آشنایی با ارز دیجیتال اومیسگو (OMG Network)

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

پلتفرم اومیسگو که توسط یک شرکت پردازش پرداخت‌ها با نام Omise تاسیس شده است، قصد دارد تا با استفاده از ارز دیجیتال OMG نحوه نگهداری و مباله‌ی دارایی‌ها توسط والت های الکترونیکی را تغییر داده و تسهیل نماید. لذا این پلتفرم، یک راهکار مقیاس‌پذیری لایه دوم، برای انتقال ارزش بر روی شبکه اتریوم را ایجاد نموده است.

به‌این منظور، ارز دیجیتال اومیسگو شعار “افراد دارای حساب بانکی را بدون حساب بانکی کنید!” را برای خود اتخاذ کرده است. یعنی هدف آن ایجاد خدمات مالی برای تمامی افراد دنیاست، به‌نحوی که دیگر نیازی به سیستم بانکداری سنتی وجود نداشته باشد. درحقیقت هدف پلتفرم OmiseGo ایجاد بستری مناسب، ایده‌آل و باامکانات برای انجام انواع تراکنش‌های مالی است، تا مردم سراسر دنیا، ازجمله کشورهای درحال توسعه را، از خدمات بانکی سنتی بی‌نیاز سازد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

این پلتفرم توسط Joseph Poon که خالق شبکه لایتنینگ و پلاسما نیز می‌باشد، طراحی شد و Vitalik Buterin و Gavin Wood که از مالکان اتریوم هستند نیز، از آن حمایت کردند.

ارز دیجیتال اومیسگو

تاریخچه ارز omg

اکثر اکوسیستم‌های بلاکچین معمولا از مشکلاتی مانند کمبود توان عملیاتی، کارمزد بالا و غیرقابل پیشبینی و تجربه کاربری ضعیف رنج می‌برند. تیم سازنده پروژه اومیسگو باور دارند که چنین مشکلاتی باید حل شوند، تا تکنولوژی بلاکچین بتواند به‌عنوان یک راهبرد عملی توسط کسب و کارهای واقعی پذیرفته شود؛ لذا آن‌ها ارز دیجیتال اومیسگو یا OMG را خلق کردند.

در سال 2013، Jun Hasegawa و Donnie Harinsut، دونفر از بنیان‌گذاران شرکت Omise، پلتفرم OmiseGO را در بانکوک تایلند ثبت و راه‌اندازی کردند؛ به همین دلیل بانک تایلند و وزارت دارایی این کشور، از آن حمایت می‌کنند. ارزش دارایی فروخته شده در ICO این پروژه، در سال 2017، 25 میلیون دلار بود و سپس به 100 میلیون دلار رسید. ارزش بازار ارز دیجیتال اومیسگو توانست به 2 میلیارد دلار برسد و برای مدتی رتبه سومین ارز دیجیتال برتر را به خود اختصاص دهد.

پیشرفت ارز دیجیتال اومیسگو، کسب جایزه بهترین شرکت حوزه الکترونیک سال 2017 تایلند و سایر موفقیت‌ها، موجب جذب سرمایه‌گذاران و حامیان بزرگی مانند Alipay ،McDonald’s و Minor International به اومیسگو شد.

تکنولوژی مورد استفاده در شبکه اومیسگو (OMG)

omg network یک پلتفرم، منبع باز، عمومی و غیرتمرکز است و تراکنش‌ها را در بستر شبکه اتریوم انجام می‌دهد. به عبارت دیگر لایه نهایی این پروتکل در شبکه اتریوم انجام می‌گردد و معماری لایه امنیتی آن با شبکه پلاسما کار می‌کند تا سطح غیرمتمرکز و تضمین‌شده‌ای از امنیت را ایجاد نماید. ارز دیجیتال بومی پلتفرم اومیسگو یعنی OMG، چهارمین ارز فعال در کل شبکه اتریوم است.

انواع تراکنش‌های قابل انجام در شبکه OMG عبارتند از: پرداخت‌، انتقال وجه، تجارت B2B (کسب‌وکار به کسب‌وکار)، مدیریت دارایی، تامین مالی زنجیره تامین و… اومیسگو قابلیت انجام معاملات همتا به همتا و همچنین قراردادهای هوشمند را داراست. در قراردادهای هوشمند، شرایط خاصی برای تراکنش‌ها تعیین می‌شوند و به نوعی، قراردادها برنامه نویسی می‌شوند. ارز دیجیتال اومیسگو یا OMG به‌عنوان سوخت انجام معاملات در شبکه اتریوم و شبکه پلاسما به‌کار می‌رود.

پشتیبانی از معاملات SWIFT توسط اومیسگو، به این شبکه اجازه می‌دهد تا در معاملات مالی عمده برای کسب و کارها یا صرافی‌ها، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین کاهش نرخ کارمزد و حذف واسطه‌ها، ارز دیجیتال اومیسگو را برای این موارد (صادرات و واردات، زنجیره تامین، پرداخت‌های عمده موسسات مالی و کارگزاری و غیره) کاربردی‌تر کرده است. همچنین انجام تراکنش بین بلاکچین‌های مختلف، در این پلتفرم ممکن شده است.

باتوجه به گواه اثبات سهام (مدل Proof of Stake)، دارندگان ارز دیجیتال اومیسگو، با کمک به حفظ امنیت و پایداری شبکه، مقدار بیشتری ارز دیجیتال به‌دست می‌آورند. درمجموع 140 میلیون توکن OMG عرضه خواهد شد.

ارز دیجیتال اومیسگو

کیف پول هایی که ارز دیجیتال اومیسگو را پشتیبانی می کنند

کیف پول های متعددی از ارز دیجیتال اومیسگو (OMG) پشتیبانی می‌کنند. کیف پول White-label امکان انجام انواع گزینه‌های پرداختی در شبکه OmiseGO را ممکن کرده است و با استفاده از آن می‌توانید معاملات ارزهای دیجیتال مختلف، ارزهای فیات، پرداخت‌های اعتباری، خرید کارت هدیه و غیره را در بستر شبکه اومیسگو انجام دهید.

همچنین کیف پول های سخت افزاری محبوبی مانند Ledger Nano S و Trezor Model One و همچنین والت های نرم‌افزاری مثل جکس (Jaxx)، اکسودوس (Exodus)، مای اتر والت (MyEtherWallet) و غیره نیز از ارز دیجیتال OMG پشتیبانی می‌کنند.

صرافی هایی که می توان در آن ارز دیجیتال اومیسگو را تبادل کرد

اکثر صرافی‌های آنلاین مشهور، ارز دیجیتال اومیسگو (OMG) را پشتیبانی می‌کنند. از این صرافی‌ها می‌توان به Binance ،Bitfinex ،Bittrex ،Poloniex ،Kucoin ،Huobi ،BX Thailand ،Coinspot ،Upbit ،Mercatox و Liqui اشاره کرد.

سخن پایانی

پلتفرم اومیسگو (OmiseGO) قصد دارد نسل جدیدی از پرداخت‌ها و انتقالات پرسرعت و مقیاس‌پذیر را در بستر بلاکچین و با استفاده از شبکه اتریوم و فناوری پلاسما، ایجاد نماید. ارز دیجیتال اومیسگو با توجه به قابلیت‌ها و کاربردهای متنوعی که برای انواع پرداخت‌ها از قبیل تراکنش‌های خرد و عمده ایجاد کرده است، پذیرش نسبتا خوبی پیدا کرده و با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگی همکاری می‌کند؛ لذا از نظر برخی کاربران می‌تواند بسیار آینده‌دار باشد. این پذیرش نسباٌ خوب برای پلتفرم اومیسگو (اومیسه گو)، می‌تواند در طولانی مدت موجب رشد قیمت OMG شود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments