ارز دیجیتال انکر (Ankr) چیست؟ ورود ارز دیجیتال به فضای رایانش ابری

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال انکر (Ankr) از جمله آلت کوین‌هایی است که در یک سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. ارز دیجیتال Ankr به دست یک تیم خبره از دانشگاه برکلی در کالیفرنیا راه‌اندازی شده است. این تیم از امنیت بلاکچین برای سیستم‌های رایانش ابری استفاده کرده است. هدف آنها این است که بتوانند با کمک بلاکچین، سرویس‌دهنده‌های ابری ارزان‌تر و امن‌تری را ایجاد کنند. همچنین بتوانند با ایجاد یک شبکه غیر متمرکز، از منابع محاسباتی و مراکز داده بیکارمانده استفاده کنند. اگر می‌خواهید با ارز دیجیتال آنکر بیشتر آشنا شوید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید .

ارز دیجیتال انکر (Ankr) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

انکر (Ankr) به عنوان یک راه‌حل که از منابع مشترک به منظور میزبانی نود بلاکچین آسان و مقرون‌به‌صرفه استفاده می‌کند، شروع به کار کرد. این ارز دیجیتال در نوامبر سال 2017 فعالیتش را شروع کرد و در مدت زمان حضور خود در بازار رمزارزها، با استفاده از منابع مشترک، بازار سرویس ابر مبتنی بر محتوا را ایجاد کرده است.

ارز دیجیتال انکر

استفاده از این پلتفرم به توسعه‌دهندگان و سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند از نود‌های بلاکچین با قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به سرویس‌دهندگان ابری (Cloud) استفاده کنند.

همچنین نود‌های بلاکچین در پلتفرم انکر، مشکل متمرکز بودن و Single point of failure را برطرف می‌کنند. علاوه بر این، بلاکچین‌های عمومی می‌توانند شبکه‌های دیگر را نیز به کار بگیرند و شبکه خودشان را گسترش دهند. آنکر (Ankr) قصد دارد یک بستر زیرساخت و بازار را برای استقرار پشته Web3 ایجاد کند تا ارائه‌دهندگان منابع و همچنین کاربران نهایی بتوانند به فناوری‌های بلاکچین و برنامه‌های DeFi متصل شوند.

توجه داشته باشید که زیرساخت اختصاصی ابر ارز دیجیتال آنکر در مقایسه با سرویس‌دهنده‌های ابر عمومی به طور مستقل عمل می‌کند و از طریق مرکز داده‌های توزیع‌شده در مکان‌های مختلف کاملاً تأمین می‌شود تا سطح پایداری و مقاومت ارز دیجیتال انکور افزایش یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه رسمی ‌ارز دیجیتال انکر مراجعه کنید.

تیم بنیان‌گذار ارز دیجیتال انکر چه کسانی هستند؟

شبکه ارز دیجیتال انکر در سال 2017 در دانشگاه برکلی کالیفرنیا به عنوان یک پلتفرم محاسباتی توزیع شده که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند، تأسیس شد. یکی از بنیانگذاران این پروژه چندلر سانگ (Chandler Song) است که به عنوان مهندس در سرویس وب آمازون کار می‌کرد و هم‌اکنون مدیر عامل پروژه انکر است. بنیان‌گذار دیگر، رایان فانگ (Ryan Fang) است که به عنوان سرمایه‌گذار بانکی در مورگان استنلی (Morgan Stanley) کار می‌کرد.

چندلر سانگ در سال اول تحصیل خود در سال 2014، رایان فانگ را با بیت کوین و بلاکچین آشنا کرد، و به او پیشنهاد کرد که 22 بیت کوین بخرد. در سال 2017، آن بیت کوین ها به سرمایه‌ای تبدیل شدند که پروژه انکر را تأمین مالی می‌کرد.

آنها رایانش ابری را «زیرساختی که می‌تواند جهان را متحول کند» می‌دانند. به همین دلیل به دنبال ساختن ابری ارزان و غیر متمرکز هستند.

ارز دیجیتال انکر

ویژگی خاص ارز دیجیتال انکر چیست؟

هدف شبکه انکر این است که راه‌حل‌های جدیدی برای تکنولوژی بلاکچین ایجاد کند تا بتواند از قدرت محاسباتی دستگاه‌ها و مراکز داده که بیکار مانده استفاده کند.

ارز دیجیتال انکر بستری ایجاد می‌کند که اقتصاد اشتراکی را امکان‌پذیر می‌سازد؛ جایی که هر مشتری می‌تواند با نرخ مقرون‌به‌صرفه‌تری به منابع دسترسی پیدا کند، در حالی که علاوه‌بر این، توانایی کسب درآمد از قدرت محاسباتی اضافی خود را نیز دارد. این پلتفرم از این لحاظ منحصربه‌فرد است که برای اولین بار از سخت‌افزار قابل‌اعتماد استفاده می‌کند و به همین ترتیب سطح بالایی از امنیت را تضمین می‌کند.

تعداد کل عرضه انکر 10 میلیارد رمزارز انکر است. از توکن‌های تحت استاندارد ERC-20 و BEP-2 برای تأمین نقدینگی و معامله در صرافی‌ها استفاده می‌شود و توکن اصلی شبکه انکور (ANKR) برای دسترسی به کارکرد‌های بلاکچین انکر استفاده می‌شود.

چگونه شبکه ارز دیجیتال انکر امن می‌ماند؟

ارز دیجیتال Ankr از نودهای بازبینی (Verification) در روند اعتبارسنجی بلوک استفاده می‌کند و به همین ترتیب می‌تواند اطمینان حاصل کند که کیفیت شبکه به خودی خود حفظ می‌شود و عوامل مشکل‌ساز از سیستم حذف می‌شوند.

برای اطمینان از ایمن ماندن سیستم و انتخاب تنها عوامل و نود‌های خوب، ارز دیجیتال آنکر از یک سیستم مبتنی بر اعتبار استفاده می‌کند. فعالان در این شبکه بر اساس نحوه مشارکت در نود‌ها دسته‌بندی می‌شوند. علاوه بر این، از یک آزمون عملکرد برای توزیع عادلانه منابع محاسباتی متفاوت بر اساس حجم کار‌شان استفاده می‌شود.

پلتفرم انکر همچنین از تکنواوژی Intel SGX به عنوان مؤلفه اصلی آن استفاده می‌کند. استفاده از این مؤلفه به دلیل اینکه اجرای پردازش‌ها را در داخل خود سخت‌افزار انجام می‌دهد، می‌تواند از امنیت بالایی در برابر حملات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برخوردار باشد.

وقتی درباره داده‌های خارج از زنجیره بلاکچین (Off-chain) و پردازش آنها بحث می‌کنیم، یک سیستم اوراکل اختصاصی یا به اختصار NOS (Native Oracle System) وجود دارد که داده‌ها را بین قراردادهای هوشمند درون زنجیرۀ بلاکچین و همچنین داده‌های خارج از زنجیره بلاکچین انتقال می‌دهد. این NOS امن است و نیاز به احراز هویت دارد.

از کجا می‌توان ارز دیجیتال انکر را خرید؟

انکر را هم مانند سایر ارز‌های دیجیتال می‌توان در صرافی‌های ارز دیجیتال خرید. چند نمونه از صرافی‌های مهمی که انکر در آنها معامله می‌شود، در زیر آمده است:

  • Upbit
  • Bithumb
  • Houbi Global
  • Digifinex
  • Bittrex
  • Uniswap

قیمت ارز دیجیتال انکر

توکن اختصاصی ارز دیجیتال انکر، توکن ANKR است. ارزش کل بازار توکن ANKR بیش از یک میلیارد دلار است. نمودار قیمتی این رمزارز را در یک سال گذشته می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

برای مشاهده قیمت این ارز دیجیتال می‌توانید به صفحه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال انکر (Ankr) مراجعه کنید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال انکر در واقع یک پلتفرم برای سیستم‌های توزیع‌شده و کاربرد آنها در رایانش ابری است. تکنولوژی بلاکچین می‌تواند امنیت و توزیع‌شدگی بیشتری را به سیستم‌های رایانش ابری اضافه کندو همچنین هزینه‌ها را کاهش دهد. این ارز دیجیتال یک سیستم اوراکل دارد که به کمک آن، داده‌ها از خارج از زنجیره بلاکچین به داخل زنجیره بلاکچین انتقال می‌یابند. ارز دیجیتال انکور از جمله رمزارز‌هایی است که از زمان عرضه اولیه‌اش نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرده است. اما در نهایت جزو آلت‌کوین‌هایی است که رشد صعودی زیادی داشته و سرمایه‌گذاران خود را به سود زیادی رسانده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments