ارز دیجیتال یونی سواپ (Uniswap) چیست؟ معرفی توکن UNI

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال یونی سواپ (Uniswap) توکن اختصاصی صرافی Uniswap است. توکن UNI در واقع یک توکن حاکمیتی است که به دارندگان خود حق رأی برای تغییر در پروتکل‌های Uniswap را می‌دهد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با نحوه به دست آوردن ارز دیجیتال یونی سواپ و کار با صرافی یونی سواپ بیشتر آشنا شوید.

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال یونی سواپ، توکن صرافی Uniswap است که در زمان شروع عرضه آن، 1 میلیارد از آنها منتشر شده‌ است. نکته حائز اهمیت در خصوص این توکن این است که تنها 60 درصد از ذخایر آن به جامعه کاربران صرافی Uniswap اختصاص یافته و مابقی برای اعضای تیم صرافی و مشاوران سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده ‌است.

اما احتمالاً سؤالی که برای شما مطرح می‌شود این است که چه کسانی به عنوان اعضای Uniswap در نظر گرفته می‌شوند؟

در حالت کلی، هر کسی که معامله اتریومی را از طریق قراردادهای صرافی Uniswap انجام دهد، به عنوان یکی از اعضای جامعه این صرافی در نظر گرفته می‌شود.

اما سؤال بعدی این است که توزیع ارز دیجیتال یونی سواپ بین اعضای جامعه چگونه صورت می‌گیرد؟

بخشی از توزیع توکن یونی از طریق استخراج نقدینگی اتفاق می‌افتد. این بدان معنی است که توکن UNI بین کسانی که نقدینگی استخرهای Uniswap زیر را تأمین می‌کنند، توزیع می‌شود:

  • ETH/USDT
  • ETH/USDC
  • ETH/DAI
  • ETH/WBTC

یونی سواپ

نحوه به دست آوردن رایگان ارز دیجیتال یونی سواپ

در صورتی که یکی از کاربران اولیه صرافی Uniswap هستید، احتمالاً تا کنون 400 توکن رایگان دریافت کرده‌اید. بنابراین فرقی نمی‌کند که از چه کیف پولی استفاده می‌کنید، فقط کافی است که ترید شما از طریق صرافی یونی سواپ انجام شده باشد تا 400 توکن یونی سواپ دریافت کنید.

در ایردراپ توکن‌های صرافی غیرمتمرکز Uniswap که در سال 2020 انجام شد، افرادی که فقط یک بار از این پلتفرم برای تبدیل ارزهای دیجیتال خود استفاده کرده‌ باشند، ۴۰۰ توکن UNI دریافت کرده‌اند.

اگر تا کنون موفق به دریافت این توکن نشده‌اید، با دنبال کردن مراحل زیر، ارز دیجیتال یونی سواپ خود را دریافت کنید:

  • به آدرس uniswap.org بروید.
  • اطلاعات کیف پولتان را در صرافی وارد کنید و این دو را به هم متصل نمایید.
  • روی گزینه “Claim your UNI tokens” کلیک کنید.
  • تراکنش را در کیف پول خود تأیید کنید.

بعد از آن به صورت خودکار، توکن UNI به حساب شما ارسال می‌شود.

Uniswap چیست؟

یونی سواپ، یک صرافی غیر متمرکز (DEX) است که بر بستر بلاکچین اتریوم فعال‌ است. به عبارت دقیق‌تر، این صرافی یک پروتکل نقدینگی خودکار است. در واقع در این صرافی هیچ شخص سومی برای انجام یا رزرو معاملات وجود ندارد. بنابراین می‌توان گفت که صرافی Uniswap به کاربران اجازه می‌دهد بدون واسطه، با تمرکز بر فعالیت غیر متمرکز به معنای واقعی و مقاومت در برابر سانسور، به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند.

یونی سواپ

چگونه از صرافی Uniswap استفاده کنیم؟

همان‌طور که پیش از این گفته شد، برای کار با پلتفرم یونی سواپ پیش از هر چیز باید کیف پول خود را به صرافی یونی سواپ متصل کنید. برای ثبت نام و استفاده از خدمات این صرافی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از طریق لینک uniswap.org یا uniswap.exchange وارد سایت صرافی شوید.
  • کیف پولتان را به صرافی متصل کنید. شما می‌توانید از کیف پول MetaMask و در حالت کلی هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند، استفاده کنید.
  • بعد از آن باید دو توکنی را که قصد دارید آنها را به یکدیگر تبدیل کنید، انتخاب نمایید.
  • در آخر روی Swap کلیک کنید.
  • اطلاعات ترید را که از طریق یک پنجره پاپ آپ نمایش داده می‌شوند، بررسی کنید.
  • درخواست انجام ترید را از طریق کیف پول تأیید کنید.
  • صبر کنید تا تراکنش در بلاکچین Ethereum تأیید شود. (شما می‌توانید وضعیت تراکنش را از طریق لینک etherscan.io بررسی کنید.)

سخن پایانی

ارز دیجیتال یونی سواپ، توکن مربوط به صرافی Uniswap است. اگر یکی از کاربران این صرافی هستید، 400 توکن رایگان دریافت خواهید کرد. اما اگر تا کنون از خدمات این صرافی غیر متمرکز استفاده نکرده‌اید، می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری و اتصال کیف پولتان به آن، توکن UNI رایگانتان را دریافت کنید!

این مقاله صرفاً جنبه آموزشی دارد و به هیچ عنوان به معنی توصیه به سرمایه گذاری یا خرید و فروش این ارز دیجیتال نیست.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام اینکه نوشته برای دريافت ۴۰۰ یونی فقط کیف خودتون رو با این سایت کانکت کنید انجام میدم تراست ولت هم دارم کانکت میشه اما گزینه claim your token برای دريافت همچین چیزی نداره میشه خودتون یه سر یرید ببینید؟.

سلام این موضوع برای کسانی بود که تا یک تاریخ مشخصی در این پلتفرم تراکنش داشتن

سلام.من نتونستم توکن رایگانم رو دریافت کنم .چیکار باید بکنم