بازی الین ورلدز (Alien Worlds) چیست؟ آموزش کامل + ویدئو

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

بازی Alien Worlds بعد از آنکه با موفقیت در بایننس فهرست شد، محبوبیت زیادی پیدا کرد. بازی الین ورلدز یکی از جدیدترین بازی‌های مبتنی بر بلاکچین است و توکن بومی این بازی، با نام TLM شناخته می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این بازی، در این مطلب همراه ما باشید.

در ویدیوی زیر آموزش بازی الین ورلدز به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

Alien Worlds.io چیست؟

بازی Alien Worlds یک بازی رایگان است که بازیکنان در آن نقش یک کاوشگر فضایی با نام مستعار ماینر را بر عهده می‌گیرند. بازیکنان به مجموعه‌ای از سه ابزار استخراج مجهز هستند و می‌توانند سیاره‌ای را برای کاوش و استخراج Trillium (TLM) انتخاب کنند. برای کسب درآمد از بازی الین ورلدز قبل از هر چیز به کیف پول WAX.io نیاز دارید. WAX پیشروترین شبکه بازی‌های ویدئویی و سرگرمی غیرمتمرکز جهان است که روی NFTها تمرکز کرده است. برای ایجاد حساب در این پلتفرم، می‌توانید از اکانت گوگل، فیس‌بوک یا توییتر خود استفاده کنید. پس از راه‌اندازی کیف پول WAX، از شما خواسته می‌شود که برای ایجاد دسترسی این والت به بازی Alien Worlds با مجموعه‌ای از قوانین موافقت کنید.

تریلیوم (Trillium) چیست؟

توکن TLM ارز دیجیتال بومی بازی Alien Worlds است. شما با استخراج در سیاره‌های مختلف، ارز دیجیتال الین ورلدز دریافت می‌کنید. مقداری که به دست می‌آورید به عواملی همچون ابزارهای استخراجی که دارید، سیاره‌ای که از آن استخراج می‌کنید و گلدان ماینینگ موجود در سیاره‌ای که در آن بازی می‌کنید، بستگی دارد. بسته به ابزار و دستگاهی که از آن برای استخراج استفاده می‌کنید، استخراج ارز دیجیتال الین ورلدز بین ۲ تا ۳ ثانیه تا ۲ تا ۳ دقیقه طول می‌کشد.بازی Alien Worlds

ارز دیجیتال الین ورلدز در موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

توکن حاکمیتی: استیکینگ توکن TLM به کاربران اجازه شرکت در فرآیند حکمرانی را می‌دهد و به آنها در ازای انجام این کار، پاداش می‌دهد.

NFT ها: کاربران NFTها را با خرید TLM، استخراج و شرکت در مسابقات به دست می‌آورند.

مأموریت‌های درون بازی: شرکت در تمام مأموریت‌های درون بازی مستلزم داشتن TLM است.

توکن TLM در اتریوم

اتریوم از طریق کیف پول متامسک از تریلیوم پشتیبانی می‌کند. به دلیل بالا بودن هزینه گس، اتریوم حداقل مقداری را برای انتقال تریلیوم در این بستر تعیین کرده است. انتقال TLM به/یا از بلاکچین اتریوم نیاز به پرداخت کارمزد دارد. بنابراین، شما باید مقداری ETH در کیف پول MetaMask خود داشته باشید؛ خواه این توکن‌ها را به بلاکچین اتریوم منتقل کنید یا از آن بردارید!

تریلیوم در  WAX

TLM روی WAX نیز موجود است و می‌توان آن را به اتریوم و BSC منتقل کرد. حداقل TLM که می‌توان به هر طرف انتقال دارد، 100 است. برای استفاده از TLM در WAX، به یک کیف پول ابری WAX نیاز دارید که روی مرورگرهای وب اجرا شود. لازم به ذکر است که این کیف پول‌ها قابلیت اتصال به کیف پول متامسک را هم دارند.

توکن TLM در زنجیره هوشمند بایننس

از ارز دیجیتال الین ورلدز می‌توان در BSC هم استفاده کرد و در شبکه اصلی BSC، به‌ عنوان یک قرارداد هوشمند ERC20 با آدرس:
0x2b7e5869d5e8c77e38529474325cdd6a61cd947a
اجرا شده است. مانند تراکنش‌های اتریوم، انتقال TLM به/یا از BSC نیاز به پرداخت هزینه گس دارد. این یعنی قبل از انتقال توکن‌های TLM باید مقداری BNB (Binance Coin) را در کیف پول متامسک داشته باشید.

معرفی NFTهای بازی Alien Worlds

در حین تلاش برای استخراج توکن TLM در سیاره‌های مختلف، احتمالاً چندین آیتم مختلف مانند ابزار، مینیون، اسلحه و شاید یک آواتار از طرف بازی دریافت کنید. این موارد توکن NFT یا همان توکن‌های غیر قابل تعویض هستند که به‌ دست‌ آوردن آنها از TLM سخت‌تر است. با هر بار ماینینگ، توکن TLM دریافت می‌کنید، در حالی‌ که شانس دریافت NFT به سطح ابزار و زمینی که در آن استخراج می‌کنید بستگی دارد. توکن‌های غیر قابل تعویض الین ورلدز روی بلاکچین ایجاد می‌شوند و می‌توان به‌ راحتی از آنها برای انجام معاملات مختلف استفاده کرد. بازیکنان از بازار Atomic Hub برای ترید NFT استفاده می‌کنند که راهی مناسب برای کسب درآمد با بازی Alien Worlds است.الین ورلدز

منظور از سیاره در بازی Alien Worlds چیست؟

سیاره، اولین و مهم‌ترین مفهومی است که در بازی الین ورلدز با آن مواجه می‌شوید. در خصوص این مفهوم دو نکته وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

Mining Pot که تعیین می‌کند چقدر TLM از ماینینگ به دست خواهید آورد. هرچه بالاتر بهتر!

Fill rate یا نرخ پر شدن، سرعتی است که TLM موجود در سیاره دوباره پر می‌شود. هرچه بالاتر بهتر!

اگر به‌تازگی با این بازی آشنا شده‌اید و قصد کسب درآمد از آن را دارید، مهم نیست که کار خود را با انتخاب کدام سیاره آغاز می‌کنید. Neri اولین انتخاب بسیاری از بازیکنان است؛ اما بسیاری از بازیکنان فقط هر کدام را که جذاب‌تر به نظر می‌رسد انتخاب می‌کنند. در حالت کلی، بهتر است برای استخراج نرخ مناسبی از توکن TLM، سعی کنید بین دو معیار Mining Pot و Fill Rate تناسب ایجاد کنید.

استیک کردن توکن TLM

یکی از روش‌های کسب درآمد از بازی الین ورلدز این است که ارز دیجیتال الین ورلدز را با دیگر سیاره‌ها به اشتراک بگذارید. با انجام این کار، نرخ Mining Pot سیاره افزایش می‌یابد. هر چه بازیکنان بیشتری در یک سیاره خاص مشغول به استخراج باشند، Mining Pot پایین‌تر است. بنابراین استیکینگ برای برقراری تعادل، ضروری است. هنگام استیکینگ، بهتر است به گروهی از افرادی بپیوندید که در یک سیاره خاص استیک می‌کنند؛ زیرا نسبت Pot Staked به Mining حدود 1,000,000 به 1 است؛ در این شرایط استیکینگ برای تمامی افراد، سودآور خواهد بود.

همچنین ببینید: قیمت لحظه ای ارزهای NFT

زمین در بازی الین ورلدز

هر سیاره در بازی Alien Worlds از تعدادی زمین تشکیل شده است. زمین‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان استخراج هستند؛ زیرا بر عوامل زیر تأثیرگذار هستند:

  • شانس به‌ دست‌ آوردن NFT
  • مقدار توکن TLM دریافتی
  • مدت زمان شارژ مجدد

هنگام استخراج، این موارد با ابزارهای در دسترس شما ترکیب می‌شوند و میزان شانس، TLM و زمان لازم برای شارژ مجدد سیاره را مشخص می‌کنند. در خصوص زمین‌های موجود در این بازی، مفهومی به نام کمیسیون وجود دارد. کمیسیون تعیین می‌کند که مالک زمین از هر کسی که در زمین استخراج می‌کند چقدر پول دریافت می‌کند؛ بنابراین فعالیت در زمین‌هایی که کمیسیون کمتری دارند، قطعاً بهتر خواهد بود.توکن TLM

برخی زمین‌ها تعداد محدودی دارند. برخی مدت زمان شارژ مجدد بیشتری دارند؛ به این معنی که قبل از اینکه بتوانید دوباره استخراج کنید، باید مدت بیشتری صبر کنید. میزان گستردگی زمین‌های مختلف در بازی الین ورلدز به‌ صورت زیر است:

  • معمولی (خاکستری)
  • کمیاب (آبی)
  • حماسی (بنفش)
  • افسانه‌ای (زرد)

ابزارهای بازی Alien Worlds

4 عامل مؤثر در خصوص ابزارهایی که برای استخراج در بازی الین ورلدز مورداستفاده قرار می‌گیرند، وجود دارد:

  • قدرت استخراج
  • شانس NFT
  • زمان شارژ
  • POW

برای موفقیت بیشتر در این بازی شما به ابزارهایی با قدرت استخراج بالا، شانس NFT بالا و زمان خنک شدن کم نیاز دارید. POW مخفف گواه اثبات کار است و انجام فرآیند ماینینگ را برای دستگاه شما آسان‌تر می‌کند. همانند Lands، تمامی ابزارها دارای موارد کمیاب هستند و به شرح زیر رتبه‌بندی می‌شوند:

  • فراوان (خاکستری روشن)
  • معمولی (خاکستری)
  • کمیاب (آبی)
  • حماسی (بنفش)
  • افسانه‌ای (زرد)
  • افسانه‌ای (قرمز)

استخراج در بازی Alien Worlds

استخراج در این بازی، شامل 2 مرحله می‌شود:

  1. استخراج
  2. انتظار برای شارژ مجدد ابزارها

برای شروع استخراج، دکمه Mine را فشار دهید و مراحل بعدی را دنبال کنید. یک تایمر در گوشه سمت راست بالا نمایش داده می‌شود و پاداش شما از طریق توکن TLM پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است که قبل از تمام شدن این تایمر نمی‌توانید استخراج را آغاز کنید. زمانی که باید برای استخراج منتظر بمانید به خنک شدن ابزار و زمین‌ها بستگی دارد، در حالی‌ که زمانی که صرف ماینینگ می‌کنید به شانس و کامپیوتر شما بستگی دارد.

مقدار ارز دیجیتال الین ورلدز که استخراج می‌کنید، به ابزار و زمین شما بستگی دارد؛ مانند شانس NFT و POW.ارز دیجیتال الین ورلدز

سیستم Shining در بازی الین ورلدز

Shining سیستمی است که در آن می‌توانید جذابیت بصری و آمار NFT را افزایش دهید. چهار سطح در این سیستم وجود دارد.

انجام Shining برای هر یک از NFTها بسته به کمیاب بودن و سطح Shining فعلی، به مقدار زیادی Trillium نیاز دارد. برخی از رایج‌ترین قوانین مربوط به سیستم Shining عبارتند از:

  • برای استفاده از Shining حداقل به چهار NFT نیاز است.
  • Shining به تریلیوم نیاز دارد.
  • بعد از Shining، چهار NFT قبلی شما سوزانده می‌شود و در عوض شما یک NFT جدید با سطح بالاتر Shining، اما همان سطح کمیابی دریافت خواهید کرد.
  • NFT جدید شما بر اساس تعداد مواردی که به‌ تازگی شاین شده‌اند، آی دی جدیدی خواهد داشت.
  • NFTهایی که به طلا، Stardust و Antimatter شاین می‌شوند، کمیاب‌تر و نادرتر خواهند بود.
برای شروع بازی الین وردز به این لینک مراجعه کنید.

سخن پایانی

بازی Alien Worlds یکی از انواع بازی‌های مبتنی بر بلاکچین است که افراد می‌توانند برای کسب NFT از آن استفاده کنند. بازیکنان این فرصت را دارند که توکن TLM استخراج کنند، با دیگر بازیکنان مبارزه کنند و از طریق املاک مجازی خود کمیسیون بگیرند. این بازی در دسامبر 2020 راه‌اندازی شد و تعداد کاربران آن در آگوست 2021 به 200 هزار رسید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments