Transport Forging

این ویژگی، با افزایش سرعتع تراکنش توکن NXT را قادر می‌سازد که حجم تراکنش‌هایش را به آسانی به حجم تراکنش‌های ویزا یا مستر کارت برساند. این ویژگی یکی از نقاط ضعف بیت کوین به شمار می‌رود.

Nxt توکن جدیدی را تولید و استخراج نخواهد کرد

Nxt اولین ارزی است که به صورت کامل از مکانیسم گواه اثبات سهام بهره می‌برد. این کار موجب می‌شود بسیاری از خطرات امنیتی و هزینه‌ ایجاد کوین جدید کاهش یابد.

Nxt کامل‌ترین کریپتوکارنسی

Nxt را می‌توان در حقیقت یکی از کامل‌ترین کریپتوکارنسی‌هایی دانست که قابلیت اجرا روی بلاکچین را دارد. محبوب‌ترین و مشهورترین ارزهای دیجیتال دیگر که ادعای داشتن برترین فناوری را دارند، هنوز قادر نیستند که بسیاری از ویژگی‌های Nxt را روی پلتفرم خود پیاده‌سازی کنند.

Nxt و یک تیم قوی

Nxt به دلیل داشتن یه تیم خبره از دانشمندان علوم کامپیوتر، دائماً در حال به‌روزرسانی خود است و امکانات جدیدی را به خود اضافه می‌کند. حتی در بعضی موارد کیف پول Nxt دو بار در هفته آپدیت می‌شود.

امکانات ارز دیجیتال Nxt چیست؟

ارز دیجیتال nxt

Asset Exchange

همان‌طور که می‌دانید برای خرید و فروش رمزارزها شما باید در صرافی‌های آنلاین ثبت‌نام کنید و در آنجا به خرید و فروش بپردازید. این کار همواره با خود نگرانی‌هایی را در پی داشته است. Asset Exchange اولین صرافی غیرمتمرکز است که به شما این امکان را می‌دهد که ارزهای مختلفی را در برابر NXT بدون پرداخت هیچ کارمزدی مبادله کنید. شما می‌توانید این کار را از داخل کیف پول Nxt شخصی خود انجام دهید و دیگر نیازی به انتقال دادن وجه یا اعتماد به شخص ثالث نیست.

Market Place

یک بازار غیرمتمرکز است که به شما این امکان را می‌دهد که در آن هر گونه کالای مجازی یا فیزیکی خود را مبادله کنید. دسترسی به این بازار نیز از طریق کیف پول Nxt امکان‌پذیر است و شما با پرداخت تنها 1 واحد از Nxt خود می‌توانید آگهی ارسال کنید.

Monetary System

این سیستم به شما این اجازه را می‌دهد که کریپتوکارنسی‌های دلخواه خود را به وجود بیاورید. امنیت کریپتوکارنسی‌های به وجود آمده، از طریف بلاکچین Nxt تأمین می‌شود.

Voting System

در واقع همان سیستم رأی‌گیری غیرمتمرکز است. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که در موضوعات مختلف، نظرسنجی یا رأی‌گیری پیش‌فرض خود را ایجاد کنند.

Brain Wallet

با بهره‌گیری از این ویژگی، تمام اطلاعات حساب شما روی شبکۀ Nxt ذخیره می‌شود و شما می‌توانید در هر نرم افزار کیف پول Nxt، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به توکن NXT خود دسترسی داشته باشید.

Phasing

با بهره‌مندی از این ویژگی، شما می‌توانید پرداخت‌های خود را به صورت قسطی یا مرحله‌ای انجام دهید.

Account Leasing

با کمک گرفتن از این سیستم می‌توانید قدرت Forging حساب کاربری خود را برای یک مدت زمان مشخص به شخص دیگری اجاره دهید. این کار بدون جابه‌جایی ارز از حساب شما صورت می‌پذیرد. این سیستم امکان ایجاد استخر Forging ایمن را برای کاربران خود فراهم کرده است. قدرت forging در حقیقت قدرت استخراج توکن NXT بر پایه میزان داریی شما از ارز دیجیتال Nxt است. بنابراین هر چقدر میزان داریی شما بیشتر باشد، میزان دریافتی شما هم بیشتر خواهد بود.

ارز دیجیتال Nxt را می‌توان از کجا خریداری و در کجا ذخیره کرد؟

ارز دیجیتال nxt

شما می‌‎توانید از رمزارز بیت کوین برای تجارت در مبادلات صرافی‌های Bittrex و Poloniex استفاده کنید. علاوه بر آن شما می‌توانید Ethereum را جهت مبادله با توکن ارز دیجیتال NXT در صرافی HitBTC استفاده کنید. همچنین برای ذخیره توکن‌های NXT می‌توانید از کیف پول مخصوص Nxt استفاده کنید. این کیف پول دارای ویژگی‌های مفید متعددی است که در بخش قبل برخی از آنها را شرح دادیم.

سخن پایانی

پروژه Nxt با دادن امکانات اولیه و کاربردی و مسیر راه مشخص خود توانست نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند. با توجه به فراهم بودن ICO های جدید در آینده و همچنین وجود داشتن برنامه‌های غیرمتمرکز در حال حاضر، می‌توان گفت ارز دیجیتال Nxt شاید همچنان یکی از پروژه‌های موفق بلاکچین باشد. هرچند مشخص نیست که آیا در آینده اتفاق‌های مثبتی برای این رمزارز روی می‌دهد یا خیر.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments