ارز دیجیتال Audius چیست؟ اتصال صنعت موسیقی و بلاکچین

زمان مطالعه: 14 دقیقه

مقدمه

آئودیوس یکی از سرویس‌های استریمینگ موسیقی بر پایه شبکه بلاکچین است که به توسعه همه‌جانبه صنعت موسیقی کمک شایانی کرده است. ارز دیجیتال Audius با توکن اختصاصی خود تحت عنوان توکن AUDIO در صدد تغییر نحوه تعامل هنرمندان با طرفداران آنها است. آئودیوس این کار را از طریق ارائه یکی از پیشروترین پلتفرم‌های موجود انجام می‌دهد. پلتفرم موسیقی آئودیوس مشابه دیگر خدمات محبوب استریمینگ فایل‌های صوتی از قبیل اسپاتیفای و ساوندکلاود است. با این‌ حال، این پلتفرم به هنرمندان امکان کنترل کامل آثار خود را می‌دهد و نیز با توانایی رقم زدن تجارب منحصربه‌فرد برای هواداران، آزادی عمل بیشتری را برای موسیقی‌دانان و علاقه‌مندان به هنر به ارمغان می‌آورد.

این پلتفرم، با استفاده از یک شبکه غیرمتمرکز و بر پایه همسو سازی تشویقی متشکل از نود‌های اپراتور، هنرمندان را قادر می‌سازد که ضبط موسیقی خود را به ‌صورت زمان‌دار و غیرقابل‌تغییر انجام دهند. به ‌علاوه، آئودیوس پلتفرمی کاملاً جامعه‌محور است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

اگر می‌خواهید بدانید ارز دیجیتال Audius چیست و توکن AUDIO چگونه کار می‌کند، به خواندن ادامه این مطلب ادامه دهید. در این مقاله، به توضیح اکوسیستم آئودیوس و عناصر مختلف این سرویس استریمینگ موسیقی مبتنی بر بلاکچین می‌پردازیم. همچنین در خصوص توکن آئودیوس و نحوه عملکرد آن در پلتفرم موسیقی آئودیوس صحبت خواهیم کرد. در نهایت، به بحث در خصوص نحوه مداخله آئودیوس در صنعت موسیقی و ویژگی‌های کلیدی این پروژه که چنین امری را ممکن می‌سازند خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال Audius چیست؟

علی‌رغم افت فروش رکوردهای موسیقی در دهه اخیر، همچنان صنعت موسیقی هرساله درآمدهایی میلیاردی را به خود اختصاص می‌دهد. با این‌ حال، اغلب هنرمندان با در نظر گرفتن هزینه‌های مدیریت، زمان استودیو، هزینه‌های تولید و بازاریابی، در نهایت درآمد بسیار اندکی را به ‌ازای زحمت قابل‌توجه خود به دست می‌آورند. به ‌علاوه، هنرمندان اغلب هنگام امضای قرارداد با یک برند مشهور، از حق امتیاز خود و حقوق مرتبط با مالکیت موسیقی‌شان چشم‌پوشی می‌کنند و همین‌طور چندان در جریان ویژگی‌های جمیعتی مخاطبان خود و تحلیل‌های مربوط به استریمینگ موسیقی قرار نمی‌گیرند.what-is-Audius

برای حل این مشکل، آئودیوس یک پلتفرم استریمینگ موسیقی غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین را طراحی کرده است. سرویس استریمینگ صوتی این پلتفرم تحت مالکیت و اداره جامعه غیرمتمرکز هنرمندان و طرفداران آنها قرار دارد و هیچ تشکیلات متمرکزی بر آن تسلط ندارد.

با استفاده از توکن AUDIO که توکن اختصاصی شبکه آیودیوس است، هنرمندان می‌توانند مستقیماً به‌ ازای هر بار استریم شدن موسیقی‌شان دستمزد دریافت کنند؛ بنابراین دیگر لازم نیست که این هنرمندان ماه‌ها و چه‌بسا سال‌ها منتظر دریافت سهمی ناچیز از درآمد خود بمانند. بلکه به لطف اقتصاد توکنی کارآمد آئودیوس، هنرمندان می‌توانند بدون هیچ‌ گونه واسطه‌ای دستمزد خود را مستقیماً از هوادارانشان دریافت کنند.

آئودیوس اپلیکیشنی غیرمتمرکز است که انقلابی را در صنعت استریمینگ موسیقی پدید آورده است. اگر می‌خواهید به‌عنوان هنرمند یا شنونده با این اپلیکیشن تعامل برقرار کنید، ابتدا باید با مدیریت رمزارزها آشنایی داشته باشید؛ بنابراین پیش‌نیاز درک مطالب این مقاله، اطلاع در خصوص بازار رمزارزها و نحوه مبادله، خرید و فروش و ذخیره توکن‌های ارز دیجیتال خواهد بود.

این پلتفرم از توکن آئودیوس، توکن‌های هنرمندان و استیبل کوین‌ها بهره می‌برد و یک راه‌حل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز را نیز به کار می‌بندد. همچنین با استفاده از دفتر کل (Ledger) آئودیوس، هنرمندان می‌توانند فایل‌های صوتی خود را به اشتراک بگذارند و به نحوی کارآمد از فراداده‌ها گزارش دریافت کنند. Audius از یک طرح منحصربه‌فرد رمزگذاری قطعه موسیقی به همراه سازوکار قابل‌برنامه‌ریزی، به ‌منظور باز کردن کلیدهای رمزگذاری مجدد پروکسی خاص هر کاربر بر اساس محتوا بهره می‌جوید. این امر به هنرمندان، هواداران آنها و نود‌های اپراتور قابلیت تصمیم‌گیری در خصوص تغییرات و ارتقای پروتکل را می‌دهد.

کاربران می‌توانند لیست‌های پخش پرطرفدار، آخرین ترک‌های منتشرشده و لیست‌های پخش گلچین‌شده مختلف را متناسب با جو و حال روحی خود فیلتر نمایند. این پلتفرم استریمینگ صوتی همچنین به کاربران امکان ذخیره قطعات موسیقی در بخش «علاقه‌مندی‌ها»ی خود و نیز به اشتراک‌گذاری لیست‌های پخش با دیگر کاربران را اعطا می‌کند. کاربران با انجام این کار می‌توانند پاداش‌هایی در قالب توکن AUDIO دریافت کنند.

ارز دیجیتال Audius چگونه کار می‌کند؟

سرویس استریمینگ موسیقی آئودیوس مفتخر است که با برخورداری از طیفی از امکانات و قابلیت‌ها در نگهداری از شبکه، ایفای نقش می‌کند و تجربه‌ای دلنشین را برای کاربران فراهم می‌آورد. برای فهم بهتر نحوه عملکرد ارز دیجیتال Audius باید ابتدا به معرفی مفهوم گره‌ها یا نود‌های محتوایی بپردازیم.

نود‌های محتوایی

در مقاله نود چیست با مفهوم نود آشنا شدیم. با استیک کردن توکن‌های AUDIO کاربران می‌توانند نود‌های محتوایی یا اکتشاف را اجرا کنند. این نودها تضمین‌کننده آن‌اند که محتوای صوتی استریم‌شده متناسب با تقاضا در دسترس باشد و همچنین مسئول فراداده‌ها در پلتفرم موسیقی آئودیوس به شمار می‌آیند. این کار از طریق استفاده از AudSP ممکن خواهد بود. AudSP یک افزونه بومی آئودیوس در ارتباط با سیستم پرونده بین سیاره‌ای (IPFS) است. IPFS یک پروتکل همتا به همتا است که به ‌منظور استفاده سریع‌تر، ایمن‌تر و آزادتر از اینترنت طراحی شده است.

نود‌های محتوایی را هواداران، هنرمندان یا حتی افرادی که صرفاً به بازار رمزارزها علاقه دارند، تشکیل می‌دهند. هنرمندان می‌توانند به‌ منظور ارائه محتوای جدید خودشان بدون نیاز به واسطه‌های طرف ثالث، خود نقش یک نود محتوا را ایفا کنند. هنرمندانی که قصد دارند نود محتوا باشند، کنترل کلیدهای رمزنگاری محتوا و خودگردانی انتشار محتوا را که موجب تسهیل صدور مجوز افزونه‌های غیربومی می‌گردد، در اختیار خواهند داشت.

اگر نود‌ها آفلاین یا از دسترس خارج شوند، می‌توان به ‌سادگی آنها را با نود‌های جدید تعویض کرد. این نود‌ها به طور خودکار به نمایندگی از هنرمند انتخاب می‌گردند. این بدان معنا است که نیازی نیست هنرمند از پیش در خصوص بلاکچین یا فرآیندهای دخیل در امر انتشار موسیقی خود از طریق آئودیوس آگاهی داشته باشد. به ‌علاوه نود‌های محتوایی می‌توانند از طریق صدور توکن Audius و کارمزدهای شبکه به‌ صورت غیرفعال درآمدزایی کنند.what-is-Audius

AudSP چیست؟

AudSP یک پروتکل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز است که به ‌منظور توزیع فایل‌ها در سراسر پروتکل آئودیوس به کار می‌رود. تمامی فایل‌هایی که در داخل سرویس‌های استریمینگ موسیقی وجود دارند، باید غیرمتمرکز و به ‌سادگی در دسترس باشند و امکان تأیید آنها به ‌صورت مستقل وجود داشته باشد. به ‌این‌ ترتیب دموکراتیک بودن فرآیند مشارکت برای تمامی کاربران پلتفرم تضمین خواهد شد. به ‌علاوه، برای اینکه آئودیوس بتواند با دیگر پلتفرم‌های مهم استریمینگ موسیقی به رقابت بپردازد، AudSP تجربه کاربری ساده و آشنا، سهولت استفاده و مقیاس‌پذیری بالا را به امکانات این پلتفرم افزوده است.what-is-Audius

AudSP از یک مدل انگیزشی مبتنی بر استیکینگ بهره می‌جوید. پیش از روی کار آمدن AudSP، آئودیوس به ‌منظور میزبانی محتوا در شبکه از طرح «نود سازنده» استفاده می‌کرد. این در حالی است که اکنون نقش نود‌های سازنده عمدتاً بین این نود‌ها و کارکردهای درون پروتکل AudSP تقسیم شده است.

ویژگی‌های ارز دیجیتال Audius

آئودیوس نخستین پلتفرم استریمینگ موسیقی متن‌باز و غیرمتمرکز در جهان است و طوری طراحی شده است که جامعه هنرمندان، طرفداران و توسعه‌دهندگان عضو آن بتوانند مستقلاً آن را اداره کنند و هیچ نیازی به شرکت‌ها یا برندهای مشهور ضبط موسیقی نداشته باشند. فرقی نمی‌کند که سال‌ها در صنعت تولید موسیقی فعالیت داشته‌اید یا تازه‌ وارد این عرصه شده‌اید؛ آئودیوس شما را در موضعی قرار می‌دهد که می‌توانید هر گونه که خواستید برای موسیقی خود تصمیم‌گیری کنید. پلتفرم‌های استریمینگ موسیقی مبتنی بر بلاکچین مانند Audius به ‌منظور ایجاد مداخله جدی در صنعت موسیقی از طریق تواناسازی هنرمندان طراحی شده‌اند. این کار از طریق حذف واسطه‌ها و درآمدزایی مستقیم برای هنرمندان امکان‌پذیر خواهد بود.what-is-Audius

همچنین ارز دیجیتال Audius فرصت‌های متنوعی را برای ارتباط هنرمندان با مخاطبانشان فراهم می‌آورد. این موضوعی است که در اغلب پلتفرم‌های سنتی استریمینگ موسیقی نادیده انگاشته می‌شود. به ‌علاوه، آئودیوس واگذاری حق امتیاز هنرمندان را به ساده‌ترین وجه ممکن انجام می‌دهد. پیش‌تر، در پروسه واگذاری حق امتیاز برای پلتفرم‌های استریمینگ موسیقی چندین واسطه حضور داشتند و عموماً هر واسطه سهم خود را برمی‌داشت و به ‌این ‌ترتیب در پایان کار، عایدی چندانی برای هنرمند باقی نمی‌ماند. آئودیوس این مشکل را از طریق خودکارسازی بسیاری از این فرآیندهای پیچیده رفع کرده است. پیچیدگی‌هایی که می‌توانند موانعی جدی بر سر درآمدزایی موسیقی‌دانان به شمار روند.

امکانات پلتفرم ارز دیجیتال آئودیوس

آئودیوس همچنین از پادکستی به نام Audius Artist Podcast نیز میزبانی می‌کند که می‌توانید آن را در یوتیوب بیابید. جامعه Audius متشکل از خیل عظیمی از دی‌جی‌ها و تهیه‌کنندگان موسیقی مشتاق و آینده‌دار است و در این پادکست، آئودیوس به این هنرمندان کمک می‌کند که بار دیگر به عرصه موسیقی قدم بگذارند. مصاحبه‌هایی که در این پادکست با این هنرمندان انجام می‌شود، بر موضوعاتی چون دستاوردها و مهارت‌های آنان و نیز مشکلات صنعت موسیقی تمرکز دارد.

به‌ علاوه، آئودیوس مسابقاتی را نیز تحت عنوان مسابقات Cypher برگزار می‌کند که در آن دی‌جی‌ها، مهندسان میکس و صدا و تهیه‌کنندگان موسیقی شرکت می‌کنند. آئودیوس با برگزار کردن چالش‌هایی برای ساخت قطعات موسیقی با استفاده از اجزای ساده که توسط تهیه‌کنندگان برتر نوشته شده‌اند، بین هنرمندان رقابت ایجاد می‌کند و با رأی‌گیری در میان جامعه به برندگان جوایزی نقدی اهدا می‌نماید.

در پایان جا دارد به رابط برنامه‌نویسی (API) رایگان Hedgehog به‌کاررفته در این پلتفرم اشاره کنیم که می‌توان از آن در تعامل با تمامی انواع اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps) بهره جست. این رابط برنامه‌نویسی، اختصاصی و متن‌باز است و به کاربران این امکان را می‌دهد که به ‌راحتی و به همان صورتی که با یک وب‌سایت معمولی کار می‌کنند، به تعامل با طیفی از DApp ها بپردازند. به ‌علاوه، برای انجام این کار نیازی به افزونه‌ها یا کلیدهای کنترل متمرکز نخواهد بود.what-is-Audius

از جمله دیگر نقاط قوت این پلتفرم می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کیفیت صدای  ۳۲۰ کیلوبایت در ثانیه (بالاترین کیفیت صوتی در میان پلتفرم‌های رایگان موسیقی)
  • اجتناب از حذف بیهوده یا ممنوعیت حساب‌های کاربری در سطح پلتفرم
  • ویژوالایزر درون برنامه
  • کد متن‌باز
  • جامعه روبه‌رشد هنرمندان بزرگ و کوچک
  • جلوگیری از سانسور و شنیده‌ شدن صدای همه هنرمندان
  • رایگان بودن محتوا در آئودیوس

مأموریت آئودیوس فراهم ‌آوردن آزادی عمل در اشتراک‌گذاری و شنیده‌ شدن همه صداها و درآمدزایی از آنها است. در دنیایی که در آن‌ همه چیز به ‌صورت دیجیتالی در اختیار افراد قرار دارد، اکتشاف و گلچین کردن محتوا، هرچه بیشتر اهمیت می‌یابد. به ‌این ‌ترتیب می‌توان محتوای مناسب را برای افراد مناسب و در زمان مناسب تأمین کرد. به همین علت است که در آئودیوس، اکتشاف و گلچین‌سازی کاملاً در دست افراد جامعه قرار دارد. هر فردی می‌تواند اقدام به ساخت لیست پخش، به اشتراک‌گذاری مجدد محتوا یا در غیر این صورت کمک به دیده ‌شدن هرچه بیشتر محتوا به کمک دنبال‌کنندگان خود نماید. همه این موارد در حالی است که سهمی از درآمد نیز به دلیل این گزینش به این کاربران تعلق خواهد گرفت.

توکن AUDIO

توکن ارز دیجیتال Audius (توکن AUDIO) چندین نقش کلیدی را در سرویس استریمینگ موسیقی غیرمتمرکز آئودیوس ایفا می‌کند. توکن AUDIO به برقراری ایمنی شبکه یاری می‌رساند و در عین ‌حال دسترسی کاربران را به امکانات منحصربه‌فرد موجود در این پلتفرم ممکن می‌سازد. به ‌علاوه می‌توان با استیک کردن توکن‌های AUDIO در جهت ایمن‌سازی پلتفرم گام‌های مؤثری برداشت.what-is-Audius

توکن AUDIO به طرفداران موسیقی و نیز موسیقی‌دانان این آزادی عمل را می‌دهد که خود به‌ عنوان جزئی از سرویسی ایفای نقش نمایند که در آن‌ همه می‌توانند از موسیقی لذت ببرند، آن را به اشتراک بگذارند و از آن درآمدزایی کنند. در مقایسه با دیگر سرویس مشهور استریمینگ موسیقی یعنی Soundcloud، آئودیوس موسیقی‌دانان را قادر می‌سازد که به ‌راحتی از طریق تجارب منحصربه‌فرد و پاداش‌های مشارکت به شیوه‌های ابتکاری با هواداران خود ارتباط برقرار کنند.

به ‌علاوه، از طریق استیک کردن توکن AUDIO کاربران می‌توانند کسری از کارمزد شبکه را نیز دریافت نمایند. همچنین حق رأی مضاعف در سیستم حاکمیتی آئودیوس و امکانات منحصربه‌فرد این پلتفرم نیز به ‌عنوان پاداشی در ازای ایمن‌سازی شبکه، به آنها اهدا می‌شود. در ضمن، استیک کردن توکن‌های AUDIO این امکان را برای تأمین‌کنندگان فراهم می‌آورد که به طور مضاعف از امتیازات اکتشاف، امکانات و خدمات ویژه هواداری نیز بهره‌مند گردند.

آینده ارز دیجیتال Audius

در آینده و با افزایش تقاضا برای فرآیند ذخیره‌سازی غیرمتمرکز، ممکن است آئودیوس دیگر راهکارهای ذخیره غیرمتمرکز مانند Filecoin یا Siacoin را نیز به کار ببندد. با گسترش اکوسیستم ارز دیجیتال Audius، باید انتظار همکاری این پلتفرم با دیگر بلاکچین‌ها و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (dAppها) را نیز داشته باشیم.

استفاده از بلاکچین در صنعت موسیقی در ماه‌های اخیر رشد بی‌سابقه‌ای داشته است. اکنون می‌دانیم که فروش موسیقی روی شبکه بلاکچین و توکنیزه کردن قطعه‌های صوتی و هنری به ‌عنوان توکن‌های غیر قابل تعویض (NFTs) راهکاری عملی برای حفظ بقای صنعت موسیقی و هنرمندان مستقل خواهد بود.

تاریخچه قیمت Audius

از ابتدای شروع به کار ارز دیجیتال Audius در اواخر اکتبر سال ۲۰۲۰ تا چندین ماه قیمت Audius تقریباً در محدوده نسبتاً ثابتی (کمتر از 5/0 دلار) حفظ گردید. نخستین پیک قیمت توکن AUDIO در ماه مارس سال ۲۰۲۱ مشاهده شد و در آن توکن AUDIO توانست با عبور از مرز یک دلار به ‌ازای هر واحد، رشد صعودی خود را ادامه دهد و به قیمتی بالغ بر ۴ دلار در ۲۷ مارس ۲۰۲۱ دست یابد. درآمد حاصل از NFTهای سرویس آئودیوس حاکی از آن است که بسیاری از هنرمندان به استفاده از سرویس آئودیوس برای پخش و انتشار آثار خود ترغیب گردیده‌اند. با مشاهده نمودار قیمت ارز دیجیتال Audius متوجه می‌شویم که بالاترین قیمت ثبت‌شده برای آئودیوس در حدود 4.95 دلار بوده است.

ارز دیجیتال Audius

در صفحه قیمت ارز دیجیتال Audius می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت آئودیوس و توکن AUDIO را مشاهده کنید.

بر مبنای گزارش‌های کسب‌وکار جهانی موسیقی، درآمد حاصل از NFTهای مرتبط با موسیقی تنها در فوریه سال ۲۰۲۱ مبلغی بالغ بر ۲۱ میلیون دلار بوده است. این رشد بی‌سابقه در میزان علاقه به این حیطه تا حدی متأثر از انتشار NFTهای DeadMau5 اثر دی جی و موسیقی‌دان کانادایی بوده است که با انتشار نخستین مجموعه دارایی‌های NFT خود در دسامبر ۲۰۲۰ از طریق پلتفرم WAX این صنعت را رونق بخشید و مجدداً چند ماه بعد، مجموعه دیگری به نام SlickMau5 را از طریق Nifty Gateway منتشر کرد.what-is-audius

از آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی، دیگر موسیقی‌دانان شناخته‌شده (مانند گروه موسیقی راک Kings of Leon، Shawn Mendes و Grimes) نیز تصمیم گرفتند آثار خود را به ‌صورت توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) منتشر کنند و به ‌این ‌ترتیب آئودیوس را به پلتفرم پیش‌گام انتشار غیرمتمرکز موسیقی تبدیل کردند. به ‌زودی می‌توانیم شاهد استفاده‌های نوآورانه دیگر از بلاکچین در صنعت موسیقی باشیم.

ارز دیجیتال Audius را از کجا بخریم و در کجا ذخیره کنیم؟

صرافی‌های مشهور بسیاری مانند بایننس، یونی سواپ، ۱اینچ، IDEX و FTX ارز دیجیتال Audius را در لیست خود دارند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این صرافی‌ها اقدام به خریداری توکن‌های آئودیوس (توکن AUDIO) نمایید. اگر به دنبال کیف پولی مناسب برای نگهداری توکن‌های ERC20 آئودیوس خود می‌گردید، ما به شما کیف پول‌های تراست والت و متامسک را پیشنهاد می‌کنیم.

سخن پایانی

در ظاهر ممکن است آئودیوس بسیار مشابه با دیگر پلتفرم‌های استریم موسیقی مانند اسپاتیفای یا ساوندکلاود به نظر برسد. اما در واقع، آئودیوس فراتر از اینها است. ارز دیجیتال Audius و پلتفرم آئودیوس با فراهم ‌آوردن امکان تعامل اجتماعی میان هنرمندان و طرفداران آنها، پرداخت‌های آنی مرتبط با حق امتیاز صاحب اثر و نیز تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای، هنرمندان را قادر می‌سازد که کنترل بیشتری روی آثار خود به دست آورند و به ‌صورت غیرمتمرکز از هنر خود درآمدزایی کنند.

پلتفرم استریم صوتی آئودیوس حدود نیم‌میلیون کاربر دارد و با پیوستن هرچه بیشتر موسیقی‌دانان به آن، به رشد و ارتقای محبوبیت خود ادامه می‌دهد. تمامی عناصر این پلتفرم توسط جامعه آن اداره می‌گردد و توکن AUDIO نقشی کلیدی را در تمرکززدایی از پلتفرم و ایجاد انگیزه در کاربران ایفا می‌کند. آئودیوس با فراهم ‌آوردن سرویس استریمینگ نوآورانه و بدون تبعیض خود به توانمندسازی هنرمندان و طرفداران آنها یاری می‌رساند.

امروزه فناوری بلاکچین تقریباً به ‌تمامی صنایع راه ‌یافته است و بسیاری از حوزه‌های مختلف اکنون از مزایای این فناوری به نفع خود استفاده می‌کنند. از جمله این موارد می‌توان به حیطه املاک، بیمه، انرژی و حتی ورزش اشاره کرد. پلتفرم‌های استریمینگ و اشتراک‌گذاری غیرمتمرکز موسیقی با استفاده از توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) در صدد مداخله در روند سنتی صنعت موسیقی هستند و با ارائه سیستمی با تبعیض کمتر، مزایای زیادی را برای موسیقی‌دانان و مخاطبان آنها به ارمغان می‌آورند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments