ارز دیجیتال لیدو (Lido) چیست؟ راه حل کسب اتریوم رایگان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

یکی از روش‌های درآمد‌زایی در ارزهای دیجیتال، استیک کردن است. در استیک کردن شما مقدار مشخصی از یک ارز دیجیتال را برای زمان مشخصی در یک پلتفرم ذخیره می‌کنید و در ازای آن پاداش دریافت می‌کنید؛ تقریباً شبیه حساب‌های سرمایه‌گذاری در بانک‌ها. اما یکی از مشکلات موجود در استیکینگ این است که موجودی حساب شما بلاک می‌شود و در مدت زمان استیک، شما هیچ گونه دسترسی به حساب خود ندارید. ارز دیجیتال لیدو (Lido) یک پلتفرم برای استیک کردن اتریوم ارائه داده است. از همین رو به این ارز  lido staked ether نیز می‌گویند. برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال لیدو (Lido) چیست؟

لیدو یک ارز دیجیتال است که به عنوان یک راه‌حل برای استیک کردن اتریوم معرفی شده است. ارز دیجیتال لیدو به شما این امکان را می‌دهد که اتریوم‌های خود را در اپلیکیشن‌های دیفای مثل Curve، Sushi، Yearn و … استیک کنید. این قابلیت باعث می‌شود که استیکر‌ها مجبور نباشند میان استیک کردن اتریوم و مشارکت در پروژه‌های دیفای یکی را انتخاب کنند.

وقتی که کاربران در لیدو استیک می‌کنند، در مقابل stETH (staked ETH) دریافت می‌کنند. stETH توکن شبکه ارزدیجیتال لیدو است. stETH ارزش سپرده اولیه استیک شما به علاوه پاداش روزانه استیک را نشان می‌دهد؛ هر روز که پاداش می‌گیرید، موجودی آن افزایش می‌یابد. این موجودی stETH می‌تواند مانند اتریوم برای وام‌دهی استفاده شود.

استیک کردن اتریوم مشکلاتی مثل عدم نقدینگی، عدم تحرک و عدم دسترسی را به همراه دارد. اما ارز دیجیتال لیدو با هدف از بین بردن این مشکلات طراحی شده است. از طریق استیک کردن با Lido شما کنترل کامل را روی اتریوم‌های استیک‌شده دارید. هر زمان که بخواهید و هر مقدار که بخواهید استیک می‌کنید و هر زمان که بخواهید اتریوم خود را از استیک خارج می‌کنید؛ بدون اینکه نگران قفل شدن طولانی‌مدت اتریوم‌های خود باشید.

what-is-lido-staked-ether

مزایای استیک کردن با ارز دیجیتال لیدو

لیدو (Lido) به کاربران این امکان را می‌دهد که اتریوم خود را استیک کنند و همزمان بتوانند ترید نمایند و یا توکن‌های خود را از استیک خارج کنند.

  • کاربران می‌توانند بدون نیاز به قفل شدن توکن‌هایشان پاداش بگیرند.
  • کابران می‌توانند با هر مقداری از سرمایه پاداش دریافت کنند و نیاز نیست که حتماً 32 اتریوم را استیک کنند.
  • کاهش ریسک از دست دادن موجودی استیک‌شده به خاطر خطای نرم افزاری
  • توسعه توکن stETH به عنوان یک بلاک سازنده در پروژه‌های دیفای (مثلاً تولید محصول در Curve Finance یا به عنوان وثیقه وام در ARC)

استیک کردن اتریوم با ارز دیجیتال لیدو (Lido Staked Ether)

کاربران می‌توانند در Lido فقط با کلیک چند دکمه اتریوم خود را استیک کنند. مزیت پروتکل لیدو نسبت به سایر پروتکل‌های استیکینگ، این است که شما می‌توانید در هر زمان که خواستید از ادامه استیک خود منصرف شوید و فرآیند استیکینگ را ادامه ندهید.

برای استیک کردن اتریوم با لیدو باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا به سایت lido.fi مراجعه و روی دکمه “Connect Wallet” کلیک کنید.
  2. وقتی که سایت، گزینه‌های کیف پول را به شما نمایش داد، گزینه‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید و به آن متصل شوید.
  3. مقدار اتریومی ‌که می‌خواهید استیک کنید را وارد و سپس روی گزینه “Stake” کلیک کنید.
  4. با استفاده از کیف پول خود تراکنش را تأیید کنید.
  5. کیف پول شما محتوای توکن stETH را در سپرده استیکینگ نمایش می‌دهد. موجودی Lido Staked Ether شما هر روز آپدیت می‌شود و پاداش استیک شما را نمایش می‌دهد.

what-is-lido-staked-ether

Lido DAO چیست؟

ارز دیجیتال لیدو توسط Lido DAO مدیریت می‌شود. Lido DAO یک کمپانی است که ابزارها و سرویس‌های مورد نیاز برای استیک اتریوم را ارائه می‌دهد. اعضای Lido DAO پروتکل Lido را به صورتی مدیریت می‌کنند که رشد ثابت و رشد لیدو را تضمین کنند.

لیدو دائو (Lido DAO) از پاداش‌های استیکینگ، ده درصد را به عنوان کارمزد برمی‌دارد و این مبلغ را برای بهبود و گسترش سرویس‌های لیدو استفاده می‌کند.

علاوه بر توسعه فنی پلتفرم، Lido DAO برای ارتقای Lido و جذب کاربران از طریق محتوای آموزشی و ارتقای پروتکل خودش تلاش می‌کند.

در صفحه قیمت Lido DAO می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن LDO و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

لیدو (Lido) یک روش منطقی برای کاربرانی است که به دنبال یک راه‌حل انعطاف‌پذیر و مؤثر هستند که هنوز هم به مزایای عدم تمرکز شبکه اتریوم کمک می‌کند.

قیمت ارز دیجیتال لیدو

پلتفرم Lido Staked Ether با نام مخفف stETH در اواخر سال 2020 با قیمت حدود 595 دلار وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. با پایان ماه دسامبر و آغاز سال جدید میلادی، قیمت Lido هم با موج رو به رشد ارزهای دیجیتال همراه شد و تا سقف 4،314 دلار هم پیش رفت. ریزش قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، تأثیر مستقیمی بر قیمت stETH داشت و لیدو را هم با خود پایین کشید. در زمان نگارش این مقاله، قیمت ارز دیجیتال لیدو (Lido Staked Ether) در محدوده  2،200 دلار در نوسان است.

نمودار قیمت ارز دیجیتال stETH را می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

what-is-lido-staked-ether

 

در صفحه قیمت ارز دیجیتال لیدو (Lido) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن STETH و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

سخن پایانی

اتریوم یکی از رمزارزهایی است که بسیاری از کاربران حوزه ارزهای دیجیتال علاقه دارند که با استیک کردن آن، هم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشند و هم از پاداش استیکینگ سود ببرند. ارز دیجیتال لیدو (stETH) پلتفرمی را برای این دسته از کاربران ارائه داده است که می‌توانند به راحتی با چند کلیک اتریوم خود را استیک کنند و پاداش روزانه خود را هر روز در حساب کاربری خود ببینند.

مزیتی که استفاده از این پلتفرم دارد این است که حساب شما بسته نمی‌شود و شما هر زمان که بخواهید به اتریوم‌های خود دسترسی دارید. مزیت دیگر این است که با هر مقدار و حتی با میزان دارایی‌های کوچک هم می‌توانید استیک کنید و از پاداش استیکینگ بهره ببرید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام
نحوه آنستیک کردنش در لاجر رو راهنمایی کنید.گرفتار شدیم بخدا