آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس (CoinEx)

زمان مطالعه: 7 دقیقه

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، حتماً تاکنون اصطلاح استیکینگ را شنیده‌اید و با آن آشنایی دارید. در حالت کلی، استیکینگ به عمل قفل کردن یک ارز دیجیتال در یک بازه زمانی مشخص و کسب پاداش در ازای آن، گفته می‌شود. به بیان دقیق‌تر، در شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS)، معامله‌گران می‌توانند با قفل کردن و به اصطلاح استیک کردن رمزارزهای خود، به یک اعتبارسنج تبدیل شوند، به پردازش تراکنش‌ها و حفظ امنیت آن شبکه کمک کنند و در ازای انجام این کار، پاداش بگیرند؛ مشابه کاری که ماینرها در شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اثبات کار (PoW) انجام می‌دهند. به همین دلیل، استیکینگ به روش جذابی برای کسب درآمد غیرفعال یا پسیو (passive income) در بین کاربران ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. با توجه به اینکه صرافی کوینکس (CoinEx) در بین معامله‌گران ایرانی محبوبیت زیادی کسب کرده، بسیاری از کاربران به دنبال آموزش استیکینگ در صرافی کوینکس هستند. یکی از راه‌هایی که می‌توان برای استیک ارز دیجیتال در CoinEx دنبال کرد، استفاده از سرویس حساب مالی یا Finance account آن است که البته کمی با استیکینگ معمولی فرق دارد و فقط برای ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام نیست. برای آشنایی بیشتر و آموزش استیک در کوینکس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

آموزش استیک در کوینکس

برای شروع استیک در کوینکس می‌توانید از بخش Finance account (حساب مالی) این صرافی استفاده کرده و از این طریق، شروع به کسب درآمد کنید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

حساب مالی کوینکس چیست؟

حساب مالی کوینکس یک محصول مالی است که از طریق آن می‌توانید نسبت به سپرده‌گذاری و استیک در کوینکس و کسب سود در ازای آن، اقدام کنید. این محصول دارای ویژگی‌هایی همچون امکان واریز و برداشت در هر زمان، سود مرکب (compound interest) و بدون محدودیتی برای حداقل سپرده است. بنابراین، شما می‌توانید دارایی‌های بلااستفاده خود را به حساب مالی کوینکس منتقل کنید و به صورت روزانه، از درآمد بهره برخوردار شوید. لازم به ذکر است که درآمد حاصل به صورت روزانه مرکب می‌شود (نکته: منبع درآمد بهره، ۷۰ درصد سود حاصل از وام اهرمی است).

بنابراین، برای دارندگان رمزارز با تحمل ریسک متوسط که به دنبال به حداکثر رساندن کارایی مالی دارایی‌های غیرفعال خود برای کسب درآمد اضافی هستند، استیکینگ در کوینکس از طریق حساب مالی این صرافی، یک روش سرمایه‌گذاری مطمئن است.

استیکینگ در کوینکس

بر اساس اطلاعات منتشرشده در وبسایت صرافی کوینکس، این سرویس در حال حاضر از رمزارزهایی همچون تتر (USDT)، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA)، بیت کوین کش (BCH)، دوج کوین (DOGE)، ایاس (EOS)، لایت کوین (LTC)، ترون (TRX) و ریپل (XRP)، پشتیبانی می‌کند. به گفته تیم کوینکس، در آینده و با توجه به تقاضای بازار برای تنوع بخشیدن به خدمات مدیریت دارایی، حساب مالی این صرافی از رمزارزهای بیشتری نیز پشتیبانی خواهد کرد.

مفاهیم مربوط به حساب مالی کوینکس

درآمد دیروز = درآمد وام اهرمی دیروز * ۷۰ درصد * (تعداد کوین‌های بهره‌دار در حساب مالی من در روز گذشته / تعداد کوین‌های بهره‌دار در حساب‌های مالی همه کاربران در روز گذشته)

آخرین نرخ بهره روزانه = درآمد وام اهرمی امروز * ۷۰ درصد / تعداد کوین‌های بهره‌دار در تمام حساب‌های مالی امروز * ۱۰۰ درصد.

آخرین نرخ بهره روزانه هر ۱۰ دقیقه به‌روز می‌شود.

نرخ بازده سالانه ۷ روزه = درآمد وام مارجین در ۷ روز گذشته * ۷۰ درصد / ارز بهره‌دار کلیه حساب‌های مالی در ۷ روز گذشته * ۱۰۰ درصد * ۳۶۵ روز

دسترسی به حساب مالی کوینکس

به وبسایت رسمی کوینکس به آدرس coinex.com مراجعه کنید. پس از ورود موفقیت‌آمیز، به ترتیب گزینه‌های Finance (سرمایه‌گذاری) و Financial Management (مدیریت مالی) را در نوار پیمایش در سمت چپ بالای صفحه انتخاب کنید.

آموزش استیک در کوینکس

در صفحه حساب مالی کوینکس می‌توانید روند مشارکت و ارزهای مالی محبوب را مشاهده کنید. روی گزینه Go Earn Coins (کسب کوین) در سمت راست ارز مربوطه کلیک کنید. سپس Transfer Account (اکانت انتقال)، Currency Type (نوع ارز)، Transfer Amount (مقدار انتقال) را تأیید و برای تکمیل انتقال با یک کلیک، روی گزینه Confirm (تأیید) کلیک کنید.

آموزش استیک در کوینکس

آموزش استیکینگ در کوینکس از طریق حساب مالی

برای استیک ارز دیجیتال در کوینکس به وبسایت رسمی صرافی CoinEx بروید. پس از ورود به سیستم، روی منوی کشویی Assets (دارایی‌ها) در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و سپس، گزینه Financial Account (حساب مالی) را انتخاب کنید.

آموزش استیک در کوینکس

پس از ورود به صفحه حساب مالی، می‌توانید تمامی دارایی‌‌‌‌‌‌‌‌های مالی را مشاهده کنید.

یادآوری: می‌توانید روی گزینه Hide Small Assets (پنهان کردن دارایی‌های کم) در سمت راست Financial Assets (دارایی‌های مالی) کلیک کنید تا فقط دارایی‌های مالی که در حال حاضر دارید و سپرده‌گذاری یا استیک کرده‌اید، برای شما نشان داده شود.

آموزش استیک در کوینکس

برای انتقال وجوه به حساب مالی، پس از ورود به صفحه حساب مالی، ارز مورد نظر را انتخاب کنید و در سمت راست روی گزینه Transfer (انتقال) کلیک کنید.

آموزش استیک در کوینکس

جهت انتقال را از Spot account (حساب اسپات) به Financial account (حساب مالی) انتخاب کنید. سپس ارز مورد نظر را انتخاب و پس از وارد کردن مبلغ انتقال، روی گزینه Confirm (تأیید) کلیک کنید.

آموزش استیک در کوینکس

پس از موفقیت‌آمیز بودن انتقال، می‌توانید Currency (ارز) و Operation Type (نوع عملیات) را در Financial Records (سوابق مالی) فیلتر کنید و تاریخچه سوابق مالی خود را بررسی نمایید.

قوانین محاسبه درآمد از طریق حساب مالی کوینکس

روز اول: انتقال دارایی‌ها از حساب اسپات به حساب مالی، بدون محدودیت در مقدار.

روز دوم: محاسبه درآمد شروع می‌شود.

روز سوم: درآمد به حساب می‌رسد، سود مرکب محاسبه می‌شود و در هر زمان امکان واریز و برداشت وجود دارد.

برای مثال، فرض کنید ۱۰۰ USDT در ساعت ۰۰:۰۰ (UTC) روز ۲۸ نوامبر به حساب مالی منتقل می‌شود. در این صورت، محاسبه سود از ساعت ۰۰:۰۰ (UTC) در ۲۹ نوامبر شروع شده و درآمد حاصل حدود ساعت ۰۰:۰۰ (UTC) در روز ۳۰ نوامبر توزیع خواهد شد.

توجه به این نکته ضروری است که دارایی‌های منتقل‌شده از حساب مالی به حساب اسپات در محاسبه سود روز انتقال، شرکت داده نخواهند شد. همچنین، به منظور تسهیل در محاسبه بهره، از زمان UTC (ساعت هماهنگ جهانی) به طور یکنواخت استفاده می‌شود.

برداشت دارایی از حساب مالی کوینکس

روی گزینه Transfer (انتقال) کلیک کنید؛ جهت انتقال را از Financial account (حساب مالی) به Spot account (حساب اسپات) انتخاب کنید؛ روی منوی کشویی در سمت راست بزنید؛ پس از انتخاب نوع ارز و وارد کردن مبلغ، روی گزینه Submit (ثبت) کلیک کنید.

هشدار : صرافی کوینکس در تاریخ 21 شهریور 1402 هک شده است.

خلاصه مطلب

در این مقاله به آموزش استیک در کوینکس با استفاده از سرویس حساب مالی این صرافی پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، با استفاده از این سرویس آن دسته از کاربرانی که ارز دیجیتال بلااستفاده دارند و به هر دلیلی نمی‌خواهند با آن معامله انجام دهند، می‌توانند نسبت به استیکینگ در کوینکس اقدام کنند و با سپرده‌گذاری وجوه خود در حساب مالی کوینکس، درآمد غیرفعال به دست آورند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments