ارز دیجیتال pepe چیست؟ بررسی ارز دیجیتال پپه قورباغه و آینده آن

زمان مطالعه: 8 دقیقه

تقریباً هر کسی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارد، نام میم کوین‌های موفقی مانند دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) را شنیده است. اگرچه بسیاری از این ارزهای دیجیتال در ابتدا به عنوان یک شوخی منتشر می‌شوند، اما برخی از آنها رشد قابل‌توجهی را تجربه می‌کنند. جدیدترین میم کوین معرفی‌شده به بازار، ارز دیجیتال pepe (PEPE) است که از میم اینترنتی معروف «پپه قورباغه» الهام گرفته شده و این روزها، سروصدای زیادی را در بازار به پا کرده است. ارز دیجیتال پپه در ظاهر فقط یک میم کوین دیگر است که هیچ ارزش ذاتی و کاربردی ندارد. با این حال، از زمان معرفی خود، این میم کوین شاهد یک رشد نجومی بوده است و با رشدهای چندین برابری در کمتر از یک هفته، توانسته توجه و علاقه بسیاری از فعالان بازار را به خود جلب کند. در این میان، توسعه‌دهنده پپه هم عقیده دارد که دوران میم کوین‌های با تم سگ به پایان رسیده و قصد دارد میم کوین قورباغه‌ای خود را به عنوان پادشاه میم‌کوین‌ها معرفی کند. برای آشنایی بیشتر با پروژه ارز دیجیتال پپه قورباغه و توکن PEPE آن با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ارز دیجیتال pepe چیست؟

ارز دیجیتال پپه یک رمزارز مبتنی بر میم است که در اواسط ماه آوریل ۲۰۲۳ و با هدف ادای احترام به کاراکتر محبوب و بحث‌برانگیز پپه قورباغه راه‌اندازی شده است. کاراکتر پپه قورباغه در سال ۲۰۰۵ میلادی به دست هنرمندی به نام متیو فیوری (Matthew Furie) ساخته شد. این میم کوین به عنوان یک توکن ERC-20 در شبکه اتریوم اجرا می‌شود. البته لازم به ذکر است که مانند چندین توکن دیگر الهام گرفته از  پپه قورباغه، ارز دیجیتال pepe هم ارتباط رسمی با فیوری یا شخصیت کارتونی اصلی ندارد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال پپه قورباغه امیدوارند که محبوبیت توکن خود را افزایش دهند و با پشت سر گذاشتن دوج کوین و شیبا اینو، آن را به موفق‌ترین میم کوین‌ تمام دوران تبدیل کنند. یکی از اهداف بلندپروازانه توکن PEPE هم این است که روزی بتواند با بیت‌ کوین، به ‌عنوان محبوب‌ترین و معروف‌ترین ارز دیجیتال در جهان، رقابت کند.

ارز دیجیتال پپه چگونه کار می‌کند؟

برخلاف سایر میم کوین‌های موجود در بازار، در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد نحوه عملکرد رمزارز pepe منتشر نشده است. اول، ارز دیجیتال pepe شامل یک سیستم توزیع مجدد است که به استیک‌کنندگان بلندمدت پاداش می‌دهد. علاوه بر این، ارز دیجیتال پپه با وجود حداکثر عرضه بیش از ۴۲۰ تریلیون واحدی خود، در نظر دارد با سوزاندن توکن‌های تأمین نقدینگی به طور منظم، کمیابی خود را حفظ کند. در این میان، توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال پپه قورباغه آن را از طریق توییتر و سایر انجمن‌ها تبلیغ می‌کنند و سعی در متحد کردن طرفداران آن دارند.

ارز دیجیتال pepe چیست؟ بررسی ارز دیجیتال پپه قورباغه و آینده آن

یکی دیگر از ویژگی‌های توکن PEPE، سیاست «بدون مالیات» آن است؛ به این معنی که هیچ هزینه و کارمزد گس بیش از حدی برای معاملات رمزارز pepe وجود ندارد. تمام هزینه‌ها برای رمزارز پپه کاملاً حداقلی است و تنها دلیلی که ممکن است کاربر بخواهد یا نیاز به پرداخت این هزینه‌ها داشته باشد، استفاده زیاد از شبکه است.

نقشه راه ارز دیجیتال پپه قورباغه

نقشه راه ارز دیجیتال pepe از سه بخش تشکیل شده است. اولین مورد که «میم بودن» است، تحقق یافته است. ارز دیجیتال پپه در حال حاضر در چندین صرافی نیز لیست شده است. توکن PEPE همچنین به یکی از اهداف فاز یک خود که دستیابی به ۱،۰۰۰ هولدر بود، رسیده است.

در حال حاضر، فاز دوم از نقشه راه ارز دیجیتال پپه قورباغه، معروف به «Vibe و HODL» در حال انجام است و برخی از بخش‌های آن نیز تاکنون تکمیل شده است. این فاز شامل ایجاد مشارکت‌های اجتماعی، لیست شدن در صرافی‌های متمرکز، و ایجاد یک خبرنامه و یک کانال دیسکورد انحصاری برای دارندگان رمزارز pepe است. رمزارز پپه همچنین به هدف ۱۰ هزار هولدر در این فاز دست پیدا کرده است.

فاز سوم از نقشه راه ارز دیجیتال pepe شامل این موارد است: راه‌اندازی استخرهای پپه (Pepe Tools) و آکادمی پپه (Pepe Academy) که البته هنوز جزئیاتی در مورد هیچ کدام ارائه نشده است؛ لیست شدن در صرافی‌های بزرگ؛ و انتشار کالاهایی برای استفاده در سیستم «بخر و بسوزان». هدف فاز سوم ارز دیجیتال پپه رسیدن به ۱۰۰ هزار هولدر و در نهایت، پیشی گرفتن از خود بیت کوین برای تسلط بر بازار (!) است.

توکنومیک رمزارز pepe

توکن بومی پروژه پپه با نماد اختصاری PEPE شناخته می‌شود. توکن PEPE را می‌توان به عنوان یک یادگاری، هدیه یا به‌ عنوان سرمایه‌گذاری نگه داشت؛ به امید اینکه قیمت آن افزایش یابد.

مطابق با اکثر میم کوین‌ها، ارز دیجیتال پپه قورباغه دارای حداکثر عرضه بسیار بالا، یعنی ۴۲۰،۶۹۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ واحد است که در حال حاضر ۱۰۰ درصد توکن‌های آن در گردش هستند. برخلاف برخی از رمزارزهای دیگر که بخش بزرگی از عرضه آنها به سرمایه‌گذاران اولیه یا تیم‌های توسعه داده می‌شود، ۹۳٫۱ درصد از عرضه رمزارز pepe به استخر نقدینگی و ۶٫۹ درصد دیگر به یک کیف پول چند امضایی (که توسط تیم توسعه و با هدف لیست شدن در صرافی‌ها، مشارکت‌ها، تبلیغات و کاربردهای مشابه نگهداری می‌شود)، اختصاص یافته است.

تاریخچه قیمت توکن PEPE

ارز دیجیتال pepe در ۱۷ آوریل ۲۰۲۳ با قیمت اولیه ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۵۷۸ دلار به صحنه آمد. از همان روزهای ابتدایی، این میم کوین با استقبال بالایی از سوی معامله‌گران مواجه شد و روند قیمتی آن در حالت کلی صعودی بوده است. در روز یکم ماه می، قیمت رمزارز pepe به بالاترین رکورد تاریخی خود در ۰٫۰۰۰۰۰۱۴۴ دلار رسید که به معنای رشد چشمگیر بیش از ۲،۳۰۰ درصدی در عرض تنها دو هفته است. اگرچه از آن زمان، قیمت رمزارز پپه کمی از اوج خود عقب‌نشینی کرده، ولی این میم کوین همچنان در حال ثبت سودهای روزانه دو رقمی است.

ارز دیجیتال pepe چیست؟ بررسی ارز دیجیتال پپه قورباغه و آینده آن
نمودار قیمت ارز دیجیتال pepe از ابتدا تاکنون.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال پپه در سال ۲۰۲۳

ارزهای دیجیتال و به ویژه میم کوین‌هایی مانند ارز دیجیتال pepe بسیار پرنوسان هستند و پیش‌بینی قیمت آنها در طولانی‌مدت کار دشواری است. با این حال، برخی از تحلیلگران با استفاده از داده‌های تاریخی و تحلیل تکنیکال این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، گروهی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که ارز دیجیتال پپه قورباغه سال ۲۰۲۳ را با متوسط قیمت ۰٫۰۰۰۰۰۰۳۸ دلار به پایان برساند.

در صفحه قیمت لحظه ای Pepe می‌توانید قیمت پپه قورباغه و توکن PEPE را به همراه نمودار قیمت آن مشاهده کنید.

ارز دیجیتال pepe را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

ارز دیجیتال pepe در ابتدا فقط روی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap) عرضه شد و نقدینگی آن کم بود. چند روز بعد، توکن PEPE در یک صرافی رمزارزی کوچک‌تر مانند MEXC و چند صرافی سطح بالا مانند هوبی (Huobi) و Gate.io نیز لیست شد. پس از رشد نجومی ارز دیجیتال pepe، صرافی‌ بزرگ اوکی‌ایکس (OKX) نیز آن را لیست کرد.

همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال pepe یک توکن ERC-20 است؛ به این معنا که تمام کیف‌پول‌های معتبر پشتیبانی‌کننده از توکن‌های مبتنی بر اتریوم، از این ارز دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کنند؛ مانند کیف پول متامسک (MetaMask).

ارز دیجیتال pepe چیست؟ بررسی ارز دیجیتال پپه قورباغه و آینده آن

آیا رمزارز پپه گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟

از یک طرف، وبسایت رسمی رمزارز پپه بیان می‌‎کند که نباید از آن به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری استفاده کرد و این ارز دیجیتال صرفاً به عنوان یک میم و شوخی ساخته شده است. از سوی دیگر، قیمت ارز دیجیتال pepe از زمان عرضه به شدت افزایش یافته و بسیاری از سرمایه‌گذاران آن تاکنون سودهای قابل‌توجهی کسب کرده‌اند.

مسلماً تاکنون ثابت شده که ارزهای دیجیتال مبتنی بر میم حتی از سایر اشکال رمزارزها ناپایدارتر هستند و هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت ارز دیجیتال پپه همچنان به افزایش خود ادامه دهد. با این حال، با توجه به جذب بیش از ۶۸ هزار هولدر در هفته‌های اولیه فعالیت، به نظر می‌رسد که ارز دیجیتال پپه قورباغه آمده است تا بماند.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی پروژه ارز دیجیتال pepe و توکن PEPE آن پرداختیم؛ میم کوینی که این روزها با رشد نجومی خود به سرتیتر اخبار تبدیل شده است. اگرچه نمی‌توان به میم کوین‌ها به چشم یک سرمایه‌گذاری جدی نگاه کرد، اما موفقیت اولیه ارز دیجیتال پپه نیز غیرقابل‌انکار است. در این میان، بسیاری از کارشناسان معتقدند که چه بخواهیم و چه نخواهیم، میم کوین‌ها بخش‌ بزرگی از معاملات دنیای ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند. از آنجایی که میم معروف پپه قورباغه پس از نزدیک به ۲۰ سال همچنان محبوب است، این احتمال وجود دارد که میم کوین الهام‌گرفته از آن نیز موفق باشد. اگرچه امکان پیش‌بینی آینده میم کوین‌ها، از جمله ارز دیجیتال پپه قورباغه وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که توکن PEPE قدرت ماندگاری بیشتری نسبت به سایر میم کوین‌ها داشته باشد.

بنابراین، اگرچه میم کوین‌هایی مانند ارز دیجیتال pepe گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیستند، اما کاربران پس از بررسی کافی و در صورتی که بخواهند، می‌توانند مقدار بسیار کمی از وجوه خود را در آن سرمایه‌گذاری کنند. اگر قیمت آن بیشتر شود، کاربران سود خوبی کسب خواهند کرد و در غیر این صورت، ضرر وارده نیز بسیار کم خواهد بود.

این مقاله صرفاً جنبه آموزشی دارد و به معنی توصیه به خرید و فروش ارز خاصی نیست!

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

چگونه می‌توان وارد سایت پپه شد وسرمایه‌گذاری کرد سرمایه اولیه چقدر هست

نیازی نیست وارد سایت خاصی شوید ۱-برنامه ارزپلاس دانلود کنید یه صرافی موفق درکارخرید وفروشه ارز دیجیتاله
مقداری که دوست دارید سرمایه گذاری کنید داخل برنامه بریزید خودش کیف پول داره ۲-هر ارز که دوست داشتی بخرید
پیشنهاد من ارز های قیمت پایین و جذابه شیبا -پپه- گوریل از هرکدام یک میلیون تعداد خرید بزنید سال بعد دعا کنید.

سلام دوستان تو چه قیمت هایی میشه خرید لطفاً راهنمایی کنید من متاهلم یک ماه دیگه میرم سربازی می‌خوام کمک خرجم باشه مستاجرم هستم لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم

همین الان همین ستا ارزو شیبا گوریل پپه بخر بعد سربازیت نیاز به کار نداری دونبال برناهمه ها استخراج ماین کردنم نباش پول بده ارزون بخر بزارکنار انشالله موفق میشی برادر.