آشنایی با توکن بیسیک اتنشن یا BAT (Basic Attention Token)

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

شاید شما هم با شنیدن کلمه بَت به یاد کاراکتر کارتونی بتمن بیفتید. اما باید بدانید که بت در دنیای رمزارز‌‌ها مفهوم دیگری دارد. توکن بیسیک اتنشن (BAT) یا Basic Attention Token، توکنی است که در بستر بلاکچین اتریوم طراحی شده و به منظور ایجاد یک فضای تعاملی بین تبلیغ‌‌ دهندگان و مخاطبین تبلیغات به وجود آمده است. این توکن که با نام اختصاری BAT شناخته می‌‌شود، در طول 3 سال فعالیت خود توانسته است رشد فوق العاده‌‌ای داشته و در زمان نگارش مقاله رتبه سی و دوم را در میان رمزارزها به خود اختصاص دهد.

توکن بت را می‌‌توان نقطه عطفی در صنعت تبلیغات و برندینگ دانست. در این مقاله سعی خواهیم کرد شما را با این ارز دیجیتالی بیشتر آشنا کنیم.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

تاریخچه ارز Basic Attention Token

توکن بت در سال 2017 توسط تیمی با مدیریت فردی به نام برندان آیک معرفی شد. این توکن در ماه می همان سال در عرضه اولیه (ICO) خود توانست ظرف مدت 30 ثانیه 35 میلیون دلار سرمایه برای خود کسب کند. این موفقیت، آخرین موفقیت این توکن نبود و تا امروز پروژه‌‌های موفق زیادی را به انجام رسانده است. قیمت Basic Attention Token در سال 2018 به بالای 1 دلار هم رسیده است ولی در زمان نگارش مقاله 0.38 دلار بود. مرورگر بریو (Brave)، پشتیبانی یوتیوب از بت و همچنین اضافه شدن کیف‌ پول بت به مرورگر از جمله این موفقیت‌‌ها به شمار می‌‌رود.

تکنولوژی مورد استفاده در توکن بیسیک اتنشن

آنچه این توکن را از توکن‌‌های دیگر متمایز می‌‌کند، تکنولوژی به کار گرفته شده در آن است. این تکنولوژی که Attention نام دارد بر اساس میزان توجه کاربران عمل می‌‌کند. ساده‌‌ترین مثالی که در این مورد می‌‌توان بیان کرد، سیستم جست‌وجوی اینستاگرام است. اگر شما در اکسپلورر اینستاگرام کلمه بیت کوین را چندین بار جست‌وجو کنید، به مرور اینستاگرام در می‌‌یابد که شما به این موضوع علاقه دارید و بیشتر محتواهایی را برای شما در اکسپلورر به نمایش در می‌‌آورد که مربوط به بیت کوین و ارز‌‌های دیجیتال است. بت از همین تکنولوژی در جستجو‌‌گر خود بهره برده است. البته این تکنولوژی برای خود توکن بت نیز به کار گرفته شده است. تبلیغاتی که شما مشاهده می‌‌کنید یا رغبت بیشتری نسبت به موضوع آنها نشان می‌‌دهید در نمایش تبلیغات بعدی مؤثر است.

کیف پول‌‌های بت

توکن بیسیک اتنشن (BAT) تحت بلاکچین اتریوم و استاندارد ERC-20 ساخته شده است.

بنابراین برای ذخیرۀ آن می‌‌توانید از والت‌‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌‌کنند استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌‌توانید از کیف‌ پول جکس برای این منظور استفاده کنید. از دیگر کیف‌ پول‌‌هایی که از این توکن‌‌ها پشتیبانی می‌‌کنند می‌‌توان به کیف پول کوینومی و اتمیک اشاره کرد.

برای استفاده از این کیف‌ پول‌‌ها نیز کافیست که آنها را روی تلفن همراه، لپ‌تاپ یا هر پلتفرم دلخواه نصب کنید و از این طریق مدیریت دارایی رمزارزی خود را بر عهده بگیرید.

نحوه خرید توکن BAT از صرافی‌‌ها

از آنجایی که ارز دیجیتال بت، در صرافی‌‌های آنلاین ایرانی قابل خرید و فروش نیست، برای خرید آن می‌‌بایست از طریق صرافی‌‌های خارجی مانند بایننس کمک بگیرید. با هم مراحل خرید توکن بت را مرور می‌‌کنیم.

مراحل خرید توکن بت

  • مراجعه به یک صرافی آنلاین ایرانی برای خرید بیت کوین، اتریوم، تتر یا بایننس کوین
  • مراجعه به سایت صرافی بایننس (و امثال آن) و ثبت نام در آن
  • انجام پروسه Deposit ارز خود با بایننس
  • تبدیل ارز به توکن بت

از آنجا که بایننس اجازه خرید ارز‌‌های دیجیتال را به ایرانیان از طریق کارت‌‌های بانکی نمی‌‌دهد، بنابراین لازم است این مراحل را طی کنید.

ارز دیجیتال بت

موارد استفاده از Basic attention token

احتمالاً برای شما این سؤال پیش بیاید که پس از خرید بت چگونه می‌‌توانیم آن را خرج کنیم؟ در ادامه به مرور برخی از موارد استفاده از این توکن می‌‌پردازیم:

  1. دسترسی به مقالات برتر و محتوا‌‌های تخصصی
  2. دسترسی به تصاویر با کیفیت بالا
  3. پرداخت پاداش به تیم‌‌های تولید محتوا

و البته بسیاری از پرداخت‌‌های خرد دیگر. در مورد به‌صرفه بودن استفاده از بیسیک اتنشن همین بس که با توجه به قیمت بسیار پایین‌‌تر آن نسبت به بیت کوین و اتریوم، می‌‌تواند در بسیاری از پرداخت‌‌های روزمره نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مرورگر بریو (Brave)

بیسیک اتنشن از جمله توکن‌‌هایی است که خود را از یک ارز دیجیتال صرف، تبدیل به یک ارز دیجیتال کاربردی کرده است. موتور جستجوی بریو حاصل تلاش طراحان این توکن است. مرورگر Brave تاکنون بیش از 20 میلیون بار در گوگل پلی بارگیری شده است و امتیاز 4.2 از 5 را از مخاطبین خود گرفته است.

ویژگی‌‌های موتور جستجوی بریو

  • سرعت درجستجو
  • پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز، اندروید، آی او اس، مک و لینوکس
  • تطابق پیشرفته تبلیغات
  • حفظ حریم خصوصی
  • مسدودسازی صفحات پاپ آپ
  • استفاده از چند مرورگر به صورت همزمان
  • امکان کسب درآمد از طریق مشاهده تبلیغات

به طور کلی می‌‌توان گفت: اگر از تبلیغات گاه و بی‌گاه و متعدد در هنگام استفاده از اینترنت خسته شده‌‌اید یا به دنبال مطالبی همگام با سلیقه خود به صورت تخصصی هستید، مرورگر brave گزینۀ مناسبی برای شما خواهد بود.

برندان آیک معتقد است:

مرورگر بریو در زمان نصب، از کروم نسخه ویندوز حدود 40 درصد و در نسخه اندروید 4 برابر سریع‌تر عمل می‌‌کند.

اما جالب است بدانید که لاری سانگر هم‌بنیانگذار ویکی پدیا هم از طرفداران Brave است. او در خصوص این موضوع می‌گوید:

بریو به طور خودکار آگهی‌های تبلیغاتی، ترکرها و کوکی‌های واسطه را مسدود کرده و اتصال شما را رمزگذاری می‌کند و برخلاف گوگل، هیچ پروفایلی برایتان نمی‌سازد. استفاده از آن بسیار خوب و لذت‌بخش است.

ارز دیجیتال بت

سخن پایانی

در پایان باید گفت که حفظ حریم شخصی در شبکه BAT مسئله‌‌ای بسیار حائز اهمیت تلقی می‌‌شود. این موضوع با ضبط تمامی فعالیت‌‌های شما در این شبکه منافاتی ندارد؛ چراکه هیچ کس از هویت اصلی شما با خبر نخواهد شد. توکن بت امنیت خود را مدیون شبکه بلاکچین است. بنابراین اگر در خرید این توکن تردید دارید، همین لحظه تردید را کنار گذاشته و به دنبال یک صرافی معتبر ایرانی بگردید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments