ارز دیجیتال KLAYswap Protocol چیست؟ بررسی صرافی غیرمتمرکز KLAYswap

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال KLAYswap (کلای سواپ) از انواع پروتکل‌های مبادله فوری زنجیره‌ای است و از یک استخر نقدینگی (Liquidity Pool) که بخش اساسی شبکه درون زنجیره‌ای (on-chain) به‌ حساب می‌آید استفاده می‌کند. این استخر نقدینگی توسط بازارساز خودکار (AMM) نیز گارانتی می‌شود. در این مقاله به‌ تمامی اطلاعاتی که در رابطه‌ با ارز دیجیتال KLAYswap Protocol به آن نیاز دارید، همانند نحوه استفاده از پروتکل AMM، آنچه آن را منحصربه‌‌فرد کرده، توکن و عملکرد آن دست خواهید یافت. قصد داریم به بررسی توکن KSP و پروتکل AMM مربوط به شبکه Klaytn و همچنین قابلیت‌ها و نحوه مدیریت ارز دیجیتال کلای سواپ و صرافی غیر متمرکز KLAYswap بپردازیم.

ارز دیجیتال KLAYswap Protocol

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

پروتکل KLAYswap به کسانی که دارای رمزارز KLAY یا KCT هستند، اجازه می‌دهد که به تأمین‌کننده نقدینگی (Liquidity Provider) تبدیل شوند و از حق کمیسیون کارمزد‌های معاملاتی درآمد کسب کنند.

ویژگی‌های‌ ارز دیجیتال KLAYswap Protocol

ارز دیجیتال KLAYswap Protocol و پروتکل آن ویژگی‌های مثبت بسیاری دارند که برخی از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

1. پایداری

ارز دیجیتال KLAYswap Protocol نسخه کپی‌شده از ارز دیجیتال Uniswap نیست. همچنین این پروتکل یک فورک ساده به‌ حساب نمی‌آید. کلای سواپ از ریشه توسعه داده شده تا بتواند کاری فراتر از ارائه استخراج نقدینگی، یعنی آنچه در Uniswap اتفاق می‌افتد، را به انجام رساند. ساختار KLAYswap Protocol حجم بالا و قابل‌توجه معاملات متمرکز بر sKLAY و KLAY را تضمین می‌کند. اگر کاربری با استخر sKLAY-KLAY همکاری کند، به امکانات مختلفی دسترسی خواهد یافت که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • دستیابی به استخراج توکن‌های KSP
  • به‌ دست‌ آوردن KLAY از کارمزد معاملات KLAYswap
  • در اختیار داشتن sKLAY، امکان دریافت کمک‌هایی برای جبران هر گونه خسارات احتمالی مربوط به سهام KLAY را ممکن می‌سازد.

نکته: این ویژگی سوم در هیچ‌ یک از پلتفرم‌های معامله رمزارزها دیده نمی‌شود.

2. مناسب برای مبتدیان

اگر به‌تازگی با دنیای دیفای آشنای شده‌اید، اما کار کردن با آن برای شما ساده نیست، مطمئناً با ارز دیجیتال کلای سواپ این امکان را به دست می‌آورید که بتوانید به‌ سادگی در دنیای این ارزهای دیجیتال گام بگذارید و به معامله بپردازید. همچنین اگر به‌ صورت حرفه‌ای انواع توکن‌های دیفای را دنبال می‌کنید، می‌توانید از فرصت رشدی که ارز دیجیتال KLAYswap Protocol ایجاد کرده به‌ صورت رایگان استفاده نمایید.

ارز دیجیتال KLAYswap Protocol

آشنایی با توکن KSP

توکن KSP رمزارز اختصاصی پلتفرم KLAYswap است. دارندگان این توکن اختیارات و مسئولیت‌های خاصی را بر عهده دارند. بر اساس این مسئولیت‌ها، کاربران می‌توانند با توجه‌ به قوانین و مقررات مربوط به ارز دیجیتال KLAYswap Protocol بر برنامه کار این پروتکل نظارت داشته باشند تا نقشی در توسعه آن ایفا نمایند. به‌ این‌ ترتیب کسانی که توکن KSP دارند، مستقیماً در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با کارمزدها، توزیع نقدینگی و قراردادها مشارکت می‌کنند. یکی دیگر از اصلی‌ترین کاربردهای KSP ایجاد استخرهای نقدینگی جدید است. هنگامی‌ که یک استخر KCT در KLAYswap به وجود می‌آید، باید مقدار مشخصی از KSP به‌ عنوان هزینه لازم برای ساخت آن استخر پرداخته شود.

آشنایی با صرافی غیر متمرکز KLAYswap

صرافی غیر متمرکز KLAYswap Protocol از جمله صرافی‌های رمزنگاری‌شده است که در شبکه Klaytn فعالیت می‌کند. KLAYSwap توسط Ozys Pte Ltd، یک شرکت فین‌تک (FinTech) مستقر در سنگاپور توسعه داده شد. پروتکل‌های بازارساز خودکار این صرافی (AMM) در جهت افزایش پذیرش DeFi حرکت می‌کنند. همچنین AMM، نقش سرنوشت‌سازی در فعالیت صرافی‌های غیر متمرکز یا Decentralized exchange مانند KLAYSwap و Uniswap که به‌ اختصار آنها را DEX می‌نامیم، ایفا می‌کند. به زبان ساده می‌توان گفت، این پروتکل استخرهای نقدینگی را که توسط تأمین‌کنندگان نقدینگی ایجاد می‌شوند، جایگزین دستورالعمل‌های موجود در رابطه‌ با خرید‌ و فروش خواهد کرد و بدین ترتیب از مبادله فوری توکن‌ها پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال کلای سواپ

با نگاهی به صرافی‌های DEX مانند Uniswap، می‌توان دریافت که پروتکل AMM مبتنی بر اتریوم در حال حاضر از حدود 2.7 میلیارد دلار آمریکا در استخرهای نقدینگی میزبانی می‌کند. از آنجایی‌ که به لیکوئیدیتی زیادی برای تقویت اکوسیستم ارزهای غیرمتمرکز نیاز است، صرافی ارز دیجیتال KLAYswap Protocol استخرهای نقدینگی زیادی ایجاد کرده که می‌توان در آنها از دارایی‌های شبکه Klayton و دیگر شبکه‌ها مانند Ethereum نگهداری کرد.

ارزهای قابل پشتیبانی در صرافی غیر متمرکز KLAYswap

در صرافی غیر متمرکز KLAYswap Protocol توکن‌های مبتنی بر اتریوم مانند ETH ،ORC ،DAI ،WBTC می‌توانند از طریق Orbit Bridge که یک پل شفاف IBC است و روی زنجیر مدار ساخته شده، به اکوسیستم Klaytn منقل شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت رسمی KLAYswap مراجعه کنید.

سخن پایانی

با مطالعه این مطلب دریافتیم که ارز دیجیتال KLAYswap Protocol به طور اختصاصی مربوط به پلتفرم کلای سواپ است و به دلیل قابلیت‌های ویژه خود، آینده روشنی در پیش خواهد داشت. همچنین صرافی غیر متمرکز KLAYswap و استخرهای نقدینگی مربوط به این رمزارز نیز توانسته‌اند توجه کاربران را به خود جلب کنند و بستری ایمن را برای به انجام رساندن معاملات در حوزه رمزارزها فراهم آورند. امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مقاله به‌ تمامی سؤالات شما در زمینه توکن KSP و پروتکل کلای سواپ پاسخ دهیم.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments