بازی کریپتومون (Kryptomon) چیست؟ معرفی کامل

زمان مطالعه: 8 دقیقه

با افزایش هر چه بیشتر پذیرش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، مفاهیم جدید و نوآورانه زیادی به ویژه در دنیای بازی‌های رمزارزی ایجاد شده است. یکی از هیجان‌انگیزترین گزینه‌های بازی‌های رمزارزی، امکان کسب درآمد از طریق آنها است که به کاربران اجازه می‌دهد ضمن لذت بردن از بازی، درآمد نیز کسب کنند. در واقع، ترکیب منحصربه‌فرد نقش‌آفرینی، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و ارزهای دیجیتال، تجربه بسیار ارزشمندی است که بازی‌های رمزارزی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. یکی از بازی‌های رمزارزی محبوب در بین کاربران، بازی کریپتومون (Kryptomon) است؛ یک بازی مبتنی بر توکن‌های NFT و درآمدزا که از بازی‌های پوکمون (Pokemon)، تاماگوچی (Tamagotchi) و کریپتوکیتیز (CryptoKitties)، الهام گرفته شده است. در این بازی، شما باید به عنوان یک مربی، از هیولاهای دیجیتالی خود مراقبت کنید، به آنها آموزش دهید و سپس، آنها را به میدان نبرد هدایت کنید. اگر می‌خواهید با بازی جذاب کریپتومون بیشتر آشنا شوید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

بازی کریپتومون چیست؟

بازی کریپتومون یک بازی بلاکچینی مبتنی بر توکن‌های NFT و مخصوص درآمدزایی است که در آن، بازیکنان به پرورش، آموزش و مراقبت از هیولاهای متحرکی به نام کریپتومون‌ها می‌پردازند. بازی Kryptomon یک پروژه گیم‌فای (GameFi- ترکیب بازی و امور مالی غیرمتمرکز) است که روی شبکه هوشمند بایننس (BSC) ساخته شده است. گیم‌پلی بازی کریپتومون شباهت زیادی به بازی‌های پوکمون، تاماگوچی و کریپتوکیتیز دارد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بازی Kryptomon یک تجربه بازی همه‌جانبه را در متاورس کریپتومون فراهم می‌کند. در این بازی، کاربران نقش مربی یا تربیت‌کننده هیولاهای خود را بازی می‌کنند و با مربیان دیگر، رو در روی هم قرار می‌گیرند. بازیکنان می‌توانند از ابزارها و روش‌های موجود برای برنده شدن و شکست دادن حریفان خود استفاده کنند. لازم به ذکر است که سطح کریپتومون‌ها، به طور مستقیم روی گیم‌پلی کاربران تأثیر می‌گذارد.

گیم‌پلی و نحوه بازی Kryptomon

کریپتومون‎‌ها دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی هستند که به یک NFT در بلاکچین بایننس متصل می‌شوند. در مرحله اول، بازیکنان کریپتومون‌های خود را با یک کد ژنتیکی قابل تغییر که شامل ۳۸ پارامتر تصادفی است، از تخم بیرون می‌آورند و پرورش می‌دهند. این پارامترها منحصربه‌فرد و فقط تا حدی قابل تغییر هستند. علاوه بر این، این کدهای ژنتیکی صفاتی را تولید می‌کنند که بر ظاهر بصری و قدرت نبرد آن کریپتومون تأثیر می‌گذارند. کریپتومون‌ها با ۱۲ توانایی ژنتیکی مختلف متولد می‌شوند که سرعت، شجاعت، حمله، غریزه و هوش آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

برای موفقیت در بازی کریپتومون، بازیکنان باید هر روز از کریپتومون‌ها مراقبت کنند و آنها را آموزش دهند. اگر کریپتومون‌ها رها شوند، وارد مرحله یخ‌زدگی خواهند شد که به معنای مرگ آنها در آن لحظه است. برای خارج کردن کریپتومون‌ها از حالت یخ‌زدگی، بازیکنان باید آیتم‌های خاصی را با استفاده از توکن KMON (رمزارز بومی بازی) از بازار خریداری کنند.

بازی کریپتومون (Kryptomon) چیست؟ آموزش کامل

برخی از ویژگی‌های قابل‌توجه بازی Kryptomon عبارتند از:

  • جمع‌آوری: بازیکنان می‌توانند بدون اینکه واقعاً بازی را انجام دهند، کلکسیونی را با بیش از ۵۰۰ نوع جلوه بصری، برای خود ایجاد کنند. ترکیب عناصر مختلف موجود، ظاهر کریپتومون را ایجاد می‌کند که شامل سر، دم، گوش‌ها، دهان، بال‌ها، شاخ‌ها و غیره است.
  • آموزش: برای آموزش هیولاهای NFT خود، باید بلیط‌های آموزشی را که در جعبه‌های غارت (loot boxes) یافت می‌شوند، تهیه کنید. این بلیط‌ها به بازیکنان اجازه می‌دهند که روی استعدادها یا استقامت فردی کریپتومون تمرکز کنند و یک پارامتر را به سطوح بالاتر برسانند.
  • نبرد: بازیکنان بسته به سطح کریپتومون خود، رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. آنها می‌توانند بین چهار نوع حمله، یکی را انتخاب کنند.
  • دنیای کریپتومون (Kryptomon World): در یک بازی همه‌جانبه به سبک نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره (MMORPG)، کریپتومون‌ها می‌توانند در Kogea کاوش کنند (سرزمین جدیدی که در آن می‌توان به ساخت‌وساز پرداخت، جنگید و کاوش کرد).
  • ماه صورتی (Pink Moon): در طول ماه کامل، بازیکنان می‌توانند با عینک مجهز به واقعیت مجازی، در شهر برای شکار اجسام عجیب و غریب بگردند.
برای رفتن به سایت اصلی و شروع بازی کریپتومون از این لینک وارد شوید.

البته، لازم به ذکر است که برخلاف دیگر بازی‌های مبتنی بر NFT، بازی کریپتومون رایگان نیست و برای شروع بازی، شما باید حداقل یک کریپتومون داشته باشید.

ارز دیجیتال KMON در بازی کریپتومون

همان‌طور در بخش‌های قبلی به آن اشاره شد، KMON توکن اصلی بازی Kryptomon است که به عنوان یک توکن BEP-20 در شبکه هوشمند بایننس ایجاد شده و به عنوان ارز درون بازی عمل می‎‌کند. عرضه کل ارز دیجیتال KMON برابر با ۱ میلیارد واحد در نظر گرفته شده است.

بازیکنان می‌توانند از توکن KMON برای خرید جعبه‌های غارت و دارایی‌های NFT از بازار و همچنین، استیکینگ استفاده کنند. در این میان، توکن‌ KMON را می‌توان با انجام بازی، استیکینگ، تکمیل مأموریت‌ها و باز کردن جعبه‌های غارت استانداردی که هر روز به صورت رایگان به بازیکنان داده می‌شود، به‌ دست آورد.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال KMON

ارز دیجیتال KMON در آگوست سال ۲۰۲۱ و با قیمت ۰٫۰۶۳ دلار به بازار عرضه شد. بلافاصله پس از عرضه و در اوایل ماه سپتامبر، قیمت این توکن تا ۰٫۰۷۹ دلار افزایش یافت، ولی در اواخر همان ماه، قیمت ارز دیجیتال KMON تا ۰٫۰۳۱ دلار سقوط کرد.

بازی کریپتومون (Kryptomon) چیست؟ آموزش کامل
نمودار قیمت ارز دیجیتال KMON از ابتدا تاکنون.

با این حال، این به معنای پایان راه ارز دیجیتال KMON نبود؛ چراکه این رمزارز در اواسط اکتبر ۲۰۲۱ وارد یک رالی صعودی قوی شد که در نتیجه آن، قیمت این توکن در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱، اوج تاریخی خود را در ۰٫۲۲۷ دلار به ثبت رساند. به نظر می‌رسد که این رشد قیمتی، با قفل شدن بخش بزرگی از توکن‌های KMON مرتبط باشد؛ به این معنی که سرمایه‌گذاران فقط به تعداد محدودی از این توکن دسترسی دارند.

با این حال، روزهای اوج ارز دیجیتال KMON هم دوام چندانی نداشت و قیمت این رمزارز تا اواخر سال ۲۰۲۱، در یک روند نزولی قرار گرفت. اگرچه در اوایل فوریه ۲۰۲۲، قیمت این توکن یک رشد قیمتی تا ۰٫۰۸۶ دلار را تجربه کرد، اما نتوانست رکورد تاریخی خود را پس بگیرد و از آن زمان تاکنون، در یک روند نزولی کلی بوده است. پایین‌ترین قیمت تاریخی ارز دیجیتال KMON در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲ و در حدود ۰٫۰۰۸ دلار به ثبت رسید.

ارز دیجیتال KMON را از کجا می‌توان خریداری کرد؟

قبل از خرید ارز دیجیتال KMON، ابتدا باید یک حساب در یک صرافی ارزهای دیجیتال باز کنید. ارز دیجیتال بازی کریپتومون (KMON) را می‌توان در اکثر پلتفرم‌های معاملاتی بزرگ رمزارز خریداری کرد؛ از جمله: اوکی‌اکس (OKX)، بای بیت (Bybit)، پنکیک سواپ (PancakeSwap)، بایننس، کوین بیس و غیره.

علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از یک کارت اعتباری، KMON را مستقیماً از صفحه توکن کریپتومون خریداری کنید.

بازی کریپتومون (Kryptomon) چیست؟ آموزش کامل

آیا می‌توان با بازی کریپتومون درآمد کسب کرد؟

همان‌طور که گفته شد، بازی Kryptomon یک بازی مبتنی بر توکن‌های NFT و یک بازی درآمدزا است که به بازیکنان اجازه می‌دهد که از طریق گیم‌پلی آن، درآمد کسب کنند. برای کسب درآمد، بازیکنان باید وارد نبرد شوند. به همین دلیل، تربیت و پرورش هیولاهای دیجیتالی بسیار مهم است؛ چراکه برای شکست دادن حریفان، به ویژگی‌ها و نقاط قوت خاصی نیاز خواهید داشت.

در بازی Kryptomon، هیولاها می‌توانند برای کسب پاداش یا افزایش رتبه خود، در تورنمنت‌ها با یکدیگر مبارزه کنند. سپس، بازیکنان می‌توانند پاداش‌های دریافتی را با پول واقعی نقد کنند. راه دیگر برای کسب درآمد، ایجاد هیولاهای کمیاب و فروش آنها است. هرچه یک هیولا کمیاب‌تر باشد، ارزش آن بیشتر است.

پروژه NFT کریپتومون

بازی کریپتومون (Kryptomon) چیست؟ آموزش کامل

کریپتومون اخیراً از فروش رسمی کلکسیون خود در بازار NFT صرافی بایننس خبر داد که یکی از اولین مجموعه‌های Physital NFT در جهان است. نه، نحوه نوشتن کلمه Physital یک اشتباه تایپی نیست. این اصطلاح از ادغام کلمات دنیای فیزیکی و دیجیتال گرفته شده است. در اصل، این NFTها هم مزایای فیزیکی و هم دیجیتالی را ارائه می‌دهند.

طبق گزارش‌ها، به عنوان بخشی از مجموعه فیزیکی، مجموعه‌ای با نسخه محدود موجود بود؛ از جمله هودی Hunter Club. شماره سریال دارایی‌های فیزیکی با شماره‌های موجود در نسخه دیجیتال آن مطابقت داشت و اصالت مالک را تضمین می‌کرد. در مجموع، ۲،۵۰۰ NFT از نوع Physital با تعداد محدود در دسترس بود.

آیا بازی درآمدزای کریپتومون ایمن است؟

به طور کلی، بازی‌های بلاکچینی محیطی امن را برای بازیکنان و توسعه‌دهندگان فراهم می‌کنند. این بدان دلیل است که فناوری بلاکچین از رمزگذاری داده‌ها و ترکیب کلیدهای خصوصی/عمومی برای ایمن کردن تراکنش‌ها استفاده می‌کند. علاوه بر این، دارایی‌ها و آیتم‌هایی که در بازی دریافت می‌کنید، متعلق به شما هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد یا آنها را سرقت کند.

خلاصه مطلب

در این مقاله، به معرفی بازی کریپتومون و توکن KMON آن پرداختیم. چه عاشق بازی‌هایِ شبیه پوکمون باشید و چه فقط می‌خواهید با آخرین ترندهای ارزهای دیجیتال آشنا شوید، بازی Kryptomon ارزش امتحان کردن را دارد. این بازی، ویژگی‌های جذاب بسیاری دارد؛ از جمله: تولید NFT و کسب پاداش‌ در قالب ارزهای دیجیتال. انتظار می‌رود که ویژگی‌های هیجان‌انگیزتری نیز با گذشت زمان به آن اضافه شوند. بنابراین، برای کسانی که علاقه‌مند به کسب درآمد از گیم‌پلی خود هستند، بازی کریپتومون می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments