پیش‌بینی نوسانات قیمت بیت کوین

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

صعود قیمت بیت کوین در اواخر 2017 موجی از هیجان را به وجود آورد به طوری که مردم به سمت سرمایه‌گذاری پول خود در پدیدۀ جدیدی به نام رمزارز هجوم آوردند. سرمایه‌گذاری­‌ها در زمینۀ عرضه­‌های اولیۀ سکه (ICOها) در سال 2018 از سال 2017 پیشی گرفت و تا ماه مارس 2018 نیز ادامه یافت و این طور به نظر می‌­رسید که قیمت کریپتو با یک جهش رو به بالا حرکت می‌­کند. با این حال، کمی‌ بعد قیمت بیت کوین آنقدر کاهش یافت که به پایین‌ترین مقدار خود در سال 2017 رسید و این مسئله هم باعث شد بسیاری از افراد از سرمایه‌گذاری در زمینۀ رمزارز دچار وحشت شوند یا وفاداری خود نسبت به رمزارز را از دست بدهند.

علیرغم ناامیدی از بازار رمزارز، مهم است بدانیم که قیمت بیت‌کوین مساوی با ارزش بلاک­‌چین نیست، همانطور که استفاده از ایمیل نشان دهنده ارزش اینترنت نیست. در اینجا دلایلی آورده شده­‌اند ‌که نشان می‌­دهند چرا کارآفرینان فناوری نباید نگران بازار پرنوسان فعلی رمزارز‌ها باشند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

فناوری­‌های بلاک­‌چین و جذب سرمایه‌گذاری

شرکت‌‌ها و موسسات همچنان به بلاک­‌چین و لجر توزیع‌ شده به عنوان راه­‌حل­‌هایی برای مشکلات فعلی شرکت خود نگاه می‌کنند. در ماه سپتامبر، شرکت وال­مارت اعلام کرد که از بلاک‌چین برای مدیریت بخش‌­هایی از زنجیرۀ تامین خود استفاده خواهد کرد. شرکت مرسک نیز در آغاز این سال شروع به استفاده از بلاک­‌چین تریدلنس خود طی شراکت با 93 سازمان دیگر از بخش حمل و نقل کرده است.

صندوق­‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر همچنان پول­‌هایی را به پروژه­‌های بلاک‌­چین اختصاص می‌­دهند، و سرمایه‌گذاری­‌های شرکت وی سی در این سال 280 درصد بیش از کل سال 2017 بوده‌­اند. متوسط اندازۀ سرمایه‌گذاری­‌ها نیز تا 1 میلیون دلار افزایش یافته است. اگر یک کارآفرین فناوری هستید که نمی‌­دانید چگونه باید بودجۀ پروژۀ خود را تامین کنید، این اعداد و ارقام به نوعی قوت قلب شما در زمینه قیمت بیت کوین خواهند بود.

افزایش قدرت صاحبان بلاک‌چین

کوین‌بیس، یک شرکت با ارزش 1 بیلیون دلار است که تعداد کاربران خود را به بیش از 13 میلیون نفر رسانده است و بزرگ‌ترین صرافی رمزارز در جهان است. علیرغم موفقیت بزرگ این شرکت و تعداد تحسین‌­برانگیز کارمندان و کاربران آن، تمامی‌ این موفقیت‌‌ها مربوط به سال 2012 و سال‌‌های بعد از آن هستند. این سال‌‌ها زمانی بود که کارآفرینانی به نام برایان آرمسترانگ و فِرد ارسام این شرکت را بنا نهادند.

صاحبان بلاک‌چین

یک کارآفرین دانمارکی به نام دیوید سنستیبه شرکت خود را کمی‌ بعد از تاسیس کوین‌بیس و افزایش قیمت بیت کوین بنا نهاد و در سال 2016 وارد بازی بلاک‌­چین شد. شرکت IOTA نیز در حال حاضر یکی از شناخته‌ترین اسامی‌ در این فضا است که دلیل آن به توانایی این شرکت در تسهیل معاملات بین دستگاه‌‌های اینترنت اشیا (IOT) برمی‌­گردد. این شرکت، شراکت با میکروسافت، پی‌دابلیو‌سی و دتش تلکام را آسان­‌تر کرده است.

دو نفر به نام‌‌های جان هاسگوا و دنی هارینسوت که سابقۀ کار در بخش پرداختی­‌های بیت‌کوین را داشتند از ژوئن 2017 وارد صحنۀ بلاک‌­چین شدند. شرکت آن‌ها یعنی اُمی‌سگو، هیئت مدیر‌های متشکل از مشاوران مشهوری در زمینه قیمت بیت کوین مثل ویتالیک بوترین را مدیریت می‌­کرد. امیسگو یک فناوری نامتمرکز برای خدمات صرافی و پرداختی تهیه کرده است و یکی از نویدبخش­ترین پروژه­‌ها در این عرصه است.

افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین ارزش آن را بیش‌تر نشان می‌‌دهد

بلاک‌­چین همچنان یک فناوری نوپا است و دستخوش تحولات خیلی زیادی قرار گرفته است که تقریباً همۀ آن‌ها مرتبط به افزایش قیمت بیت کوین هستند. در ابتدا یک روند صعودی و سپس نزولی در خصوص قیمت بیت‌کوین وجود داشته است و امروزه کل جهان به مزایای این فناوری پی برده است.

افراد بلندپروازی همچون لری پیج، مارک زگربرگ و جف بزوس نمونه­‌هایی از کارآفرینان فناوری هستند که در واقع یک ایدۀ بکر و نوآورانه در ذهن خود داشته­‌اند ‌و آن را تبدیل به محصولات و خدماتی کرده­‌اند ‌که اکنون برای جهان ارزشمند هستند. افرادی که در زمرۀ نسل کارآفرینان بلاک‌چین قرار دارند، متوجه خواهند شد که اگر بر حل مسائل واقعی جهان تمرکز کنند و برای کاربران خود ارزش‌­آفرینی کنند، آنگاه ایده­‌های آن‌ها موفق خواهند شد.

افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین

از بین رفتن اسکمر‌ها و ظهور قانون‌گذاران

داستان‌‌های بی­شماری در مورد روز‌های عرضه اولیه کوین‌ها وجود دارند که در این داستان‌‌ها گفته می‌‌شود بنیان‌گذاران پروژه­‌ها با افزایش قیمت بیت کوین خیلی راحت با پول‌‌های سرمایه‌گذاران فرار کرده‌اند. به خاطر مبالغ زیاد پول صرف‌شده در عرضه اولیه کوین و همچنین به خاطر پتانسیل عرضه اولیه کوین واقعی در نقض قوانین اوراق بهادار، قانون‌گذاران توجۀ بیشتری به حوزۀ ارز‌های دیجیتالی کرده‌­اند.

این خبر، خبر بسیار خوبی برای کارآفرینان واقعی فناوری است زیرا پروژه­‌های نوآوری که هنوز به قوت خود باقی مانده­‌اند ‌و اکنون در حال اجرا هستند به احتمال خیلی زیاد پروژه­‌هایی با نیت­‌های درست و خوب هستند. کم بودن تعداد اسکمر‌ها (سواستفاده‌گران از دنیای بیت‌کوین) در این عرصه نیز به این معنا است که هنوز جای زیادی برای اعتمادسازی وجود دارد.

علاوه براین، وجود چارچوب­‌های قانونی شفاف‌تر، پذیرش این فناوری از همان ابتدا را ایجاب می‌­کند و ریسک عدم پذیرش این چارچوب‌‌ها کم‌تر از ریسک مقرراتی است که در استارت­آپ‌‌های مشغول به کار، دیده می‌­شوند.

بازار کار بلاک‌­چین، شناور است

در حال حاضر، بازار کار کریپتو به سرعت در حال رونق یافتن است. از دیدگاه اقتصاد، وجود یک بازار کار شناور معمولاً یک خبر خوب است، لذا حتی اگر بازار رمزارز‌ها، کند پیش برود، وجود این بازار کار ماندگار حاکی از این است که هنوز فرصت‌‌های اقتصادی زیادی برای کارآفرینان فناوری در فضای بلاک­‌چین وجود دارد.

بلاک‌چین بدون نیاز به افزایش قیمت بیت کوین زنده خواهد ماند

شرکت‌‌های نت اسکیپ و مای اسپیس از بین رفته‌‌اند ‌و الان دیگر وجود ندارند ولی اینترنت همچنان به قوت خود باقی است. بیت‌کوین اولین مورد کاربردی از فناوری دفتر کل توزیع شده است، ولی ممکن است در آینده از بین بروند ولی بلاک­‌چین همچنان به زندگی خود ادامه دهد. حتی اگر تمام رمزارز‌ها شکست بخورند و ناپدید شوند، وال­مارت همچنان راه‌­حلی برای زنجیرۀ تامین خود خواهد داشت و رقبای آن نیز همچنان از این شرکت تقلید خواهند کرد. این بار نیز کلید موفقیت کارآفرینی خلق راه‌­حل­‌های نوآورانه و ماندگاری برای مشکلات فعلی جهان واقعی است. کاهش یا افزایش قیمت بیت کوین اثری روی زنده ماندن بلاک‌چین نخواهد داشت.

افزایش قیمت بیت کوین

سخن پایانی

هرچند که بیت‌ کوین 10 سال است که وارد بازار شده است، ولی بلاکچین هنوز از دیدگاه فناوری نوپا است. شما می‌­دانید که کسب و کار شما می‌­تو‌اند ‌چه ارزشی برای مشتریان شما به ارمغان آورد. اگر خود را آماده کنید تا وقتی را صرف توسعه و بازاریابی ایده­‌های خود به کمک سرمایه‌گذاران مناسب و پایگاه کاربران کنید، آنگاه یک راه حل برای یک مشکل جهان واقعی دارید و ارزشی که در حال عرضۀ آن هستید را درک خواهید کرد و همچنین پتانسیل لازم برای موفق شدن بدون نگاه به افزایش یا کاهش قیمت بیت‌کوین را خواهید داشت.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments