صرافی Zb چیست؟ آموزش معامله در صرافی زد بی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

صرافی Zb صرافی نسبتاً موفقی در زمینه ارزهای دیجیتال است که اندکی پس از ممنوعیت ICO در چین در سال 2013 راه‌اندازی شد. راه‌اندازی صرافی زد بی در چین پس از اقدامات سختگیرانه حقوقی چین علیه رمزارز‌‌ها توانست فضای مثبتی در جامعه ارزهای دیجیتال ایجاد کند.

یکی از مزیت‌‌های مهم صرافی ZB کم بودن هزینه کارمزد تراکنش‌‌ها در این صرافی است. برای آشنایی بیشتر با این صرافی با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

معرفی صرافی Zb (زد بی)

از زمان راه‌اندازی این صرافی در سال 2013، صرافی زد بی از نظر حجم مبادلات ارزهای دیجیتال صعود کرده است و در زمان‌های زیادی در میان 20 صرافی برتر ارز‌‌های دیجیتال قرار داشته است. دفتر مرکزی صرافی در حال حاضر در هنگ کنگ قرار دارد تا از قوانین سختگیرانه چین در برابر تجارت ارزهای دیجیتال در امان باشد.

صرافی ZB در درجه اول به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران چینی و آسیایی خدمات ارائه ‌می‌داد اما به تدریج تریدرهای دیگر از سراسر جهان را پذیرفت و هم‌اکنون وب سایت آنها به دو زبان انگلیسی و ماندرین در دسترس است.

حال، بیایید به طور عمیق‌تر صرافی ZB را بررسی کنیم و ببینیم مزیت رقابتی این صرافی چیست و آیا ‌می‌توان به آنها اعتماد کرد یا نه.

پلتفرم صرافی زد بی

وبسایت ZB دارای یک پلتفرم تجاری مبتنی بر وب است که در چند نسخه برای معامله‌گران مبتدی و باتجربه ارز‌‌های دیجیتال قابل دسترسی است. رابط کاربری این صرافی یکی از بهترین رابط‌‌های کاربری موجود در این حوزه است. نمایش چارت‌‌های قیمت آن عالی است و تریدرها به ابزارها و شاخص‌‌های تکنیکال زیادی برای تجزیه و تحلیل نمودار قیمت دسترسی دارند. رابط کاربری این صرافی کاملاً بصری است و حتی یک مبتدی ‌می‌تواند از رابط ترید پیشرفته آن به دلیل طرح زیبا و درک آسان استفاده کند. نمودار قیمت در گوشه بالا سمت چپ و دفتر سفارشات در سمت راست نمودار قرار دارد و در زیر آن پنجره سفارش است که معامله‌گران سفارشات خود را در بازار انجام ‌می‌دهند. Limit و stop limit برای سفارش‌‌ها را فقط ‌می‌توان در رابط بیسیک صرافی قرار داد. بنابراین، تریدرهای پیشرفته اگر بخواهند از تمام ویژگی‌‌های پیشرفته ترید استفاده کنند، مجبور هستند بین این دو رابط جابه‌جا شوند.

صرافی Zb چیست؟ آموزش معامله در صرافی زد بی

بازار‌‌های صرافی ZB

صرافی زد بی فقط یک صرافی ارز دیجیتال است و هیچ دارایی دیگری را ارائه نمی‌دهد. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، بازارهای مختلفی وجود دارد که ‌می‌توانیم ارزهای دیجیتال را در آنها معامله کنیم. به عنوان مثال معامله‌گران ‌می‌توانند ارزهای دیجیتال را با تتر (USDT) و بیت کوین (BTC) معامله کنند. تعداد کل ارزهای دیجیتال موجود در این صرافی بیش از 40 رمزارز است. با این حال، با افزودن یا حذف ارزهای دیجیتال جدید، این تعداد هر از گاهی تغییر ‌می‌کند. رمزارز‌‌های این صرافی اکثراً رمزارزهای پرطرفدار هستند اما تعدادی هم رمزارز‌‌های جدید با نقدینگی پایین در آن وجود دارد.

کارمزد‌‌های صرافی ZB

صرافی زد بی در مورد کارمزد‌‌های خود بسیار شفاف عمل ‌می‌کند و همه کارمزد‌‌ها را به وضوح در بخش هزینه‌‌ها در وبسایت صرافی مشخص کرده است. کارمزد ترید برای تمام رمزارزها در همه بازارها 0.2% در هر ترید است. این نرخ بسیار رقابتی است و برای تریدرهای بسیاری جذاب است. همچنین، اگر این کارمزد را با توکن مخصوص همین صرافی که به ZB coin معروف است پرداخت کنید، ‌می‌توانید مقدار کارمزد را به نصف کاهش دهید. صرافی ZB هیچ هزینه‌ای برای سپرده‌‌ها دریافت نمی‌کند، اما تریدرها باید هزینه برداشت را که از یک رمزارز به رمزارز دیگر متفاوت است، پرداخت کنند. به عنوان مثال، هزینه برداشت برای بیت کوین 0.0001 BTC، برای لایت کوین 0.005 LTC و  برای اتریوم 0.01 ETH است. این هزینه‌‌ها در مقایسه با بسیاری از رقبا بسیار مناسب و حتی کمتر است.

صرافی Zb چیست؟ آموزش معامله در صرافی زد بی

امنیت صرافی ZB

صرافی زد بی به عنوان یک صرافی امن و مطمئن ارز‌‌های دیجیتال در میان اعضای جامعه رمزارزها شناخته ‌می‌شود. این صرافی آخرین و بهترین اقدامات امنیتی را برای اطمینان از امنیت کاربران و منابع مالی آنها اجرا ‌می‌کند. به عنوان مثال، تریدرها ‌می‌توانند برای ورود به حساب کاربری خود و انجام نقل و انتقالات و برداشت‌‌ها، احراز هویت دوعاملی گوگل ( Google Two-Factor-Authentication) را پیاده‌سازی کنند. همچنین، تأیید اعتبار از طریق ایمیل و پیام کوتاه و همچنین یک پین معامله را نیز ‌می‌توان فعال کرد که با رمز ورود شما متفاوت است. همه این ویژگی‌‌های امنیتی، از حساب تریدرها در برابر دسترسی‌‌های غیرمجاز و هک شدن محفاظت ‌می‌کند.

مزایا و معایب صرافی زد بی

مزایا

  • آسان بودن استفاده و رابط کاربرپسند
  • میزان نقدینگی بالا
  • طیف گسترده‌ای از ارز‌‌های دیجیتال
  • پلتفرم ترید پیشرفته
  • کارمزد تراکنش پایین

معایب

  • یک صرافی قانونی نیست
  • از هیچ ارز فیاتی پشتیبانی نمی‌کند

سخن پایانی

صرافی ZB از جمله صرافی‌‌هایی است که طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را به تریدر‌‌ها ارائه ‌می‌دهد. این صرافی پلتفرم پیشرفته و در عین حال ساده‌ای دارد؛ کاربرپسند است و دو رابط جداگانه دارد: یک رابط برای کاربران مبتدی که امکانات کمتری دارد و ساده‌تر است و رابط دیگر که مناسب کاربران و تریدر‌‌های حرفه‌ای ‌است. مشکل این صرافی این است که از هیچ ارز فیاتی پشتیبانی نمی‌کند. با این حال امکانات و همچنین قابلیت اطمینان آن باعث شده کاربرانش راضی باشند.

این صرافی بعضی از رمزارز‌‌های کمتر شناخته‌ شده را نیز ارائه ‌می‌دهد. همین امکان باعث شده افراد بسیاری که ‌می‌خواهند روی ارزهای کمتر شناخته شده سرمایه‌گذاری کنند از این صرافی بهره بگیرند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام من هر کاری میکنم پیامک برای من نمیفرسته قبلا میفرستاد ولی الان دیگه نمیفرسته اگر کسی میدونه چیکار کنم ممنون میشم

سلام . احتمالا به خاطر تحریم هست به شماره ایران ارسال نمیشه

سیاست هاش چی مثل coinex هست ؟

قوانین و رویکردش با کوینکس خیلی متفاوت هست و از قوانین سختگیرانه چین تو حوزه رمزارزها تبعیت میکنه.

ولی من دو دفعه هر دفعه دو بار صراحتا ازشون پرسیدم گفتم تو ایران هستم و ایرانی ام نوشتن مشکلی نیست میتونی ترید کنی!!!

مطلب خیلی خوبی بود