صرافی شیبا سواپ چیست؟ آشنایی با صرافی غیر متمرکز Shibaswap

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

صرافی شیبا سواپ (Shibaswap) از جمله صرافی‌هایی است که امروزه نام آن در دنیای ارزهای دیجیتال توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. با توجه به اینکه این صرافی به‌تازگی و در تاریخ 6 ژوئیه راه‌اندازی شده است، سؤالات زیادی در رابطه با انتخاب و نحوه کار با آن وجود دارد. بنابراین تصمیم داریم در این مقاله به ‌طور کامل به بررسی صرافی غیر متمرکز Shibaswap و رمزارز آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

صرافی غیر متمرکز Shibaswap چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

همانطور که حتماً می‌دانید، صرافی رمزارزی بستری است که امکان مبادله انواع رمزارزها را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. معامله‌گران می‌توانند برای خرید و فروش در صرافی‌ها از کارت‌های اعتباری (کردیت کارت) و دیگر مواردی که صرافی‌ها از آنها پشتیبانی می‌کنند، استفاده نمایند. رمزارز Shiba Inu یکی از ارزهای دیجیتال است که برای مخالفت با دوج‌ کوین عرضه شد. به همین دلیل آن را Doge killer یا قاتل Dogecoin می‌نامند. با اینکه ساخت Dogecoin و Shiba Inu در ابتدا چیزی بیشتر از شوخی نبود؛ اما هر دو با استقبال بالایی روبه‌رو شدند.

صرافی شیبا سواپ چیست؟ آشنایی با صرافی غیر متمرکز Shibaswap

تا قبل از راه‌اندازی صرافی غیر متمرکز Shibaswap افرادی که روی کوین‌های شیبا اینو سرمایه‌گذاری کرده‌ بودند، نمی‌توانستند از صرافی‌ای که مختص این ارز باشد و دائماً از آن پشتیبانی کند بهره ببرند. به همین علت آنها مجبور بودند از صرافی‌های دیگری در این حوزه استفاده کنند. با ایجاد بستر اختصاصی Shibaswap، همه چیز ثبات یافت و سرمایه‌گذاران احساس امنیت بیشتری کردند. با این حال آزمایش‌ها همچنان روی این پلتفرم ادامه دارد.

ارز دیجیتال Shiba چیست؟

در اواخر سال 2020 میلادی، فردی ناشناس توکن جدیدی به نام Shiba Inu (SHIB) را تولید و عرضه کرد. ارز دیجیتال Shiba مانند بسیاری از آلت‌کوین‌های دیگر مبتنی بر اتریوم است و هدف از ایجاد آن برکناری و بی‌ارزش ساختن دوج ‌کوین عنوان شده است. در حالی که به نظر می‌رسید این توکن چیزی جز یک میم‌ کوین (meme-based crypto) نیست، اما راه‌اندازی صرافی Shibaswap مسئله را کمی جدی‌تر کرد.

صرافی شیبا سواپ چگونه کار می‌کند؟

صرافی شیبا سواپ هنوز چیزی در رابطه با نحوه عملکرد خود اعلام نکرده است. با این حال انتظار می‌رود صرافی غیر متمرکز Shubaswap نیز به روش دیگر پلتفرم‌های موجود در زمینه مبادله ارز دیجیتال عمل کند. نکته مهمی که در رابطه با استفاده از این صرافی باید به آن توجه کنید، داشتن کیف پول یا والتی است که از توکن شیبا اینو پشتیبانی کند؛ زیرا تنها در این صورت می‌توانید از تمامی خدمات صرافی شیبا سواپ بهره ببرید.

صرافی شیبا سواپ چیست؟ آشنایی با صرافی غیر متمرکز Shibaswap

کیف پول‌ توکن Shiba

کیف پول MetaMask یکی از والت‌هایی است که از رمزارز شیبا اینو پشتیبانی می‌کند. ابتدا باید پلتفرم مربوط به این کیف پول را روی رایانه شخصی یا تلفن همراه هوشمند اندروید خود نصب کنید تا بتوانید به معامله کوین‌های Shiba بپردازید. زمانی که کیف پول متامسک خود را ایجاد کردید، قادر خواهید بود که اتریوم را به آن منتقل کنید و سپس به تعویض آنها با شیبا اینو بپردازید.

صرافی غیرمتمرکز Shibaswap چه زمانی راه‌اندازی شد؟

پس از حدس‌ و گمان‌های بسیاری که در رابطه با زمان راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز Shibaswap وجود داشت، این صرافی در 6 ژوئیه 2021 فعالیت خود را آغاز کرد. نام Shibaswap تا حد زیادی نشان‌دهنده عملکرد آن است. در واقع بیان می‌کند که علت تأسیس آن، معامله رمزارز شیبا اینو خواهد بود. از آنجایی که معاملات ارزهای دیجیتال موضوعی بسیار حساس تلقی می‌شود، باید شبانه‌روزی و با هوشیاری کنترل شوند. این مسئله یکی از دلایل اصلی است که نیاز به صرافی شیبا سواپ را توجیه می‌کند.

صرافی شیبا سواپ چیست؟ آشنایی با صرافی غیر متمرکز Shibaswap

در صرافی غیر متمرکز شیبا سواپ چه ارزهایی را می‌توان خرید و فروخت؟

در صرافی شیبا سواپ امکان معامله سه نوع توکن فراهم شده است که عبارتند از:

  • SHIB
  • LEASH
  • BONE

نحوه استفاده از صرافی شیبا سواپ

با وجود سؤالات بسیاری که در رابطه با نحوه استفاده از صرافی شیبا سواپ مطرح می‌شود، اما این صرافی هنوز دستورالعمل خاصی را در مورد شیوه بهره‌گیری از قابلیت‌های خود منتشر نکرده است. با این وجود می‌توان به مراحل زیر در رابطه با چگونگی به‌کارگیری شیبا سواپ اشاره کرد.

صرافی شیبا سواپ چیست؟ آشنایی با صرافی غیر متمرکز Shibaswap

  • Dig: در این مرحله افزودن نقدینگی صورت می‌پذیرد و به کسب توکن‌های BONE منجر خواهد شد.
  • Fetch: در این قسمت شما می‌توانید توکن‌های UNI V2 -LP یا SLP خود را به BONE تبدیل کنید.
  • Bury: در این بخش قادر خواهید بود با استیک کردن کوین‌ها به پاداش برسید.
  • Swap: در این قسمت می‌توانید به مبادله ارزها برای دستیابی به دیگر انواع کوین‌ها بپردازید.
  • Woof: دریافت پاداش‌ها از این بخش ممکن خواهد بود.
  • Bonefolio: اگرچه تا به امروز این قابلیت شیبا سواپ فعال نشده، اما در صورت فعال‌سازی امکان مشاهده پروفایل را به کاربران می‌دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره صرافی شیبا سواپ به وبسایت اصلی صرافی Shibaswap مراجعه کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که با مطالعه این مطلب دریافتید، صرافی غیر متمرکز Shibaswap که چندی پیش راه‌اندازی شده است، توانسته اعتماد معامله‌گران به ویژه سرمایه‌گذاران بر شیبا اینو را به خود جلب نماید. همچنین شیبا سواپ با قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، پلتفرمی امن و اختصاصی را جهت معاملات رمزارز Shiba فراهم آورده است. این پلتفرم که در ابتدای راه خود قرار دارد، در جهت پیشرفت گام برداشته و تلاش می‌کند که با بهبود ویژگی‌های خود دائماً ارتقا یابد و کاربران بیشتری را جذب کند.

امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مطلب به تمامی سؤالات شما در رابطه با توکن شیبا اینو و صرافی شیبا سواپ پاسخ دهیم.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments