احیای گلدکوئست در قالب قراردادهای هوشمند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همیشه حوزه فناوری‌های نوپا درگیر کلاهبرداری‌ها بوده است و حالا طرح‌های کلاهبرداری جدید با سوءاستفاده از نام بیت کوین و قراردادهای هوشمند اتریوم و ترون، قربانی می‌گیرند. از یک سو جذابیت رمزارز‌ها برای مردم و از سویی نبود آگاهی کافی در سطح جامعه در حوزه ارز دیجیتال موجب ایجاد فرصت برای سواستفاده‌گران و کلاهبرداران شده است که بدون هیچ فعالیت مولدی به درآمد برسند. متاسفانه در ماه‌های اخیر بیشتر شاهد اینگونه پروژه‌های کلاهبرداری هستیم.

این روزها پروژه‌ کلاهبرداری دابل وی Double Way با سو‌ء‌استفاده از نام قرارداد هوشمند اتریوم یا با سوء‌استفاده از نام قرارداد هوشمند ترون، بین کاربران ایرانی رواج پیدا کرده‌اند و جیب افراد ناآگاه را خالی می‌کنند. به زبان ساده، قرارداد هوشمند یک کد برنامه نویسی است که روی یک بلاک چین پیاده‌سازی می‌شود تا در صورت اتفاق افتادن یک سری شرایط، دستورات خاصی را که برنامه‌نویس به آن‌ داده است، اجرا کند.

دابل وی،دگ کوین و پای نتورک تعدادی از این نوع پروژه‌ها هستند و حالا اکواسمارت هم به جمع این پروژه‌ها پیوسته است. این پروژه‌ها سعی دارند تا با به کاربردن اصطلاح قرارداد هوشمند خود را از دیگر پروژه‌های کلاهبرداری متمایز کنند. هیچ فعالیت اقتصادی با سرمایه گذاری واقعی در این پروژه‌ها وجود ندارد و بقای اینگونه سیستم‌های هرمی و ادامه سودآوری این طرح‌ها به ورود افراد جدید بستگی دارد و این کار در تمام کشورهای دنیا مصداق بارز کلاهبرداری است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

طرح های پانزی نظیر گلدکوئست یا گلدماین، سیستمی با ذات کلاهبرداری است که در آن پول سرمایه‌گذاران قدیمی، با پول سرمایه‌گذاران جدید پرداخت می‌شود و هیچ فعالیت اقتصادی در آن صورت نمی‌گیرد. در اکثر طرح‌های پانزی عده بسیار کمی سود می‌کنند و اغلب افراد مشارکت کننده نیز در نهایت با ضرر سیستم را ترک می‌کنند و خود سیستم نیز در نهایت با فروپاشی مواجه می‌شود.

با گذشت زمان این پروژه‌ها نسبت به پروژه‌های قبل ظاهری مرتب‌تر دارند و به شکلی ماهرانه و به روز برای جذب افراد ناآگاه طراحی می‌شوند. کارهای گرافیکی در سطح بسایر بالایی طراحی و اجرا می‌شوند و در نگاه اول حتی افراد نسبتا آگاه را نیز وسوسه می‌نماید. بر خلاف این ظاهر آراسته و متفاوت، این پروژه‌ها مانند طرح‌های مشابه پیشین کاملا خالی از محتوا است.

مثلا اکواسمارت ادعا می‌کند یک قرارداد هوشمند بر بستر شبکه ترون است و هر فرد با سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰۰ ترون در این پروژه مشارکت می‌کند. توسعه دهندگان ادعا می‌کنند که از این مبالغ سرمایه گذاری شده برای توسعه توکن استفاده خواهد شد. مانند تمام پروژه‌های کلاهبرداری و پانزی دیگر در این طرح هم گفته شده است که هر چه مبلغ سرمایه گذاری بیشتر باشد سود دریافتی نیز بیشتر خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

تمام‌اینها‌مقصر‌دولت‌هست‌که‌باعث‌شده‌پول‌ملی‌بی‌ارزش‌شود‌ومردم‌دنبال‌حفظ‌سرمایه‌هستن