آینده ارز دیجیتال سوشی سواپ (Sushiswap) + پیش بینی قیمت

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

سال 2020 را می‌‌توان سال رواج بازارسازهای خودکار یا AMM دانست. در این میان سوشی سواپ توانست توجه بسیاری از کاربران این حوزه را به خود جلب کند. پیش از آنکه در مورد آینده ارز دیجیتال سوشی سواپ (Sushi) صحبت کنیم، بهتر است یک نمای کلی از سوشی سواپ به شما ارائه کنیم.

سوشی سواپ (Sushi) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

سوشی سواپ به دست آشپز نومی (Chef Nomi) متولد شد. سوشی سواپ پلتفرمی است که کاربران آن در ازای سرمایه‌گذاری در یک استخر نقدینگی خاص، می‌‌توانند توکن آن را دریافت کنند. نکته بسیار مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کرد، مشتبه شدن سوشی سواپ با یونی سواپ است. بررسی تفاوت‌‌های بین این دو، اطلاعات جالبی را در اختیار ما قرار می‌‌دهد. با هم برخی از این تفاوت‌‌ها و تأثیر آن در آینده ارز دیجیتال سوشی سواپ را مرور می‌‌کنیم.

تفاوت‌‌های بین سوشی سواپ و یونی سواپ

اولین تفاوت و البته مهم‌ترین تفاوت بین یونی و سوشی سواپ را می‌‌توان در سیستم پاداش‌‌دهی آنها جست‌وجو کرد. در سوشی کاربر می‌‌تواند تمام نقدینگی خود را برداشت کند، اما همچنان سود دریافت کند! این ویژگی یک امتیاز مثبت در برابر یونی سواپ تلقی می‌‌شود.

دومین تفاوت بین این دو ارز، دریافت پاداش‌‌های ویژه است.

آینده ارز دیجیتال سوشی سواپ

مشابه عملکرد صرافی غیرمتمرکز یونی ‌سواپ (Uniswap) است، اما تفاوت این دو پلتفرم در این است که در سوشی ‌سواپ، حتی اگر یک کاربر نقدینگی خود را از استخرها خارج کند، همچنان سود دریافت خواهد کرد. به منظور تشویق کاربران برای تأمین نقدینگی در سوشی ‌سواپ، طرح‌های تشویقی نیز ایجاد شده‌اند.

اما در یونی ‌سواپ، چنین نیست. به عبارت دیگر، در پلتفرم یونی ‌سواپ، کاربران تنها زمانی پاداش دریافت می‌کنند که وجوه خود را به استخرهای نقدینگی اضافه کرده باشند. به محض اینکه کاربران دارایی‌های خود را از استخرها خارج کنند و به عبارتی، دیگر تأمین‌کنندۀ نقدینگی نباشند، دیگر پاداشی به آنها تعلق نخواهد گرفت. علاوه بر این، با توسعه پروتکل و افزایش حجم معاملات و در نتیجه، پیوستن سرمایه‌گذاران بزرگ، استخرهای ماینینگ، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و …، درآمد به دست آمده از این پلتفرم نیز کاهش می‌یابد.

برخلاف یونی ‌سواپ، تأمین‌کنندگان اولیۀ نقدینگی در سوشی‌ سواپ از مهم‌ترین مشارکت‌کنندگان این پروتکل محسوب می‌شوند، بنابراین حتی با برداشت وجوه، آنها همچنان پاداش دریافت خواهند کرد. با این حال، لازم به ذکر است که در صورت تداوم عدم تأمین نقدینگی، این پاداش به تدریج کاهش خواهد یافت.

استخر‌‌های دارای پشتیبانی سوشی سواپ

یکی از مواردی که می‌‌تواند در آینده ارز دیجیتال سوشی سواپ مؤثر باشد، استفاده از استخرهای متعدد برای این موضوع است. سوشی پرداخت توکن را از بلاک 10,750,000 آغاز کرد. از آن پس به ‌ازای هر بلاک، 100 توکن را به سرمایه‌گذاران خود اهدا می‌‌کند. برخی از این استخرها را مرور می‌‌کنیم:

  • DAI-ETH ، SUSD-ETH (ارزهای دیجیتال پایدار دیفای)
  • USDT-ETH ، USDC-ETH (ارزهای دیجیتال پایدار متمرکز)
  • SNX-ETH ، UMA-ETH (دارایی‌های سینتتیکس)
  • COMP-ETH ، LEND-ETH (پروتکل‌های وام‌دهی)
  • AMPL-ETH ، YFI-ETH
  • LINK-ETH ، BAND-ETH (برپایه اوراکل‌ها)
  • SUSHI-ETH

آینده ارز دیجیتال سوشی سواپ

اکنون که کمی با سوشی آشنا شدیم، بد نیست در مورد قیمت آن در گذشته نیز صحبت کنیم. پیش‌ بینی آینده هر پدیده‌‌ای بدون نگاه به گذشته آن کار دقیقی نیست. پیش بینی آینده ارز دیجیتال سوشی سواپ نیز از این امر مستثنی نیست.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال سوشی سواپ (Sushi)

بر اساس نمودار تغییرات قیمت رمزارز سوشی، قیمت سوشی سواپ دچار نوسانات قیمتی جالبی در طول زمان شده است. با هم برخی از نقاط قیمتی این ارز را بررسی می‌‌کنیم.

آینده رمزارز سوشی سواپ

سوشی سواپ با قیمتی کمتر از 1 دلار قدم به دنیای رمزارزها گذاشت. طی مدت کوتاهی به بالای 10 دلار رسید. این وضع چندان دوام نیاورد و به حوالی 1 دلار سقوط کرد. قیمت سوشی سواپ بعد از مدتی نوسان، تقریباً به یک ثبات رسید. اما این قیمت پایانی سوشی نبود. در ادامه قیمت این رمزارز عموماً با نوسانات مثبتی روبه‌رو شد. به مرور ویژگی‌‌های این ارز منجر به تجربه قیمت 15 دلاری آن گردید. اما این آغاز راه بود. قیمت هر واحد رمزارز سوشی، قله‌‌های 17 و 19 دلاری را نیز درنوردید. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌‌کنید، قیمت این ارز حوالی 15 دلار در حال نوسان است. اما به نظر شما این رشد قیمتی تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد؟

آینده ارز دیجیتال سوشی سواپ (Sushi)

برخی کاربران و سایت‌‌های پیش بینی، آینده روشنی را برای سوشی متصور هستند. از جمله سرویس پیش بینی دیجیتال کوین پرایس (Digital Coin Price) که آینده ارز دیجیتال سوشی سواپ را با رشد قیمتی خوبی همراه می‌داند.

سخن پایانی

در حال حاضر در میان ارزهای دیجیتال خصوصاً ارزهای مربوط به دیفای، یونی سواپ از سوشی سواپ مشهورتر است. اما با ابتکاراتی که سرآشپز معروف سوشی سواپ به کار گرفته، این پلتفرم در حال پیشرفت است. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که پیش بینی آینده ارز دیجیتال سوشی سواپ مانند دیگر ارزها بستگی به رفتار کاربران دارد. هیچ چیز در دنیای ارزهای دیجیتال قطعی نیست. با این وجود در صورتی که سوشی سواپ به روند فعلی خود ادامه دهد، آینده خوبی را برای کاربرانش رقم خواهد زد. البته این توکن را باید به عنوان یکی از گزینه‌‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت یا نهایتاً میان‌مدت در نظر داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments